Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Saz
Elämätön Kitisijä

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Saz »

killkill kirjoitti:
Saz kirjoitti:Harmillinen vaiva tämä stressivatsa. Hyväksi todettuja kikkoja?
- alkoholi ja tupakka pois
- juo piimää
- syö entistä hitaammin ja pureskele ruoka todella, todella huolella.
Ei ehdi juopotella ja tupakkaa en polta. Urheilunkin lopetin hetkeksi etten laihtuisi enempää. Mulla on heinäkuulle tehty mittatilaustyönä hyvin tyköistuva puku ja jonka pitäisi kyseisenä päivänä istua täydellisesti. Muuten pieni laihtuminen ei niin vaivaisikaan.

Kahvin lopetin, piimää kokeilen. Suurin ongelma taitaa olla se, että ei ole minkäänlaista ruokahalua. Jo ruoan tuoksu aiheuttaa pieniä kuvotuksen tunteita. Ja nälkääkään ei tunnu tulevan. Kuuluvatko nuo oireet myös kyseiseen oireyhtymään?
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Saz kirjoitti:Jo ruoan tuoksu aiheuttaa pieniä kuvotuksen tunteita. Ja nälkääkään ei tunnu tulevan. Kuuluvatko nuo oireet myös kyseiseen oireyhtymään?
Soot raskaana!!!!!
Saz
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Saz »

ninnithequeen kirjoitti: Soot raskaana!!!!!
:lol: Tuota mäkin ensin pelästyin. Kunnes tajusin, että seksiä ei ole harrastettu melkein vuoteen. :P
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Saz kirjoitti:Mä olen laihtunut 5 kiloa parissa viikossa työkiireiden ja stressin takia. Eiköhän lomalla tule takaisin. Toivottavasti.
Liittyykö tähän "sekaista vatsaa"? Minulla on nyt reilun viikon ajan ruoka tullut "läpiajona" ulos: en viitsi edes syödä töissä ollenkaan, koska heti ruokailuin jälkeen alkaa vessattaa ja tavaraa tulee hernekeittona ulos. Ei kovin mieltäylentävää etenkään kun on tosiaan pakko päästä ihsn heti vesaan. Hetki sitten söin ja sen jälkeen taas tyhjennys (alateitse siis tietenkin).

Tämä on aika kiusallista. Mitään sairauden tuntua en koe. Ilmasto on minulle sopiva: ei siis liian kuuma todellakaan, siedän kuumuutta hyvin ja helle sopii ja on jopa toivottavaa. En myönnä olevani stressaantunutkaan - minulla ei siis ole työpaineita tmv. Eräitä henkilökohtaisia syitä stressata tosin olisi tarjolla, mutta niitä on aina, joten en usko että vaikuttavat vatsaani. Vaikka mistäs minä sen tietäisin. Olisi kuitenkin kiva palautua "normaaliksi".
Saz
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Saz »

Kreitsu kirjoitti: Liittyykö tähän "sekaista vatsaa"?
Sullahan voisi olla jokin allergia? Keliakia tai maitoallergia tms? Kannattaa varmaan tutkituttaa tai sitten itse kokeilla välttämällä vaikka pari viikkoa tiettyjä ruoka-aineita ja katsoa tuntuuko eroa.

Mulla ei vatsa mene sekaisin, vaan tulee aivan älytön närästys. Tai en tiedä voiko sitä siinä mittakaavassa enää närästykseksi kutsua kun sen iskiessä ei edes vettä pystyisi juomaan. Jos oikein ärtyy niin ei ole mitään eroa syökö chilipippureita vaiko kaurapuuroa. Ruoka kuin ruoka närästää. Ja joskus närästää jopa ihan ilman ruokaa. :D
Pitää varmasti lääkärillä käydä kuitenkin. Vaikka parannettua ei saisi niin varmaan tuota närästysoiretta voisi ainakin lieventää.
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Saz kirjoitti: Allergiaa, närästystä jne..
(tilan säästämiseksi referoin tekstiäsi) ;)

En oikein usko mihinkään allergiaan, koska en ole syönyt mitään sellaisia ruokia, joita en muutenkin söisi. Täytyy nyt odotella ja katsoa muuttuuko tilanne.

Minua ei ole tietääkseni koskaan närästänyt, joten sitä tunnetta on vaikea kuvitella. Eikös apteekissa muuten myydä jotain närästyslääkettäkin. Mulle on jäänyt se iänikuisen vanha Rennie-mainos pyörimään päähän. :D Vaikka jos sinulla on stressistä johtuvaa tuo, niin ei siihen varmaan mitkään Renniet auta. Kannattaa tosiaan mennä lekurille.

