Lemmikkipulmaketju
Re: Lemmikkipulmaketju
Kissallinen solukämppis olis monelle kämppis suoraan helvetistä. Soluissa kämppiksetkin vaihtuu usein, joten jos vaikka juuri hankkimishetkelliset kämppikset olisivatkin kissarakkaita, voi tilanne vaihtua nopeasti. Mielestäni kissat ovat soluissa ehdoton ei.
-
- Kitisijä
Havannoin tänään eläintarvikeliikkeessä että siellä myytiin tuota kristallihiekkaa päivittäistavarakauppaan verraten kaksinkertainen määrä ihan samalla hinnalla.. ja ulkoisesti näytti kyllä ihan samalta aineelta. Jos siis siirryn tässä lähiaikoina kristallin käyttöön, ostan kyllä omani eläintarvikeliikkeestä ehdottomasti.
Onko näissä muiden asiasta tietävien mielestä merkillä väliä ja jos on niin kertokaapa tarkeminkin.. (?)
Onko näissä muiden asiasta tietävien mielestä merkillä väliä ja jos on niin kertokaapa tarkeminkin.. (?)
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Ota kaksi kaveria, jotta ne voivat leikkiä/riehua yhdessä, ettei yksi nuori kurmota vanhaa liikaa.Razormaid kirjoitti:Rottani on kaksivuotias, mutta haluaisin sille seuraa.
Kannattaako?
(neiti on ahne ja röyhkeä)
-
- Kitisijä
Ei. Tosin reilu ihminen korvaisi kissan aiheuttamat haitat rahallisesti muille asukkaille: karvat, haju, melu, jne.Razormaid kirjoitti:Urpokysymysten aatelia:
Onko varmasti mahdoton ajatus ottaa kissaa soluasuntoon?
-
- Kitinän uhri
Mä olen kissani kanssa asunut kolmen kämppiksen kanssa, eikä meillä ollut mitään ongelmia.Razormaid kirjoitti: Onko varmasti mahdoton ajatus ottaa kissaa soluasuntoon?
Mun kissa kun on tosi huomionkipeä niin sekin tykkäs kun oli monta paijaajaa, eikä tarvinnu olla juuri koskaan yksin kotona.
Kun muutin pois solusta asuin hetken aikaa pikku yksiössä, kissa sai jäädä soluun pariksi kuukaudeksi kunnes löydettiin isompi kämppä.
Eivät olis antaneet sitä millään takas!
Edellytyksenä tietysti että kissa on hyvätapainen, ei kuseksi nurkkiin eikä mourua öisin jne, näistä jutuista saattaisi tulla riidanaiheita.
Meidän nuorempaa mirriä ei kattelis kyllä kukaan, tekis muutenkin mieli tehdä siitä rukkaset.
Jos kaikki kämppikset tykkää eläimistä eikä kukaan ole allerginen niin ei ideassa mitään vikaa ole.
Rottaas voi kyl stressata jos samassa taloudessa asuu kissa..
-
- Kitisijä
Nyt meillä on pissattu sohvalle kaksi kertaa. Eilen oli pissattu mun torkkupeitolle, enkä vielä huolestunut, on siihen ennenkin pissitty. Meni peitto ja sohvanistuimen suojana oleva Karhuherra Paddington -lakana pyykkiin. Laitoin toisen lakanan sohvalle ja myrkytin pissatun nurkan karkottimella.
Tänään oli sitten pissattu siihen karkotinalueen viereen suoraan lakanalle ja sohvalle. Myrkytin koko sohvan karkottimella ja vielä uudelleen sen kolmannen lakanan jonka siihen levitin.
Harmittaa. Ilmeisesti lapsilla on tylsää ja kapinoivat yksinään olemista vastaan. Toivottavasti vaan niin eikä mitään pissaongelmaa. Kovasti molemmat kyllä juovat ja muualle kuin sohvalle ei ole pissitty. Paitsi kylpyammeeseen eilen aamulla. Laatikot on pesty ja hiekka vaihdettu viime viikolla, ei pitäisi kristallihiekan vielä olla liian likaista (vaikka minusta se on jo aika keltaista... Käyttävät enemmän tuota toista laatikkoa.)
