Kevyt keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Bruce Willisika

Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Vapaapäivä.

Tänään doonissa oli eräs vanhemman liiton kaiffari hääräämässä. Arvelin apaut viisikymppiseksi, mutta alkoi pistämään korvaan tarinat merimiehen hommista etelä-Amerikassa 50-luvulla ja muistonsa Kalasataman toimimisesta kaatopaikkana 40-luvulla. Kävi sitten ilmi, että paappa on 73-vuotias ja aikoo painaa hommia kasikymppiseksi, jos vaan pysyy hanskat kädessä. En epäile pätkääkään, etteikö pysyisi, äijä oli jäätävässä kondiksessa ikäisekseen ja miksei nuoremmaksikin. Säännöllinen liikunta on ihmiselle hyvästä.
ninnithequeen

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Täähän onkin hyvä aika herätä taas...perkele.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Bruce Willisika kirjoitti:Tänään doonissa oli eräs vanhemman liiton kaiffari hääräämässä. Arvelin apaut viisikymppiseksi, mutta alkoi pistämään korvaan tarinat merimiehen hommista etelä-Amerikassa 50-luvulla ja muistonsa Kalasataman toimimisesta kaatopaikkana 40-luvulla. Kävi sitten ilmi, että paappa on 73-vuotias ja aikoo painaa hommia kasikymppiseksi, jos vaan pysyy hanskat kädessä. En epäile pätkääkään, etteikö pysyisi, äijä oli jäätävässä kondiksessa ikäisekseen ja miksei nuoremmaksikin. Säännöllinen liikunta on ihmiselle hyvästä.
Kuulostaa mun faijalta. Tosin se ei tietääkseni ole ollut merimiehenä 50-luvulla, mutta täyttää helmikuussa 73-vuotta, ja edelleen lähtee aamuisin ennen kuutta duuniin. Viikonloput se kalastaa ja golfaa. Ja taitaa lopulta pudota joko saappaat jalassa tai vaihtoehtoisesti tylsyyteen työnsä lopettaessaan.

Minä lähden nyt piikille.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti:Voisko aamu ihanammin alkaa. Juniori nukkui aika levottomasti, joka yleensä tarkoittaa keskinäisessä sopimuksessamme sitä että minäkin nukun pätkissä. Haluan hänen tietävän, että tulen paikalle aina jos hänellä on hätä.
Tekisi mieli keittiöpsykologisoida tuollaisen " aina valmiina pelastamaan lapsen" toiminnan vaikutuksesta itsevarmuuden ja rohkeuden kehittymisestä, ja sen yhteydestä alati kasvavaan tissiposkisuuteen..

Mutta en tee niin. Mikäs mä olen puskista huutelemaan mielipiteitäni asiasta josta en ole perillä ns. oikeasti.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Tekisi mieli keittiöpsykologisoida tuollaisen " aina valmiina pelastamaan lapsen" toiminnan vaikutuksesta itsevarmuuden ja rohkeuden kehittymisestä, ja sen yhteydestä alati kasvavaan tissiposkisuuteen..

Mutta en tee niin. Mikäs mä olen puskista huutelemaan mielipiteitäni asiasta josta en ole perillä ns. oikeasti.
Ei niin. Siis lapsi tietää, että jos hänellä on hätä hänen ei ole pakko pärjätä yksin vaan apua on tarvittaessa tarjolla. Se taas ei tarkoita, että juoksen koko ajan perässä.

Mitä tätä palstaa lukee niin olisi tehnyt parillekin kirjoittajalle se tieto ihmeitä lapsena.
Ehkä, mutta veikkaan että jengistämme löytyy myös niitä, joille liika suojelu on luonut kuvan PELOTTAVASTA, VAARALLISESTA JA PAHASTA MAAILMASTA, ja sen takia rajoittavat omia mahdollisuuksiaan tehdä ja kokea. Noita tapauksia kasvaa varmasti kokoajan enemmän, kun media rummuttaa pelkoa, vanhemmat vainottaa ja koulussakaan ei ole turvallista enää..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Väsyttää. Lähikaupasta oli tuore parsakaali loppu, meinasi kriisityä aamu heti siihen. Kuljin vihannestiskiä edes takaisin hyvän tovin ja kurkin jopa kaikki purkua odottavat lavat läpi mutta ei, ei parsakaalia. Lopulta päädyin tennispallon kokoiseen varhaiskaaliin ja pakasteparsikseen. Epäilen syvästi saako noista kunnollista lounasta aikaiseksi.
ninnithequeen

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

exPertti kirjoitti:En viitsi kirjoittaa tiistaiketjuun, mutta mikä tarkoitus galleriakuvatilastolla oli?
Mietin samaa.

