perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lilo kirjoitti:Kokeilin eilen tehdä itse raakasuklaata, oli pakko napata vielä yksi testikappale aamulla. Ei tullut pahaa. :]
Kait kävelet ilman kenkiä myös?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

ninnithequeen kirjoitti:Mö taas just tajusin et mun vuokra nousee vaan 20e kuussa, miten se on mahdollista??? Yks huone lisää ja neliöitä roimasti enemmän?
Saatko sä asumistukea? Kolmen hengen ruokakunnassa asunnon maksimikoko on 77 neliötä, eli vuokran nousu voi olla odotettua suurempi jos korvattava summa laskee.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exsu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mö taas just tajusin et mun vuokra nousee vaan 20e kuussa, miten se on mahdollista??? Yks huone lisää ja neliöitä roimasti enemmän?
Saatko sä asumistukea? Kolmen hengen ruokakunnassa asunnon maksimikoko on 77 neliötä, eli vuokran nousu voi olla odotettua suurempi jos korvattava summa laskee.
Onko sillä muuten väliä onko lapsi kirjoilla asunnossa vai ei? Uteliaisuuttani kyselen; esim. jos Nita on kirjoilla isänsä luona mutta asustaa jonkin viranomaisen lausunnon mukaan osa-aikaisesti Ninnillä, lasketaanko Nita asukkaaksi vai ei? Koska muutenhan siellä asustais 2 ihmistä..? Vai onko spolli vielä kirjoilla tukien saamiseksi? Mä olen utelias :]
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriDaavid kirjoitti:
Lilo kirjoitti:Kokeilin eilen tehdä itse raakasuklaata, oli pakko napata vielä yksi testikappale aamulla. Ei tullut pahaa. :]
Kait kävelet ilman kenkiä myös?
Joo ja sit mulla on kans peace-merkki kaulassa ja pukeudun itse kudottuihin ja huovutettuihin kauhtanoihin. Seuraavalla joogatunnilla varmaan myös levitoin.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kirjoilla ei ole virallisesti kuin minä ja Miska, mutta Nita lasketaan mukaan erään paperin takia. Spolli ei tod. ole kirjoilla täällä enää.

Nitan sukunimi tulee uuteen postiluukkuun myös.
Viimeksi muokannut ninnithequeen, 20.05.2011 9:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lilo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Lilo kirjoitti:Kokeilin eilen tehdä itse raakasuklaata, oli pakko napata vielä yksi testikappale aamulla. Ei tullut pahaa. :]
Kait kävelet ilman kenkiä myös?
Joo ja sit mulla on kans peace-merkki kaulassa ja pukeudun itse kudottuihin ja huovutettuihin kauhtanoihin. Seuraavalla joogatunnilla varmaan myös levitoin.
*kiihottuu*
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Elppis kirjoitti:[
Onko sillä muuten väliä onko lapsi kirjoilla asunnossa vai ei? Uteliaisuuttani kyselen; esim. jos Nita on kirjoilla isänsä luona mutta asustaa jonkin viranomaisen lausunnon mukaan osa-aikaisesti Ninnillä, lasketaanko Nita asukkaaksi vai ei? Koska muutenhan siellä asustais 2 ihmistä..? Vai onko spolli vielä kirjoilla tukien saamiseksi? Mä olen utelias :]
Kelan mukaan samaan ruokakuntaan kuuluvat asunnossa pysyvästi asuvat henkilöt. En tiedä miten tuota etähuoltajan tilanteessa tulkitaan. Itse tulkitsen, että pysyvästi asuvat = ne, jotka ovat osoitteessa kirjoilla. Kahden henkilön maksimineliömäärä on 57.
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

