Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
ninnithequeen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tää flunssa tekee mut hulluks...pakko jaksaa, huomenna saa sitten levätä.
huima

Viesti Kirjoittaja huima »

Pää kipeä.
Sutenööri

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

huima kirjoitti:Pää kipeä.

No vähä joo. Mutta ei sellaista krapulaa, mitä korjaussarja ei korjaisi.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Noni, ukolta prakas selkä taas. Mikähän kettu siinäkin on? Lekurit määränny vaan relaksantteja ja lepoa. Hauskaa täs on se, että se aivasti ja sit naksahti :roll:

Onneks ei niin pahasti ku viimeks, sillon autosta nousu kesti 15 minuuttia...
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Nojuu, tarjosin polvelle eilenkin 75 minuuttia ohjattua tanssia ja omia kevyitä lämmittelyjä venyttelyjä, joita kaikkia tarjoan sille useinkin. Torstaina, jolloin tämä taas teki paluun, en tosin tarjonnut, koska vietin aikaani sukulaisen kanssa.

Tämä tuorein paluu oli kyllä sikäli aiemmista poikkeava, että nyt se alkoi ilman rasitusta, kun viime keväänä tätä ilmeni lähes vain rasituksen jälkeen, erityisesti niinä päivinä, joina ohjelmassani oli kaksi tuntia tanssia. Eli vähän niin kuin jokin rasitusvamma, mikä kyllä sekin olisi kummaa, koska en kumminkaan ole tosiaankaan polvelleni mitään yli-inhimillisiä rasituksia tarjonnut. Ehkä mä yritän päästä YTHS:lle tuon kanssa, vaikka en kyllä ymmärrä, mitä lääkärikään sille voisi muuta kuin sanoa, että rasita sopivasti, mutta älä liikaa. Ei se polvi kyllä juuri nyt sinänsä kipeä ole, mutta jotenkin oudon tuntuinen. Tuosta päältä, polvilumpion puolelta, eikä tykkää koukistettuna olemisesta.
MadameDeMeloni

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Xiberia kirjoitti:
MadameDeMeloni kirjoitti:nestehukasta johtuva pääkipu
Voiko päänsärky johtua nestehukasta? Juon tosi harvoin enemmän kuin lasillisen vettä päivässä, siksikö olen niin päänsärkyaltis?

nimim. 4 päivää peräjälkeen päänsärkyä
Mulla ainakin ensimmäinen oire nestehukasta on päänsärky. Seuraavaksi alkaa oksettamaan. Mulle kyllä tulee tosi herkästi nestehukka, oon ollut sen takia tiputuksessakin. Eilen kuuden tunnin työvuorossa 2,5 litraa nestettä ei riittänyt. Pienikin kuumuus tekee sen ja vituttaa. Koko ajan pitää olla litkimässä.

Ja hei, ihmisen pitäis juoda lähes kaksi litraa päivässä, ei yksi lasillinen riitä! Kroppa tarttee nestettä, joten juo hyvä tyttö enemmän. Jos vaikka päänsärky helppais. Vai onko sun vaikea saada juotua isompia määriä? Ei maistu?
Xiberia
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Xiberia »

MadameDeMeloni kirjoitti:Ja hei, ihmisen pitäis juoda lähes kaksi litraa päivässä, ei yksi lasillinen riitä! Kroppa tarttee nestettä, joten juo hyvä tyttö enemmän. Jos vaikka päänsärky helppais. Vai onko sun vaikea saada juotua isompia määriä? Ei maistu?
Ei vaan ole jano, niin en ikinä muista juoda sen paremmin. Ruuan kanssa juon sen yhden lasillisen, siihen se melkeen jää :P Tosin viime aikoina olen yrittänyt osteoporoosin pelossa litkiä maitoa, mutta en minä silti kahta litraa mitään litkua saa kurkustani alas, ehkä max. 6 dl päivässä!
MadameDeMeloni

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Xiberia kirjoitti:ehkä max. 6 dl päivässä!
Aij aij. :?

Mulla ainakin tulee koko ajan vesipullo mukana, siitä juo melkein huomaamattaan.
millivanilli

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Pohkeet ovat jotenkin edelleen jumissa. Särkee ihan saatanasti. Oli vissiin huono idea käydä juoksemassa.
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Unettomuus.
Yhtä helvettiä.
Jos tää ei pikkuhiljaa rupee hellittää, meen taas hakemaan lääkäriltä jonku reseptin.. Ei kukaan voi tehdä töitä zombiena.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Tiikeriankka

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Uniongelmat on haitarista. En tiedä johtuuko mun uniongelmat kroonisesta vitutuksesta vai krooninen vitutus väsymyksestä. No vitutuskakkusta ison viipaleen kyllä vie myös eräs ihminen ja pienemmän osan loput ihmisistä. Tai melkein.
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Masuun sattuu tonne alas vasemmalle puolelle niin perkeleesti. Tuntuu juimivan selkään asti.
Auts :cry:
irmelianneli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Edith kirjoitti:Nojuu, tarjosin polvelle eilenkin 75 minuuttia ohjattua tanssia ja omia kevyitä lämmittelyjä venyttelyjä, joita kaikkia tarjoan sille useinkin. Torstaina, jolloin tämä taas teki paluun, en tosin tarjonnut, koska vietin aikaani sukulaisen kanssa.

Tämä tuorein paluu oli kyllä sikäli aiemmista poikkeava, että nyt se alkoi ilman rasitusta, kun viime keväänä tätä ilmeni lähes vain rasituksen jälkeen, erityisesti niinä päivinä, joina ohjelmassani oli kaksi tuntia tanssia. Eli vähän niin kuin jokin rasitusvamma, mikä kyllä sekin olisi kummaa, koska en kumminkaan ole tosiaankaan polvelleni mitään yli-inhimillisiä rasituksia tarjonnut. Ehkä mä yritän päästä YTHS:lle tuon kanssa, vaikka en kyllä ymmärrä, mitä lääkärikään sille voisi muuta kuin sanoa, että rasita sopivasti, mutta älä liikaa. Ei se polvi kyllä juuri nyt sinänsä kipeä ole, mutta jotenkin oudon tuntuinen. Tuosta päältä, polvilumpion puolelta, eikä tykkää koukistettuna olemisesta.
Kuulostaa niiiiin tutulta! Minulle tarjottiin tätä: http://www.mehilainen.fi/dynamic/fin/in ... aaja&ID=45 Ja tosiaan liikuntaa, tai ei nyt ehkä mitä tahansa liikuntaa vaan ennenkaikkea just reiden ja yleensä jalan lihasten vahvistamista (kuntosalilla), niin jaksavat tukea paremmin sitä polvea. En tiedä onko se tosiaan tuo kuntosali, mutta mulla on kyllä polvet selvästi paremmat, kuin silloin vuosi sitten, kun niitä syynättiin ja kuvailtiin ja vaikka mitä. Niin, ja tuo on kuulemma yleinen nuorilla naisilla, kun siihen liittyi jotenkin hormonitkin.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kid kirjoitti:Masuun sattuu tonne alas vasemmalle puolelle niin perkeleesti. Tuntuu juimivan selkään asti.
Umpisuoli? Se kipu saattaa alkaa väärältä puolelta. Jos alkaa koko alavatsa olla tulessa, niin sitten päivystykseen. Muutoin neuvoisin parannukseksi misterin tarjoamaa hellimistä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Lolita kirjoitti:
Kid kirjoitti:Masuun sattuu tonne alas vasemmalle puolelle niin perkeleesti. Tuntuu juimivan selkään asti.
Umpisuoli? Se kipu saattaa alkaa väärältä puolelta. Jos alkaa koko alavatsa olla tulessa, niin sitten päivystykseen. Muutoin neuvoisin parannukseksi misterin tarjoamaa hellimistä.
Mikäli taas tuntuu olevan semmoista ripuliin liittyvää kipuilua, niin ainakin mulla 5-10 hiilitablettia helpotti tilannetta kummasti.
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Elukka kirjoitti:
Lolita kirjoitti:
Mikäli taas tuntuu olevan semmoista ripuliin liittyvää kipuilua, niin ainakin mulla 5-10 hiilitablettia helpotti tilannetta kummasti.
Kipu kesti semmoset 5 tuntia. Juimi pahasti kokoajan selkään ja sit yhtäkkiä masu oli ok. Ei ollut ilmaa mahassa tms. Selkä tosin jäi kipeeks, ei pahasti mutta vähän jäykkä. Oiskohan jotain ovulaatioon liittyvää. Viimeks oli niin kipeet menkat ettei ikinä ennen...
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Sairaslomaa taas kolme päivää, että hiukan limakalvot ja ontelot saisivat rauhoittua. Homeelle altistuminen ei ole kivaa, en suosittele.