Mulla kun on siellä vuosia, vuosia vanhoja kuvia varmassa tallessa, kun ovat kadonneet levähtäneiltä koneiltani. Olisi kurjaa hukata muistot. Tämä tiedoksi niille jotka valittavat miksi minulla on vielä siitä ja siitä ja tosta ja siitä kuvia esillä.

Niin ja huomenta nro kaks. Tänään on pakko olla hyvä päivä. Uuden kämpän siivous ja sisustus alkakoon :]

Paitti ettei siellä huoltoyhtiössä ole saatu mitään taas aikaiseksi, kävin juuri kurkkaamassa :evil: Johan täs on 15 puhelua tehty ja viikko sitten luvattu toimia. Hohhoijaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Eikö pakasteparsakaali kelpaa? Mitä muuten teet parsakaalista yleensä?
"Pakasteparsis" oli just sitä. Välttelen yleensä viimeiseen saakka, pakastetavara on vetistä ja ällöä ja vaatii paljon pidemmän käsittelyn, että siitä saa syötävää. Tuoreen parsakaalin pilkon pannulle ja wokkailen siinä eväänä olevan lihan/kalan kaveriksi. Pakasteparsat joutuu ensin sulattamaan ja valuttamaan ja sen jälkeen paahtamaan melkein mössöksi, ettei lopputulos ole ällövetinen.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja swirl »

Väsyttää ja palelee. Nukuin todella huonosti ja heräsinkin puolitoista tuntia normaalia aiemmin. Junassa alkoi itkettää, kun luin Metrosta Korkeasaaren orpojen kuuttien vapauttamisjuttua. Ja duuniin päästyäni vollotin uudestaan samasta syystä. Taidan alkaa olemaan kypsää kamaa lomalle.

Loma tosin alkaa vasta 22.8.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Heippa, Nokia! :perse:

Olen tyytyväinen 8)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
küllküll

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Haemaeraemies kirjoitti:Mikäs mä olen puskista huutelemaan mielipiteitäni asiasta josta en ole perillä ns. oikeasti.
Tämän kun vielä tajuaisivat kaikki ns. lastenkasvatuksen asiantuntijat...
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
annepa kirjoitti:Heippa, Nokia! :perse:

Olen tyytyväinen 8)
Epäilen, että on syytäkin olla tyytyväinen. Mahdatko viitata erääseen suureen konsulttifirmaan vai oletko tehnyt jotakin omaa sivuhakua?
Viittaan suureen konsulttifirmaan, joskin olen tehnyt sivuhakuakin. Mennään nyt ensin tässä mukana, nyt ei ole kiirettä tai paineita katella muualle, voi ihan omaan tahtiin edetä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Joku perkele pärskäytti risteyksessä vedet niin että kastui kaikki vaatteet läpimäräksi, pakko oli käydä taustapeilehin kansainvälistä esittelemässä. Toivottavasti ei ollut asiakas. Jos ois ollu citymaasturi, niin olisin potkassu. Vittu.
Pröötprööt
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^^^ Olisi yksi firma tiedossa, joka hakee kokeneita orjia jos ei haittaa palkan pudotus, ympärivuorokautiset työpäivät ja kakan lentäminen tuulettimeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
annepa kirjoitti:Viittaan suureen konsulttifirmaan, joskin olen tehnyt sivuhakuakin. Mennään nyt ensin tässä mukana, nyt ei ole kiirettä tai paineita katella muualle, voi ihan omaan tahtiin edetä.
:sir:

