Voi kamala. Mene nyt hyvä mies hoidattamaan nuori sielusi temppeli kuntoon ja äkkiä!SnapaHead kirjoitti:Paskannan verta. Paljon. Jo jotain 2,5 vuotta. Tänäkin aamuna sitä valui norona niin lirinä vaan kävi...
Kerro vaivasta
-
- Kitisijä
Re: Kerro vaivasta
Kikkelis kokkelis.
Minulla on sellainen vaiva, että olen olemassa, vaikka ei huvittaisi olla.
Au! Auauau! Kompuroin portaissa paljain jaloin ja teloin varpaitani ja jalkapohjaani messinkisiin kulmalistoihin. Pikkuvarpaan ja ukkovarpaan alta tulee verta. Pieni vamma, mutta tämmöiset varvasturmat sattuvat aivan perkeleesti. 

Joo mäkin löin yhden varpaani kulmaan pari päivää sitten. Kynsi/varvas on edelleen hieman arka, vitutti. Onneksi kynsi ei näyttänyt kuitenkaan vaurioituneen eli en kuitenkaan saane mustaa kynttä. Ihan normaalilta se edelleen näyttää.
Aikamoiset näköhäröt meneillään. Luen ihan omiani ja kirjoitan ihan omiani. Kyllä ne näyttää ihan oikeilta sillä hetkellä, mutta jälkikäteen löytää aika monta erilaista sanaa tai virhettä.
Penikkatauti muistutti varsin kivuliaasti olemassaolostaan taas eilen. Vittu että osaa ärsyttää, minusta ei ole yhtään mhinkään tämän helvetin vaivan kanssa.
Tossa linkissä on pohdintaa penikkataudista. Asia ei sitten ole yksinkertainen ja selvä, joten älä odota helppoa vastausta - sitä ei ole.Sudenhenki kirjoitti:Penikkatauti muistutti varsin kivuliaasti olemassaolostaan taas eilen. Vittu että osaa ärsyttää, minusta ei ole yhtään mhinkään tämän helvetin vaivan kanssa.
Jos jotain, niin sinä ja minä emme ole yksin ongelman kanssa.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/sh ... hp?t=36133
-
- Kitisijä
millivanilli kirjoitti:Jälleen on pää kipeä

The great club outshines the individual, always and forever.
-
- Elämätön Kitisijä
Kipsattua pohjetta kramppaa. Magnesiumia ehdotettiin, sitä hankitaan. Mutta onkohan mahdollista, että on kipsattu väärään asentoon tms? Jos ei, niin mikä halvattu tähän voisi auttaa? Veren pitäminen poissa, eli istua tai maata jalka kattoa kohti?
Hartiat ja sisäreidet aevan täysin jumissa.
Sen siitä saa kun jättää rakkaan harrastuksen toviksi ja sitten aloittaa uurestaan.
Ja joojoo, olen venytellyt varmasti ihan tarpeeksi, silti tuntuu jotta poks...
Sen siitä saa kun jättää rakkaan harrastuksen toviksi ja sitten aloittaa uurestaan.
Ja joojoo, olen venytellyt varmasti ihan tarpeeksi, silti tuntuu jotta poks...
Aina on mahdollista, että osia kipsataan väärään asentoon mutta tuossa ei käsitykseni mukaan sillä asialla ole kummemmin merkitystä kramppien suhteen. Myöskään koholla pitäminen tai pitämättä jättäminen ei kai ole mitenkään relevanttia kramppitaipumuksen suhteen. Vahvin ehdotus on tosiaan se Mg-lisä ja polven suoristaminen mahdollisimman suoraksi. Muuta et paljon voi. Sen voit suoristaa ylös, sivulle, vasemmalle, alaoikealla tai minne tahansa. Mahdollisen turvotuksen kannalta kuitenkin ylös kuten mainitsit.Saz kirjoitti:Kipsattua pohjetta kramppaa. Magnesiumia ehdotettiin, sitä hankitaan. Mutta onkohan mahdollista, että on kipsattu väärään asentoon tms? Jos ei, niin mikä halvattu tähän voisi auttaa? Veren pitäminen poissa, eli istua tai maata jalka kattoa kohti?
-
- Elämätön Kitisijä
Ok, kiitos. Taitaa mennä sohvalla makoiluksi tämä päivä. Osasyy tuohon kramppailuun on varmasti sekin, että olen tottunut urheilemaan lähes päivittäin. Nooh. ½ viikkoa takana, n.5 vielä edessä.Tiikeriankka kirjoitti:Aina on mahdollista, että osia kipsataan väärään asentoon mutta tuossa ei käsitykseni mukaan sillä asialla ole kummemmin merkitystä kramppien suhteen. Myöskään koholla pitäminen tai pitämättä jättäminen ei kai ole mitenkään relevanttia kramppitaipumuksen suhteen. Vahvin ehdotus on tosiaan se Mg-lisä ja polven suoristaminen mahdollisimman suoraksi. Muuta et paljon voi. Sen voit suoristaa ylös, sivulle, vasemmalle, alaoikealla tai minne tahansa. Mahdollisen turvotuksen kannalta kuitenkin ylös kuten mainitsit.

