perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Pitikin mennä taas aukomaan päätään Twitterissä, tällä kertaa kohteina Amnesty ja Stubb :?
Kun olen yleensä vielä innoissani ja vähän väärässä ja puhun asioista, jotka eivät minulle kuulu.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Niin oletko Ninni muistanut ilmoittaa Kelalle varallisuutesi?
Jos siellä jotain rahaa on, niin ne on käteisenä, koska sossusta tarkastetaan kyllä tiliotteet.
Jos haluaa tiliotteet esittää. Sossu ei käsittääkseni näe mitenkään, kuinka monta tiliä jollain henkilöllä on, ja missä pankeissa. Ymmärtääkseni henkilöllä voi esim olla kaksi tiliä ja esittelee vain toisen tiliotetta ja pysyy vaiti toisesta.

Jossainhan ne äidin perintörahat on.

Myöskin siitä, että Ninni ei vastaa kysymykseeni, voi vetää johtopäätöksiä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lolita kirjoitti:Pitikin mennä taas aukomaan päätään Twitterissä, tällä kertaa kohteina Amnesty ja Stubb :?
Kun olen yleensä vielä innoissani ja vähän väärässä ja puhun asioista, jotka eivät minulle kuulu.
Tuliko noottia? ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
Manaaja

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mirkku kirjoitti:Mä olen niin, niin väsynyt. Yöllä heräsin johonkin kitinä-uneen. Siinä Manis valitti palstalla mulle, että en ole kertonut itsestäni yhtään mitään missään. Aamulla en ollut ihan varma, oliko se unta vai ei. Toivottavasti kuitenkin oli :roll: . Muutenkin yöt on olleet jotenkin levottomia... tartteis varmaan tehdä jotain :( .
Sä et muuten koskaan kerro itsestäsi yhtään mitään missään. Avo-minillä sulla ois kuitenkin aika hyvät saumat saada true-lovingia, ainakin niin pitkään kun aurinko paistaa ja torilta saa mansikoita nams.

Sori että näännytin tolleen. Lupaan että annan tästedes sun nukkua parittomien kalenteripäivien öinä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti: Jos haluaa tiliotteet esittää. Sossu ei käsittääkseni näe mitenkään, kuinka monta tiliä jollain henkilöllä on, ja missä pankeissa. Ymmärtääkseni henkilöllä voi esim olla kaksi tiliä ja esittelee vain toisen tiliotetta ja pysyy vaiti toisesta.
No tämä. Joku tiliote sinne on pakko esittää, koska muuten ei irtoa rahaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Jos haluaa tiliotteet esittää. Sossu ei käsittääkseni näe mitenkään, kuinka monta tiliä jollain henkilöllä on, ja missä pankeissa. Ymmärtääkseni henkilöllä voi esim olla kaksi tiliä ja esittelee vain toisen tiliotetta ja pysyy vaiti toisesta.
No tämä. Joku tiliote sinne on pakko esittää, koska muuten ei irtoa rahaa.
Niin. Ja olisi ennen kuulumatonta, että henkilöllä voisi olla enemmän, kuin yksi pankkitili?

Varsinkin henkilöllä, joka aktiivisesti mietti, miten perintörahat saisi kätkettyä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en muista mihin kaikkiin tietoihin niillä on pääsy, mutta olettaisin, että ennemmin tai myöhemmin jää kiinni, jos pitkälle keplottelee.
Manaaja

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

En nyt haluaisi kuulostaa ilonpilaajalta mutta mikä tässä pitkällisessä pohdinnassa on pointtina? Eiköhän se ole aika selvää että ninnin pikaperintö ei ole kasvanut käteen kaikkien taiteen sääntöjen mukaan verottajan kautta.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Mä en muista mihin kaikkiin tietoihin niillä on pääsy, mutta olettaisin, että ennemmin tai myöhemmin jää kiinni, jos pitkälle keplottelee.
Jos pitää rahat erillisellä pankkitilillä, niin tuskin narahtaa. Kun nykyään ei ole varallisuusverotusta, niin verottajallakaan ei ole erityistä intressiä selvittää henkilöiden varallisuutta.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

exsu kirjoitti:Mä en muista mihin kaikkiin tietoihin niillä on pääsy, mutta olettaisin, että ennemmin tai myöhemmin jää kiinni, jos pitkälle keplottelee.
Kyllä, lopulta sossu saa aina tietää siitä toisesta tilistä. Näitä on nähty viran puolesta. Myös lapsen nimissä olevasta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

laki sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista (812/2000):

