öö. hiki ja rintakarvat?Lilo kirjoitti:Oletko koskaan pohtinut, mikäs se jännä mauste niissä kebabeissa on...?
..ja taas näin nätisti mentiin aiheen sivuun. Kyllä me kitinässä osataan!
öö. hiki ja rintakarvat?Lilo kirjoitti:Oletko koskaan pohtinut, mikäs se jännä mauste niissä kebabeissa on...?
Parilla viestillä alusvaatteista kebabiin. Aika hyvin, mutta harjoitus tekee mestarin!SingleMalt kirjoitti:
..ja taas näin nätisti mentiin aiheen sivuun. Kyllä me kitinässä osataan!
Miten vaan, mutta en ole aikoihin hirnunut millekään jutulle yhtä paljon.Lilo kirjoitti:Parilla viestillä alusvaatteista kebabiin.
Miten ne juomat maksetaan?Jyrki73 kirjoitti: Eikä tämä vielä mitään Hesassa on se yrjönkadun uimahalli jossa on eri vuorot miehille ja naisille, eli siellä uidaan alasti. [...] Siellä voi myös tilata joutavaa pöytään yläkerran parvelle, ja istuskella vaikka alasti sitä juomaa lipittäen.
Daah. Kai olet lukenut Papillonin?eps kirjoitti:
Miten ne juomat maksetaan?
e.
SingleMalt kirjoitti:Daah. Kai olet lukenut Papillonin?eps kirjoitti:
Miten ne juomat maksetaan?
e.
Vastalause! Minua ainakin ahdistaa Dressmanin mainokset joissa pelkissä boksereissa tallustavat hulksterit sun muut nousevat vedestä. Tämä saa minut alitajuisesti ostamaan Dressmanin tuotteita, samaten kuin Axen mainokset saivat ostamaan kyseisiä deodorantteja vaikka ne ovatkin kauhean hajuisia.Melnais kirjoitti:Mulla on sellainen kuva että miesten alusvaatemainoksissa on melko usein pelkkä torso, ei siis kasvoja lainkaan. En ole kyllä varma kun en miesten alusvaatteita ostele. En ainakaan muista nähneeni bussipysäkillä ainoatakaan alastonta miesvartaloa, jota nuolisivat tiukat tangat sisällään valtaisa, pingottava pullotus.
se että ei ole hirvittävän ruma ja läski ei tarkoita ettei olisi ahdistunut ja kielteinen suhtautumisessaan omaan ruumiiseensa. Tai että jos on hirveän ruma ja läski täytyy olla ahdistunut ja kielteinen.hermine kirjoitti:
Olenko esimerkiksi minä sitten aivan hirvittävän ruma ja läski? Voiko mulla olla kamalan ahdistunut ja kielteinen suhtautuminen alastomuuteen ja omaan ruumiiseeni ... Vai olisikohan sittenkin joku muu syy siihen että mielummin näkisimme katukuvassa vähän toisenlaisia mainoksia?
Ääh...sellainen jonka näkee kun tarvitsee alusvaatteita? En ole ihan niin käytännöllinen että pelkät kangas- ja hintatiedot saisivat herkistymään, mutta kaipaan kyllä vähän käytännöllisempiä kuvia kuin kaarelle vuoteeseen jäykistynyttä kutsuvaa kissaa. Niinq edestä ja takaa, sivulta ja siivotessa.SingleMalt kirjoitti: Okei. Millainen alusvaatemainos vetoaa naisiin?
Urho Tulitukka sen sanoi Suessa: kaikki mihin Dressman koskee, muuttuu paskaksi. Sinne meni rantakävelyn autuus.CandyMan kirjoitti:Vastalause! Minua ainakin ahdistaa Dressmanin mainokset joissa pelkissä boksereissa tallustavat hulksterit sun muut nousevat vedestä.Melnais kirjoitti:Mulla on sellainen kuva että miesten alusvaatemainoksissa on melko usein pelkkä torso, ei siis kasvoja lainkaan. En ole kyllä varma kun en miesten alusvaatteita ostele. En ainakaan muista nähneeni bussipysäkillä ainoatakaan alastonta miesvartaloa, jota nuolisivat tiukat tangat sisällään valtaisa, pingottava pullotus.
Haa! Partakonemainokset ovat varmaan lähinnä vastaavaa fantasiamaailmaa joita alusvaatemainokset ovat naisille. Miehet näyttävät hierovan leukaansa muna pystyssä. Ilmankos mieleni tekee ostaa miehelle joululahjaksi partakone.CandyMan kirjoitti: Tai etkö tosiaankaan ole nähnyt telkussa parranajokone tai partavesimainoksia puolialastomin a-donitsein?
Mulla ois vielä pahempi pistää.Edith kirjoitti:
(Saako tästä vuoden Off Topic -viestipalkinnon?!)
