Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Rouva Pupu

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

AarneAnkka kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:joku päässä estää ottamasta tehoavia kipulääkkeitä vastaan, olen hieman maksakammoinen
Kannattaa olla munuaiskammoinen myös. NSAID-särkylääkkeet (Burana, jne) rasittavat munuaisia, ja parasetamoli (Panadol, jne) taas maksaa.
Juuri niin. En ole tainnut ikuisuuksiin ottaa noita reseptivapaitakaan särkylääkkeitä, vaikka puheissani aina otankin jotain niistä kourallisen ja sitten menoksi, eräänlaista inside läppää. Toisaalta niitä olisi aika turha ottaa kun ne eivät tehoa. Finnrexiä olen muutaman kerran tainnut ottaa tässä lähiaikoina, mutta niistäkin luovuin.
Kestän kuin mies, eli huonosti :)
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Flipperix kirjoitti:Kaikkea sitä uskotaan, kuulemma. Sanoisin että 3000-5000 € + menetetyt ansiot.
Tein toki potilasvahinkoilmoituksen, mutta loppukaneettina oli "kyseessä ei ollut diagnoosivirhe, sillä lääkärillä oli syytä epäillä epilepsiaa" (yhden uuden ja yhden ikivanhan EEG-käppyrän perusteella).
Flipperix

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

AarneAnkka kirjoitti:
Flipperix kirjoitti:Kaikkea sitä uskotaan, kuulemma. Sanoisin että 3000-5000 € + menetetyt ansiot.
Tein toki potilasvahinkoilmoituksen, mutta loppukaneettina oli "kyseessä ei ollut diagnoosivirhe, sillä lääkärillä oli syytä epäillä epilepsiaa" (yhden uuden ja yhden ikivanhan EEG-käppyrän perusteella).
Yeah, right :roll: Kannetta perään vain.
AarneAnkka

Flipperix kirjoitti: Kannetta perään vain.
Kauanko näiden juttujen vanhentuminen kestää? Tapauksesta on jo aika monta vuotta.
Rouva Pupu

Flipperix kirjoitti:
Kaikkea sitä uskotaan, kuulemma. Sanoisin että 3000-5000 € + menetetyt ansiot.
Entinen työkaveri taisi saada tuon 4000e leikkausvirheestä, josta jäi elinikäiset säryt ja työkyvyn menetys, halvalla lähtee.
AarneAnkka

AarneAnkka kirjoitti:Tapauksesta on jo aika monta vuotta.
... ja siitä ei jäänyt mitään pysyviä vahinkoja (paitsi mahdollinen lievä munuaisten vajaatoiminta, joka on vaikea havaita). Lääkärit kielsivät käyttämästä NSAID-tyyppisiä särkylääkkeitä, jotta niistä saataisiin syntipukki sen epilepsialääkkeen sijaan. Noudatan nyt kieltoa vaikkei periaatteessa tarvitsisi.
Flipperix

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Rouva Pupu kirjoitti:Entinen työkaveri taisi saada tuon 4000e leikkausvirheestä, josta jäi elinikäiset säryt ja työkyvyn menetys, halvalla lähtee.
Leikkauksiin liittyy enemmän riskejä, ne kerrotaan etukäteen ja se näkyy korvauksissakin. Halvatahan tuo silti kuullostaa jos siinä on selvä virhe tehty.

En tiedä vanhenemisajoista enkä jaksa ottaa selvää, en tarvitse lisää asiakkaita 8)
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Potilasvahinkolaki sanoo:

10 § (27.11.1998/879)
Korvausvaatimuksen esittäminen

Korvausta tämän lain perusteella on vaadittava Potilasvakuutuskeskukselta kolmen vuoden kuluessa siitä, kun korvaukseen oikeutettu sai tietää vahingosta tai hänen olisi pitänyt tietää siitä. Erityisestä syystä voidaan korvausta vaatia myöhemminkin. Korvausta on kuitenkin vaadittava viimeistään kymmenen vuoden kuluttua vahinkoon johtaneesta tapahtumasta uhalla, että oikeus korvaukseen tämän lain perusteella on menetetty.

