Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Edith

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Edith »

nowaysis kirjoitti:
Antihistamiini auttaisi ehkä kutinaan, kannattaa kysyä siitä jos vielä asioitset lääkärissä.

Ei lääkärisi muuten sattunut ehdottamaan kolinergistä urtikariaa? Pahenevatko oireet liikkuessa tai hikoillessa? t.utelias ehdottelija
Kolinerginen urtigaria? Ei, en ole kuullutkaan. Eivät myöskään mielestäni liikkuminen tai hikoilu vaikuta mitään. Pientä lievitystä kutinaan saan ihan apteekin perusvoiteesta ja juuri nyt esimerkiksi en kyllä pahemmin kutisekaan, iltaisin kaikkein eniten.
Keikaus
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Edith kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:
Antihistamiini auttaisi ehkä kutinaan, kannattaa kysyä siitä jos vielä asioitset lääkärissä.

Ei lääkärisi muuten sattunut ehdottamaan kolinergistä urtikariaa? Pahenevatko oireet liikkuessa tai hikoillessa? t.utelias ehdottelija
Kolinerginen urtigaria? Ei, en ole kuullutkaan. Eivät myöskään mielestäni liikkuminen tai hikoilu vaikuta mitään. Pientä lievitystä kutinaan saan ihan apteekin perusvoiteesta ja juuri nyt esimerkiksi en kyllä pahemmin kutisekaan, iltaisin kaikkein eniten.
Voisit etsiä ihosairauksien nimiä netistä ja panna nimet sitten kuvahakuun ja katsoa, muistuttaako mikään omaa tilaasi. Englanniksi / latinaksi ja suomeksi..
Kikkelis kokkelis.
Melnais
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Ehkä kuitenkin ihotautien erikoislääkäri on se paras vaihtoehto elleivät voiteet ala auttaa. Maallikon silmään laikku on laikku, ja aina epänormaali, siinä ei juuri variaatioita nähdä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Keikaus
Kitisijä

Melnais kirjoitti:Ehkä kuitenkin ihotautien erikoislääkäri on se paras vaihtoehto elleivät voiteet ala auttaa. Maallikon silmään laikku on laikku, ja aina epänormaali, siinä ei juuri variaatioita nähdä.
Mua taas välillä ihmetyttää lääkärien "en osaa YHTÄÄN sanoa mikä sinua vaivaa" -tyyppiset vastaukset. Jumakeuta, harvoin kai nyt tulee vastaan tapaus, joka on niin ainutlaatuinen, ettei sellaista olisi nähnyt tai sellaisesta olisi kuullut. Monet lääkärit ovat myös todella konservatiivisia lääkintöhallituksen totuuksien (vai mistä he tietonsa ja suosituksensa saavat..) jakajia, joille viimeisimmät tutkimustulokset tai jotkut hiukankin ennakkoluulottomat alan näkemykset ovat joko aivan tuntemattomia tai niihin suhtaudutaan vähätellen. Huh, tulipa nyt haukuttua vähän lääkäreitä. No, ihan hyviä kokemuksia minulla heistäkin on ollut, etenkin kun itse vähän vaivautuu ottamaan selvää asioista.

No jaa, mä olen varmaan niin kiinnostunut sairauksista ja vaivoista, että mun arvauslista on aika melkoinen.. Ehkä mä voisin mennä jonkun lääkärin assistentiksi arvuuttelemaan ja lääkäri sitten sulkisi vaihtoehdot yksitellen pois.. Googletettaisiin yhdessä kaikenlaista ja niin poispäin.
Kikkelis kokkelis.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Jalkaa särkee edelleen aika ajoin ja lisäksi alaselkäni on kipeytynyt. :?
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Polvet saanoo pokspokspoks.... :hevikaraoke:
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Päätä särkee.
Kahvi ei auta, parasetamoli ei auta.
Onks ukkosta ilmassa...?
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bliss kirjoitti:Päätä särkee.
Onks ukkosta ilmassa...?
Ota ibuprofeenia?
Tai vahvenpaa?
Pyyhin Netikettiin..
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Korvalehdessa joku hemmetin paise, kipeä kuin mikä eikä niitä näppejään osaa pitää erossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Edith

Melnais kirjoitti: voiteet ala auttaa.
Mulla on tabletteja. Joiden sivuvaikutuksena ankara huulenpielten ja silmänkulmien kuivuminen ja vatsaoireet. Life is a bitch tai jotain tän olon kanssa.
Melnais
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Keikaus kirjoitti: Mua taas välillä ihmetyttää lääkärien "en osaa YHTÄÄN sanoa mikä sinua vaivaa" -tyyppiset vastaukset.
Terveyskeskuksessa pitäisi olla kokeneimmat voimat, kun siellä käytännössä ovat juuri kokemattomimmat tutustumassa tautien kirjoon. Ei käy kateeksi, kun juuri ne pienimmät oireet sopivat kymmeniin diagnooseihin, ja niistä pitäisi sekalaisen selostuksen tuella päätellä sopivat jatkotoimenpiteet. Ei tietysti yhtään helpota myöskään kävijää sillä kerralla kun olisi vakavammasta kyse, ja tämä käy selville vasta odottelun jälkeen.

