Ei ne voiteet välttämättä mitään auta. Tehokkaampaa on käyttää kuuriluontoisesti B-vitamiinilisää esim. Bevolia. Jos on elimistöllä puutetta (olkoon se puute b- tai c-vitamiinista), niin ei se puute rasvaamalla katoa, you see.Georgina kirjoitti:Okei, nyt alkaa riittää. Mulla on jo kaks viikkoa ollut suupieli auki. Oon rasvannut sitä Bepanthenilla jo liiaksikin asti. Toissapäivänä hain ia:n neuvosta B vitamiinia mitä nyt täällä yliannostelen reilusti. Mutta ei tuo mokoma umpeudu, rumakin se on kun leviää poskea kohti. Ja kipeä.
Perkele, pitääkö mun taas mennä lääkäriin?
Kerro vaivasta
-
- Kitisijä
Re: Kerro vaivasta
-
- Kitisijä
haluaisin saunomaan, juomaan lonkeroa ja uimaan järvessä. no kaikelviisii on maailma vinos.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
-
- Kitisijä
AAARrrGH!AarneAnkka kirjoitti:Myös B-vitamiinin liika-annostus voi repiä suupielet auki, hassua kyllä.
No pitääkö mun nyt syödä B vitamiinia vai ei?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Eiku nii joo, se saattaa olla myös hiivatulehdus. Käy lääkärillä, niin asia varmistuu, voi olla että tarvitsetkin antibioottivoidetta.Georgina kirjoitti:No pitääkö mun nyt syödä B vitamiinia vai ei?
-
- Kitisijä
No auttaa ne sen verran että se suupieli ei kuiva ja repeä ja ala valua verta. Mä oon yleensä syönytkin b vitamiinia lihasjäykkyyteen melko säännöllisesti mutta nyt kuukauteen en ole ottanut kun ne oli loppu. Ruokavaliossa on varmaan joku vika, mistä ruoka-aineista sitä b vitamiinia saa?Kreitsu kirjoitti:
Ei ne voiteet välttämättä mitään auta. Tehokkaampaa on käyttää kuuriluontoisesti B-vitamiinilisää esim. Bevolia. Jos on elimistöllä puutetta (olkoon se puute b- tai c-vitamiinista), niin ei se puute rasvaamalla katoa, you see.
-
- Kitisijä
Siis aarne suussa, naamassa!AarneAnkka kirjoitti:Eiku nii joo, se saattaa olla myös hiivatulehdus. Käy lääkärillä, niin asia varmistuu, voi olla että tarvitsetkin antibioottivoidetta.Georgina kirjoitti:No pitääkö mun nyt syödä B vitamiinia vai ei?
Voiko suussakin olla hiiva? Eikö se maistu pahalta?
-
- Kitisijä
Riippuu mikä/mitä b-vitamiinipuute sinulla on. Niitähän on useita, mutta esim. liha on hyvä b-vitamiinin lähde. Befoleita saa ilman reseptiä apteekeista ja niissä on kaikki b-ryhmän vitamiinit.Georgina kirjoitti: No auttaa ne sen verran että se suupieli ei kuiva ja repeä ja ala valua verta. Mä oon yleensä syönytkin b vitamiinia lihasjäykkyyteen melko säännöllisesti mutta nyt kuukauteen en ole ottanut kun ne oli loppu. Ruokavaliossa on varmaan joku vika, mistä ruoka-aineista sitä b vitamiinia saa?
Jos muuta syytä haavoille epäilet, kannattaa tietty mennä lääkäriin.
Kuule ihanko totta? Mulla ei ole kyllä ollut Sirdaludia jemmassa kuukausiin. Aina joskus tulee akuutti tarve. Viime viikonloppuna oli niskat inhasti jumissa eikä hieronta ja venyttely tuntunut oikein auttavan. Paranihan tila itsestään parissa päivässä, mutta relaksantti olisi varmasti nopeuttanut prosessia.safi kirjoitti:Lääkkeet auttavatkin nopeammin ja pienemmällä annostuksella, kun elimistöään ei totuta niihin turhan päiten.