Tosin heti alussa todetaan:

2 § (27.11.1998/879)
Korvausoikeuden edellytykset
...

6) lääkkeen toimittamisesta lain tai asetuksen tai niiden perusteella annettujen määräysten vastaisesti;
...

Korvausta ei suoriteta lääkkeen aiheuttamasta vahingosta muissa kuin 1 momentin 6 kohdassa tarkoitetuissa tapauksissa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
segma

Viesti Kirjoittaja segma »

SILIMIÄ KUTITTAA. Varmaan viikon verran jo. Vituttaa kun on silmät punaisena kun niitä niin herkästi hankaa. :FF
Lilo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Kreitsu kirjoitti:
Minulla on atooppinen iho ja siksi se varsinkin talvella ja syksyllä on ongelmainen. Mutta lääkärin avulla on löydetty voiteet, jotka ainakin toistaiseksi auttaa.
Sama vaiva rahikaisella. Mulle lääkäri suositteli Ceralania, ja sen osalta voin kyllä laittaa atoopikoille suosituksen kiertoon: kyseinen tökötti nimittäin sisältää niitä ihon kosteutta ylläpitäviä aineita (keramideja?) jotka atoopikolta puuttuvat.

Aikanaan mäkin popsin helokkiöljykapseleita ja autto ne jonkun verran mutta kyllä lopputulos on noilla rasvoilla pysynyt parempana.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
hermine

Viesti Kirjoittaja hermine »

McJanne kirjoitti:Stressi->niskajumi+mahahaava. Great.
Sama vika täällä, tai ei mahahaavaa tällä hetkellä, mutta kovasti tuntuu että sellanen olis taas tulossa. En valitettavasti ole löytänyt itsestäni sellaista normaalitilaa: joko olen 100% vapaalla tai sit niin uppoutunut töihini joita haalin aivan ylenmääräisesti, että stressaan itseni kipeäksi. Oon taas valitsemassa itselleni jotain tuplamäärää kursseja vaatimuksiin nähden ja elättelen salaisia toiveita että mulle tarjottaisiin lisää töitä, vaikka tiedän muuttuvani syksyn aikana ihan zombieksi jo pelkkien opintojenkin kanssa. En vaan malta olla käyttämättä niitä vähiä jäljellä olevia tukikuukausia mahdollisimman tehokkaasti hyödyksi, liikaa kaikkea mistä kukaan ei minulle kuitenkaan kertoisi opiskelujen jälkeissä elämässä. Pitäis varmaan jo suoraan hakea resepti tehokkaampiin mahalääkkeisiin. Siinä kultaisella keskitiellä vaan ei mikään suju, ei saa mielihyvää joutilaisuudesta kun kuitenkin ne jotkun jutut, mitä pitäisi tehdä, häiritsee, eikä toisaalta aikaiseksi töitäkään, kun ne eivät ole kaatumassa niskaan.

Gina: Sun kannattaa mennä lääkäriin jos se suupieli ei parane, voi olla että sinne haavaan on pesiytynyt tosiaan hiivaa tai bakteereita ja se ei siksi parane millään vitamiineilla tai tavallisilla voiteilla. Mulle siis terkkari sanoi tuosta, kun jonkun muun vaivan ohessa valitin sitä. Mut mulla se sitten parani ihan Bepanthenilla kuitenkin.
Georgina
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kreitsu kirjoitti:.
Tuota Befolia myydään esim. 30 kappaleen pakkauksessa, joka maksaa muistaakseni noin kuusi euroa. Mie en syö ollenkaan lihaa, joten siksi napsin suunnilleen noin joka toinen päivä Befolin. Helokkiöljykapseleista olen kuullut, mutta toistaiseksi syön niin paljon muutenkin erilaisia lisiä, etten usko nyt että kannattaa enää lisää hankkia. Ja iho ja keho tuntuu olevan nyt ok.
Kiitos! Ei kuulosta pahan hintaiselta ollenkaan.
hermine kirjoitti: Gina: Sun kannattaa mennä lääkäriin jos se suupieli ei parane, voi olla että sinne haavaan on pesiytynyt tosiaan hiivaa tai bakteereita ja se ei siksi parane millään vitamiineilla tai tavallisilla voiteilla. Mulle siis terkkari sanoi tuosta, kun jonkun muun vaivan ohessa valitin sitä. Mut mulla se sitten parani ihan Bepanthenilla kuitenkin.
Niin. Hyi, kuinka kamalan mutta ihan mahdollisen kuuloista. Kuvittelen sen kuitenkin olevan nyt vähän parempi joten pysyn alkuperäisessä suunnitelmassa ja katson viikon loppuun. Tuli vaan nyt mieleen hoitaa sitä antibioottisalvalla, mulla on terrapoly nimistä rasvaa, ehkä kokeilen.

