EDIT: Sainkin lääkäriajan jo samalle päivälle. Kai tää on syytä tutkia.
Ainakin äkkiseltään tuo kuulostaa vuotavalta mahahaavalta. Auts. Pare käydä lääkärissä.Elukka kirjoitti:Aina kovan stressin tullen iskee närästys ja suolesta alkaa tulla pieniä määriä verta.Pitäisiköhän moisesta olla kovastipaljon huolissaan?
Been there, done that. Hirveä kokemus. Otan osaa.Zeb kirjoitti:Yyh. Minulla leikattiin kesken kasvunsa tilanahtauden vuoksi jumiutunut ja siksi tulehtunut viisaudenhammas. Leukaluuta jouduttiin vuolemaan, jotta hammas saatiin ulos. Poski, leuka ja kurkku ovat kipeänä ja turvoksissa, ja lisäksi purin puudutuksen vaikutuksen alaisena posken sisäpinnan kunnolla verille. Suuta ei saa kunnolla auki, ja syömiset ja juomisetkin kirvelevät. Sattuu, aijai.
*napsii Buranaa ja penisilliiniä pakettikaupalla*
Kiitos ! Olen jo varsin toipunut, mutta jäljellä on hemmetinmoinen kolo ikenessä, jonne keräytyy ikävä ruokavarasto. Kolosta paistoi leukaluu ja sitä yritti hammaslääkäri tilkitä työntämällä sinne tupon, joka oli kostutettu myrkyn makuisessa aineessa. Ei ilmeisesti ainakaan kokonaan auttanut, koska vieläkin välillä särkee. Miksi ihmeessä ihmisellä on viisaudenhampaat ? Suunnitteluvirhe ?Tiikeriankka kirjoitti:Been there, done that. Hirveä kokemus. Otan osaa.
Koska enaa ei eleta alkuperaisten suunnitteluparametrien mukaisissa olosuhteissa jolloin hampaita olisi jo tippunut laja suusta ja viisaudenhampaille olisi loistavasti tilaa...Zeb kirjoitti:Miksi ihmeessä ihmisellä on viisaudenhampaat ? Suunnitteluvirhe ?
Mutta mitä virkaa on ikinä ollut viisaudenhampailla, jotka tunnetusti mätänevät ja reikiintyvät jo syntyessään ? Ymmärtääkseni ne useimmiten aiheuttavat vain harmia heillekin joiden kidassa olisi ylenmäärin vielä tilaa uusille tulokkaille, eli ongelma ei ole tilanpuutteessa ?JoeB kirjoitti:Koska enaa ei eleta alkuperaisten suunnitteluparametrien mukaisissa olosuhteissa jolloin hampaita olisi jo tippunut laja suusta ja viisaudenhampaille olisi loistavasti tilaa...Zeb kirjoitti:Miksi ihmeessä ihmisellä on viisaudenhampaat ? Suunnitteluvirhe ?
"Syyttakaa olosuhteita alkaaka designia" sanoisi insinoori.
En mina kylla ole ollut tietoinen siita etta viisaudenhampaat normaalia helpommin reijittyisivat. Itsella oli 3 tervetta viisaudenhammasta jotka piti poistaa tilanpuutteen takia puhkeamisen jalkeen.Zeb kirjoitti: Mutta mitä virkaa on ikinä ollut viisaudenhampailla, jotka tunnetusti mätänevät ja reikiintyvät jo syntyessään ? Ymmärtääkseni ne useimmiten aiheuttavat vain harmia heillekin joiden kidassa olisi ylenmäärin vielä tilaa uusille tulokkaille, eli ongelma ei ole tilanpuutteessa ?
Kertoo vain liian rivakasta yössä urheilusta ja/tai sen suorittamisesta lämmittelemäti.irmelianneli kirjoitti:Pylly on kipee ja reidet revähtäny.
You wish. Ollut urheilurintamalla vähän hiljaista. Lämmittelytkään ei siinä juuri auta, sano.segma kirjoitti:Kertoo vain liian rivakasta yössä urheilusta ja/tai sen suorittamisesta lämmittelemäti.irmelianneli kirjoitti:Pylly on kipee ja reidet revähtäny.
Miten niin MINÄ toivon? Ihan tarpeeksi toivomisvoimaa kuluu tähän oman yöurheilun alkamisen toteutumiseen. Btw, mulla on kans reidet kipeänä, muttei pylly. Sillä tavalla "kävely tuottaa tuskaa" -kipeinä. Ei mitään pikkunipistelyjä.irmelianneli kirjoitti:You wish. Ollut urheilurintamalla vähän hiljaista. Lämmittelytkään ei siinä juuri auta, sano.
Lisäsin vielä yhden allergialääkkeen päivälääkitykseksi.Lolita kirjoitti:Huomisesta alkaen pitää ottaa kaksi pientä oranssia pilleriä aamuisin aikaisemman yhden sijasta. Aamulääkitystä on siis kokonaisuudessaan yhteensä neljä tablettia kolmea eri lajia. Mulla on enemmän tabuja kuin lestadiolaisilla
Mul on molemmissa jaloissa vaivasenluut ja kaikkea muutakin vammaa lisäksi. Vaivasenluihin saattaa auttaa sellainen isovarvasväliin laitettava erotin, mitä myydään apteekissa (en osaa paremmin selittää). Ja sit kunnolliset, tarpeeksi isot kengät, mun ei tartte moneksi tunniksi johonkin korkokenkään jalkaani sulloa, kun se kipu on jo aika käsittämätöntä. Ja lättäjalkoihin auttaa jalan lihasten jumppaaminen tasapainolaudalla.swirl kirjoitti:Mulla on vaivasenluu toisessa jalassa ja se on välillä ihan prkleen kipeä. Kun näytin sitä lääkärille, sain kuulla, että jalastani on myös jalkaholvi laskeutunut. Suomeksi siis lättäjalkaJalkaspesialisti suositteli tukipohjallisia, joiden teettäminen maksoi 122€. (Se sattui kaikkein eniten). Anyways, vaivasenluusta aiheutuvaa kipua ne eivät kuitenkaan helpota, joten en voi toistaiseksi muuta kuin kärsiä
hermine kirjoitti: Mul on molemmissa jaloissa vaivasenluut ja kaikkea muutakin vammaa lisäksi. Vaivasenluihin saattaa auttaa sellainen isovarvasväliin laitettava erotin, mitä myydään apteekissa (en osaa paremmin selittää). Ja sit kunnolliset, tarpeeksi isot kengät, mun ei tartte moneksi tunniksi johonkin korkokenkään jalkaani sulloa, kun se kipu on jo aika käsittämätöntä. Ja lättäjalkoihin auttaa jalan lihasten jumppaaminen tasapainolaudalla.