Happosalpaajakuuri päättyi aikaa sitten, vielä käytän Libraxia aina silloin tällöin kun alkaa vatsasta vääntää, tai syön ruokaa josta tiedän että siitä menee vatsa sekaisin. Särkylääkettä otan toisinaan päänsärkyyn. Jokin saamassasi käsityksessä syömieni lääkkeiden määrästä on vähän pielessä. Uudelleenkalibroi.Sutenööri kirjoitti:Nuori mies, ja syö enemmän läääkkeitä, kuin toinen jalka haudassa oleva vanhus.
Luontaistuotteita toki vetelen aika lailla.
-
- Kitisijä
Mulla tulehtuu purentalihakset silloin tällöin - ei onneksi usein. Nyt ei ole Sirdaludia enää jäljellä ja vähän pelottaa, jos ne nyt tulehtuu sillä se kipu on jotain sellaista, että siinä on taju lähteä eikä mitkään buranat luonnollisesti auta lihaskipuun suussa. No, onneksi nyt ei tarvitse niin käydessä tehdä kuolemaa yksin ja lähteä aamuyöllä bussilla päivystykseen.
-
- Kitisijä
Hmm. Mulla on nyt jokin marketin versio b vitamiinista, jospa siinä nyt sattuisi olemaan juuri sitä mitä tarvitsen. Epäilen kyllä enemmän puutetta kuin yliannosta koska lihaskivut ovat taas lisääntymään päin. Nyt mä olen noita syönyt tällä kertaa siis vasta 2 päivää. Kokeilen kotikonstein vielä tämän viikon loppuun, ensi viikolla lekuriin jos muutosta ei näy. Taidanpa seuraavan kerran hakea tuon apteekin vitamiini version.Kreitsu kirjoitti: Riippuu mikä/mitä b-vitamiinipuute sinulla on. Niitähän on useita, mutta esim. liha on hyvä b-vitamiinin lähde. Befoleita saa ilman reseptiä apteekeista ja niissä on kaikki b-ryhmän vitamiinit.
Jos muuta syytä haavoille epäilet, kannattaa tietty mennä lääkäriin.
-
- Kitisijä
Pakko vähän mainostaa. Nuo Befolit on siitä hyviä, että niissä tosiaan on kaikki b-ryhmän vitamiinit ja ne ovat pitkävaikutteisia. Sellainen viikon kuuri on minulla ainakin auttanut huuliongelmiin (yleensä mitkään voiteet ei tosiaan auta, jos on "sisäinen" puute, koska eivät ne mahdolliset voiteiden vitamiinit ole sama asia) ja niitä voi napsia jatkossa esim. muutaman viikossa, jos tietää ettei saa ravinnosta tarvitsemaansa.Georgina kirjoitti:
Hmm. Mulla on nyt jokin marketin versio b vitamiinista, jospa siinä nyt sattuisi olemaan juuri sitä mitä tarvitsen. Epäilen kyllä enemmän puutetta kuin yliannosta koska lihaskivut ovat taas lisääntymään päin. Nyt mä olen noita syönyt tällä kertaa siis vasta 2 päivää. Kokeilen kotikonstein vielä tämän viikon loppuun, ensi viikolla lekuriin jos muutosta ei näy. Taidanpa seuraavan kerran hakea tuon apteekin vitamiini version.
Toivotaan, että sinulla kotikonstit auttavat. Tiedän, että on inhottavaa, kun on huulet tai jopa koko naama ruvella (minulle tulee joskus talvisin face off -ilmiö, jolloin koko iho kuoriutuu, yäk. Onneksi viime kerrasta on aikaa).
Stressin aiheuttamat suolisto- uni- ja mielialaongelmat jatkuvat edelleen. 

Kalibrointi voi olla väärässä, mutta sen kuvan olen vaan saanut. Nappia napin perään ja joka tarpeeseensa on omansa. Oletkos ajatellut, että ehkä ne eivät ole lumelääkkeitä kummempia?AarneAnkka kirjoitti:Uudelleenkalibroi.
Luontaistuotteita toki vetelen aika lailla.
-
- Kitisijä
Hmm, mä tuolla suihkukeskustelussa (mikä miehessä ällöttää) juuri kitisin tuosta ihon kuoriutumisesta ja säin ällötystä osakseni kun välttelen jokapäiväistä suihkua. Iho-ongelmiin ovat auttaneet muistaakseni helokkiöljy kapselit talvisin, kovin ovat vain mokomat kalliita. Ettei tuokin ongelma vain johtuisi b vitamiinin puutteesta? Mä kyllä syön lihaa, mutta en kauhean paljoa. Pitää tarkistaa (taas) omaa ruokavaliota ja taidanpa käydä noita apteekista hakemassa. Muistatko yhtään minkä hintaisia nuo ovat ja kauaksiko aikaa yksi paketti riittää?Kreitsu kirjoitti: Toivotaan, että sinulla kotikonstit auttavat. Tiedän, että on inhottavaa, kun on huulet tai jopa koko naama ruvella (minulle tulee joskus talvisin face off -ilmiö, jolloin koko iho kuoriutuu, yäk. Onneksi viime kerrasta on aikaa).
Just just pari päivää jumitusta ja heti varastosta nappeja naamaan. Jatka ihmeessä samaa malliin, niin hyvää tulee. Tiedätkös aarne vahvoja reseptilääkeitä syödään yleensä vasta silloin, kun se tila ei mene itsestään ohi.AarneAnkka kirjoitti:Paranihan tila itsestään parissa päivässä, mutta relaksantti olisi varmasti nopeuttanut prosessia.
Viimeksi muokannut safi, 06.09.2006 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
Minulla on atooppinen iho ja siksi se varsinkin talvella ja syksyllä on ongelmainen. Mutta lääkärin avulla on löydetty voiteet, jotka ainakin toistaiseksi auttaa. Mä olen lotraaja, tykkään suihkuilla vaikka ei saisiGeorgina kirjoitti: Hmm, mä tuolla suihkukeskustelussa (mikä miehessä ällöttää) juuri kitisin tuosta ihon kuoriutumisesta ja säin ällötystä osakseni kun välttelen jokapäiväistä suihkua. Iho-ongelmiin ovat auttaneet muistaakseni helokkiöljy kapselit talvisin, kovin ovat vain mokomat kalliita. Ettei tuokin ongelma vain johtuisi b vitamiinin puutteesta? Mä kyllä syön lihaa, mutta en kauhean paljoa. Pitää tarkistaa (taas) omaa ruokavaliota ja taidanpa käydä noita apteekista hakemassa. Muistatko yhtään minkä hintaisia nuo ovat ja kauaksiko aikaa yksi paketti riittää?

Ennen suihkua voitelen ihon Decubalilla ja joskus pesen kasvot sillä. Decubaliakin saa apteekista ja mulle se on osoittautunut todella sopivaksi yö- ja suihkuvoiteeksi.
Tuota Befolia myydään esim. 30 kappaleen pakkauksessa, joka maksaa muistaakseni noin kuusi euroa. Mie en syö ollenkaan lihaa, joten siksi napsin suunnilleen noin joka toinen päivä Befolin. Helokkiöljykapseleista olen kuullut, mutta toistaiseksi syön niin paljon muutenkin erilaisia lisiä, etten usko nyt että kannattaa enää lisää hankkia. Ja iho ja keho tuntuu olevan nyt ok.
Lisäys: Paitsi että juuri tulin suihkusta ja käsivarsissa (kyynärtaipeiden sivussa) on kamalat kuivat läiskät.
Olen.Sutenööri kirjoitti:Oletkos ajatellut, että ehkä ne eivät ole lumelääkkeitä kummempia?
Mihin malliin? En ole käyttänyt sirdaludia kuukausiin. Get off my back, ma'am!safi kirjoitti:Jatka ihmeessä samaa malliin, niin hyvää tulee.
Älä ala, kyllä safi tietää aina paremmin. Jopa sen, millä mallilla omat asiasi ovat, ja varsinkin sen, millä mallilla niiden kuuluisi olla.AarneAnkka kirjoitti:Mihin malliin? En ole käyttänyt sirdaludia kuukausiin. Get off my back, ma'am!safi kirjoitti:Jatka ihmeessä samaa malliin, niin hyvää tulee.
No totta helkututissa minä tiedän, ettei lääkkeiden ylenmääräinen syönti jokaiseen pikkuvaivaan ole koskaan hyväksi. Sinulle ja avokillesi on kyllä varmaan ihan normaalia arkipäivää, että pillereita pitää vetää naamaan kasoittain jotta nuppi ja kroppa pysyisivät edes jonkinlaisessa kuosissa.Elukka kirjoitti: Älä ala, kyllä safi tietää aina paremmin. Jopa sen, millä mallilla omat asiasi ovat, ja varsinkin sen, millä mallilla niiden kuuluisi olla.