(Keskustellaan sitten muualla mun mieltymyksestä istuinsuojalakanoihin)
Tänään oli sitten pissattu siihen karkotinalueen viereen suoraan lakanalle ja sohvalle. Myrkytin koko sohvan karkottimella ja vielä uudelleen sen kolmannen lakanan jonka siihen levitin.
Harmittaa. Ilmeisesti lapsilla on tylsää ja kapinoivat yksinään olemista vastaan. Toivottavasti vaan niin eikä mitään pissaongelmaa. Kovasti molemmat kyllä juovat ja muualle kuin sohvalle ei ole pissitty. Paitsi kylpyammeeseen eilen aamulla. Laatikot on pesty ja hiekka vaihdettu viime viikolla, ei pitäisi kristallihiekan vielä olla liian likaista (vaikka minusta se on jo aika keltaista... Käyttävät enemmän tuota toista laatikkoa.)
(Keskustellaan sitten muualla mun mieltymyksestä istuinsuojalakanoihin)
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Mun katti oli sisäsiisti kunnes mun tykö muutti. Rupes pissimään kynnysmatolle (mikä siis oven sisäpuolella) ja ties mihin kaikkialle nurkkin.Lolita kirjoitti:Nyt meillä on pissattu sohvalle kaksi kertaa.
Käytin kanssa noita karkotinsuihkeita ja mitä lie, mutta mikään ei auttanut. Vien murun eläinlääkärille leikattavaks ja kas - pissiminen loppui.
Mä en muista minkä ikäsiä sun kissat on ja mikä se leikkausikä on, mutta jos et niillä pienokaisia aijo teettää, niin suosittelen.
-
- Kitisijä
Pekka on jo leikattu keväällä. Minnillä ei ole vielä ollut ekaa mourua, niin ei ole vielä voinut leikkauttaa. Mä olen kuin liikaa lääkärikirjoja lukenut ja heti kun noi pissii väärään paikkaan, epäilen kiteitä virtsassa. Neuroottisesti vahdin niitten juomistakin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
- Kitisijä
Kauanko rotat elää?
Onko kukaan koskaan pitänyt kesyrottaa irrallaan pihalle asti? Syödäänkö/tapetaanko se heti kissojen, varisten ja villirottien toimesta, vai villiintyykö vai säilyykö hengissä ja käy kotona syömässä?
Onko kukaan koskaan pitänyt kesyrottaa irrallaan pihalle asti? Syödäänkö/tapetaanko se heti kissojen, varisten ja villirottien toimesta, vai villiintyykö vai säilyykö hengissä ja käy kotona syömässä?
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
-Quarter
-
- Kitinän uhri
Töppöjalalla on ripuli. Sen maha on ollut löysällä jo useamman päivän ja ruohoakin on syöty. Tänään herätti kahdeksalta aamulla, että heti ulos. Kauhea hätä ja maha olikin löysällä. Annoin kuitenkin normaalit aamupapanat ja ennen töihin lähtöä kahden maissa käytin herran uudestaan. Taas kauhea hätä ja löysää tavaraa. Tulin himaan kympiltä ja nyt töppiksellä oli ihan vesiripuli. Lisäksi tulee verta.
Kyllä vaan kummasti huolestuu, kun toisen valkea peräpeili on ihan veren tahrima. Verta ei kyllä tule paljoa, muistan kyllä fysiologian tunnilta, että pienelläkin määrällä saa tahrittua kokonaisen kämpän. Veressä on hyytymiä, joten oletan, että peräsuolen pinta on mennyt rikki joko ripulista tai syödystä ruohosta. Nyt annoin Mortille vain vähän riisiä keitinliemessään ja maitohappobakteereita. Katsotaan meneekö yö rauhassa. Tuota ei kyllä itseään vaivaa yhtään, ihan normaali ja meikäläiseltä harmaantuu tukka, stana.
Kyllä vaan kummasti huolestuu, kun toisen valkea peräpeili on ihan veren tahrima. Verta ei kyllä tule paljoa, muistan kyllä fysiologian tunnilta, että pienelläkin määrällä saa tahrittua kokonaisen kämpän. Veressä on hyytymiä, joten oletan, että peräsuolen pinta on mennyt rikki joko ripulista tai syödystä ruohosta. Nyt annoin Mortille vain vähän riisiä keitinliemessään ja maitohappobakteereita. Katsotaan meneekö yö rauhassa. Tuota ei kyllä itseään vaivaa yhtään, ihan normaali ja meikäläiseltä harmaantuu tukka, stana.