Enhän mä noita rumuutta ja kielteistä suhtautumista tarkoittanutkaan niputtaa toisiinsa liittyviksi. Ja edelleenkin mun mielestäni on aika selvää, että tuonkaltaisten mainosten ensisijainen tarkoitus ei ole esitellä alusvaatteita vaan markkinoida tietynlaista ajattelutapaa/elämäntyyliä josta kyseiseen kauppaan menemällä voi kuvitella pääsevänsä osalliseksi (osti sieltä sitten alusvaatteita tai ei, kunhan nyt jotain ostaa).par-sky kirjoitti:se että ei ole hirvittävän ruma ja läski ei tarkoita ettei olisi ahdistunut ja kielteinen suhtautumisessaan omaan ruumiiseensa. Tai että jos on hirveän ruma ja läski täytyy olla ahdistunut ja kielteinen.hermine kirjoitti:
Olenko esimerkiksi minä sitten aivan hirvittävän ruma ja läski? Voiko mulla olla kamalan ahdistunut ja kielteinen suhtautuminen alastomuuteen ja omaan ruumiiseeni ... Vai olisikohan sittenkin joku muu syy siihen että mielummin näkisimme katukuvassa vähän toisenlaisia mainoksia?
Lähinnä tahtoisin tietää miksi tahdotte erilaisia mainoksia? Miksi se nainen siinä häiritsee niin paljon? Loukkaako se jotenkin teidän yksityisyyttänne jos joku esittelee alusvaatteita alusvaatteisillaan? Olisiko mainos vähemmän ärsyttävä jos siinä esiintyisi mies ne nöpsyt päällään?
tottahan toki tuokin. on vain kovin vaikea osoittaa sormella kohta "tämä on seksiä - tämä ei". Onhan joissain kulttuureissa (ja aiemmin myös eurooppalaisissa) suorastaan rietasta näyttää nilkka tai ranne. ei sekään tosin ole mielestäni hyvä asenne, että jos nainen on alusvaatteissa on se jotenkin irstasta ja likaista. Pahaa. Samallahan esitetään mielikuva että naisen vartalo on jotain irstasta ja likaista. pahaa. jotkut ihmiset ovat ihan helvetin seksikkäitä, vaikka niillä olisi ämpäri päässä ja pukeutuneena kaiken peittävään kaapuun. ei, en kannata "pane mua kovaa kaikkiin reikiin"- tyyppisiä mainoksia, mutta kaiken uskottavuuden syö jos väittää kaikkia mainoksia sellaisiksi. ja kun jotkut järjestöt vetävät herneen nenään kaikista alus/uima-asu mainoksista.hermine kirjoitti:
Alastomuudessa ei ole mitään vikaa, mut seksualisoitu alastomuus (voiko oikeasti noiden kuvien tyylistä vähäpukeisuutta muuksi väittää?) on mun mielestä asia joka kuuluu ihmisten yksityiselämään, ei julkiseen tilaan jossa kyseisiltä kuvilta ei pysty välttymään ja jossa liikkuu myös lapsia ja nuoria jotka eivät osaa suhteuttaa asioita kontekstiinsa ja mainontaa todellisuuteen ihan samoin kuin aikuiset. Kai pehmopornonkin ikärajallisuudelle on joku peruste.
Mun mielestäni taas mainonta, joka yhdistää seksikkyyden ja muita yhteiskunnassamme positiivisina pidettyjä ominaisuuksia järjestään vain tietynnäköisiin naisiin, edistää tuota mielikuvaa. Nimittäin että naisen vartalo (tai halu) on jotain irstasta ja likaista, ellei nainen (tai tässä ennemminkin hänen vartalonsa) ole nuori, piukaksi treenattu ja silikonilla paranneltu, karvattomaksi ajeltu, ammattilaisten stailaama ja meikkaama ja photoshopattu.par-sky kirjoitti:Samallahan esitetään mielikuva että naisen vartalo on jotain irstasta ja likaista.
...
kuitenkaan samaa kiukkuamista ei aloiteta muitten mainoksissa valheellisesti esitettyjen viestien kohdalla. onko ruis palat oikeasti niin hyviä että ne pitää saada kaikki itselle? tekeekö kosteusvoide käyttäjästään välittömästi hoikan, kiinteän ja kauniin?
Rumempi puoliskoni ei ollut kai aiemmin ihan tajunnut, mikä minua nyppii mainosmaailman tyypillisessä tavassa esittää nainen (enkä nyt puhu alastomuudesta tai vähäpukeisuudesta), mutta sitten miesten kasvovoide- sun muut naamakosmetiikkamainokset ottivat askelen siihen suuntaan. Raukka oli tukehtua oksennukseensa kun kävimme Stockalla, ja vastaanottokomiteana siellä oli kasa jättikokoisia, kasvojaan erottisesti hiveleviä pahvimiehiä tekomaireissa siirappihuohotusmeiningeissä, helmeilevän kuultavilla meikkivoidekerroksilla hunnutettuina. Hyi saatana! oli herran kommentti. Voisi kuvitella, että vitutus olisi vähintään omaani vastaavalla tasolla, jos ylivoimaisesti suurin osa kaikista julkisista miestä esittävistä kuvista olisi tyyliltään sellaisia (kuten naisen kuvien kohdalla on ollut jo pitkään).Melnais kirjoitti:Haa! Partakonemainokset ovat varmaan lähinnä vastaavaa fantasiamaailmaa joita alusvaatemainokset ovat naisille. Miehet näyttävät hierovan leukaansa muna pystyssä. Ilmankos mieleni tekee ostaa miehelle joululahjaksi partakone.