Entä luottamushenkilöasemasi?
En tiä, mejän TES ei puhu asiasta mitään. Toimihenkilöiden TES sanoo että niiden luottojen asema säilyy. Mehän käydään vielä vissin neuvottelut suuren konsulttifirman kans luovutuksen jälkeen, pitää siellä vääntää. Mut en oo varma haluanko enää olla luottamushenkilö. Tää on aika raskasta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Bluntly kirjoitti:^^^ Olisi yksi firma tiedossa, joka hakee kokeneita orjia jos ei haittaa palkan pudotus, ympärivuorokautiset työpäivät ja kakan lentäminen tuulettimeen.
Aika hieno rekryilmoitus!!!11
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
annepa kirjoitti:Mut en oo varma haluanko enää olla luottamushenkilö. Tää on aika raskasta.
On se sitä ollut varmaan ainakin viimeiset vuodet.
Onneksi ei ole ollu ihan hirveesti muita tapauksia kuin nämä yt:t. Mut kyllä nääki rassaa. Varsinki ku tätä pyöritystä on tosiaan ollu jatkuvasti. Kyllähän yhet YT:t viidessä vuodessa hoitais mut mulla on ollu neljässä vuodessa 19:t. Enkä ees oo ollu mukana kaikissa mitä on ollu. Ei ole fiksua tämä toiminta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Oma käsitys on, että parsakaali on niitä harvoja jotka ovat siedettäviä pakastamisen jälkeen.
Oma käsitys on, ettei parsakaali ole siedettävää missään muodossa :laatta:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vagabondo kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Oma käsitys on, että parsakaali on niitä harvoja jotka ovat siedettäviä pakastamisen jälkeen.
Oma käsitys on, ettei parsakaali ole siedettävää missään muodossa :laatta:
Parsakaali on parhautta. Kukkakaali sen sijaan on :laatta:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Mun mielestäni molemmat on herkullisia. Mutta ei missään nimessä pakastettuna! Hyi!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä tykkään myös kukkiksesta, mutta se on vielä karseempaa pakastetavarana. Myös keitettynä usein ällö, paitsi jos on jossain keitossa tai soosissa. Siis se kaali.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Se on ruusukaali se paha kaali. Muut on ok, paitsi parsakaali suorastaan herkkua.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Mä tykkään ruusukaalistakin! Kunhan sitä ei ole keitetty ihan mössöksi. Sama koskee kyllä noita kaikkia kaaleja. Pitää olla al dente.
küllküll

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Vesper kirjoitti:Parsakaali on parhautta. Kukkakaali sen sijaan on :laatta:
Juuri näin. Lapsena tarhassa puolipakolla syötetty matoinen kukkakaali teki lähtemättömän vaikutuksen.

Kaalikeskusteluun vielä semmoinen lisä, että höyryttämällä kasvikset ovat parhaimmillaan. Toki kuitenkin al dente, kuten Saatana tuossa yllä listasi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kevyt keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

swirl kirjoitti:^Mä tykkään ruusukaalistakin! Kunhan sitä ei ole keitetty ihan mössöksi. Sama koskee kyllä noita kaikkia kaaleja. Pitää olla al dente.
Joo. Kaalin keittämisestä lähtee tosin yleisesti ottaen kyllä todella paha haju. Keitetyistä kaaleista minusta selvästi paras on (ei-ylikypsä) ruusukaali, mutta myös parsa- ja kukkakaali ovat erinomaisia. Tavoiteltavan ei-mössöyden saavuttamiseksi erityisesti kukkakaalille tekee myös hyvää vaikka uunissa paistaminen keittämisen päälle (hieman voita ja vaikka korppujauhoja pintaan ja rapeuttava sessio uunissa, ah!) tai ihan grillaaminen. Parhaimmillaan kukkakaali saattaa kuitenkin olla ihan raakana. Valkokaalin suhteen olen aika vahvasti maustetun kaalipadan ystävä, vaikka kaalikääryleet ja kaalipiirakka ovat nekin mainioita. Uusin tuttavuus kaalikansasta on kyssäkaali, jonka sujuvaa käyttöä vielä opettelen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin