Kerro vaivasta
Re: Kerro vaivasta
Mietin tässä tulevaisuuden varoilta, jotta onko mahdollista lekurilta saada muutamien oireiden perusteella jonkinlaista lausuntoa siihen että tietynlainen työ ei sovi?
Tuossa kun ollut näitä poskiontelontulehduksia/ ja limakalvorikoista johtuvia toistuvia "flunssia" niin jo monesti sanottu että tämän hetkinen työ ei sovellu kirjapölyn takia laisinkaan. No tätä kestää ainoastaan lokakuun loppuun asti, joten sen kestän ongelmitta taikka ongelmien kera.
Lähinnä tulevaisuus mietityttää, kun tämä ihana työkkärimuijani saattaa osoittaa mitä töitä tahansa ja työstä kieltäytymisestähän seuraamukset ovat sitten sen mukaiset. Lähinnä näen kahuhukuvia että joudun siivoamaan pölyistä puupajaa tai vastaavaa, ei voi koskaan tietää (ehdotti se jo metsä ja puutarha-alaa).
Kuitenkin oireet huonontavat elämänlaatua; jatkuva tukkoisuus, liman eritys, kovat päänsäryt sekä korvasäteily. Kaikki mahdolliset allergialääkkeet ovat käytössä sekä huuhtelen ontelot kolme kertaa päivässä, mikä sinänsä ei välttämättä tuota tulosta, koska esimerkiksi töiden jälkeen limakalvot ovat niin turvoksissa että eivät päästä vettä läpi, paranee vasta iltaa myöden.
Pöly ei edes ole silminnähtävää eikä sitä edes näytä kertyvän työpinnoille, siltin aiheuttaa jo näinkin näkyvät oireet.
Tuossa kun ollut näitä poskiontelontulehduksia/ ja limakalvorikoista johtuvia toistuvia "flunssia" niin jo monesti sanottu että tämän hetkinen työ ei sovellu kirjapölyn takia laisinkaan. No tätä kestää ainoastaan lokakuun loppuun asti, joten sen kestän ongelmitta taikka ongelmien kera.
Lähinnä tulevaisuus mietityttää, kun tämä ihana työkkärimuijani saattaa osoittaa mitä töitä tahansa ja työstä kieltäytymisestähän seuraamukset ovat sitten sen mukaiset. Lähinnä näen kahuhukuvia että joudun siivoamaan pölyistä puupajaa tai vastaavaa, ei voi koskaan tietää (ehdotti se jo metsä ja puutarha-alaa).
Kuitenkin oireet huonontavat elämänlaatua; jatkuva tukkoisuus, liman eritys, kovat päänsäryt sekä korvasäteily. Kaikki mahdolliset allergialääkkeet ovat käytössä sekä huuhtelen ontelot kolme kertaa päivässä, mikä sinänsä ei välttämättä tuota tulosta, koska esimerkiksi töiden jälkeen limakalvot ovat niin turvoksissa että eivät päästä vettä läpi, paranee vasta iltaa myöden.
Pöly ei edes ole silminnähtävää eikä sitä edes näytä kertyvän työpinnoille, siltin aiheuttaa jo näinkin näkyvät oireet.
-
- Kitisijä
Linnanmäellä kipeäksi heiluttu niska aiheutti tänään päänsärkyä. Heitin pari nappia naamaan ja lähdin Elpan kanssa leffaan, kun aattelin, että napit helpottaa oloa leffaan mennessä ja leffa vie loputkin kivut. Toisin kävi. Päätä särki kahta kauheammin ja sitten tuli paha olo. Oli pakko lähteä kesken pois ja käydä naistenvessassa tyhjentämässä vatsa suun kautta. Oli muuten saman Tennispalatsin vessa, jossa harrastin muinoin seksiä, olo oli lähes nostalginen pää vessanpytyssä intialaista ruokaa sylkiessäni. Oksentamisen jälkeen olo helpotti ja hengailin vielä Elpan ja Huniksen kanssa hetken. Huomenna tällä päällä pitäisi jo mennä töihin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Tsiisus. Nää siis vie yöunetkin, nää helvetintabletit. Oheispaperissa ei näköjään turhaan kehoiteta napsimaan niitä aamulla klo 7-9. Mutta kun tyhjään vatsaan niitä ei viitsi ja lomalla on niin vaikeaa olla tuohon aikaan kunnolla hereillä. Vali-vali...
-
- Kitisijä
Kaksi Roaccutan-kuuria vetänyt entinen akne-potilas tiedottaa: Tsekkaapas nuo allekirjoituksestani löytyvät sivut, sieltä löytyy tietoa akne-potilaillekin, kohdasta "Battle Plan for Blemishes". Roaccutan on hyvä lääke, mutta sen lisäksi pitää kiinnittää huomiota siihen, mitä naamaansa läiskii, ettei iho mene uudestaan huonoon kuntoon. Eli ei mitään ihohuokosia tukkivia rasvoja, hoitavia puhdistusmaitoja ja muita sellaisia. Nämä tuotteet ainakin sopivat akneen taipuvaiselle iholle, olen tsekannut sopivuuden noilta sivuilta ja käyttänyt monta vuotta: Kasvojen pesuun Body Shopin Passion Fruit Cleansing Gel. Kosteutukseen vaikka Body Shopin Tea Tree -kosteusgeeli tai mikä vielä parempi, Paulan oma kevyt kosteusvoide rasvaiselle ja sekaiholle. Päivisin käytän tietenkin (Paulan) suojakertoimellista voidetta ja sinunkin kannattaisi, etenkin kun käytät benzoyl peroksidi -tuotetta, joka altistaa auringonvalon vaaroille. Roaccutan altistaa myös, joten ihon suojaus on tarpeen. Lue lisää noilta Paulan sivuilta tai kysy lisää, neuvon mielelläni.segma kirjoitti: Niin ja joo. Huomenna varaan ajan ihotautilääkärille (tai yleislääkärille, mikäli se pystyy määräämään Roaccutan -kuurin). Saa riittää tämä naamapolitiikka. Kokeilin bentsoyyliperoksidipitoisia lääkeaineita ja auttoivatkin jonkin verran, mutta sitten tuli muutamien viikkojen mittainen tauko erinäisistä huonoon muistiin liittyvistä syistä johtuen. Niiden kun kuitenkin pitäisi muutaman viikon käyttöajan jälkeen vaikuttaa selkeästi. Kuulin myös, että Roaccutan -kuuriin "oikeuttavista" oireista yksi on se, että ihon alle muodostuu kookkaita rasvapatteja ja niitä minulla kyllä on. Useita. Mutta se siitä EWW -osastosta.
Kikkelis kokkelis.
-
- Kitisijä
Joko kokeilit propolis-voidetta?Edith kirjoitti:Tsiisus. Nää siis vie yöunetkin, nää helvetintabletit. Oheispaperissa ei näköjään turhaan kehoiteta napsimaan niitä aamulla klo 7-9. Mutta kun tyhjään vatsaan niitä ei viitsi ja lomalla on niin vaikeaa olla tuohon aikaan kunnolla hereillä. Vali-vali...
Kikkelis kokkelis.
No niinhän siinä sitten kävi, että vuorokausirytmi heitti ½voltin loman aikana.
Aamulla nukuttaa, illalla ei.
[edit]
Follow-up: Nyt ton unettomuuden seuraukset alkaa jo näkyä duunissakin... Mistään tu mitään ku ei meinaa pysyä hereillä, prkl!
[/edit]
Aamulla nukuttaa, illalla ei.
[edit]
Follow-up: Nyt ton unettomuuden seuraukset alkaa jo näkyä duunissakin... Mistään tu mitään ku ei meinaa pysyä hereillä, prkl!

[/edit]
Loppuviikko sairaslomaa (yllätys yllätys) poskiontelon takia (suurempi yllätys). Huomenna menee päivä röntgenissä ja sitten kuvien katselussa. Huomenna siis apu tulossa kun tietää mikä siellä on.
Nenän sivuseinä vino, ilmeisesti koskaan ei ole ollut niin umpeenturvonnut jotta sen olisi huomannut, sinänsä selittäisi miksi aina juuri kyseinen ontelo reistaillut.
Mahdollinen punkteeraminen suorittettava jonkun erikoislääkärin toimesta, kaikki selvinnee huomenna.
Pää tuntuu räjähtävän, mutta.... MÄ EN VOI MISSATA APULANNAN KEIKKAA JOTA OLEN ODOTTANUT MUNA KÄDESSÄ JO VUODEN... joten kasa buranaa naamaan ja menoksi, pakko vaikka kontaten!
Nenän sivuseinä vino, ilmeisesti koskaan ei ole ollut niin umpeenturvonnut jotta sen olisi huomannut, sinänsä selittäisi miksi aina juuri kyseinen ontelo reistaillut.
Mahdollinen punkteeraminen suorittettava jonkun erikoislääkärin toimesta, kaikki selvinnee huomenna.
Pää tuntuu räjähtävän, mutta.... MÄ EN VOI MISSATA APULANNAN KEIKKAA JOTA OLEN ODOTTANUT MUNA KÄDESSÄ JO VUODEN... joten kasa buranaa naamaan ja menoksi, pakko vaikka kontaten!
-
- Kitisijä
Mä en ole nukkunut edes murto-osaa tarpeellisesta sitten lauantain. Olo alkaa olla niin äkkiväärä, että viime yönä olin täysin samalla aaltopituudella kortisonipsykoottisen potilaan kanssa. Mitäs, juteltiin mukavia.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Nukuksimisongelmaa täälläkin. Väsyttää, mutta uni ei tule. Heti kun silmät laittaa kiinni, alkavat rytmihäiriöt. Missään vaiheessa päivällä ongelmaa ei ole ja ongelma poistuu sängyssäkin heti kun avaa silmät. Mutta nukkumisyritys aiheuttaa heti vittumaista sydänpomppausta.
Juon nyt olutta, jotta nukahtaisin. Onpahan sillekin joku hyvä syy.
Juon nyt olutta, jotta nukahtaisin. Onpahan sillekin joku hyvä syy.
-
- Kitisijä
Rytmihäiriöt on syvältä. Mä kyllä nukahdan mutta herään tykytykytykytykseen. Käy sinäkin lääkärillä, sieltä saa kivoja koneita joita voi pitää ympäri vuorokauden rinnuksilla, jonka jälkeen todetaan ettei juuri mittausaikoina ole ollut epänormaaleja tuntemuksia. Ne paskiaiset TIETÄVÄT että niitä koitetaan mitata!bedlam kirjoitti:Nukuksimisongelmaa täälläkin. Väsyttää, mutta uni ei tule. Heti kun silmät laittaa kiinni, alkavat rytmihäiriöt. Missään vaiheessa päivällä ongelmaa ei ole ja ongelma poistuu jo vain aukaisemalla silmät. Mutta nukkumisyritys aiheuttaa vittumaista sydänpomppausta.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Mä kyllä luulisin, että saan varmasti tykytykset aikaiseksi mittalaitteiden kanssakin. Tai mulla nuo häiriöt eivät ole tuota perinteistä tykytykytystä, vaan sydän lopettaa tykytyksen hetkeksi. Tytym tytym ty..........tymtymtym. Ensimmäisillä kerroilla olin aivan satavarma, että nyt tuli kuolema, kun sydän pysähtyi. Hyi kauhia. Nyt tiedän, ettei se tule ja tiedän myöskin että vika on todennäköisesti täysin harmiton (suvussa ollut samaa ongelmaa) mutta äärimmäisen vittumainen.Melnais kirjoitti:Rytmihäiriöt on syvältä. Mä kyllä nukahdan mutta herään tykytykytykytykseen. Käy sinäkin lääkärillä, sieltä saa kivoja koneita joita voi pitää ympäri vuorokauden rinnuksilla, jonka jälkeen todetaan ettei juuri mittausaikoina ole ollut epänormaaleja tuntemuksia. Ne paskiaiset TIETÄVÄT että niitä koitetaan mitata!
Ja miten on mahdollista, että ajatuksilla voi vaikuttaa sydämenlyöntiin?! Kun ei tuota häiriötä tule, jos ei stressaa mistään tai muista koko pumppuasiaa. Ihmeellistä.
Kurkkukipu. En muista koska tuollaista olisi ollut - ei ainakaan viime talvenakaan. Joo, en olisi kaivannut.
Itselläni on ollut [niitä] viimeiset 15 vuotta. Heti ensimmäisellä kerralla olisi saatu varmasti filmillekin, jos ei olisi tarvinnut odotella tuntia tuntia. (Stressaamisesta tuli silloin: olin selkä seinää vasten, kun hieman vajaan oloinen koulun vahtimestari huusi 10 min naama punaisena kasvojen edessä.) Siinä oli kyllä ihmettelemistä, että mitä h*elvettiä, kun rytmi tuntui nopealta, pätkivältä, vaihtelevalta tms.Melnais kirjoitti:Rytmihäiriöt on syvältä. Mä kyllä nukahdan mutta herään tykytykytykytykseen. Käy sinäkin lääkärillä, sieltä saa kivoja koneita joita voi pitää ympäri vuorokauden rinnuksilla, jonka jälkeen todetaan ettei juuri mittausaikoina ole ollut epänormaaleja tuntemuksia. Ne paskiaiset TIETÄVÄT että niitä koitetaan mitata!
