Elppis kirjoitti:Noiden remmien ja dildojen mukaanotto on mun mielestä vähän typerää ensimmäisillä kerroille. Sehän on suora viesti "et kiinnosta mua/mulla ei oo mielikuvitusta, anna mun kurittaa tmv."
Ellei sitten ensimmäisillä kerroilla jo tiedetä että toinen tykkää / on kiinnostunut niistä asioista. Silloinhan seksi saattaa olla mitä mielenkiintoisinta ja kiihottavinta, kun on mahdollisuuksia vaikka mihin .. ja toista ihmistä voi kiihottaa ja pelkillä sanoilla siitä, mitä ehkä aikoo ja voi kohta tehdä.
Dildojen, remmien ja muiden mukaanottaminen ei ole mikään osoitus siitä että ei kiihottaisi tai kiinnostaisi, vaan samalla tavalla kuin mausteiden kanssa osoitusta siitä että osaa, uskaltaa ja pystyy nauttimaan erilaisesta kiihotuksesta ja kosketuksesta. Perusoletus siis todellakin on että partneri pitää ja haluaa niitä asioita myös.
Leikkikalut, sitomiset ja erilaiset fetissit vaativat ennen kaikkea asioiden toimimisen pään sisällä. Voin hyvin kuvitella miten karmaiseva fiilis tulee, jos ihan vääränlaisessa tunteessa ja tunnelmassa joku ehdottelee sitomista tai dildoa samalla pyllyyn -- mutta se ei poista sitä etteikö se oikean ihmisen kanssa voisi toimia hyvin heti ensimmäisellä seksikerralla.
Makuja on niin erilaisia ja seksi on aina kahden kauppaa. Tärkeä lähtökohta on että maut sopivat yhteen, ei se että aloitetaan aina vaniljalla.