Itseäni vaan jotenkin huvittaa ajatus mennä lääkärille ja ilmoittaa, että perse vuotaa kuin seula aina heti aterioinnin jälkeen. Mitä ne voi tehdä? Tutkitaanko persettä, otetaan verikokeita…? Ällöttää jo ajatus etukäteen. Minulla on muutenkin ajoittain vatsaoireita (lähinnä kipuja ja ”kuplintaa”) ja epäilenpä itselläni olevan ärtyneen suolen (tästä taisi täällä kitinässäkin olla joskus juttua). Mutta tämä tyhjeneminen saisi lakata pian, koska olen ensi viikolla lähdössä reissuun eikä silloin välttämättä aina pääse heti vessaan, jos tulee urgentti hätätilanne.
nowaysis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Saz kirjoitti:Suurin ongelma taitaa olla se, että ei ole minkäänlaista ruokahalua. Jo ruoan tuoksu aiheuttaa pieniä kuvotuksen tunteita. Ja nälkääkään ei tunnu tulevan.
Hip muru! So been there. Stressin helpottaessa alkaa varmasti ruokakin maistua, mulla nyt ehkä vajaan viikon uponnut jo kohtalaisesti, taivaallista! :]

Eikä noiden olosuhteiden ehkä niin radikaalisiti tarvitse muuttua, että maastamuuttoa ja ammatinvaihtoa pitäisi harkita ;) Ainoa neuvo on syödä vaan sitä mitä tekee mieli, ja laittaa leivälle jotain energiapitosta levitettä, jos saa leipää syötyä. Ja syödä ulkona kun ei jaksa kokata. Inhottavinta minusta tuossa oli se, että koko ajan verensokeri alhaalla ja vetämätön olo ja nukutti vaan hela tiden. Luonnollisesti vetää mielenkin aika matalaksi :cry:

Stressin psykologiset vaikutukset ovat perseestä, mutta näin jälkikäteen voin vain kiitellä hienoisen extrakuorruteen lähes automaattista poistumista tietyistä paikoista.

Toivottavasti pian helpottaa! Jaksuja!
Prepare for the worstest.
nowaysis
Kitisijä

Ai niin, olen flunssatoipilas. Olin niin keskittynyt muiden auttamiseen, että oma kurjuus ihan unohtui!1 Kuinka jaloa!1 Muttei se toipiluus varsinaisesti vaivaa. No jää grillibileet väliin mut vielä on kesää jäljellä.
Feiz

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Kannattaa myös pitää se perusasia mielessä, että tällä hetkellä on aika näpäkät helteet ja jopa monilla suursyömäreillä tökkii kuumalla kelillä tuo syöminen. Myös hikoilu lisääntyy vaikka sitä ei päällepäin huomaisikaan mikä myös kiihdyttää tuota painon tippumista.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

nowaysis kirjoitti:Ai niin, olen flunssatoipilas.
Samixet! :paijaa:

Nyt olisi niin mukava ottaa nokoset sohvalla jalkapalloa kuunnellen, mutta sieltähän tulee vain jotain mobiilipeliä ja tv-sättiä. Ensimmäistä kertaa elämässäni meinasin osallistua tuommoiseen peliin, siellä oli miinaharava jossa olisi voinut lähettää yhdellä viestillä aika monta arvausta ja muut osallistujat tuntuivat olevan niin amatöörejä että teki mieli näyttää miten niitä miinojen sijainteja oikein päätellään... onneksi en ole kuitenkaan niin sairas että olisin sortunut!!1
Tasan ei mene muumit kanootissa.
nowaysis
Kitisijä

Feiz kirjoitti: näpäkät helteet
Ei onnex meillä!

siis epäonnex
Saz
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Saz »

nowaysis kirjoitti:
Hip muru! So been there. Stressin helpottaessa alkaa varmasti ruokakin maistua, mulla nyt ehkä vajaan viikon uponnut jo kohtalaisesti, taivaallista! :]

Eikä noiden olosuhteiden ehkä niin radikaalisiti tarvitse muuttua, että maastamuuttoa ja ammatinvaihtoa pitäisi harkita ;)
Pidetään peukkuja, että sun stressaamisesi johtaa toivottuun tulokseen. ;)

Tässä omassa stressissä mättää juuri se, että loppua ei oikeastaan näy. Kesäloma tulee juuri sopivasti tauottamaan, mutta syksyllä sama sykli alkaa taas uudestaan. Eräältä taholta minua kyllä lohduteltiin, että tämä on enemmänkin uran alkuvuosien ongelma ja ajan kanssa tottuu. Duuniani rakastan, kun vain oppisi olematta stressaamatta. Alustavasti olen kyllä jo tutkaillut mahdollisuutta vaihtaa ammattia pienin lisäopinnoin. Vielä en kuitenkaan malttaisi antaa periksi ja jäädä tästä "putkesta" pois. Stressiäkin voisi kai opetella hallitsemaan, muunkin kuin kemian avulla. :)
Kreitsu kirjoitti:Mutta tämä tyhjeneminen saisi lakata pian, koska olen ensi viikolla lähdössä reissuun eikä silloin välttämättä aina pääse heti vessaan, jos tulee urgentti hätätilanne.
Eräs rakas ystävä viettää reppumatkalla idässä lähes joka kesän. Ja koko matkansa ajan kärsii aina tuosta kuvaamastasi vaivasta. On veikkaillut, että kyseessä on vaan jokin ympäristön muutoksen aiheuttama shokki. Mutta joka loman päätteeksi kuitenkin palaa tikkulaihana Suomeen, housut sidottuna narulla vyötäisille. Mukavia nuo reissut kuulemma kaikesta huolimatta ovat. :D Ja hiilitablettien on todennut auttavan jonkin verran (varmistin juuri asian häneltä puhelimitse). Kokeile siis hiilitabuja? Suositteli lämpimästi.
Saz
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Saz »