Savi, kiitos vinkistä! Vihanneksia kyllä kuluu täällä eli uskoisin a vitamiinien olevan kohdillaan :]
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Georgina
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Xiberia kirjoitti:mutta en minä silti kahta litraa mitään litkua saa kurkustani alas, ehkä max. 6 dl päivässä!
Melko vähän!
Itse juon noin 3 litraa nestettä päivässä. Teen puolentoista litran limukkapulloon laimeaa mehua jota pidän mukana ja litkin päivän mittaan, lisäksi kotona juon aina tuopillisen kerrallaan. Ja muista että siinä vaiheessa kun on jano, elimistö on jo kuivunut! Pitäisi muistaa juoda ennen sitä.

En kyllä tiedä mitä pitkäaikaista haittaa noin vähästä juomisesta voisi olla.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
segma

Jaajoo. Tänään otti sitten ja tuivaisi oikein kunnolla. Hyppäsin tavalliseen tapaan pyörän selästä ja aloin laittaa sitä lukkoon, niin kumartuessa iski oikealle ristiselkään aivan helvetillinen kipu, oikein henkeä piti haukkoa. Samaa hommaa on jatkunut nyt koko loppupäivän - väärä asento ja meinaa taju lähteä.

Ihanaa.
millivanilli

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Korva kipeytyi äkkiä vallan kosketusaraksi ja korvakäytävää jomottaa/särkee. Voikohan tuollainen johtua ihan vain siitä, että jos olisi mennyt vettä korvaan... Vai onkohan tämä mun kuumeisena urheileminen vihdoinkin kostautunut jonain tulehduksena?
Rouva Pupu

millivanilli kirjoitti:Korva kipeytyi äkkiä vallan kosketusaraksi ja korvakäytävää jomottaa/särkee. Voikohan tuollainen johtua ihan vain siitä, että jos olisi mennyt vettä korvaan... Vai onkohan tämä mun kuumeisena urheileminen vihdoinkin kostautunut jonain tulehduksena?
Voi johtua vedestä, mutta voi olla tulehdustakin. Lääkäriin vaan jos ei iltaan mennessä muutu tai on aikaisempaa kokemusta korvatulehduksista --> tunnistaa oireet.

Nimimerkillä toinen korvakipuinen.
millivanilli

Rouva Pupu kirjoitti:Voi johtua vedestä, mutta voi olla tulehdustakin. Lääkäriin vaan jos ei iltaan mennessä muutu tai on aikaisempaa kokemusta korvatulehduksista --> tunnistaa oireet.

Nimimerkillä toinen korvakipuinen.
Enpä muista minulla ikinä olleen korvatulehdusta, joten en oikein tiedä millaiset oireet siinä on. Täytyypi toivoa, ettei tämä ole mitään sellaista, johon lääkäriä tarvitsisi.

EDIT: just muistin, että kyllähän minulla sattui sukeltaessa korvaan, ihan kuin olisi ollut painetta.. menin altaassa kuin pieni hylje :] uiminen rulez
Rouva Pupu

Korvatulehduksen oireita voi olla (itselläni olleita, voi olla muitakin tai lievemmissä määrin): lukkoisuus, kipeän korvan puolinen pään alue särkee ja tuntuu "irtonaiselta", kävely tuottaa kuminaa ja kipua korvassa, korvasärky (yleensä särystä huomaa, koska ei sitä jaksa kauan kestää), paineentunto, yleinen heikotus esimerkkeinä. Jotkut sanovat, että korvan takapuoli sattuu koskettaessa, itselläni ei koskaan niin oireillut, mutta kuitenkin. Korvakäytäväntulehduksessa särky ollut lievempää, mutta korvan erittäminen runsaampaa.