Noita tulee vaihtelevasti: Vain harvakseen tuollaisia, jotka jatkuvat vaikka tunnin (Esim. armeijan Cooperin testissä; enkä edes sanonut mitään, kun ko. firmassa ei ollut positiivisia kokemuksia mistään vaivasta valittamisesta.) Silloin aluksi nimenomaan nukkumaanmeneminen aiheutti jatkuvasti tykytyk... jne. Jotain tykytyksiä tulee varmaan suunnilleen päivittäin niin, ettei niitä muista.
Vuorokausimittausta ei koskaan tehty, mutta ultraäänellä kerran katseltiin ja todettiin, ettei ole mitään poikkeavuutta, jolla olisi "ennusteellista merkitystä". Sydänfilmille ei tietysti kolmellakaan kerralla ole saatu mitään (ne tietää..), vaikka muulloin on esim. työterveydenhoitaja verenpainetta mitatessa huomannut häiriön.
Käsittääkseni lisälyönnit (kai) tuntuvat tuolta, vaikka itsestä ei tuntuisi, että niitä on. Olivat mitä vaan, niin ei niitä osaa kokonaan olla pelästymättä vuosienkaan kokemuksella.bedlam kirjoitti:Mä kyllä luulisin, että saan varmasti tykytykset aikaiseksi mittalaitteiden kanssakin. Tai mulla nuo häiriöt eivät ole tuota perinteistä tykytykytystä, vaan sydän lopettaa tykytyksen hetkeksi. Tytym tytym ty..........tymtymtym. Ensimmäisillä kerroilla olin aivan satavarma, että nyt tuli kuolema, kun sydän pysähtyi. Hyi kauhia.
-
- Kitisijä
Minun kohdallani kyseessä taisi vain olla jokin jännitystila. Reagoin vatsalla lähes kaikkeen (kipuiluna ja vatsan sekoiluna), joten ihmekös tuo. Vaiva helpotti sitten muutaman päivän kuluttua, kun matkaan oli lähdetty. Sen verran matkalilu kuitenkin hoikisti, että pitää ostaa uusia vaatteita tai lihottaa muutama kilo. Taidan ostaa uusia vaatteitaSaz kirjoitti:
Eräs rakas ystävä viettää reppumatkalla idässä lähes joka kesän. Ja koko matkansa ajan kärsii aina tuosta kuvaamastasi vaivasta. On veikkaillut, että kyseessä on vaan jokin ympäristön muutoksen aiheuttama shokki.

Nyt vaivaa kammottava paskahätä. Tiedän miten vaivan saisi myös parhaiten hoidettua, mutta samalla minua vaivaa myös yleinen innostumisrajoitteisuus, joka taas johtaa siihen etten millään jaksaisi hoitaa em. vaivaa pois päiväjärjestyksestä. Onks mitään neuvoja?
-
- Kitisijä
Sehän tuntuu hyvältä kun kakka tulee. Sitä voisi verrata orgasmiin. Kannattaa mennä heti vessaan vapauttamaan se.
Vähän niin kuin persepano, mutta toisinpäin... ... kuulemmaKreitsu kirjoitti:Sehän tuntuu hyvältä kun kakka tulee. Sitä voisi verrata orgasmiin. Kannattaa mennä heti vessaan vapauttamaan se.

On se kai noinkin, mutta olisiko mitään muuta mahdollisuutta asiaa hoitaa? Kyllästyttää aina sama rutiini.
Pinnistä ja koeta ulostaa suun kautta.MGandhi kirjoitti:On se kai noinkin, mutta olisiko mitään muuta mahdollisuutta asiaa hoitaa? Kyllästyttää aina sama rutiini.
-
- Kitisijä
Kokemuksen syvä rintaääni?RuNkkuTonttu kirjoitti: Vähän niin kuin persepano, mutta toisinpäin... ... kuulemma

Mä mene tänäänkin lääkärille. Tämä on mennyt silmien ympäriltä vaan hirveämmäksi ja kainaloaluekin on levinnyt. Eilisiltani vietin lähinnä kuvittelemalla, millaiseksi tulevaisuuteni muodostuukaan, jos tämä ei parane koskaan ja peittää minut tulevaisuudessa kokonaan.