Feiz kirjoitti:Kannattaa myös pitää se perusasia mielessä, että tällä hetkellä on aika näpäkät helteet ja jopa monilla suursyömäreillä tökkii kuumalla kelillä tuo syöminen. Myös hikoilu lisääntyy vaikka sitä ei päällepäin huomaisikaan mikä myös kiihdyttää tuota painon tippumista.
No tämä piti vielä mainita tuossa kun valittelin oireita... Mulla ei ole ollut kuuma laisinkaan. Ulkona on paleltanut niin, että pitänyt pitää ihonvärisiä sukkahousuja hameen alla. :D Jalat ja sormetkin palelee, vaikka mittari näyttäisi 28 astetta. Vain tuulensuojassa ja auringossa on suht lämpimänä pysynyt, mutta mikään kuuma ei ole silloinkaan ollut.
Eli kumma juttu tuokin, johtunee sekin painon putoamisesta.
Pehmis

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Närästykseen on hyvin tehokkaita lääkkeitä. Stressivatsa erittää liikaa happoja, siitä se tulee. Lisäks alkoholin ja tupakin lisäks pitäisi välttää sipulia, paprikaa, mausteita, ruisleipää, kahvia ja suklaata. Noin ainakin.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Jep, helle tiputtaa painoa. Minäkin painan enää vajaat 74 kiloa (78 vielä keväällä!). Olen ihan vängällä yrittänyt syödä runsasenergisiä ruokatarpeita, ettei liian nopeasti laihtuis kumminkaan, kun vaikka niin tapahtuisi tahattomastikin, seuraisi siitä minulle kumminkin ahmimiskohtausten uhkaa. Mutta ei tää sinänsä mulle vaiva oo, että sikäli :off:
Sinkkumatti

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Saz kirjoitti:närästys
Setä neuvoo 10 vuoden närästyksen perusteella. Haeppas neitokainen apoteekista Ranitidin Sandozia paketti. 10 nappia maksaa alle 4 euroa muistaakseni. Toimii kuin häkä, ja taas saa syödä valkosipulia, chiliä, pippuria, ruisleipää,sekä juoda punkkua ja väkeviä :wink:
Sannnu

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Kaikkeen tuohon lisäksi, että mun stressivatsaa alettiin tutkia juuri tuollaisten oireiden takia + että vatsaan koski sillä tavalla kuin puukolla olisi viilletty. Sain lääkkeitä..en muista mitä..aika kalliita olivat. Aluillaan oli vatsahaava
Vadim
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Sannnu kirjoitti:Kaikkeen tuohon lisäksi, että mun stressivatsaa alettiin tutkia juuri tuollaisten oireiden takia + että vatsaan koski sillä tavalla kuin puukolla olisi viilletty. Sain lääkkeitä..en muista mitä..aika kalliita olivat. Aluillaan oli vatsahaava
Vatsahaava ei muuten liity stressiin, vaan helikobakteeri-infektioon. Stressin alaisena on kyllä tietysti alttiimpi kaikenlaisille vaivoille.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kamala yskä, ja ääni mennyt ihanasti. Tosi seksikäs viskibasso...Ukko sano et se pelkäs mun tukehtuvan yöllä, niin pahasti olin köhinyt.

Ei ku lisää tupakkaa vaan :roll:
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Jalat on ihan pilalla :(
Pakko oli eilenkin pitää uusia sandaaleja, vaikka edellisellä käyttökerralla jo lähti nahka rullautumaan sandaalin remmien reunojen kohdalta.
Nyt sattuu ihan saatanasti.
millivanilli

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

voi hiden vimpulat... Se eilinen ja toissapäiväinen leukasärky on muuttunut nyt tosi pahaksi, suun aukaiseminen tekee ihan hirveän kipeää. On pakko mennä hammaslääkäriin maanantaina, kun ei pysty oikein syödä. On varmaan paikallaan poistaa noi viisaudenhampaat.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Saz kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Soot raskaana!!!!!
:lol: Tuota mäkin ensin pelästyin. Kunnes tajusin, että seksiä ei ole harrastettu melkein vuoteen. :P
Totisesti tämä on ihme! :paavi: :P
Ebola

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Siitepöly vaivaa taas kunnolla.
Uudet sandaalit hankasi jalat vitturalleen.
millivanilli

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Olisipa jo maanantai, jotta pääsisin hammaslääkäriin.. särkee ihan hurjasti :cry:
Ebola

Viesti Kirjoittaja Ebola »

millivanilli kirjoitti:Olisipa jo maanantai, jotta pääsisin hammaslääkäriin.. särkee ihan hurjasti :cry:
:boohoo: