Kuvagalleria
-
- Kitisijä
Kuvagalleria
Kityssä on nyt sitten kuvagalleria, jonka nopeimmat ovat jo hoksanneet. Henkilökohtaisiin gallerioihin voivat kaikki halukkaat lähettää ihQuja kuviaan, jotka ovat näkyvissä vain rekisteröidyille ja sisäänkirjautuneille käyttäjille.
Jatkossa voidaan myös luoda omia gallerioita esimerkiksi miittien kävijöille pelkästään heidän nähtäväksi. Tai mitä nyt vain keksitäänkään..
Edit: Gif-kuvien lähettäminen estetty järjestelmäongelmien vuoksi.
Jatkossa voidaan myös luoda omia gallerioita esimerkiksi miittien kävijöille pelkästään heidän nähtäväksi. Tai mitä nyt vain keksitäänkään..
Edit: Gif-kuvien lähettäminen estetty järjestelmäongelmien vuoksi.
Viimeksi muokannut aasi, 26.08.2005 17:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Kuvagalleria
Jees... ja miittikuvat jakoon vain paikalla olleille...ne jotka ei ole päässeet paikalla tai halunneet tulla saisi jäädä ilman...mutta mikä idea tuossa julkisessa galleriassa on?
Ja pöh!
Jos mä en johonkin miittiin pääse, niin haluaisin toki nähdä edes kuvia sieltä. Eikö se olisi reiluinta? Ja jos joku ei halua pärstäänsä näytille niin ilmoittaa vaan?
Jos mä en johonkin miittiin pääse, niin haluaisin toki nähdä edes kuvia sieltä. Eikö se olisi reiluinta? Ja jos joku ei halua pärstäänsä näytille niin ilmoittaa vaan?
-
- Kitisijä
Ehkä parempi suomennos olisi ollut yleiset galleriat tai jotain sensuuntaista.Enthu kirjoitti:Jees... ja miittikuvat jakoon vain paikalla olleille...ne jotka ei ole päässeet paikalla tai halunneet tulla saisi jäädä ilman...mutta mikä idea tuossa julkisessa galleriassa on?
Sinne voi ylläpito luoda gallerioita.
Voidaan esimerkiksi luoda ryhmä Pikkujoulumiittailijat, jonka jäsenillä on oikeus lähettää Pikkujoulumiitti-galleriaan kuvia tai käydä niitä katsomassa.
-
- Kitisijä
Ilmoitelkaa jos huomaatte suomennoksissa jotain ihmeellisyyksiä, niitä tehdessä ei ollut aina kontekstia käsillä ja huomasin jo joitakin huonouksia.
Mä en osaa!
Tuo ei huoli mun kuvista kuin joitakin. Tarkastin jo koon, tiedostomuodon ja tiedoston koon, niissä ei pitäisi olla vikaa. Naamaraja?
No ny ne meni, mutta esikatselukuvat puuttuu...
Tuo ei huoli mun kuvista kuin joitakin. Tarkastin jo koon, tiedostomuodon ja tiedoston koon, niissä ei pitäisi olla vikaa. Naamaraja?
Viimeksi muokannut Exsat, 24.08.2005 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä ne näkyy kun klikkaa suuremmaks... Mullakin yks gif meni noin.Exsat kirjoitti:Mä en osaa!
-
- Kitisijä
Tuliko mitään virheilmoitusta? Odotithan riittävän pitkään kuvaa lähettäessä, ettet esimerkiksi keskeyttänyt lähetystä?Exsat kirjoitti:Mä en osaa!
Ei tuo välttämättä kunnolla toimikaan, mut toi esikatselukuvien puute voisi kertoa jotain että sen esikatselukuvan luonti on jäänyt kesken jostain syystä.
Vaikutanko mä kärsimättömältä?aasi kirjoitti:Tuliko mitään virheilmoitusta? Odotithan riittävän pitkään kuvaa lähettäessä, ettet esimerkiksi keskeyttänyt lähetystä?Exsat kirjoitti:Mä en osaa!
Ei tuo välttämättä kunnolla toimikaan, mut toi esikatselukuvien puute voisi kertoa jotain että sen esikatselukuvan luonti on jäänyt kesken jostain syystä.
Odotin kiltisti. Ensin tuli kymmenen kertaa "kuva on liian suuri tai viallinen" ja sitten kun rassasin riittävästi niin tuli samanlainen "kuva lisätty" kuin niissä, joissa on esikatselukin olemassa. Näkyvät on ilmeisesti jpeginä ja esikatselu puuttuu gifeistä.
-
- Kitisijä
Mun kristallipallo oli vain huurteessaExsat kirjoitti: Vaikutanko mä kärsimättömältä?
Odotin kiltisti. Ensin tuli kymmenen kertaa "kuva on liian suuri tai viallinen" ja sitten kun rassasin riittävästi niin tuli samanlainen "kuva lisätty" kuin niissä, joissa on esikatselukin olemassa. Näkyvät on ilmeisesti jpeginä ja esikatselu puuttuu gifeistä.
Näköjään gif-tukea ei löydykään tuosta kuvankäsittelykirjastosta mitä galleria kaipaa, patenttiongelmien vuoksi se on nykyversioista hävinnyt.
Oliko pelkästään gif-kuvien laittamisessa ongelmia?
Niin ilmeisesti. Mä en ole ihan varma mitä tuossa tapahtui niitä laittaessa...aasi kirjoitti: Oliko pelkästään gif-kuvien laittamisessa ongelmia?
Jep saman tyyppisiä ongelmia oli tälläkin suunnalla tai sitten en vain osaa.aasi kirjoitti: Oliko pelkästään gif-kuvien laittamisessa ongelmia?
