Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Georgina
Kitisijä

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Rouva Pupu kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Jos mä menen maanantaina terkkarille ihan eri asiaan liittyen niin saanko ruikuttaa siellä myös tästä kurkkukivusta joka oli jo parempana mutta pahenee taas?
Muistanko nyt väärin vai onko niin että sulla on näitä vaivoja ollut aika paljonkin.

Ihan jatkuvasti. Ramppasin ihan asiaksi asti viime talvena lääkärissä mutta ei oikein tullut selvyyttä. Loppujen lopuksi tulehdus oli selkärangassa ja vika muka siellä. Nyt on taas vähän helpompaa kivun puolesta, mutta edelleen käheä ja hankala. Siis kurkku, siellä kai sen ongelman luulis olevan minne eniten sattuu? Varsinkin kun ääni katoilee.

Joku foniatri tai vastaava olis ilmeisesti se erikoislääkäri minne nyt pitäis mennä? Taidanpa tätä kuitenkin kokeeksi valittaa myös maanantaina kun menen ehkäisyasioita kyseleen :D
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Keikaus
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Rouva Pupu kirjoitti:Miehellä kova flunssa päällä.
Tuskin tarvitsee edes sanoa, että minäkin oireista päätellen olen saamassa saman räkätaudin. Tässä vanhassahan ei kertakaikkiaan ole tarpeeksi.
Jos jatkuvat flunssat vaivaavat, kannattaa kokeilla sinkin syömistä. Saa tabletteina erikseen ja monessa monivitamiinipillerissäkin on. Pitää ottaa ruoan kanssa, muuten tulee maha kipeäksi. Torjun omista flunssistani varmaan 90 prossaa sinkillä. Ja sitten pitäisi tietenkin nukkua riittävästi, syödä hyvin ja vähän urheillakin. Ja ressiä välttää.
Kikkelis kokkelis.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Keikaus kirjoitti:
Ihan hyviä ja toimivia neuvoja "normaalioloissa".

Viikon sairaslomalla jälleen eteenpäin, korvapoli aikaa edelleen odotellessa. Kerrassaan mielenkiintoista; poski- ja otsaontelot sykkivät kuin pillu orgasmin jälkeen. Ei tästä taida enää pelkillä poskionteloiden laajentamisella selvitä.
Flunssa on päällä kurkun rakkulamuodostelmista päätellen, se tosin ei jaksa puhjeta kunnolla, kunhan pikkuhiljaa syö energiat (mitkä energiat?) kropasta.
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Päänsärky jo neljättä päivää. Perjantaina alko menkkojen kaa samaan aikaan, eikä ikuna oo ollut masu eikä pää näin kipee. Masu on jo parempi, mutta hedari jatkuu. Lääkkeet ei auta. Mitä mä teen ja kuinka mä jaksan :cry:
par-sky
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja par-sky »

pää täynnä räkää, kurkku kipeä, yskä repii rintaa. tooosi kiva. ei voi hengittää suun kautta kun rupeaa yskittämään. ei voi hengittää nenän kautta kun se on tukossa. korvien kauttako tässä pitäs ruveta puhaltelemaan?
Me transmitte sursum, Caledoni!
hermine

Viesti Kirjoittaja hermine »

Georgina kirjoitti:Nyt on taas vähän helpompaa kivun puolesta, mutta edelleen käheä ja hankala. Siis kurkku, siellä kai sen ongelman luulis olevan minne eniten sattuu? Varsinkin kun ääni katoilee.
Käheä kurkku ja kurkun ärsytyksestä johtuva yskä voivat johtua refluksitaudista, jos tuntuu ettei kurkkukivulla ole mitään yhteyttä vilustumisiin tai tällaisiin. Eli vatsalaukun ylempi sulkija ei pysy kiinni kunnolla, vaan makuuasennossa mahahapot pääsevät ruokatorveen ja saattavat ärsyttää äänihuuliakin. Tuohon voi auttaa jos nostaa sängyn pääpuolta ylemmäs tai sitten lääkkeet.
Uusiopehmis

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

Mulla on ollut maailman paskin olo koko viikonlopun. Nyt selvisi että syyllinen on joko angiina tai mononukleoosi. Mononukleoosista en ole koskaan kuullutkaan, kuulemma tunnetaan myös nimillä pusutauti tai rauhaskuume.

Haluisko joku pussailla, mun rauhasia guumottaah!?11!
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Uusiopehmis kirjoitti:Mulla on ollut maailman paskin olo koko viikonlopun. Nyt selvisi että syyllinen on joko angiina tai mononukleoosi. Mononukleoosista en ole koskaan kuullutkaan, kuulemma tunnetaan myös nimillä pusutauti tai rauhaskuume.

