Joku merkillinen doublethink häiritsee.
Toisaalta olet vapaa omassa uskossasi, toisaalta kannatat formaalia uskontoa ja olet itsekin harkinnut sellaiseen liittymistä. Miksi liittyisit? Keskustelemaan heidän dogmeistaan, tunnustuksellisesti?
Kun kumminkin jopa ev.lut. kirkon rippikouluissa vieläkin on samaa vanhaa dogmatiikkaa. Kyypon ja Letkun kaa kun dokattiin puistossa , riparimisut tuli meille saarnaamaan ja minä likistelin alaikäisiä ja pyysin näyttämään tissit, kuva todisteena

Ehkä koet, että on pragmaattista hyötyä ihmisille uskoa kirkon tai lahkon tavalla? Minustakin se voi olla hyvä ratkaisu joillekin. Varsinkin jos on valmiiksi kasvanut vaikka katoliseksi tai juutalaiseksi. Nykyään melko tolkkuja uskontoja ne.
Mutta itse fundamentalistien oppi on mielestäni vastenmielinen, sama dogmatiikka on pohjalla ev-lut kirkossakin, enkä todellakaan pidä hyvänä että ihmisten päät ahdetaan sitä paskaa täyteen, vaikka se heitä kuinka auttaisi. Joku terveempi ratkaisu juopoille ja syrjäytyneille kuin tuollainen uusi addiktio, kiitos.
Ja maailmalla uskonnollisuudesta ON haittaa tieteelle ja rauhalle.
No, tehkööt tavallaan. Kunhan eivät haittasi muuta maailmaa siis. Minua vaan masentaa se ihmistyyppi, sen zombiemaisuus, yhtä paljon kuin Kitypingviinit

Enkä halua luovuttaa siihen sovinnaiseen sosiaalis-kulttuurisuuteen, leipäpappi-asenteeseen, että mikä vaan menköön, ei väliä onko siinä mitään totta vai ei.