Samoja oireita toki voi tulla muutenkin, itselläni tällä hetkellä kyseiset oireet, mutta ei ilmeisesti tulehdusta vaan limakalvoärsytys.
millivanilli

Rouva Pupu kirjoitti:Korvatulehduksen oireita voi olla
Eipä onneksi kuulosta tutuilta oireilta. Ei ole päänsärkyä yms juttuja.
irmelianneli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

segma kirjoitti:Jaajoo. Tänään otti sitten ja tuivaisi oikein kunnolla. Hyppäsin tavalliseen tapaan pyörän selästä ja aloin laittaa sitä lukkoon, niin kumartuessa iski oikealle ristiselkään aivan helvetillinen kipu, oikein henkeä piti haukkoa. Samaa hommaa on jatkunut nyt koko loppupäivän - väärä asento ja meinaa taju lähteä.

Ihanaa.
http://kemi.terve.com/potilasohjeet/mim ... ng?id=8986 ??
par-sky
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja par-sky »

poltin sitten käteni lämpölamppuun. iho pieneltä alueelta irti, isommalla alueella ristikkokuvio. kirvelee, särkee yms. on käyty jo lääkärissä, laittoi siihen jotain rasvaa, siteen ja käski olla koskematta maanantaihin asti.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Keikaus
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Hiuikan flunssainen olo, mutta voi mennä vielä ohi sekä menkkoja edeltävä lyhytpinnaisuus (osasyynä opiskeluihin liittyvä raportti, jonka luulin jo kirjoittaneeni ihan valmiiksi). Kumpaankin auttanee kevyt urheilu huomenna.

Äsken jalkoja paleli niin että piti panna ne oikein jalkakylpyyn. Huom. paleli, vaikka oli kahdet villasukat jalassa. No, talvella on joskus ollut kolmet, joten sitä kohden mennään.
Kikkelis kokkelis.
AarneAnkka

Päätä särkee. Matalapaineen ja rankahkon liikunnan yhteisvaikutus varmaan.

Yleisellä tasolla olen iloinen että elämäni on ollut näinkin vaivatonta viime aikoina. Mitä nyt oli niskat vähän kankeena viikko takaperin.
Rouva Pupu

Ensi viikko jälleen sairaslomaa, josko edes hieman helppottaisi. En ole kyllä kovinkaan varma, onko tuo rahamäärä sen arvoista että hankin itselleni astman, jo ihan liikaa viitteitä sellaisen mahdollisuudesta. Jotenkin ihmeellisesti olen homealtistuksen pystynyt todennäköisesti muuttamaan homeallergiaksi, ei hyvä ei ollenkaan. Toivon mukaan oireet lievittyvät muutamissa kuukausissa kun lokakuunlopulla työpaikalta täysin palvelleena poistun lopullisesti.
Ja sitten vielä ihmetellään miksi osa ihmisistä jatkuvasti sairaana, home = suuri rahanmeno=ei tehdä mitään.
Olisi vaan kauniisti heti alussa pitänyt häippästä kun näki homekraaterit seinissä ja haistoi vanhaa kellari-hajua, mutta tyhmästä ja kovasta päästä kärsii koko ruumis.
segma

irmelianneli kirjoitti:
segma kirjoitti:Jaajoo. Tänään otti sitten ja tuivaisi oikein kunnolla. Hyppäsin tavalliseen tapaan pyörän selästä ja aloin laittaa sitä lukkoon, niin kumartuessa iski oikealle ristiselkään aivan helvetillinen kipu, oikein henkeä piti haukkoa. Samaa hommaa on jatkunut nyt koko loppupäivän - väärä asento ja meinaa taju lähteä.

Ihanaa.
http://kemi.terve.com/potilasohjeet/mim ... ng?id=8986 ??
Tuohan se varmaankin on. Tänä aamuna selkä oli jo paljon parempi. Flunssa tosin ei.