exsu kirjoitti:
Elppis kirjoitti:[
Onko sillä muuten väliä onko lapsi kirjoilla asunnossa vai ei? Uteliaisuuttani kyselen; esim. jos Nita on kirjoilla isänsä luona mutta asustaa jonkin viranomaisen lausunnon mukaan osa-aikaisesti Ninnillä, lasketaanko Nita asukkaaksi vai ei? Koska muutenhan siellä asustais 2 ihmistä..? Vai onko spolli vielä kirjoilla tukien saamiseksi? Mä olen utelias :]
Kelan mukaan samaan ruokakuntaan kuuluvat asunnossa pysyvästi asuvat henkilöt. En tiedä miten tuota etähuoltajan tilanteessa tulkitaan. Itse tulkitsen, että pysyvästi asuvat = ne, jotka ovat osoitteessa kirjoilla. Kahden henkilön maksimineliömäärä on 57.
Jännää. Kyl mä asumistukea saan, täs on 70 neliötä, viereisessä vähän vajaa 90.

Kaiken päälle soittivat Kelasta että olen unohtanut hakea jotain hoitolisää ja saan sen nyt takautuvasti. Jännää sekin.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriDaavid kirjoitti: *kiihottuu*
Lerpahtaako, jos kerron että halusin oikeasti kokeilla lähinnä puhtaan hedonistisesta herkuttelunhalusta enkä niinkään ituhippeilläkseni?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

ninnithequeen kirjoitti:
exsu kirjoitti:
Elppis kirjoitti:[
Onko sillä muuten väliä onko lapsi kirjoilla asunnossa vai ei? Uteliaisuuttani kyselen; esim. jos Nita on kirjoilla isänsä luona mutta asustaa jonkin viranomaisen lausunnon mukaan osa-aikaisesti Ninnillä, lasketaanko Nita asukkaaksi vai ei? Koska muutenhan siellä asustais 2 ihmistä..? Vai onko spolli vielä kirjoilla tukien saamiseksi? Mä olen utelias :]
Kelan mukaan samaan ruokakuntaan kuuluvat asunnossa pysyvästi asuvat henkilöt. En tiedä miten tuota etähuoltajan tilanteessa tulkitaan. Itse tulkitsen, että pysyvästi asuvat = ne, jotka ovat osoitteessa kirjoilla. Kahden henkilön maksimineliömäärä on 57.
Jännää. Kyl mä asumistukea saan, täs on 70 neliötä, viereisessä vähän vajaa 90.

Kaiken päälle soittivat Kelasta että olen unohtanut hakea jotain hoitolisää ja saan sen nyt takautuvasti. Jännää sekin.
Kait olet muistanut ilmoittaa Kelalle varallisuutesi?

"Netto-omaisuus (varat-velat) ilman omaa asuntoa
Ilmoita kaikkien ruokakuntaan kuuluvien jäsenten, myös lasten, omaisuus. Sekä veronalainen että veroton omaisuus ilmoitetaan. Omaisuudeksi huomioidaan esim. kiinteistöt, elinkeinotoiminnan ja maatalauden varat sekä osuudet yhtymän varoista, talletukset, obligaatiot ja muut joukkovelkakirjalainat, osakkeet , sijoitusrahasto-osuudet ja vakuutussijoitukset. Omassa käytössä olevaa asuntoa, asunto-osakkeita tai osuutta jakamattomaan kuolinpesään ei tarvitse ilmoittaa. Vähennä omaisuudesta kaikki ruokakunnan pitkäaikaiset velat


http://www.kela.fi/in/internet/suomi.ns ... o_omaisuus
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lilo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: *kiihottuu*
Lerpahtaako, jos kerron että halusin oikeasti kokeilla lähinnä puhtaan hedonistisesta herkuttelunhalusta enkä niinkään ituhippeilläkseni?
:(

Hetken jo luulin, että meillä oli jotain.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Mä olen niin, niin väsynyt. Yöllä heräsin johonkin kitinä-uneen. Siinä Manis valitti palstalla mulle, että en ole kertonut itsestäni yhtään mitään missään. Aamulla en ollut ihan varma, oliko se unta vai ei. Toivottavasti kuitenkin oli :roll: . Muutenkin yöt on olleet jotenkin levottomia... tartteis varmaan tehdä jotain :( .
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

ninnithequeen kirjoitti: Jännää. Kyl mä asumistukea saan, täs on 70 neliötä, viereisessä vähän vajaa 90.