Haluisko joku pussailla, mun rauhasia guumottaah!?11!
Ala-asteella oli vallan hauskaa, kun joku oli poissa "pusutaudin" takia.
Kukaan ei tietenkään tiennyt mikä se on oikeasti, joten kyseessä olevan lapsen tullessa takaisin kouluun kaikki juoksi sitä karkuun, koska sehän halusi pussailla väkisin :roll:
Sudenhenki

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Mä alan tulla vainoharhaiseksi. Tuntuu siltä kuin tämän kaupungin jokainen limanuljaska haluaa vetää meikäläistä turpaan oikein huolella mitä ihmeellisimmistä syistä. Tänään kouluun mennessä kävelin ohi yhestä "tutusta" tyypistä joka sitten rupesi huutelemaan kaikkea paskaa, ja vittu sen jälkeen en ole voinut keskittyä mihinkään. Aina kun kadulla tulee joku vastaan niin pulssi menee aivan järjettömäksi ja hiki alkaa virtaamaan vuolaasti, ja jos joku kävelee takanani niin laitan kengänpohjat savuamaan oitis.

Tuntuu siltä että pää räjähtää, en tunne oloani turvalliseksi missään muualla kuin kotona. Vihaan ihmisiä.
Sutenööri

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Moraalinen krapula vaivaa. Miten vitussa 2 päivän dokaaminen voi vetää kupin niin totaalisesti nurin, että mikään ei nappaa, mikään ei maistu ja mielessä siintää vaan tyyny ja peitto.

Nyt loppu taas jetset-elämä toviksi.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Yskittänyt jostain syystä koko päivä. :x Ei voi olla flunssaakaan. Olenkohan saanut pölyä keuhkoon jostain?
Sudenhenki kirjoitti:Mä alan tulla vainoharhaiseksi. Tuntuu siltä kuin tämän kaupungin jokainen limanuljaska haluaa vetää meikäläistä turpaan oikein huolella mitä ihmeellisimmistä syistä. Tänään kouluun mennessä kävelin ohi yhestä "tutusta" tyypistä joka sitten rupesi huutelemaan kaikkea paskaa, ja vittu sen jälkeen en ole voinut keskittyä mihinkään.
Tuo on valitettavasti itseään ruokkiva ilmiö (olen huomannut aina kun olen depiksen / angstin kourissa). Jos omasta olemuksesta heijastuu vainoharhaisuus tai pelko siitä että kaikki haluavat vetää turpaan, ihmisistä oikeasti tulee aggressiivisempia - jolloin vainoharhaisuus pahenee entisestään. Merkillinen psykologinen ilmiö.
Keikaus
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Sudenhenki kirjoitti:Mä alan tulla vainoharhaiseksi. Tuntuu siltä kuin tämän kaupungin jokainen limanuljaska haluaa vetää meikäläistä turpaan oikein huolella mitä ihmeellisimmistä syistä. Tänään kouluun mennessä kävelin ohi yhestä "tutusta" tyypistä joka sitten rupesi huutelemaan kaikkea paskaa, ja vittu sen jälkeen en ole voinut keskittyä mihinkään. Aina kun kadulla tulee joku vastaan niin pulssi menee aivan järjettömäksi ja hiki alkaa virtaamaan vuolaasti, ja jos joku kävelee takanani niin laitan kengänpohjat savuamaan oitis.

Tuntuu siltä että pää räjähtää, en tunne oloani turvalliseksi missään muualla kuin kotona. Vihaan ihmisiä.
Ymmärrän sua. Tuo, että ihmiset alkavat huutelemaan ja häiriköimään, voi johtua siitä, että sinä odotat ja pelkäät sitä ja valitettavasti jotkut kakkapäät vaistoavat sen. Mulla on välillä tuollaisia fiiliksiä ja sen kyllä huomaa sitten ympäristössään.

Sulla voi kestää vielä hyvän aikaa tuosta pahoinpitelystä toipumiseen eli anna aikaa itsellesi. Saat olla kotona ihan hyvällä omallatunnolla, kunhan et linnoittaudu sinne. :wink: Voit myös harkita paikkakuntasi mielenterveystoimistossa käyntiä, ihan vain juttelemassa tapahtuneesta kerran tai pari, se voisi nimittäin helpottaa. Ja avaudu kavereillesi ja läheisille, se auttaa myös.

Mulla kesti varmaan puoli vuotta toipua edes jotenkuten siitä kun se yksi ukko tinttasi mua. Hikoilutti ja valpastutti aikamoisesti mennä esim. kotirappuun. Vieläkin tulee sellaisia oloja joskus sen lisäksi että olen enemmän varuillani yleensäkin kuin ennen sitä tinttausta.
Kikkelis kokkelis.
mustanikki

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Munakarvoja lyhentäessäni huomasin että sinne karva-alueelle oli salaa ilmestynyt kolme luomea. Tummia ja ulkonevia, yhdessä vielä karva keskellä. Iyyyyy! Turha vaivautua mihinkään lääkärille. Poistin ne raakalaismaisesti Fiskarsin terävillä lankasaksilla ja desinfioin NeoAmiseptilla. Paranivat nopeasti. Nyt iho on jälleen siisti, kaunis ja virheetön. Pienet tuskin näkyvät arvet jäi, mutta mieluummin arpi kuin luomi. Luomet on yökkiä. Varsinkin tuommoiset yhtäkkiä tyhjästä ilmestyneet.