Suun limakalvot ovat rikki ja kipeänä, kerrassaan kammoan että olen saamassa täällä riehuvan ikuisuuden kestävän suutulehduksen, joka samalla pistää kurkun äänihuulia myöden pois käytöstä. Ei tätä virusta, kiitos.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Taas väsyttää ja laiskottaa. Mä olen vetelys. Tosin tänä aamuna painoin alle 70 kiloa ekan kerran ties kuinka moneen vuoteen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Georgina
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Okei, nyt alkaa riittää. Mulla on jo kaks viikkoa ollut suupieli auki. Oon rasvannut sitä Bepanthenilla jo liiaksikin asti. Toissapäivänä hain ia:n neuvosta B vitamiinia mitä nyt täällä yliannostelen reilusti. Mutta ei tuo mokoma umpeudu, rumakin se on kun leviää poskea kohti. Ja kipeä.

Perkele, pitääkö mun taas mennä lääkäriin?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Myös B-vitamiinin liika-annostus voi repiä suupielet auki, hassua kyllä.
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

nukahdin säkkituoliin johonkin tosi huonoon asentoon ja nyt on selkä sen oloinen että joku olisi asettanut ruuvimeisselin selkänikamien väliin.Onneksi on sirdaludeja,saan ainakin ton töykeän lihasjännityksen pois.Hyvä kun ei pysty edes venyttelemään,istuminenkin tekee vaikeaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Haemaeraemies kirjoitti:Onneksi on sirdaludeja,saan ainakin ton töykeän lihasjännityksen pois.
Noita olisin kaivannut viikonloppuna, oli niskat niin kankeina. Harmi että varastoni on lopussa. Pitäisköhän mennä yksityislääkärille kinuamaan hieman lisää...
safi

Viesti Kirjoittaja safi »

AarneAnkka kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Onneksi on sirdaludeja,saan ainakin ton töykeän lihasjännityksen pois.
Noita olisin kaivannut viikonloppuna, oli niskat niin kankeina. Harmi että varastoni on lopussa. Pitäisköhän mennä yksityislääkärille kinuamaan hieman lisää...
Onko olemassa mitään sellaista pientäkään vaivaa, jossa Aarne ei turvautuisi jos jonkin näköisten pillerien apuun : ). Aarne ei reseptilääkkeitä kuulu pitää varastossa, vaan hakea vasta silloin kun TODELLISTA tarvetta on. Lääkkeet auttavatkin nopeammin ja pienemmällä annostuksella, kun elimistöään ei totuta niihin turhan päiten.
Sutenööri

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

safi kirjoitti:Onko olemassa mitään sellaista pientäkään vaivaa, jossa Aarne ei turvautuisi jos jonkin näköisten pillerien apuun
Mä olen ihmetellyt ihan samaa. Nuori mies, ja syö enemmän läääkkeitä, kuin toinen jalka haudassa oleva vanhus.
Flipperix

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

safi kirjoitti:Onko olemassa mitään sellaista pientäkään vaivaa, jossa Aarne ei turvautuisi jos jonkin näköisten pillerien apuun : ). Aarne ei reseptilääkkeitä kuulu pitää varastossa, vaan hakea vasta silloin kun TODELLISTA tarvetta on. Lääkkeet auttavatkin nopeammin ja pienemmällä annostuksella, kun elimistöään ei totuta niihin turhan päiten.
Jahas, hevostelu näköjään pätevöittää lääkäriksikin.

Usein niitä reseptilääkkeitä ole käsillä silloin kun todellista tarvetta on. Esim. jos selän lihakset menee jumiin, on jumin poistamisen kannalta parempi ottaa relaksantti heti eikä huomenna lääkäri- ja apteekkikäynnin jälkeen. Eihän ne lääkärit jumalauta kirjoita niitä vastaisen varalle -reseptejä jos niillä ei ole jokin tarkoitus. Mulla on esim. jatkuvasti kaapissa napit joilla saan ehkäistyä poskiontelontulehduksen X:nnen kerran uusimisen, jos alkaa tuntua siltä että on tarvis. Kovin usein ei ole, mutta silloin kun on, niiden on syytä olla siellä kaapissa.

Edit: sinänsä olen samaa mieltä, että ihan kaikkeen ei tarvitse nappia ottaa. Joskus kolotus kuuluu asiaan.