MarthaFocker kirjoitti:Ainakin Euroopan suurimpiin kaupunkeihin lentelyhän on halpaa kun kilo yrjöä, ....Rahattomuudella ei voi matkustelemattomuutta selittää. .
Myönnän, että minulla ei ole käsitystä nykyajan lentolippujen hinnoista.
Voisitko sinä tai muu kertoa, mikä on nykyinen hinta noihin mainitsemiisi Euroopan kaupunkeihin? Ainakin lennot täältä Hesaan ovat moninverroin kalliimmpia kuin bussikyyti, joka sekin on ilman alennuksia liikaa. Minä sitten kerron, voiko matkustelemattomuutta selittää rahattomuudella. Jos ei, niin minusta se on pelkästään hyvä. Eikä minua sinänsä muiden matkustelu vituta, itsekin matkustelisin jos voisin. Mietin vaan että mistä sen olsin irrotanut edes töissä ollessa.. Mutta jos se on jotain sata egee ja alle/suunta, niin sitten säästäen toki kerran pariin vuoteen.
Jos puistossa yöpyy, sitten voisi mennä, mutta onhan jopa Hesan hotellit törkeän kalliita.
Sen vaan tiedän, että ainakin seuramatkat hotelleineen oli out jopa keskituloista varakkaammalta isiltäni ja keskituloiselta äiteeltäni tuossa heti 80-luvun puolella. Tosin ennen sitä matkustelu olikin rikkaiden huvia. Minäkin luokaltani ainoa kersa joka oli mihinkään päässyt.