Pisti pohtimaan mikä ihoani oli ärsyttänyt kasvattamaan moisia abominaatioita. Ei kai vaan ole mitään syöpää tulossa.
Flipperix

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

mustanikki kirjoitti:Pisti pohtimaan mikä ihoani oli ärsyttänyt kasvattamaan moisia abominaatioita. Ei kai vaan ole mitään syöpää tulossa.
No, poistit aika lahjakkaasti juuri mahdollisuudet koepalaan ja diagnoosiin. Mut aika äijällä meiningillä, huhhuh. Hatunnosto siitä että tuommoiseen kykenee, mun kipukynnyksellä pitäis kyllä olla joku luodintapainen mitä kropasta otetaan irti että viitsis itse itseään alkaa törkkimään.
Sutenööri

mustanikki kirjoitti:Poistin ne raakalaismaisesti Fiskarsin terävillä lankasaksilla ja desinfioin NeoAmiseptilla.
Mä poistin kans joskus tisujeni välistä luomen samalla lailla. Peukalolla ja etusormella vaan luomesta kiinni, venytys ja saksilla naps. Partavesi desinfioi hyvin. Eikä tullut edes komplikaatioita. Ainakaan paljoa..paljoa..paljoa..
Ann
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ann »

Ei paljoa kannata niitä luomia itsenäisesti repiä. Mikäli nimittäin ovat melanoomaa, eikä poisto onnistu kokonaan, niin menevät vielä etäispesäköitymään.. Buuhuuu!
Rotan aivot valtasivat pääni.
AarneAnkka

Olipas muuten sysimustaa pöntön pohjalla. Huolestuttavaa. Ei kai vaan olisi verta. Näinkö raskas tämä työviikko on ollut? Ilmankos niin uuvuttaa.
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Urbaani legenda kertoo, että jos luomessa kasvaa karva, se ei voi olla ns. "syöpäluomi". Itse ajelin kerran vahingossa erään pienen luomen jalastani - lähti säärikarvojen mukana. Aikansa se punoitti ja vähän minua jo huoletti, mutta juuri tehdyn tarkistuksen mukaan mitään jälkeä ei ole enää nähtävissä.

Nyt kiusana on ihon kuivuminen käsivarsissa, yäk. Toinen käsi on jo vähän laikkuinen. Onneksi on Bemetsonia vielä jäljellä. Ei vaan jaksaisi rasvata, Bemetson haisee ihan sairaalalle :laatta:
Sutenööri

Kreitsu kirjoitti:Bemetson haisee ihan sairaalalle
Osta neito tummelia. Sille ne muutkin lehmät voidellaan :mrgreen:
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Sutenööri kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Bemetson haisee ihan sairaalalle
Osta neito tummelia. Sille ne muutkin lehmät voidellaan :mrgreen:
Hyvä idea, kas kun en itse keksinyt! :lol:
hermine

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä oon tehnyt tätä työtä (nopeatahtista konekirjoitusta ylipitkiä päiviä) vasta muutaman päivän ja yrittänyt välillä taukojumppaillakin, mutta silti niska-hartiaseutu on jo nyt ihan hajalla, työpisteen ergonomia kun ei ehkä oo parhaasta päästä :(

Tuntuu, että jos tän pari viikkoa mitä tätä kestää, selviytyisi totaalisesti vammautumatta, niin sit vois käydä vaikka ihan oikealla hierojalla. Ja kunhan yliopistoliikunta alkaa, niin sit kyllä oikeasti jonnekin niskajumppaan, säännöllisesti.
AarneAnkka

Sutenööri kirjoitti:venytys ja saksilla naps
Onks tää sitä paljonpuhuttua luomisen tuskaa?

Öhhöhö!
AarneAnkka

Työkaverini ihmettelee tämän tästä miksi silmäni punoittavat niin paljon. Eikä sitä edes itse huomaa. Mikä tämmöistä aiheuttaa? Joku orastava verenpainetauti vai?
Flipperix

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

AarneAnkka kirjoitti:Työkaverini ihmettelee tämän tästä miksi silmäni punoittavat niin paljon. Eikä sitä edes itse huomaa. Mikä tämmöistä aiheuttaa? Joku orastava verenpainetauti vai?
Valvominen, pienhiukkasten tuoma ärsytys + silmien hierominen, noin yleensä?
AarneAnkka

Flipperix kirjoitti:Valvominen, pienhiukkasten tuoma ärsytys + silmien hierominen, noin yleensä?
No ainakin toi keskimmäinen voisi pitää paikkansa noiden metsäpaljon myötä, mutta eikö sade ole puhdistanut ilmaa? Olen viimeiset yöni nukkunut Elixair päällä sen lisäksi. Ja mennyt ajoissa nukkumaan. Enkä tietääkseni hinkkaa silmiäni kauheasti. Kuiva ilma? Sekään ei voi olla se juttu, koska toimistomme ilmastointi on rikki ja täällä on kuumaa ja kosteaa.

Söin just askin salmiakkeja. Oliskohan se?