...
Tuskin se mitään vakavaa on, jos kerran ihan pirteä ja normaali on muuten. Älä anna koiruudelle ruokaa ainakaan päivään tai pariin. Purkista ainoastaan piimää kuppiin, niin vatsa pääsee rauhoittumaan. Mun koiruuksille tämä auttaa aina nopeasti ja litkivät vielä sitä piimää suurena herkkuna.brona kirjoitti:Töppöjalalla on ripuli.
Nostin yhden puol-lakastuneista ruukkuruusuistani sisään, ja ny mun toinen kissa nakertaa sen lehtiä. Mitenkähän vaarallista mahtaa olla moinen? Nostin kukan kissan ulottumattomiin nyt.
Nuorilla kissoilla on hirmuiset määrät energiaa, valitettavasti. Muistelen omaanikin, joka kuseksi aina sänkyyn (ratkaisin ongelman laittamalla suihkuverhon päiväpeitteen päälle), jos ulos pääseminen kesti liian kauan tai sai sen luokan raivareita, että kävi rääkkäämään koiria ja minua. Siitä ei ikinä olis tullut mitään sisäkissaa, vaikka oli leikattukkin. Onneksi olikin hiirikatin virkaa toimittamassa ja vietti vain yöt sisällä, joka sitten koituikin sen kohtaloksi.Lolita kirjoitti:Nyt meillä on pissattu sohvalle kaksi kertaa.
Harmittaa. Ilmeisesti lapsilla on tylsää ja kapinoivat yksinään olemista vastaan.
Miiitäs sille sitten kävi?safi kirjoitti:vietti vain yöt sisällä, joka sitten koituikin sen kohtaloksi.
Ilmaisin asian hiukan huonosti, ei sille sentään sisällä huonosti käynyt. Ulkona ollessaan jäi pellolla puimurin alle ja henki pois.ninnithequeen kirjoitti: Miiitäs sille sitten kävi?
Mä luulen kanssa että ei kisuilla mitään hätää ole. Kunhan pissivätsafi kirjoitti:Nuorilla kissoilla on hirmuiset määrät energiaa, valitettavasti.Lolita kirjoitti:Nyt meillä on pissattu sohvalle kaksi kertaa.
Harmittaa. Ilmeisesti lapsilla on tylsää ja kapinoivat yksinään olemista vastaan.

Parhaimmillaan viisikin vuotta. Normaali elinikä on 2-3 vuotta.Gattaca kirjoitti:Kauanko rotat elää?
Villiintyy tai tulee tapetuksi.Onko kukaan koskaan pitänyt kesyrottaa irrallaan pihalle asti? Syödäänkö/tapetaanko se heti kissojen, varisten ja villirottien toimesta, vai villiintyykö vai säilyykö hengissä ja käy kotona syömässä?
Ei vaarallista.ninnithequeen kirjoitti:Nostin yhden puol-lakastuneista ruukkuruusuistani sisään, ja ny mun toinen kissa nakertaa sen lehtiä. Mitenkähän vaarallista mahtaa olla moinen? Nostin kukan kissan ulottumattomiin nyt.
Entä jos se oli kannabista?prosessi kirjoitti:Ei vaarallista.ninnithequeen kirjoitti:Nostin yhden puol-lakastuneista ruukkuruusuistani sisään
En tiennytkään että kannabis kuuluu ruusuihin...1108 kirjoitti:Entä jos se oli kannabista?prosessi kirjoitti:Ei vaarallista.ninnithequeen kirjoitti:Nostin yhden puol-lakastuneista ruukkuruusuistani sisään
Myös ganja maistuu kissoille. Ei oo vaarallista. Se on vaan sitten päreissän jossain sohvan alla helvetin kauan.1108 kirjoitti:Entä jos se oli kannabista?
-
- Kitisijä
Katastrofaalinen päivä. Itkua melkein väänsin kuumeisena ja väsyneenä.
Aamulla huomaan, että taas on pudotettu kukka ikkunalta ja multaa on joka paikassa. Sohvalle ei ole pissattu vaan sohvalla olleelle telkkarilehdelle. Lisää myrkkyä sohvalle.