Eri maissa ihmiset ostavat vuodessa eri määriä alusvaatteita. Tästä voimme päätellä, että alusvaatteiden ostofrekvenssi ei ole mikään luonnonvakio.hermine kirjoitti:Ihmiset ostavat alusvaatteita joka tapauksessa suunnilleen sen tietyn määrän vuodessa mainostettiin niitä tai ei.
Sama pätee paskapaperin kulutukseen, esim. ranskalaiset muistaakseni käyttävät sitä paljon vähemmän per henkilö kuin ruotsalaiset. Mikäli mainoksia olisi uskominen, paskapaperia käyttävät vain hyvännäköiset ja onnelliset ihmiset sekä ydinperheet. Muiden (kuten yksinelävien) jarrutusjäljillä niin väliä, pyyhkiköön vaikka pikku kätösiinsä.NuoriDaavid kirjoitti:Eri maissa ihmiset ostavat vuodessa eri määriä alusvaatteita. Tästä voimme päätellä, että alusvaatteiden ostofrekvenssi ei ole mikään luonnonvakio.hermine kirjoitti:Ihmiset ostavat alusvaatteita joka tapauksessa suunnilleen sen tietyn määrän vuodessa mainostettiin niitä tai ei.
En ihmettele lainkaan, sillä ranskalainen vessapaperi muistuttaa lähinnä vaaleanpunaiseksi värjättyä leivinpaperia. Ei puhettakaan mistään jumboemboista!CandyMan kirjoitti: Sama pätee paskapaperin kulutukseen, esim. ranskalaiset muistaakseni käyttävät sitä paljon vähemmän per henkilö kuin ruotsalaiset.
Ihan hyvä että miljoonakaupungissa on noin, koska muillakin on hätä ja pitää päästä vessaan eikä sinne jäädä haaveilemaan. Pekingissä näki sen että joiltakin oli mennyt vähän ohi reiästä, voi olla että jollain jalkalihakset ei kestäneet rasitusta.Lilo kirjoitti: Niin ja Ranskassahan suositaan edelleen monissa paikoissa niitä vessoja, joissa ei ole pyttyä ollenkaan. Vain reikä lattiassa ja jalankuvat opastamassa missä kykkiä.
Rollon naismaussa ei ainakaan tunnu olevan mitään vikaa. Kyseessä on ranskalaisnäyttelijätär Emmanuelle Béart, joka on muistaakseni vieläpä kahden lapsen äiti.RolloTomasi kirjoitti:Mutta kuka on kuvassa oleva nainen ja mikä on hänen puhelinnumeronsa?NuoriDaavid kirjoitti:
No tämähän toki oli alkujaan viktoriaanisen ajan miesten keksimä näkemys - kultaisella keskiajalla nainen oli sentään reilusti se siveetön, rietas viettelijä, joka vei miehen turmioon.Quarter kirjoitti:
Vituttaa tuo naisten jeesustelu, että ollaan niin siveitä ja yhteiskunnan moraalinvartijoita jotka pitää hornyt mulkullaan ajattelevat miehet aisoissa.
Opettele sinä sisälukutaito ja mene juoksumatolle joka kestää 120 kiloasi. Koko kappaleen pointti on, että miesmallit säväyttävät naista ja toisinpäin. Sitten kappale siirtyy käsittelemään yleisesti kaunista naista jonka yhteydessä totean, että 120kg sotanorsu ei juuri säväytä.Suvinen kirjoitti:Miten onnistuitkin muutamassa lauseessa osoittamaan kaikki mahdolliset klisheet juuri tuollaisesta "hornysta, mulkullaan ajattelevasta miehestä". 120kg norsu ei säväytä, vai? Oliko naisten alusvaatemainoksilla sitten tarkoitus säväyttää sinua? Eikö niitten pitänyt mainostaa alusvaatteita naisille..?Quarter kirjoitti:
Samalla tavalla nainen näkee seksiä miesalusvaatemalleissa kun mies näkee naisalusvaatemalleissa. Ja tämä käsitys, että jos mies näkee kauniin naisen niin ensimmäinen ajatus on "tota mä tahon panna!".... mitä vittua?!?! Onko ensinnäkin väärin pitää kauniista naisista?? Sori hei rakkaat telaketjut jos sellanen 120kg sotanorsu ei juuri säväytä.
Älä viitsi avata suutasi jos ei ole mitää tuon järkevämpää sanottavaa.
Mitään en tunnusta.SingleMalt kirjoitti:En tiedä, mutta miesunioni (jos sellainen on olemassa), voisi kyllä nostaa issuen uimahallien himokkaista naissiivoojista, jotka vesiletkuineen tulevat tirkistelmään ja mittailemaan miesten puolelle.