Tätä arvailua harrastetaan myös kaveriporukassa melkoisen estottomasti, ihan kivaa kunhan ei täysin todesta ota. Muuan opiskelutoveri oli vakuuttunut että päänsärkyjen vuoksi hänellä on aivokasvain, ja loisi sen vuoksi koulusta riutuen kotona. Se sitten onneksi parani spontaanisti ja kaveri palasi kouluun hermoloman jälkeen latautuneena.
Edith kirjoitti: Mulla on tabletteja. Joiden sivuvaikutuksena ankara huulenpielten ja silmänkulmien kuivuminen ja vatsaoireet. Life is a bitch tai jotain tän olon kanssa.
Kuulostaa ikävältä, ilkeä aine. Ehkä joku vatsansuojalääke voisi auttaa? Meillä ainakin syötetään potilaille kortisonin kanssa samanaikaisesti Somacia juuri vatsaoireiden vähentämiseksi, henkilökohtaisesti en ole kokeillut miten hyvin tepsii.

Sensijaan kokeilin tänään henkilökohtaisesti suihkuun pyörtymistä, ei voi suositella kenellekään. Ei se verenpaine taida olla vieläkään ihan kuosissa. :(
Elämä kantaa, jos sen antaa
Keikaus
Kitisijä

Melnais kirjoitti:
Keikaus kirjoitti: Mua taas välillä ihmetyttää lääkärien "en osaa YHTÄÄN sanoa mikä sinua vaivaa" -tyyppiset vastaukset.
Terveyskeskuksessa pitäisi olla kokeneimmat voimat, kun siellä käytännössä ovat juuri kokemattomimmat tutustumassa tautien kirjoon. Ei käy kateeksi, kun juuri ne pienimmät oireet sopivat kymmeniin diagnooseihin, ja niistä pitäisi sekalaisen selostuksen tuella päätellä sopivat jatkotoimenpiteet. Ei tietysti yhtään helpota myöskään kävijää sillä kerralla kun olisi vakavammasta kyse, ja tämä käy selville vasta odottelun jälkeen.
Toi on kyllä totta. En ole kyllä onneksi (?) pitkään aikaan joutunut käymään terveyskeskuksessa, kun olen ollut työterveyshuollon piirissä ja nyt taas YTHS:n. Terveyskeskusjutut ruuhkineen ja jonotuksineen saavat aikaan sen, että ihan joka vaivan takia en jaksa siellä käydä. Tosin en ole vielä testannut oman alueeni keskusta, mutta eiköhän siellä ole kaikki Helsingin juopot ja narkkarit...
Kikkelis kokkelis.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Niba kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Päätä särkee.
Ota ibuprofeenia?
Enkä ota, kun sitten on masukin kipeä, ja niska, selkä ja naama täys näppylöitä :? Siispä kärsin ja kärvistelen.
nexie
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nexie »

Eilen illalla oli maha aivan infernaalisen kipeä. Toivottavasti tänään on parempi päivä, ettei sama tuska toistu tädin häissä :(
Don't Panic!
Ebola

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Ontelot huuhdeltu vähän sen sun tän tuloksella. Toinen skulaa ok, toinen ei päästä vettä läpi mitenkään päin (juuri se ongelma ontelo).
Mitäs nyt sitten :think:
millivanilli

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Lauantaisen pyörtymisen takia kolhiintunutta kyynärpäätä ja käsivartta särkee. Ei tunnu kestävän kauaa hiiren käyttämistä ja näppäimistö naputtelua.
Edith

Siis että mä kuivan ja kihelmöin yhä vaan. Eilen illalla en voinut olla ulvomatta ääneen yksin kotona, kun kainaloiden iho on niin arkana. Nytkin tuntuu, että jotenkin kainaloita kiristää mikä tahansa käsivarsien liikuttelu. Kasvojen ihoa kiristää tietysti myös. Ja vielä kaksi viikkoa myrkkypillereitä jäljellä. Silkkaa piinaa. Vatsavaivoihin ostin sentään aptekkista jotakin maitohappokapseleita ja ne auttavat kyllä, vaikkei niitä kummempaa ilman reseptiä lauantaina saanutkaan.
Elukka

Kädet rakoilla ja lihakset maitohapoissa loman jäljiltä.
swirl

Viesti Kirjoittaja swirl »

Olen taas joutunut hyttysten uhriksi. Uudessa kämpässä nukuttu pari yötä parvekkeen ovi auki ja puremia on taas useita kymmeniä. Osa on turvonnut valtavan kokoisiksi. Taidan todellakin olla yliherkkä hyttysenpuremille eikä mulle myöskään näytä kehittyvän minkäänlaista immuniteettia :?

Lisäksi viikonloppuna suoritetun muuton johdosta sattuu jokaiseen kohtaan kropassa.
Keikaus
Kitisijä

Edith kirjoitti:Siis että mä kuivan ja kihelmöin yhä vaan. Eilen illalla en voinut olla ulvomatta ääneen yksin kotona, kun kainaloiden iho on niin arkana. Nytkin tuntuu, että jotenkin kainaloita kiristää mikä tahansa käsivarsien liikuttelu. Kasvojen ihoa kiristää tietysti myös. Ja vielä kaksi viikkoa myrkkypillereitä jäljellä. Silkkaa piinaa. Vatsavaivoihin ostin sentään aptekkista jotakin maitohappokapseleita ja ne auttavat kyllä, vaikkei niitä kummempaa ilman reseptiä lauantaina saanutkaan.
'

Voi ei! Mietin, miten muuten voisit edistää ihosi parantumista ja mieleeni tuli muutama vinkki. Ensinnäkin propolis-voide, jota saa ainakin Stokkan luontaistuote-/kosmetiikkaosastolta. Käytin sitä aikoinaan kutisevan päänahan hoitoon ja kaverini sai propolis-uutteen (yksistään kuivattavaa) ja perusvoiteen yhdistelmällä atooppisen ihottumansa kuntoon alta aikayksikön. Tuo voide toimii niin hyvin, että kutina lakkaa mulla ihan heti voiteen levittämisen jälkeen.

Sitten sun kannattaisi kysellä apteekista tai googletta mitkä vitamiinit ja hivenaineet auttavat iho-ongelmissa. Sinkki tulee ekana mieleen, mutta voi niitä olla muitakin. En nyt välttämättä ostaisi mitään arsenaalia, koska voi olla että rahat menee hukkaan.
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä

Ja edelliseen viestiini lisäten, myös Amerikan dädikin käytti propolis-voidetta ihonsa hoitoon. En kyllä muista, mikä vaiva (psoriasis?) sillä oli, mutta ei anneta sen häiritä.
Kikkelis kokkelis.
mustakikkeli

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Lauantaisella Lintsin-reissulla ostin paikallisesta karkkikaupasta hieman makeisia, ja niitä napostellessani (kaljankittailun lomassa) panin merkille että huuleni alkoivat tuntua kuivilta ja hieman turvonneilta. Eilen su söin niistä vielä loppuja, ja tänään edelleen sama tunne (tosin huulet eivät näytä mitenkään erikoisilta, ihan tavanomaiset läpyskät). Aih ja voih. Onkohan mulle kehittynyt jokin allerkia? Käsittääkseni noissa makeisissa ei pitänyt olla edes atsovärejä, joille en kylläkään ole aiemmin ainakaan ollut allerginen.
Edith

Kiitos taas Keikaukselle. Voisin käydä tänään katselemassa taas asioita. Tosin lauantainakin sattui apteekista mukaan jo vaikka mitä.
Elukka

Ow. Näkökentän vipatuksesta päätellen tulossa on migreenikohtaus. :?
segma

Viesti Kirjoittaja segma »

Elukka kirjoitti:Ow. Näkökentän vipatuksesta päätellen tulossa on migreenikohtaus. :?
Mulla on joskus samaa ongelmaa, mutta ilman migreenikohtausta. Yhden ainoan kerran on migreenikohtaus tullut, mutta sen kyllä muistankin sitten lopun ikääni.

Niin ja joo. Huomenna varaan ajan ihotautilääkärille (tai yleislääkärille, mikäli se pystyy määräämään Roaccutan -kuurin). Saa riittää tämä naamapolitiikka. Kokeilin bentsoyyliperoksidipitoisia lääkeaineita ja auttoivatkin jonkin verran, mutta sitten tuli muutamien viikkojen mittainen tauko erinäisistä huonoon muistiin liittyvistä syistä johtuen. Niiden kun kuitenkin pitäisi muutaman viikon käyttöajan jälkeen vaikuttaa selkeästi. Kuulin myös, että Roaccutan -kuuriin "oikeuttavista" oireista yksi on se, että ihon alle muodostuu kookkaita rasvapatteja ja niitä minulla kyllä on. Useita. Mutta se siitä EWW -osastosta.