-
- Elämätön Kitisijä
Tuplaraportoisin oman akillesjänteeni repeämisen ja Nowaysiksen kantapäärakon. 

Onkohan mulla anoreksia tai jokin, kun ei ruoka yksinkertaisesti maistu? Kesäkuun alusta painoa on tippunut 8 kg ja painon putoaminen jatkuu. Toisaalta "pienellä" massakaudella ylimääräistä kertymään n. 10 kg, joten ei se pahasta ole.
Saan pakotettua itseni syömään kerran päivässä, kun alkaa heikottaa niin paljon, että on pakko jotain syödä. Huomasin juuri, että alan kärsiä jo vitamiinen puutteesta, joten oli pakko ostaa monivitamiineja, että edes jotenkin saisi tyydytettyä niiden tarpeen.
Kaupassa käydessä kaikki ruokatarpeet yksinkertaisesti oksettavat eikä edes vanhat hyväksi havaitut herkut kiinnosta pätkääkään. Onhan se hyvä, että samalla tulee vieroitettua sokerista, valkoisesta vehnästä ja muusta paskasta ja vuosia sitten kadonnut six-back alkaa pikku hiljaan näkymään, mutta ei näin voi kauaa enään jatkua.
Kävin kesäkuussa tästä aiheesta lääkärissä ja hän epäili ärtynyttä paksusuolta. Sain jotain nappeja, mutta nyt on kuuri napsittu loppuun ja sama vaiva jatkuu (vatsa löysällä vähän väliä). Pitäisikö sitä taas käydä lääkärille avautumassa? Tai psykiatrille?
Saan pakotettua itseni syömään kerran päivässä, kun alkaa heikottaa niin paljon, että on pakko jotain syödä. Huomasin juuri, että alan kärsiä jo vitamiinen puutteesta, joten oli pakko ostaa monivitamiineja, että edes jotenkin saisi tyydytettyä niiden tarpeen.
Kaupassa käydessä kaikki ruokatarpeet yksinkertaisesti oksettavat eikä edes vanhat hyväksi havaitut herkut kiinnosta pätkääkään. Onhan se hyvä, että samalla tulee vieroitettua sokerista, valkoisesta vehnästä ja muusta paskasta ja vuosia sitten kadonnut six-back alkaa pikku hiljaan näkymään, mutta ei näin voi kauaa enään jatkua.
Kävin kesäkuussa tästä aiheesta lääkärissä ja hän epäili ärtynyttä paksusuolta. Sain jotain nappeja, mutta nyt on kuuri napsittu loppuun ja sama vaiva jatkuu (vatsa löysällä vähän väliä). Pitäisikö sitä taas käydä lääkärille avautumassa? Tai psykiatrille?
Noniin, tulin lääkäristä. Lääkäri oli kovasti ymmällään vaivani kanssa. Sain uusia ihovoiteita ja minusta otettiin pala ihoa patologille tutkittavaksi. Nyt olen tikkipotilas ja kolme viikkoa kielletty hikoilemasta ja uimasta ja sen sellaista. Vituttaa (ette varmaan arvanneet?).Edith kirjoitti:Mä mene tänäänkin lääkärille. Tämä on mennyt silmien ympäriltä vaan hirveämmäksi ja kainaloaluekin on levinnyt. Eilisiltani vietin lähinnä kuvittelemalla, millaiseksi tulevaisuuteni muodostuukaan, jos tämä ei parane koskaan ja peittää minut tulevaisuudessa kokonaan.
-
- Kitisijä
Hmm. Itsellä ruokahaluttomuutta esiintyy ja on esiintynyt stressistä, ahdistuksesta, masennuksesta, keskittymislääkkeestä, masennuslääkkeestä, helteestä, menkoista, rakastumisesta ja rankasta liikunnasta johtuen. Joo, ja on ollut ainakin yksi muukin lääkekuuri, joka myös aiheutti pientä pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta. Kun sinulla on kuitenkin noita vatsavaivojakin, niin ehkä kannattaa käydä lääkärillä vielä.RuNkkuTonttu kirjoitti:Onkohan mulla anoreksia tai jokin, kun ei ruoka yksinkertaisesti maistu? Kesäkuun alusta painoa on tippunut 8 kg ja painon putoaminen jatkuu. Toisaalta "pienellä" massakaudella ylimääräistä kertymään n. 10 kg, joten ei se pahasta ole.
Kikkelis kokkelis.