Ai, sulla on kamera meidänkin kämpässä?safi kirjoitti:Sinulle ja avokillesi on kyllä varmaan ihan normaalia arkipäivää, että pillereita pitää vetää naamaan kasoittain jotta nuppi ja kroppa pysyisivät edes jonkinlaisessa kuosissa.

Hoidoksi suosittelen pikaisesti hankkimaan omia asioita, joista pitää huoli. Ettei tarvi koko aikaa olla muille besserwisseröimässä niinQ, juu nou jou poks?
-
- Kitisijä
Hiivaa on kaikkialla limakalvoilla ja iholla, inhaa! Mulla rohtuu joskus suupielet A-vitamiinipuutoksesta, mutta kai sä vihanneksia syöt.Georgina kirjoitti:Siis aarne suussa, naamassa!AarneAnkka kirjoitti:Eiku nii joo, se saattaa olla myös hiivatulehdus. Käy lääkärillä, niin asia varmistuu, voi olla että tarvitsetkin antibioottivoidetta.Georgina kirjoitti:No pitääkö mun nyt syödä B vitamiinia vai ei?
Voiko suussakin olla hiiva? Eikö se maistu pahalta?
Nyt penikseni on fantastinen!
Hallelujaa, vararesepteille. Ilman niitä saisi joka viikko pomppia vielä enemmän lääkärissä. Itsellä vararespat pariin eri poskiontelotulehdus estäjään, samoin kuin Flipperillä. Ne on paras olla saatavilla just heti kun tuntuu siltä, vaikka tällä hetkellä ne ei kestokuurinakaan (pakollisine taukoineen) auta mihinkään, ehkä hieman helpottaa jos mahdollista ja altistumis nenäsuihkeisiin ym. kanssa reseptit pitkälle ajalle.
Lekurille vasta sitten jos oireisto muuttuu radikaalisti, tarvitsee hoitoon osana kuuluvan sairasloman tai jotain muuta onkelmaa jossain.
En minä tiedä onko se omalla kohdallani kovinkaan ylevää kärsiä ja kärsiä kun joku päässä estää ottamasta tehoavia kipulääkkeitä vastaan, olen hieman maksakammoinen (ei rommi kommentteja, kiitos
), sukurasitteista johtuen.
Ajatusmaailmani menee jotakuinkin niin, että omalla tuurilla kun pää olisi kunnossa niin maha tai maksa sanoisi poks, sehän olisi kerrassaan ironista.
Lekurille vasta sitten jos oireisto muuttuu radikaalisti, tarvitsee hoitoon osana kuuluvan sairasloman tai jotain muuta onkelmaa jossain.
En minä tiedä onko se omalla kohdallani kovinkaan ylevää kärsiä ja kärsiä kun joku päässä estää ottamasta tehoavia kipulääkkeitä vastaan, olen hieman maksakammoinen (ei rommi kommentteja, kiitos

Ajatusmaailmani menee jotakuinkin niin, että omalla tuurilla kun pää olisi kunnossa niin maha tai maksa sanoisi poks, sehän olisi kerrassaan ironista.
-
- Kitisijä
Kannattaa olla munuaiskammoinen myös. NSAID-särkylääkkeet (Burana, jne) rasittavat munuaisia, ja parasetamoli (Panadol, jne) taas maksaa.Rouva Pupu kirjoitti:joku päässä estää ottamasta tehoavia kipulääkkeitä vastaan, olen hieman maksakammoinen
Multahan munuaiset sanoi silloin poks, kun lääkäri kirjoitti mulle epilepsialääkkeen. Kaksi kuukautta sairaalassa. Eikä mulla edes ollut epilepsiaa, selvisi jälkeenpäin. Kyseessä ei ollut hoitovirhe, kuulemma.
Kaikkea sitä uskotaan, kuulemma. Sanoisin että 3000-5000 € + menetetyt ansiot.AarneAnkka kirjoitti:Kyseessä ei ollut hoitovirhe, kuulemma.