Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Mäkin luulen, että joutuisin ehkä retkahtamaan tuohon timangien hamstraamiseen. Sellanen merirosvomainen koruarkku olis kiva, ihan vaan omaksi iloksi. Muuten en nää tarvetta rötöstellä, eikä musta olisi tappamaankaan ketään :?
küllküll

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Montakin houkuttelevaa vaihtoehtoa. Ekaksi tulee mieleen, että murtautuisin mielelläni NSA:n mainframeen, jos kiinnijäämisestä ei olisi pelkoa. Kiinnostaisi nähdä mihin ne mulkut oikein pystyvät.

Lisäksi haluaisin toteuttaa "Heat"-tyylisen pankkiryöstön, johon kuuluu paljon kovaäänisiä automaattiaseita ja näyttävä onnistunut pako hypernopealla urheiluautolla pitkin San Franciscon katuja (kts. Steve McQueen-leffa "Bullitt"). Lopuksi pääsisin levittämään saalisrahat ökykalliin hotellisuiten king-size-vuoteelle ja paukuttaisin setelipatjalla Playboyn playmatet tältä vuodelta läpi vedellen samalla puhtainta mahdollista kolumbialaista marssipulveria vuorossa olevan neidin pakaroilta sieraimiin.

Ja lintsaisin seuraavan päivän töistä ilman sairauslomalappua!

EDIT: sanotaan viime vuodelta, niin saadaan kaikki 12 pupua ja 24 viivaa viiden pupun ja 10 viivan sijasta.
Viimeksi muokannut küllküll, 16.05.2011 12:55. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
AngryBird

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

No jos nyt ollaan realistisia...
Jos kyse on vain siitä, että ei jää kiinni rikoksistaan eikä siitä, että saa samalla jotain merkillisiä supervoimia tai yliannostuksen rohkeutta niin kyllä kai mä pitäytyisin vain kaupoista varastelussa ja ylinopeuden ajamisessa.

Tuskin mä pystyisin tappamaan ketään ihan oikeasti, enkä ole riittävän fiksu suunnittelemaan kavalluksia tai timanttiryöstöjä. Jäis ne timantit ihan siihen mitä korulikkeissä on helposti käden ulottuvilla.

Jos taas esim. pankkiryöstö/rahakuljetuksen ryöstö olisi niin helppoa, että kävelisi paikalle ja vain poimisi rahat matkaan ilman vastapuolen vastarintaa niin sitten kyllä...
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä kyllä suuresti ihmettelen, että kuinka joku täyspäinen pystyisi elämään sen kanssa, että olisi tappanut/tapattanut jonkun kusipään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä kyllä suuresti ihmettelen, että kuinka joku täyspäinen pystyisi elämään sen kanssa, että olisi tappanut/tapattanut jonkun kusipään.
Mähän tuolla sanoinkin, että jos päätyisin siihen, että joku tulee tappaa, niin rangaistuksen pelko ei olisi este.

En kuitenkaan koe, että joku tulisi tappaa (siis joku, jonka mä voisin tappaa)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Joskus "pienellä" pahalla estetään suurempi paha, jos vaikka ajatellaan että tapettava raiskaisi, kiduttaisi tai tappaisi useita, ellei kuolisi. Koston motiivin ymmärrän myös, vaikka itse en tällä hetkellä mitenkään tappohaluisissa viiliksissä olekaan. Mutta hetkittäin olen ajatuksen tasolla ollut :vihelt:
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nowaysis kirjoitti:Mutta hetkittäin olen ajatuksen tasolla ollut :vihelt:
Ai joku viaton lätkäfani?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kyllä tappamisen luulis olevan meidän jokaisen geeneissä, voi olla niinq teorian tasolla elintärkeää omalle/läheisten hengissä selviämiselle. Harvemmin onneksi tässä maassa tuo asetelma vaatii käytännön toteutusta, monin paikoin tosin valitettavasti ihan arkipäivää.
Prepare for the worstest.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä kyllä suuresti ihmettelen, että kuinka joku täyspäinen pystyisi elämään sen kanssa, että olisi tappanut/tapattanut jonkun kusipään.
Haloo, ihmiskunnan historiahan nyt ei mitään muuta olekaan kuin tappamista, ja olemme pääsääntöisesti voittajien jälkeläisiä. Pitäisin pikemminkin poikkeuksena sitä että ei pystyisi tarvittaessa viemään toiselta henkeä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Mutta hetkittäin olen ajatuksen tasolla ollut :vihelt:
Ai joku viaton lätkäfani?
Sori hani kun satutin :cry:

Joku likainen narttu vaan.
Prepare for the worstest.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

küllküll kirjoitti:Montakin houkuttelevaa vaihtoehtoa. Ekaksi tulee mieleen, että murtautuisin mielelläni NSA:n mainframeen, jos kiinnijäämisestä ei olisi pelkoa. Kiinnostaisi nähdä mihin ne mulkut oikein pystyvät.
Jätkällä on aika vaatimattomat skillit.?

Jos nyt ajatellaan, että rikos pitäisi kyetä suorittamaan olemassa olevilla kyvyillä, niin monet tämän ketjun rikokset jäisivät tekemättä.

Itse yrittäisin varmaan jonkinlaista pyramidihuijausta. Noista on kohtuullisen helppoa saada fyrkkaa, mutta kiinni jääminen on niin pirun varmaa. Jonkinlainen veropetos voisi myös olla samaa sukua. Jos olisin lakimies, niin vaihtoehtona olisi kavaltaa vanhuksien omaisuuksia.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ja vaikka et olisikaan lakimies, voisit pakottaa laittomasti ne tekemään kaikkea kivaa ja laitonta puolestasi. Itse varmaan tavalla tai toisella hoitaisin joltain kepulifirmalta jumalattomasti massia itselleni, ehkä muuttelisin joitain lakeja suuntaan tai toiseen pakottamalla laittomasti asiaa hoitavia ihmisiä. Ei mitään sen suureellisempaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:Jos olisin lakimies, niin vaihtoehtona olisi kavaltaa vanhuksien omaisuuksia.
Eli sä voisit tehdä noin? Ei kai? Eiks toi oo aika törkeää (Vastaus: on se).

Pyramidihuijauksetkin on no no. En haluaisi viedä typeryksiltäkään heidän rahojaan.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Ja vaikka et olisikaan lakimies, voisit pakottaa laittomasti ne tekemään kaikkea kivaa ja laitonta puolestasi. Itse varmaan tavalla tai toisella hoitaisin joltain kepulifirmalta jumalattomasti massia itselleni, ehkä muuttelisin joitain lakeja suuntaan tai toiseen pakottamalla laittomasti asiaa hoitavia ihmisiä. Ei mitään sen suureellisempaa.
Ja miten sä käytännössä hoitaisit tämän pakottamisen?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Lue itsesi ensin lakimieheksi niin voimme keskustella pienellä painetuista ehdoista 8)
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

aasi kirjoitti:Haloo, ihmiskunnan historiahan nyt ei mitään muuta olekaan kuin tappamista, ja olemme pääsääntöisesti voittajien jälkeläisiä. Pitäisin pikemminkin poikkeuksena sitä että ei pystyisi tarvittaessa viemään toiselta henkeä.
Tämähän on eri asia. Ei minulla ole tarvetta tappaa ketään. Ei siis ole kyse siitä, ettenkö absoluuttisesti siihen kykenisi, vaan siitä, ettei minulla ole tarvetta eikä sitä kautta haluakaan tappaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä kyllä suuresti ihmettelen, että kuinka joku täyspäinen pystyisi elämään sen kanssa, että olisi tappanut/tapattanut jonkun kusipään.
Kokemusta aiheesta ei ole, mutta näin ajatuksen tasolla ei tee kyllä edes heikkoa. Ehkä ajatus on itselle tarpeeksi epärealistinen, että siihen ei osaa suhtautua tarvittavalla vakavuudella. Poliisina joutuu ehkä pohtimaan pahiksen tappamista hieman eri näkökulmasta.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermillä on tietysti tästä vähän parempaa tietoa kuin meillä, joiden näkemys ihmisten tappamisesta rajoittuu 24:n katsomiseen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Kokemusta aiheesta ei ole.
Tai ainakaan sitä ei kannata tunnustaa :wink:
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja saira »

Oon miettiny nyt hetken tätä asiaa, enkä usko, että tekisin mitään toisin nykyiseen verrattuna. Tällä hetkellä elän omien periaatteiden ja moraalisäännösteni mukaisesti. Vaikka olisi mahdollisuus "päästä" jostain rikoksesta muiden silmissä, en omissani pääsisi kuitenkaan. Tämä siis johtaisi sisäiseen ristiriitaan itseni kanssa. Ehkä se pahin rangaistus, kun kuitenkin omaa sisäistä rauhaa arvostan eniten...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ajaisin ylinopeutta.

Röökaisin ja kännäisin missä vaan.

Pitäisin koiraa (jos sellainen olisi) aina irti. Salametsästäisin puistoissa. (Been there, done those.).

Hankkisin rikollisin keinoin ihan järjettömästi massia. Yksi miljardi olisi minimi jotta voisi viettää valkoisen miehen elämää. Sitten toki pitäisi olla laiton keino, jolla myös käyttää niitä jäämättä kyttien tai verottajan haaviin.

Kieltämättä on ihmisiä, jotka haluaisin hengiltä. Rikostutkinta vaan on ainakin telkun CSI:ssä esitetty niin tarkaksi, että en ole uskaltanut. Liekö läheskään samaa tasoa Suomen arjessa? Mutta kiinni jäämättä ei olisi estoja.

Seksuaalisesti turhautuneena olen harkinnut harrasteena alastomien nuorten naisten tirkistelyä. Elektronisin apuvälinein tai livenä. Vain kiinnijäämisen pelko on estänyt.

Pitemmälle mennen raiskaaminen on ollut minulle no-no. Paitsi että saisin naiselta tai sen kavereilta turpiin, jäisin kiinni ja joutuisin linnaan, myös koska aiheuttaisin ties mitä pysyviä henkisiä vaurioita naiselle, joka minun tuurillani kuitenkin sattuisi olemaan viaton Hyvä Tyttö eikä Lutka.

Mutta jos voisin varmuudella valikoida pantavan näköisen naisen, jonka arvot ovat minun näkökulmastani järkiään pahoja ja ja tavoitteet haitallisia, ja joka lisäksi olisi täysin turmeltunut bilehiletyylinen ja sliipatuille panomiehille jakava lutka (joka ei tietenkään minulle antaisi).. niin mikä ettei, jos kiinnijäännistä ei olisi pelkoa, siepata tuo seksilelukseni. Toki sellainen ei toisi minulle kaipaamaani kelpoisuuden tuntoa, mutta kostona Nussivalle Maailmalle se toimisi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Jos olisin lakimies, niin vaihtoehtona olisi kavaltaa vanhuksien omaisuuksia.
Eli sä voisit tehdä noin? Ei kai? Eiks toi oo aika törkeää (Vastaus: on se).

Pyramidihuijauksetkin on no no. En haluaisi viedä typeryksiltäkään heidän rahojaan.
Olisihan vanhuksen rahojen kavaltaminen ammattimielessä törkeää, mutta jos sitä fyrkkaa olisi ja taas perijöitä ei, niin en näkisi tekoa kovin haitallisena kokonaishyvinvoinnin kannalta. Luultavasti käyttäisin rahat talouden kannalta paremmin kuin kodittomien kissojen hoitola. (Vanhuksen rahankeruueffort kisojen hyväksi on siis tässä vaiheessa uponnut, joten tekoni ei heikentäisi vanhuksen työmotivaatiota ajassa taaksepäin, vaan menneisyydessä vanhus tekisi duunia hymyssä suin muistaesaan testamettinsa menevän kissoille)

Eli kyllä olisin valmis tekemään merkittävää hyötyä tuottavan talousrikosken, mikäli voisin rentoutua jälkeenpäin ilman kiinnijäämisen riskiä. Omantunnontuskani olisi ihan yhtä suuri, pöllisin mitä vaan tikkunekusta miljardeihin, joten helposti tulee vastaan tilanne, jossa taloudellinen hyöty ylittää omantunnon vaatimukset.

Omalla alallani on muuten useamman kerran tullut vastaan tapauksia, joissa ollaan kollegoiden kanssa epäilty merkittävää kick back-järjestelyä. Destia ja Veripalveluhan tuollaisesta jäivätkin kiinni. Tuommoisella voisi tehdä ihan ok tilin pitkässä juoksussa, mutta jos ketjussa tarkoitetaan kertarötöstä, niin joku satku puhdasta olisi jo aika paljon, eli ei tuossa isoihin rahoihin pääse käsiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti:. Luultavasti käyttäisin rahat talouden kannalta paremmin kuin kodittomien kissojen hoitola..
:shock: Mitä vittuu? Rahat kodittomille kissoille olisi paljon parempi kuin sinulle tai ylimielisiin kuvitelmiisi jostain yleistaloushyödystä. Pääsit juuri tappolistalleni.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Montakos kodittomien kissalaa olet Gat itse perustanut rahoillasi?
Prepare for the worstest.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Minkä rikoksen tekisit, jos olisi aivan varmaa, että et jää

Viesti Kirjoittaja Gat »

nowaysis kirjoitti:Montakos kodittomien kissalaa olet Gat itse perustanut rahoillasi?
:roll: No ne onkin kissoja. Hyi yäk. Olen kyllä syönyt irrallaan juosseen saksanseisojamme (nyt vainaa) kaupungin puistoista salametsästämiä jäniksiä. Ne olivat hyviä. Freeeeedooom!
Vastaa Viestiin