AarneAnkka kirjoitti:
Tämän varaan ne TV Shopin puntti- ja laihdutustuotteetkin laskevat ja rahastavat ihmisiä säälimättä. Ei se ole tyhmä joka myy...
Olen nyt ikävä ja vastaan tälleen "helposti". Ja aivan, vaan se joka maksaa, mutten minäkään toisaalta ole heitä parempi, sillä jos saisin leipäni ihmisten tyhmyydestä, niin myös ottaisin sen sieltä.
AarneAnkka kirjoitti:Nyky-yhteiskunta asettaa kovia ulkonäköpaineita kaikille kyllä muidenkin asioiden kuin elopainon suhteen (vrt. minä ja partakonemainokset), mutta elopaino taitaa kuitenkin olla se helpoimmin ja nopeimmin äkkivilkaisulla havaittava kritiikin kohde. Elopainosta tulee helposti kohde myös sen takia että siihen pystyy ainakin teoriassa vaikuttamaan, joten lihavuus on niin helppo mieltää tahdonvoiman puutteeksi. Mutta ei voi myöskään mennä kiistämään etteikö joidenkin kohdalla asia oikeasti olekin niin.
Tämä myöskin riittää, sillä ensivilkaisulta ihmisistä näkee "teoriassa" kuka on "heikkotahtoinen läski" ja kuka ei. Sinällään hassua, että minua koko suku kaikkia tuttavia myöten sanovat erittäin vahvatahtoiseksi, mutta silti olen läski ja "vitun ruma", mutta ei käy päähän, sillä minä tiedän mitä olen ja mistä olen.
Ja amerikassahan tuon ulkonäönpalvonnan suhteen on mopo lähtenyt jo lapasesta ajat sitten. Rumat ihmisethän saavat siellä ihan avoimesti pilkkaa osakseen kuulemma.
AarneAnkka kirjoitti:Terveen liikunnallisuuden häviäminen johtuu kai eniten kaupungistumisesta? Hyötyliikuntaa on vaikeampi saada kun on hissit, liukuportaat ja autot käytössä joka puolella, ja liikunnan harrastaminen voi olla suorastaan kallista (ja pitää olla aika hullu lenkkeilläkseen Helsingin melu-saaste-ruuhka-rosvohärdellissä). Ainakin sen verran hankalaa että siitä on hyvin helppo tehdä tekosyy olla harrastamatta liikuntaa.
Kaupungistuminen on aika hyvin sanottu, mutta lisäisin siihen sen, että ihmiset helposti syrjääytyvät nykyään yhteiskunnasta, eli harrastettaisiin toki jotain liikuntaa, mutta kun ei tunneta ketään siitä läheltä, niin kynnys aloittaa jokin liikuntaharrastus on todella korkea kun pitäisi tuntemattomien sekaan lähteä.
Itsekään en olisi Hapkidoa aloittanut ellei siinä ilmoituksessa olisi ollut internet osoitetta jossa sain yhteyden pääjehuihin ja sitä myöten sovittua koko jutun, ja kyllähän sekin kannatti. Todella hieno harrastus.