Liikkumista ei kyllä edelleenkään kannata lopettaa eli siis raajan liikuttamista. Ylempien nivelten dynaamiset liikeharjoitukset ja venyttely ovat hyvästä ja kuin kipsatun osan staattiset harjoitukset (kevyesti). Aineenvaidunnan ylläpito nopeuttaa paranemista, vähentää turvotusta ja lihaskatoa. Olettaisin myös, että jalalla on raajanpainovaraus? Sekin vähä auttaa osteoporoosin syntymistä vastaan.Saz kirjoitti:Ok, kiitos. Taitaa mennä sohvalla makoiluksi tämä päivä. Osasyy tuohon kramppailuun on varmasti sekin, että olen tottunut urheilemaan lähes päivittäin. Nooh. ½ viikkoa takana, n.5 vielä edessä.Tiikeriankka kirjoitti:Aina on mahdollista, että osia kipsataan väärään asentoon mutta tuossa ei käsitykseni mukaan sillä asialla ole kummemmin merkitystä kramppien suhteen. Myöskään koholla pitäminen tai pitämättä jättäminen ei kai ole mitenkään relevanttia kramppitaipumuksen suhteen. Vahvin ehdotus on tosiaan se Mg-lisä ja polven suoristaminen mahdollisimman suoraksi. Muuta et paljon voi. Sen voit suoristaa ylös, sivulle, vasemmalle, alaoikealla tai minne tahansa. Mahdollisen turvotuksen kannalta kuitenkin ylös kuten mainitsit.
Jos ei hoitava lääkäri kirjoittanut fysioterapialähetettä, niin pyydä sellainen. Saat ohjeita.
-
- Kitisijä
Helvetti soikoon! Teillä taitaa olla siellä läntisessä sairaalassa vähän parempi koulutusTiikeriankka kirjoitti:Liikkumista ei kyllä edelleenkään kannata lopettaa eli siis raajan liikuttamista. Ylempien nivelten dynaamiset liikeharjoitukset ja venyttely ovat hyvästä ja kuin kipsatun osan staattiset harjoitukset (kevyesti). Aineenvaidunnan ylläpito nopeuttaa paranemista, vähentää turvotusta ja lihaskatoa. Olettaisin myös, että jalalla on raajanpainovaraus? Sekin vähä auttaa osteoporoosin syntymistä vastaan.Saz kirjoitti:Ok, kiitos. Taitaa mennä sohvalla makoiluksi tämä päivä. Osasyy tuohon kramppailuun on varmasti sekin, että olen tottunut urheilemaan lähes päivittäin. Nooh. ½ viikkoa takana, n.5 vielä edessä.Tiikeriankka kirjoitti:Aina on mahdollista, että osia kipsataan väärään asentoon mutta tuossa ei käsitykseni mukaan sillä asialla ole kummemmin merkitystä kramppien suhteen. Myöskään koholla pitäminen tai pitämättä jättäminen ei kai ole mitenkään relevanttia kramppitaipumuksen suhteen. Vahvin ehdotus on tosiaan se Mg-lisä ja polven suoristaminen mahdollisimman suoraksi. Muuta et paljon voi. Sen voit suoristaa ylös, sivulle, vasemmalle, alaoikealla tai minne tahansa. Mahdollisen turvotuksen kannalta kuitenkin ylös kuten mainitsit.
Jos ei hoitava lääkäri kirjoittanut fysioterapialähetettä, niin pyydä sellainen. Saat ohjeita.

