Onko kellään teistä migreeniä? Onko se usein toistuva piina, vai iskeekö se vain tämän tästä? Onko laukaisevia tekijöitä ja millaisia? Auttavatko lääkkeet?
Liikuntaa, liikuntaa ja vielä enemmän liikuntaa. Niin lähtee ykspuolisista työasennoista johtuvat jomotukset ja nopsasti. Näin siis ainakin meikäläisellä, joka ei ole edes hierojan palveluita tarvinnut sen jälkeen, kun aloitti säännöllisen liikkumisen ja venyttelyn.Lolita kirjoitti: Tosin nykyisin kärsinkin sitten jumittavista hartioista ja siitä aiheutuvasta päänsärystä.
Just. Mulla taas tuntuu joskus ennen kohtausta nenässä veren tai raudan haju. Ja yleisellä tasolla tuntuu hajuaisti herkistyvän kovasti, ja kaikki pahat hajut (esim. pakokaasu) tuntuvat vain pahentavan oloa. Mutta se taitaa olla psykologista.Elukka kirjoitti:Yleensä olen haistanut kohtauksen alkaessa savun hajua.
Auttaaks se ryppyihin samalla? Joo sori huono.safi kirjoitti: bronalleBotoxia migreeniin, herranjestas mitä myrkkyä se äitis antaa itseensä ruiskuttaa. Ei oikeastaan mikään ihme, ettei Kela halua sitä korvata.
Tunnistan kaikki edellä mainitut omista migreenikohtauksistani. Minulla tosin noihin liittyi aina vasemman silmän ympärille keskittynyt puristava särky.Exsat kirjoitti:Saan "kohtauksia" joissa näkökenttä muuttaa muotoaan ja tarkkuuttaan, savu haisee, kädet tuntuvat oudolta ja oksettaa.
Jep, tämä on minullakin laukaiseva tekijä. Unohdinpa mainita tuon kokonaan. Syy miksen juo valkoviiniä (sen lisäksi että se on minusta pahaa).Sannu kirjoitti:välillä tulee punaviinistä
Tanniini punaviinissä ei sovi kaikille. Minulle onneksi sopiiAarneAnkka kirjoitti:Jep, tämä on minullakin laukaiseva tekijä. Unohdinpa mainita tuon kokonaan. Syy miksen juo valkoviiniä (sen lisäksi että se on minusta pahaa).Sannu kirjoitti:välillä tulee punaviinistä
Tuo voi olla merkki kofeiiniriippuvuudesta. Se yleensä ilmenee raskaana, jyskyttävänä päänsärkynä. Kestää kuulemma kuusi vuorokautta ennen kuin kaikki kofeiini on poistunut elimistöstä, jos lopettaa kofeiinin nauttimisen.Lolita kirjoitti:Kofeiinilla on muutenkin päänsärkyihini helpottava vaikutus.
Mutta kun en niihin aikoihin pahemmin kahvia juonut ja nykyisinkin ehkä kupin päivässä. En ole kovin kofeiiniherkkä, se ei vie yöunia ja vaikutuksen alan huomata vasta todella monen kupillisen tai muutaman energiajuoman jälkeen.AarneAnkka kirjoitti:Tuo voi olla merkki kofeiiniriippuvuudesta. Se yleensä ilmenee raskaana, jyskyttävänä päänsärkynä. Kestää kuulemma kuusi vuorokautta ennen kuin kaikki kofeiini on poistunut elimistöstä, jos lopettaa kofeiinin nauttimisen.Lolita kirjoitti:Kofeiinilla on muutenkin päänsärkyihini helpottava vaikutus.
Mulla se meni kyllä päivässä tai enintään kahdessa aina ohi. Tosin, kahvia join yleensä enintään kaksi isoa kupillista päivässä, mutta se riitti mainitsemaasi kofeiiniriippuvuuteen. Irtipääsyyn riitti kun varasi ekan irtiottopäivän illaksi yhden särkylääkkeen, niin pääsi nukkumaankin ilman päänsärkyä.AarneAnkka kirjoitti:Tuo voi olla merkki kofeiiniriippuvuudesta. Se yleensä ilmenee raskaana, jyskyttävänä päänsärkynä. Kestää kuulemma kuusi vuorokautta ennen kuin kaikki kofeiini on poistunut elimistöstä, jos lopettaa kofeiinin nauttimisen.