Pakollisen asiointikierroksen jälkeen palaan kotiin 8,5 kilon kissanhiekkasäkki kainalossa. Pakko vaihtaa kristallihiekat ykköslaatikosta tavalliseen. Viikossa mennyt ihan likaiseksi ja jos se pissiminen johtuu siitä.
Alan siivota kukkamultia ja huomaan, että multiin on pissattu monta kertaa. Lakaisen irtomullat, kaavin märät mullat lattialta, imuroin ja pesen lattian. Pissaa oli myös tietokoneen ja modeemin jatkojohdolla, joka meni roskiin. Samoin seinälle oli roiskittu märkää multaa.
Puhun vajaan 10 minuuttia puhelimessa, millä aikaa jompi kumpi pissasi eteisen lattialle postien päälle. Lisää myrkkyä matolle ja lehdet roskiin. Vaihdan hiekat laatikkoon ja pesen laatikon. Kukaan ei ole pissannut lattialle neljään tuntiin.
Aamulla huomaan, että taas on pudotettu kukka ikkunalta ja multaa on joka paikassa. Sohvalle ei ole pissattu vaan sohvalla olleelle telkkarilehdelle. Lisää myrkkyä sohvalle.
Pakollisen asiointikierroksen jälkeen palaan kotiin 8,5 kilon kissanhiekkasäkki kainalossa. Pakko vaihtaa kristallihiekat ykköslaatikosta tavalliseen. Viikossa mennyt ihan likaiseksi ja jos se pissiminen johtuu siitä.
Alan siivota kukkamultia ja huomaan, että multiin on pissattu monta kertaa. Lakaisen irtomullat, kaavin märät mullat lattialta, imuroin ja pesen lattian. Pissaa oli myös tietokoneen ja modeemin jatkojohdolla, joka meni roskiin. Samoin seinälle oli roiskittu märkää multaa.
Puhun vajaan 10 minuuttia puhelimessa, millä aikaa jompi kumpi pissasi eteisen lattialle postien päälle. Lisää myrkkyä matolle ja lehdet roskiin. Vaihdan hiekat laatikkoon ja pesen laatikon. Kukaan ei ole pissannut lattialle neljään tuntiin.
Voi hyvin johtua ihan vain siitä hiekasta. Kaikki hiekat eivät vain sovi kaikille, valitettavasti. Meillä on aikoinaan siirrytty puupelletteihin, mutta kyllä Iines tarvitsee ihan oikeata kissanhiekkaa jotta laatikko kelpaisi.Lolita kirjoitti:Katastrofaalinen päivä. Itkua melkein väänsin kuumeisena ja väsyneenä.
-
- Kitisijä
Tätä minäkin epäilen, vaikka aluksi hiekka kelpasi hyvin. Ilmeisesti eivät tykkää, kun pissat on hiekan joukossa. Lisäksi tuo kristallihiekka osoittautui nyt pieneksi pettymykseksi, ei minulla ole varaa sitä viikon välein vaihdella. Ehkä mun kissat pissaa paljon, mutta viikkoa kauempaa ei vitosen satsi laatikossa kestä.prosessi kirjoitti:Voi hyvin johtua ihan vain siitä hiekasta. Kaikki hiekat eivät vain sovi kaikille, valitettavasti. Meillä on aikoinaan siirrytty puupelletteihin, mutta kyllä Iines tarvitsee ihan oikeata kissanhiekkaa jotta laatikko kelpaisi.
Minä kyllä ihmettelen, että mitä ihmeen kissoja ne oikein ovat joilla tuo toimii. Meillä kristallihiekka alkoi haista jo ekana käyttöpäivänä, eikä meillä silloin vielä ollut edes kolleja.Lolita kirjoitti:Tätä minäkin epäilen, vaikka aluksi hiekka kelpasi hyvin. Ilmeisesti eivät tykkää, kun pissat on hiekan joukossa. Lisäksi tuo kristallihiekka osoittautui nyt pieneksi pettymykseksi, ei minulla ole varaa sitä viikon välein vaihdella. Ehkä mun kissat pissaa paljon, mutta viikkoa kauempaa ei vitosen satsi laatikossa kestä.