The great club outshines the individual, always and forever.
-
- Elämätön Kitisijä
Ensin mainittua olen varovasti yrittänyt harrastella. Mutta mitä tarkoittaa tässä tapauksessa "kipsatun osan staattiset harjoitukset"? Lihasten jännittämistä ja rentouttamista? Kyseessä ei mulla ole murtunut luu, vaan kokoon parsittu akillesjänne.Tiikeriankka kirjoitti: Ylempien nivelten dynaamiset liikeharjoitukset ja venyttely ovat hyvästä ja kuin kipsatun osan staattiset harjoitukset (kevyesti).
krapula. päätä särkee. Niskat jumissa. selkä jumissa. Ankka voipunut. Väsyttää.
No minä olen vähän hukassa oleva fysioterapeutti, tai aika paljonElppis kirjoitti: Helvetti soikoon! Teillä taitaa olla siellä läntisessä sairaalassa vähän parempi koulutus

Juu tiedossa on. Staattisista harjoituksista se akillesjänteen kuntouttaminenkin muistini mukaan alkaa kipsivaiheessa. Ei heti mutta pian.Saz kirjoitti:Ensin mainittua olen varovasti yrittänyt harrastella. Mutta mitä tarkoittaa tässä tapauksessa "kipsatun osan staattiset harjoitukset"? Lihasten jännittämistä ja rentouttamista? Kyseessä ei mulla ole murtunut luu, vaan kokoon parsittu akillesjänne.Tiikeriankka kirjoitti: Ylempien nivelten dynaamiset liikeharjoitukset ja venyttely ovat hyvästä ja kuin kipsatun osan staattiset harjoitukset (kevyesti).
Leikkaavan lääkärin olisi pitänyt antaa ohjeita mobilisoinnista. Ja mielellään lähete sinne fysioterapiaan. Mutta kun se on niin tyypillistä, että kirurgit ei anna mitään ohjeita enempää kuin tyyliin mitä on tehty ja milloin kipsaus poistetaan.
Riivaapa sitä lääkäriä vähän, että laittaisi sen lähetteen.
-
- Elämätön Kitisijä
No, näin kävi. Kuntoutuksen mainitsi kyllä, mutta ei yksityiskohtia saati sitten lähetteitä. Menen samaista lääkäriä kyllä tapaamaan kohta, eli pääsen kyselemään aiheesta. Ehkä mä päädyn sun vastaanotollesi.Tiikeriankka kirjoitti: Mutta kun se on niin tyypillistä, että kirurgit ei anna mitään ohjeita enempää kuin tyyliin mitä on tehty ja milloin kipsaus poistetaan.

Toivottaisin tervetulleeksi, jos sellainen olisi.Saz kirjoitti:No, näin kävi. Kuntoutuksen mainitsi kyllä, mutta ei yksityiskohtia saati sitten lähetteitä. Menen samaista lääkäriä kyllä tapaamaan kohta, eli pääsen kyselemään aiheesta. Ehkä mä päädyn sun vastaanotollesi.Tiikeriankka kirjoitti: Mutta kun se on niin tyypillistä, että kirurgit ei anna mitään ohjeita enempää kuin tyyliin mitä on tehty ja milloin kipsaus poistetaan.Be gentle with me.
Kipsausaikana se liikunta ei sinänsä ole kovin monimutkaista, joten saattaa ehkä itsekin ohjata tekemään jotain mutta sitten se immobilisaation jälkeinen aika olisi ihan hyvä viettää intensiivisemmässä ohjauksessa. Vaikka pääosin se kuntoutus on paljon omia harjoitteita. Niitä vaan pitää sitten jonkun ohjata ja kontrolloida. Jos yksityiselle sitten menet niin esim. FTK tai TUF on ainakin hyviä paikkoja Helsingissä tuon tyyppisessä fysioterapiassa.
-
- Elämätön Kitisijä
[quote="Tiikeriankka"][/quote]
Kiitos, TUFfia suositteli myös oma lääkäri. Sinne otan yhteyttä.
Kiitos, TUFfia suositteli myös oma lääkäri. Sinne otan yhteyttä.

Viikon kurkkukivun päätteeksi jonkinlainen flunssa ja kurkku aamulla hengitystä vaikeuttavasti asti tukossa... ja söin (aiemmin) askillisen kurkkupastilleja ("saattaa" olla laksatiivinen vaikutus), jonka jälkeen vatsa on ollut tavallistakin enemmän sekaisin yli 2 vrk. Joten hyvää kesää vaan.
Kiitos samoin. Sympatiseerauksia sinulle.nokkaelain kirjoitti: Joten hyvää kesää vaan.
Lääkekuuri loppui perjantaina, poskien kolotus yltymässä ja kuumeilu jatkuu. Huomenna siis pakko taas raahautua lekuriin, jotta saavat tökkiä onteloita, en vaan tiedä miksi niitä tökkiä kun ei sitä limaa edelleenkään siellä ole, kunnon tuuletus kenties?
Tai sitten jänistän ja menen töihin, ollakseni loppu viikosta taas jälleen zombie.
Tai sitten jänistän ja menen töihin, ollakseni loppu viikosta taas jälleen zombie.