QuarterDot kirjoitti:Gattaca kirjoitti:Miten sä ja te muut mulkut kiemurtelette tuosta ohi? HÄH?
http://www.mol.fi/paikat/SearchPage.do?lang=fi
Äkkiä kun laskee otsikoista niin ~11 000 työpaikkaa avoinna.
Toki osaan vaaditaan kokemusta ja koulutusta. Mutta mikä estää pitkäaikaistyötöntä lähteä iltalukioon? Aikuiskoulutukseen? Oppisopimuksella töihin? Sanon vain, että JOS töitä tahtoo tehdä, niin keinot siihen on annettu. Jos rypee itsesäälissä ja ihmettelee miksi peruskoulun päästötodistuksella ei saa ktm:n lakimiehen virkaa niin ehkä vika on muualla kun systeemissä. Itseä niskasta kiinni.
Tällä tavalla minä kiemurtelen mulkkuni kanssa tästä ohi.
Jeps, paskaa puhut taas.
Noillakin numeroilla:
Kun kerran työttömiä on yhteensä jotain 200 000, joista (toiseen juttuun katsomani mukaan) yli kaksi vuotta työttömänä olleita, peruspäivärahalla eläviä pitkäaikaistyöttömiä 53 800...
ja sun mukaan 11 000 avointa työpaikkaa.
Niin johan elät kuvitelmamaailmassa, jos luulet että just niiden pitkäaikaistyöttömien joukosta pystyisi kouluttautumaan/valittaisiin sinne 11 000 kovinkaan merkittävää osaa. Synnynnäisesti reppanoita suurin osa. Ja vaikka juuri he sinne pääsisivät (koodarin ja automönttöörin ja lakimiehen paikkoja myöten

), niin silti jäisi 40 000 pitkäaikaistyötöntä!!
Ja heillekö sitten sanoisit: kyllä te työtä saatte jos vaan haluutte? Mitä muka? Turha viisastella yrittäjyydestäkään, ei sitä loputtomiin pikkupuljuja tarvita. Täällä jos yksi aloittaa, toinen kuolee. Ja pitkäaikaistyöttömistä nyt kaikkein vähiten yrittäjiksi on.
Sä elät vaan jossakin ison kaupungin maailmassa, ja sua itseäs lykästelee. Aivan harhaa repiä siitä tuollaista ylimielistä tietäväisyyttä.
Korkeintaan sulla on tuossa amerikkalaistyylinen julma mentalitetti: Jokainen kiilatkoon ja jos heikot jää ulos, kuolkoot perkele. Jep. Niinhän eläimetkin tekevät (tai ei nekään). Sitä varten on keksitty yhteiskunta, mutta oikeistolaiset haluaa viidakon takaisin.
QuarterDot kirjoitti:
Ihanko totta saat vähemmän kuin tuo 860?
Vähän tuon päälle siis.. Ei ole oman alan töitä löytynyt. Mielummin teen töitä. Mikä tahansa kokemus näyttää aina paremmalta CV:ssä kun kotonamakaaminen.
Jeps.. kun sanoit, että töistäsi saat vain vähän päälle työttömyyskorvauksen, tarkoitit tietenkin ansiosidonnaista eikä päivärahaa joka on 376 netto. Ja sun vähän (?) päälle brutto on raha, jolla työötömät kyllä lähtee peruspäivärahalla "makaamasta", jos sitä työtä on. Mutta kun ei ole, vaikka sulle on. Tajuutko, että siellä missä minä olin, sain sen 860, tukityöllistetyt muistaakseni 740. Että sinne edes PÄÄSI täytyi olla ollut yli vuosi työttömänä!! Ja jokainen joka siellä oli, ei olisi ollut päivääkään niillä palkoilla, jos muita työmahdollisuuksia olisi ollut. Ihan ammattitaitoista kirjanpitäjää, sihteeriä, rautanörtti, puuseppiä ym.. Ja kyllä työmoraalia löytyi, kiitollisina että edes se työ oli.Ei tuntunut paremmalta olla työttömänä peruspäivärahalla. Mutta vuoden jälkeen.. ulos työttömäksi taas. Paitsi minä.
Muuten jos ANSIOSIDONNAISET tuet on niin suuria, ettei työ maita, niin sehän on työssäkäyvien omien järjestöjen järkkäämä juttu! Vastustatko sitäkin? Minä puhun tässä peruspäivärahalaisista.
Georgina kirjoitti:Kyllä sä joutaisit Gattaca sinne risuja keräämään.
Niin sähän jossain toisaalla vertasit minua Petriin. Totta vitussa minä YMMÄRRÄN että muilla on erilaisia geelihipsimisiä ja seksitapoja ja elukkakantoja ym, mutta se etten niistä tykkää ei tarkoita muuta kuin että en tykkää. Mutta tässäkin kun alan faktoja puhumaan ne on muut kuin minä jotka Petrimäisesti laittaa sormet korviin, kiistää selvät tosiasiat, vääristelee, kieroilee ja hoilaa lallallalaa. Jatkossa seuraa samaa niiltä ja sultakin ehkä , katso vaan.
Ja se taas johtunee asenteistaan. Mielipidekysymys, mutta asenteensa iljettää minua. Ja kun iljettää niin iljettää.
Sutenööri kirjoitti:Gattaca kirjoitti:No tuota en tajua. En syntynyt tänne maailmaan palvellakseni jotain illusorista yhteisöä.
Miksi siis sen yhteisön pitäisi elättää sinuakaan sittten?
No vaikka että en ryhtyisi metsärosvoksi

Mutta meinasin siis, että oudoksun luterilaista työmoraalianne.
Töitä tekisin joko omien kovien juttujeni hyväksi tai sitten käytännössä rahasta niinkuin kuka vaan.
Mutta vähän liian paksua olisi sanoa, että minun olemassaoloni tarkoitus ja oikeutus oli tehdä sivuja joillekin Ranuan Runkkarit -seuroille. Joiden olemassaolo ei merkitse minulle mitään. Tein koska sain siitä rahaa (vähän) ja itse työntekokin oli ajoittain kivaa. Mutta ajatella niinpäin, että minulla olisi syvä velvollisuus ihmiskuntaa kohtaan työni kautta ja olemassaoloni oikeutus ja tarkoitus on jonkun Ranuan Runkkarien etu... ei sentään.