-
- Kitisijä
GIF-kuvat ovat nyt pois käytöstä, ei niitä tahdo saada toimimaan kunnolla oikein mitenkään.
-
- Kitisijä
Ainakin kai jos liikettä haluaa?Niba kirjoitti:Mksi gif kuvia pitäisi ylipäätänsä käyttää?
Ja menee pienemmäksi (kuvatiedostoksi) helpommin, ainakin mun alkeellisilla kuvankäsittelytaidoilla.Geetzu kirjoitti:Ainakin kai jos liikettä haluaa?Niba kirjoitti:Mksi gif kuvia pitäisi ylipäätänsä käyttää?
Jopa windowsin mukana tuleva Paint osaa tallentaa imaget .jpg muodossa kun sitä pyytää talletettaessa.Exsat kirjoitti: Ja menee pienemmäksi (kuvatiedostoksi) helpommin, ainakin mun alkeellisilla kuvankäsittelytaidoilla.
Mutta ei kai siitä nyt ollutkaan kysymys, vaan tiedostokoosta. Itse kyllä olisin pelkästään tyytyväinen, jos kaikki vatkaavat ja heiluvat gif-kuvat kiellettäisiin koko sivustolta.PerttiMakimaa kirjoitti:Jopa windowsin mukana tuleva Paint osaa tallentaa imaget .jpg muodossa kun sitä pyytää talletettaessa.Exsat kirjoitti: Ja menee pienemmäksi (kuvatiedostoksi) helpommin, ainakin mun alkeellisilla kuvankäsittelytaidoilla.
Mun photari kyllä tallentaa siinä muodossa kun itse haluaa, mutta mun mielestä niiden pikseleiden ja muiden mysteerin muuttelu on niin hankalaa, että mä mielummin muutan vain tiedostomuodon, jos haluan kuvan pienempään pakettiin.bedlam kirjoitti:Mutta ei kai siitä nyt ollutkaan kysymys, vaan tiedostokoosta. Itse kyllä olisin pelkästään tyytyväinen, jos kaikki vatkaavat ja heiluvat gif-kuvat kiellettäisiin koko sivustolta.PerttiMakimaa kirjoitti:Jopa windowsin mukana tuleva Paint osaa tallentaa imaget .jpg muodossa kun sitä pyytää talletettaessa.Exsat kirjoitti: Ja menee pienemmäksi (kuvatiedostoksi) helpommin, ainakin mun alkeellisilla kuvankäsittelytaidoilla.
Niin, no toki. Kuvan kokoa tällä ohjelmointaidon mestarinäytteellä voi toki muuttaa vaan kuvan kokoa pienentämällä. Jos olen oikein ymmärtänyt.bedlam kirjoitti: Mutta ei kai siitä nyt ollutkaan kysymys, vaan tiedostokoosta. Itse kyllä olisin pelkästään tyytyväinen, jos kaikki vatkaavat ja heiluvat gif-kuvat kiellettäisiin koko sivustolta.
Itse pidin siitä "Rakastuja":n Messenger-pariskunnasta.
Mutta korkeus ja pituussuhteiltaan samankokoinen kuva on suurempi jpeginä kuin gifinä.PerttiMakimaa kirjoitti:Niin, no toki. Kuvan kokoa tällä ohjelmointaidon mestarinäytteellä voi toki muuttaa vaan kuvan kokoa pienentämällä. Jos olen oikein ymmärtänyt.bedlam kirjoitti: Mutta ei kai siitä nyt ollutkaan kysymys, vaan tiedostokoosta. Itse kyllä olisin pelkästään tyytyväinen, jos kaikki vatkaavat ja heiluvat gif-kuvat kiellettäisiin koko sivustolta.
Ei täällä mikään vatkaa tai heilu. On itseasiassa aika shokeeraavaa avata kity jostain muulta kuin omalta koneelta, kun yhtäkkiä hymiöt ja avatarit vilkkuvat kuin jouluvalot. Testasin juuri, ei kiitos.bedlam kirjoitti: Mutta ei kai siitä nyt ollutkaan kysymys, vaan tiedostokoosta. Itse kyllä olisin pelkästään tyytyväinen, jos kaikki vatkaavat ja heiluvat gif-kuvat kiellettäisiin koko sivustolta.
Riippuu kuvasta ja parametreista. Itse olen ollut siinä uskossa, että kameralla otetut kuvat ovat noin yleensä jpegeinä pienempiä, koska jpeg-kompressio on dataa hukkaava - toisin kuin gif. giffit ovat kokemukseni mukaan olleet pienempiä grafiikkapuolella.Exsat kirjoitti:
Mutta korkeus ja pituussuhteiltaan samankokoinen kuva on suurempi jpeginä kuin gifinä.
Joku multimeedikko varmaan osaa cut-and-pastettaa tähän oikean selityksen.
Ei vaan nimen omaan jpegin ja gifin voi tallentaa erilaisilla laatuasetuksilla, jolloin kuvan tiedostokoko muuttuu. Siis pikselikoon muuttumatta.PerttiMakimaa kirjoitti:Kuvan kokoa tällä ohjelmointaidon mestarinäytteellä voi toki muuttaa vaan kuvan kokoa pienentämällä.
Ei pahasti vatkaa, vaan voisi vatkata.gullible kirjoitti: Ei täällä mikään vatkaa tai heilu.
Komppaan. Giffi-puolelle kannattaa mennä vasta yksinkertaisten ja vähän värisävyjä sisältävien kuvien kanssa.gullible kirjoitti: Itse olen ollut siinä uskossa...