20 §

Velvollisuus antaa sosiaalihuollon viranomaiselle salassapidettäviä tietoja
Valtion ja kunnan viranomainen sekä muu julkisoikeudellinen yhteisö, kansaneläkelaitos, eläketurvakeskus, eläkesäätiö ja muu eläkelaitos, vakuutuslaitos, koulutuksen järjestäjä, sosiaalipalvelun tuottaja, terveyden-ja sairaudenhoitotoimintaa harjoittava yhteisö tai toimintayksikkö sekä terveydenhuollon ammattihenkilö ovat velvollisia antamaan sosiaalihuollon viranomaiselle sen pyynnöstä maksutta ja salassapitosäännösten estämättä hallussaan olevat sosiaalihuollon asiakassuhteeseen olennaisesti vaikuttavat tiedot ja selvitykset, jotka viranomaiselle laissa säädetyn tehtävän vuoksi ovat välttämättömiä asiakkaan sosiaalihuollon tarpeen selvittämiseksi, sosiaalihuollon järjestämiseksi ja siihen liittyvien toimenpiteiden toteuttamiseksi sekä viranomaiselle annettujen tietojen tarkistamista varten.

Edellä 1 momentissa tarkoitettu velvollisuus koskee myös rahalaitosta, jos sosiaalihuollon viranomainen ei saa riittäviä tietoja ja selvityksiä edellä mainituilta tahoilta ja jos on perusteltua syytä epäillä asiakkaan tai hänen laillisen edustajansa antamien tietojen riittävyyttä tai luotettavuutta. Pyyntö tulee esittää kirjallisena rahalaitokselle ja pyynnön esittämistä koskevan päätöksen on oikeutettu tekemään sosiaalihuoltolain 6 §:ssä tarkoitetun toimielimen määräämä sosiaalihuollon viranhaltija. Ennen kuin pyyntö tehdään rahalaitokselle, on asiakkaalle annettava siitä tieto.
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ei mulla ole kuin yksi pankkitili, ja siellä ehkä 300 tällä hetkellä. Vittuako se teille tai kellekään kuuluu missä mulle kuuluvat rahat on. Ehkäpä saan niitä tarvittaessa jostain pikkuhiljaa?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^Jos ei ole "syytä epäillä", niin tuskin sossu lähettää jokaiseen maailmassa toimimaan pankkiin selvityspyyntöä.

Rahojahan ei ole edes mikään pakko pitää suomalaisessa pankissa. Ja tuskinpa sossu jokaisesta tuen hakijasta automaagisesti lähettää selvityspyyntöjä edes suomessa toimiviin pankkeihin.

Lolita: ne jotka jäävät kiinni näkyvät. Ne jotka eivät jää kiinni, eivät näy.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

ninnithequeen kirjoitti:Ei mulla ole kuin yksi pankkitili, ja siellä ehkä 300 tällä hetkellä. Vittuako se teille tai kellekään kuuluu missä mulle kuuluvat rahat on. Ehkäpä saan niitä tarvittaessa jostain pikkuhiljaa?
Oletko muistanut ilmoittaa nämä "pikkuhiljaa" tulevat tulot kelaan/sossuun?
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

NuoriDaavid kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ei mulla ole kuin yksi pankkitili, ja siellä ehkä 300 tällä hetkellä. Vittuako se teille tai kellekään kuuluu missä mulle kuuluvat rahat on. Ehkäpä saan niitä tarvittaessa jostain pikkuhiljaa?
Oletko muistanut ilmoittaa nämä "pikkuhiljaa" tulevat tulot kelaan/sossuun?
En, eikä tarvitse. Mul on semmonen paperiki etten oo saanut latin latia. Ja ne panee rahahanat muutenkin kiinni - liian iso vuokra tässäkin kämpässä - ja mä meen takas töihin. Ymmärtääkö hän nyt?
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Hyvä päivä, 1,5 viikon ylimääräisen odottamisen jälkeen meidän kylppärihuonekalut ovat löytyneet. Hurraa! Hurraa!
Ollaan askeleen lähempänä pääsyä kotiin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minä en saanut sossusta kuin hermolääkekuluni ja yhden luentomatkan. Koska peruspäiväraha jo ylittää perusturvan, tai oli sama.

Nyt vähän kaduttaa, että ilmoitin työkkärille talokauppani siloin 2006. Kuulemma ei voi olla työtön ja yrittäjä samaan aikaan. Vai voisiko niin kusettaa? Olishan se siistii maksattaa olueni ja röökini teillä Kelan rahoilla, kuten ennenkin. Tosin työkkärin kanssa olisi ollut vaara joutua turhille kursseille ja pakkotyöhön. Mutta silloin olisi ollut kiva ryypätä siellä ja vittuilla komentajille, koska pärjää muutenkin.
Viimeksi muokannut Gat, 20.05.2011 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manaaja

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kamoon Dave, anna olla jo ton hiillostuksen kanssa. Muistaakseni oot itsekin käyttänyt sosiaalitukijärjestelmää hyväksesi nuorempana, joten vähän pata kattilaa nyt.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Manaaja kirjoitti:
Mirkku kirjoitti:Mä olen niin, niin väsynyt. Yöllä heräsin johonkin kitinä-uneen. Siinä Manis valitti palstalla mulle, että en ole kertonut itsestäni yhtään mitään missään. Aamulla en ollut ihan varma, oliko se unta vai ei. Toivottavasti kuitenkin oli :roll: . Muutenkin yöt on olleet jotenkin levottomia... tartteis varmaan tehdä jotain :( .
Sä et muuten koskaan kerro itsestäsi yhtään mitään missään. Avo-minillä sulla ois kuitenkin aika hyvät saumat saada true-lovingia, ainakin niin pitkään kun aurinko paistaa ja torilta saa mansikoita nams.

Sori että näännytin tolleen. Lupaan että annan tästedes sun nukkua parittomien kalenteripäivien öinä.
Ei miehet ole naisten autoista kiinnostuneita (näin mulle on kerrottu). Miehet on ainoastaan kiinnostuneita siitä, miten pienissä pukimissa ja kuinka korkeissa koroissa nainen kuljeskelee (tällä hetkellä mulla muuten on 13cm korot). Eli ei ole avo-ministä tässäkään asiassa hyötyä. Mulle se tosin tuo hyvän mielen. Tänään on kruisailukelit :ohyeah:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

ninnithequeen kirjoitti:Vittuako se teille tai kellekään kuuluu missä mulle kuuluvat rahat on. Ehkäpä saan niitä tarvittaessa jostain pikkuhiljaa?
Loppujen lopuksi aika herttaista, kun sä aina lopulta kerrot itse. :D

Siis loppujen lopuksi ihan sama rahaa tai ei, mutta sä et vaan pysty olemaan kertomatta tai vihjaamatta epäsuorasti :)
Viimeksi muokannut Lolita, 20.05.2011 11:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:Kamoon Dave, anna olla jo ton hiillostuksen kanssa. Muistaakseni oot itsekin käyttänyt sosiaalitukijärjestelmää hyväksesi nuorempana, joten vähän pata kattilaa nyt.
Olen, ja myönnän sen. Myönnän tehneeni väärin.
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kertokaas ny miehet, saaks avoautoilla pimppiä? Pakko kyl myöntää että kun näkee semmosen ni pääni kääntyy ihailemaan (ei tosin kuskia) ja varsinkin vanhat avokuplat on ihQui :h:
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

ninnithequeen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ei mulla ole kuin yksi pankkitili, ja siellä ehkä 300 tällä hetkellä. Vittuako se teille tai kellekään kuuluu missä mulle kuuluvat rahat on. Ehkäpä saan niitä tarvittaessa jostain pikkuhiljaa?
Oletko muistanut ilmoittaa nämä "pikkuhiljaa" tulevat tulot kelaan/sossuun?
En, eikä tarvitse. Mul on semmonen paperiki etten oo saanut latin latia. Ja ne panee rahahanat muutenkin kiinni - liian iso vuokra tässäkin kämpässä - ja mä meen takas töihin. Ymmärtääkö hän nyt?
Ei hän ymmärrä. Äsken sanoit saavasi rahaa Kelasta. Nyt et saakaan.
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Vittuako se teille tai kellekään kuuluu missä mulle kuuluvat rahat on. Ehkäpä saan niitä tarvittaessa jostain pikkuhiljaa?
Loppujen lopuksi aika herttaista, kun sä aina lopulta kerrot itse. :D

Siis loppujen lopuksi ihan sama rahaa tai ei, mutta sä et vaan pysty olemaan kertomatta tai vihjaamatta epäsuorasti :)
Kuten sanoin, en ottanut rahaa vastaan - siitä on paperit. Joten sou? Laillisesti tässä järjestelyssä ei ole mitään laitonta, piste.
küllküll

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

ninnithequeen kirjoitti:Kertokaas ny miehet, saaks avoautoilla pimppiä?
Kokeilemalla sen tietää.
Vastaa Viestiin