Kaiken päälle soittivat Kelasta että olen unohtanut hakea jotain hoitolisää ja saan sen nyt takautuvasti. Jännää sekin.
Saat ilmeisesti siis tällä hetkellä sen kolmen hengen perusteella, jos Spolli on ollut siellä kirjoilla.

Kannattaa selvittää asia Kelasta. Voivat nimittäin periä noita pitkältäkin ajalta takautuvasti jos huomaavat erehdyksensä, ja siitä kertyy nopeasti aika iso potti.
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

exsu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Jännää. Kyl mä asumistukea saan, täs on 70 neliötä, viereisessä vähän vajaa 90.

Kaiken päälle soittivat Kelasta että olen unohtanut hakea jotain hoitolisää ja saan sen nyt takautuvasti. Jännää sekin.
Saat ilmeisesti siis tällä hetkellä sen kolmen hengen perusteella, jos Spolli on ollut siellä kirjoilla.

Kannattaa selvittää asia Kelasta. Voivat nimittäin periä noita pitkältäkin ajalta takautuvasti jos huomaavat erehdyksensä, ja siitä kertyy nopeasti aika iso potti.
En, vaan meistä kahdesta vain. Spolli oli virallisesti tässä viikon. En ilmoittanut Kelaan.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

No sitten se kolmas on varmaan Nita "erään paperin takia". Kuten sanoin, en tiedä miten yhteishuoltajuudessa etävanhemman luona asuminen määritellään.
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

exsu kirjoitti:No sitten se kolmas on varmaan Nita "erään paperin takia". Kuten sanoin, en tiedä miten yhteishuoltajuudessa etävanhemman luona asuminen määritellään.
Puolet ja puolet. Vittu mä en mikään "etävanhempi" ole.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

ninnithequeen kirjoitti: Puolet ja puolet. Vittu mä en mikään "etävanhempi" ole.
Käsittääkseni lähivanhempi on se, jonka kodissa lapsi on kirjoilla ja etävanhempi sitten se toinen.
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

exsu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Puolet ja puolet. Vittu mä en mikään "etävanhempi" ole.
Käsittääkseni lähivanhempi on se, jonka kodissa lapsi on kirjoilla ja etävanhempi sitten se toinen.
Asuu Nita täälläkin, joten vihaan tuota etävanhempi sanaa. Koulun takia se isällään on kirjoilla.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Jep, näin mäkin sen tulkitsin. Ihan sama käytännössä kumpi on "läheisempi vanhempi", noi on vaan tosiaan niitä termejä Ninni.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Niin oletko Ninni muistanut ilmoittaa Kelalle varallisuutesi?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tällaisen poimin:

Etävanhemmalla ei ole oikeutta normaaleihin lapsiperhetukiin, joita ovat esimerkiksi perheellisen asumistuki, elatusapu tai -tuki, lapsilisät, maksuhuojennukset ja ulosoton perhesuojarajat.

Suomen järjestelmää on kritisoitu siitä, että lapsi voi olla kirjoilla vain lähivanhemmallaan, vaikka tämä käytännössä asuisi myös etävanhempansa luona. Tämän on katsottu asettavan vanhemmat taloudellisesti eriarvoiseen asemaan.


Hmm, onpas monimutkaista!
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Fatta huomioi Nitan, Kela ei. Yksinhuoltajlisät pojasta jne. jne. jne. Lapsilisä Nitasta menee puoliks.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti:Niin oletko Ninni muistanut ilmoittaa Kelalle varallisuutesi?
Jos siellä jotain rahaa on, niin ne on käteisenä, koska sossusta tarkastetaan kyllä tiliotteet.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23539
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onkohan paskempaa tapaa viettää viikonloppu kuin menemällä mökille?

Siis mökille menohan on ihan jees, mutta kun paikalla on myös serkut lapsilaumoineen ja meikäläisellähän on sietokyky lähes nollassa yhtenään huutavien ja tappelevien kakaroiden suhteen.

Täytyy ottaa mukaan paljon makkaraa, korvatulpat ja kirja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
ninnithequeen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »