Päivän uutiskatsaus
Re: Päivän uutiskatsaus
Tuo raiskaustapaus varmasti yritetään unohtaa hyvin pian. Se kun on niin kiusallinen.
Jos suomalainen miesjoukko olisi tehnyt saman, niin useat eri ryhmät ryntäisivät heti haaskalle yrittäen ajaa omaa asiaansa raiskauksen varjolla. Ainakin:
-Nyt nähdään viinan hinnan alennusten seuraukset. Viinan hintaa nostettava!
-Nyt nähdään väkivaltaisten elokuvien ja tietokonpelien vaikutukset. Sensuuri takaisin!
-Ravintoloiden aukioloaikoja lyhennettävä!
-Nyt niitetään lama-ajan leikkausten hedelmiä. Sosiaaliapua korotettava!
-Nyt nähdään liian suurten luokkakokojen seuraukset. Opetusryhmien kokoja pienennettävä
-Maksamattomat pikavipit teon taustalla? Pikaluotot kuriin!
-Oppositio tekisi välikysymysten katuväkivallasta ja erityisesti naisten kokemasta väkivallasta.
Nyt emme näe mitään noista.
Jos suomalainen miesjoukko olisi tehnyt saman, niin useat eri ryhmät ryntäisivät heti haaskalle yrittäen ajaa omaa asiaansa raiskauksen varjolla. Ainakin:
-Nyt nähdään viinan hinnan alennusten seuraukset. Viinan hintaa nostettava!
-Nyt nähdään väkivaltaisten elokuvien ja tietokonpelien vaikutukset. Sensuuri takaisin!
-Ravintoloiden aukioloaikoja lyhennettävä!
-Nyt niitetään lama-ajan leikkausten hedelmiä. Sosiaaliapua korotettava!
-Nyt nähdään liian suurten luokkakokojen seuraukset. Opetusryhmien kokoja pienennettävä
-Maksamattomat pikavipit teon taustalla? Pikaluotot kuriin!
-Oppositio tekisi välikysymysten katuväkivallasta ja erityisesti naisten kokemasta väkivallasta.
Siksipä huoletatkin minua. Speksit väittävät sinun kuuluvan Meihin.CandyMan kirjoitti:Ihmismieltä rauhoittaa toisten ihmisryhmien stereotypisointi ja niputtaminen yhteen, se tekee asioista yksinkertaisempia. On vain me ja he.PerttiMakimaa kirjoitti:Kaikki mikä on Kehä III:n ulkopuolella ei ole maaseutua. Ja toisaalta paljon sen sisällä on maaseutua.
Kuten juuri pääsin sanomasta. Xenophobia rules!Muualtapa hyvinkin. Jopa muista maista.

Mutta kuten aina, kun menemme tähän keskusteluaiheeseen huomaan tässä selkeän kaavan.
Minä katson tätä asiaa perussuomalaisena elämänkokemukseni perusteella. Eli missä minä olen asunut ei naisia joukkoraiskattu, ryöstetty (olivat sitten miten humalassa tahansa) ja muutenkin yhteiskunnan laista riippumaton kontrolli piti rähinöitsijät kurissa.
(Varoitus tämä voi sisältää MUTUa)Sinä taas katsot tätä elämänkokemuksesi perusteella, että miten helvetissä tuo landepaukku tuolta yli sadan kilometrin päästä pääkallonpaikalta halventaa tuntemiani ulkomaalaistaustaisia ihmisiä lokeroimalla ne tuolla lailla.
Molempi huonompi. Minä ehkä näen yhä useammassa ulkomaalaistaustaisessa ihmisen, joka ei jaa näkemystäni ihmisten vapaudesta. Ehkä sinä pidät yhä useampaa "maalaista" ahdasmielisenä. Toinen olettamusvirhe minkä minusta teet on, että automaattisesti pidän kaikkia ulkomaalaisia ryöstelijöinä ja raiskaajina. En tietenkään.
Vaikea uskoa, että näin erilaisista katsantokannoista tulisimme millaisiinkaan yhteisiin johtopäätöksiin. Varsinkin, kun molemmat puhuvat takuulla toistensa kanssa ristiin jos toinen alkaa tehdä järkeä.
Sen kyllä sanon, että suomalaisella kasvatuksella ei synny ihmisiä joitten mielestä on ok joukkoraiskata naisia. Minusta nämä uudet maahamme tuodut ihmisryhmät ovat tuoneet tänne ihan uusia kulttuurillisia ilmiöitä. Ilmiöitä, jotka olisi porukan mädimmästäkin omenasta karsittu ennen vaikka pesäpallomailaa apuna käyttäen.
Juu et tietenkään, vaikka joukkoraiskaukset toki kuitenkin kuuluvat heidän edustamaansa kulttuuriin. Se on vähän sama kuin etten minä rehtinä helsinkiläisenä kovin mielelläni näkisi teitä maalaisia täällä rakkaassa pääkaupungissamme, koska tuotte mukananne häiriökäyttäytymisen muotoja jotka ovat minulle vieraita. En voisi esim. kuvitella surmaavani ketään kirveellä tai talikolla.PerttiMakimaa kirjoitti:Toinen olettamusvirhe minkä minusta teet on, että automaattisesti pidän kaikkia ulkomaalaisia ryöstelijöinä ja raiskaajina. En tietenkään.
Emme niin. Noiden kaikkien puolesta näemme:NuoriDaavid kirjoitti:Tuo raiskaustapaus varmasti yritetään unohtaa hyvin pian. Se kun on niin kiusallinen.
...
"No niin! Tässä se taas nähtiin kun ulkomaalaisia päästetään Suomeen asumaan! Kukkahattutädit vaan hyssyttelevät, vaikka ulkomaalaiset tekevät olomme todella turvattomaksi ja joukkoraiskaukset yms. kuuluvat heidän kulttuuriinsa."
Viimeksi muokannut CandyMan, 18.12.2006 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CandyMan kirjoitti:Juu et tietenkään, vaikka joukkoraiskaukset toki kuitenkin kuuluvat heidän edustamaansa kulttuuriin. Se on vähän sama kuin etten minä rehtinä helsinkiläisenä kovin mielelläni näkisi teitä maalaisia täällä rakkaassa pääkaupungissamme, koska tuotte mukananne häiriökäyttäytymisen muotoja jotka ovat minulle vieraita. En voisi esim. kuvitella surmaavani ketään kirveellä tai talikolla.PerttiMakimaa kirjoitti:Toinen olettamusvirhe minkä minusta teet on, että automaattisesti pidän kaikkia ulkomaalaisia ryöstelijöinä ja raiskaajina. En tietenkään.
M.O.T.PerttiMakimaa kirjoitti:Vaikea uskoa, että näin erilaisista katsantokannoista tulisimme millaisiinkaan yhteisiin johtopäätöksiin. Varsinkin, kun molemmat puhuvat takuulla toistensa kanssa ristiin jos toinen alkaa tehdä järkeä.
Veni, vidi, vici.PerttiMakimaa kirjoitti:CandyMan kirjoitti:Juu et tietenkään, vaikka joukkoraiskaukset toki kuitenkin kuuluvat heidän edustamaansa kulttuuriin. Se on vähän sama kuin etten minä rehtinä helsinkiläisenä kovin mielelläni näkisi teitä maalaisia täällä rakkaassa pääkaupungissamme, koska tuotte mukananne häiriökäyttäytymisen muotoja jotka ovat minulle vieraita. En voisi esim. kuvitella surmaavani ketään kirveellä tai talikolla.PerttiMakimaa kirjoitti:Toinen olettamusvirhe minkä minusta teet on, että automaattisesti pidän kaikkia ulkomaalaisia ryöstelijöinä ja raiskaajina. En tietenkään.M.O.T.PerttiMakimaa kirjoitti:Vaikea uskoa, että näin erilaisista katsantokannoista tulisimme millaisiinkaan yhteisiin johtopäätöksiin. Varsinkin, kun molemmat puhuvat takuulla toistensa kanssa ristiin jos toinen alkaa tehdä järkeä.
Toivottavasti et juuri väittänyt että sinä olisit yllä "tehnyt järkeä"? Ksenofobiasi on huvittavaa ja ennalta-arvattavaa, siksi vähän piikittelin. Sellaisia te maalaiset vähän olette.

Hienoa, että ainakin palstalla olet noin sinut itsesi kanssa. Minä olen aina pitänyt sellaisia periaatteita, että mitä et voisi sanoa kasvokkain ei kannata sanoa palstallakaan.CandyMan kirjoitti:Veni, vidi, vici.
Toivottavasti et juuri väittänyt että sinä olisit yllä "tehnyt järkeä"? Ksenofobiasi on huvittavaa ja ennalta-arvattavaa, siksi vähän piikittelin. Sellaisia te maalaiset vähän olette.
Mehän olemme tässä väitelleet koko ajan kahdesta asiasta.
1) Minä väitän, että maassamme tapahtuu hieman erilaisia rikoksia nykyään, kun olemme saaneet vaikutteita muualta kulttuuriimme.
2) Sinä väität rivien välistä, että minä olen rasisti kun tällaista epäilen. Ja, että kaikki johtuukin minun maalaisuudestani ja ksenofobiastani.
Kumpi meistä henkilöittää tämän?
Valehtelija. Missä tässä keskustelussa muka väitin sinua rasistiksi edes rivien välissä?PerttiMakimaa kirjoitti:Mehän olemme tässä väitelleet koko ajan kahdesta asiasta.
1) Minä väitän, että maassamme tapahtuu hieman erilaisia rikoksia nykyään, kun olemme saaneet vaikutteita muualta kulttuuriimme.
2) Sinä väität rivien välistä, että minä olen rasisti kun tällaista epäilen. Ja, että kaikki johtuukin minun maalaisuudestani ja ksenofobiastani.
Miksi on mielestäsi tärkeää muistaa ja muistuttaa että ruotsinsuomalaiset tekevät enemmän (väkivalta)rikoksia ja muuta törttöilyä kuin Ruotsin valtaväestö ja että Suomessa perheväkivalta on kaksi kertaa yleisempää kuin muissa Pohjoismaissa? Pitääkö asialle mahdollisesti tehdä jotain, esim. rajoittaa suomalaisten pääsyä Ruotsiin? Minä en ainakaan kannata tuollaista, vaikka väite ehkä pitäisikin paikkansa. En katso olevani vastuussa muiden suomalaisten törttöilystä ulkomailla, ja toivon että minua kohdellaan sen sijaan "yksittäistapauksena".
Kuten Jin-wu (Hiroyuki Sanada) sanoi arkkiviholliselleen Jay:lle (Conan Lee) elokuvassa Ninja in the Dragon's Den: "If the shoe fits, wear it, baby.".Ja, että kaikki johtuukin minun maalaisuudestani ja ksenofobiastani.
Koska suomalaisille on tärkeää ruoskia itseään julkisesti? Tuota perheväkivalta-asiaa käsitelläänkin sopivasti tuossa toisessa keskustelussa. Eli luultavasti siinä on muitakin tarkoitusperiä. En minäkään tuollaista leimaa halua kantaa mukanani. Ja minua onkin pidetty yksilönä - Perttinä. Se on se meikäläisten huono itsetunto.CandyMan kirjoitti:Miksi on mielestäsi tärkeää muistaa ja muistuttaa että ruotsinsuomalaiset tekevät enemmän (väkivalta)rikoksia ja muuta törttöilyä kuin Ruotsin valtaväestö ja että Suomessa perheväkivalta on kaksi kertaa yleisempää kuin muissa Pohjoismaissa? Pitääkö asialle mahdollisesti tehdä jotain, esim. rajoittaa suomalaisten pääsyä Ruotsiin? Minä en ainakaan kannata tuollaista, vaikka väite ehkä pitäisikin paikkansa. En katso olevani vastuussa muiden suomalaisten törttöilystä ulkomailla, ja toivon että minua kohdellaan sen sijaan "yksittäistapauksena".
Kuten Jin-wu (Hiroyuki Sanada) sanoi arkkiviholliselleen Jay:lle (Conan Lee) elokuvassa Ninja in the Dragon's Den: "If the shoe fits, wear it, baby.".Ja, että kaikki johtuukin minun maalaisuudestani ja ksenofobiastani.
Jälkimmäiseen. Kun selvästikään et tunne minua on tällaisten arvioitten tekeminen tarpeetonta enkä jaksa sinustakaan sellaista tehdä. Vaikka siihen kaikki ammukset päivästä toiseen palstalla tarjoatkin.
Jos ruotsalaiset keskustelevat ruotsinsuomalaisten tekemistä rikoksista ja perheväkivallasta, ja josko suomalaisten maahanpääsyä pitäisi niiden takia estää, miten se muka on "itsensä ruoskimista julkisesti"?PerttiMakimaa kirjoitti:Koska suomalaisille on tärkeää ruoskia itseään julkisesti? Tuota perheväkivalta-asiaa käsitelläänkin sopivasti tuossa toisessa keskustelussa. Eli luultavasti siinä on muitakin tarkoitusperiä.
Onko muiden ihmisryhmien rikoksista puhumisen motiivina vastaavasti ihan vaan kyseisten kansanosien ruoskiminen, vai mikä? Miksi on niin vaikeaa aloittaa asiallista keskustelua suomalaisten tekemistä rikoksista ulkomailla?
Mutta ajattelepa jos sinuun olisi suhtauduttu siellä muualla samalla tavalla kuin sinä suhtaudut Suomeen tulleisiin ulkomaalaisiin. Siis silleesti että muiden suomalaisten tekemät törttöilyt vaikuttavat automaattisesti sinunkin oikeuksiisi olla kyseisessä maassa, ja yleensäkin ihmisten suhtautumiseen sinuun. Eikö olisikin kovin ikävää?En minäkään tuollaista leimaa halua kantaa mukanani. Ja minua onkin pidetty yksilönä - Perttinä.
Koska sarkasmini oli selvästikin liian korkealentoista sinulle, osoitin vain samaa "epäluuloisuutta" sinun Kehä III-ulkopuolisuuttasi kohtaan, kuin sinä niin lahjomattomasti olet useissa keskusteluissa osoittanut joitakin muita kansanosia kohtaan. Monesti ihmiset herättää ajattelemaan parhaiten se mikä heidän omalle kohdalleen osuu.Jälkimmäiseen. Kun selvästikään et tunne minua on tällaisten arvioitten tekeminen tarpeetonta enkä jaksa sinustakaan sellaista tehdä.
Viimeksi muokannut CandyMan, 18.12.2006 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitinän uhri
Hyvä! Köysi kiristyy, toivottavasti tekijät saadaan kiinni ja tuomitaan kuten pitääkin. Poliittiset keppihevoset ovat sitten asia erikseen.ak kirjoitti:^
Kyseistä hesarin artikkelia on muokattu edelleen. Lisäksi mukaan on liitetty kommentti.
Toisen linkin takana oleva kommentti on hyvä. Jokaisen, ja tarkoitan siis everybody (ulkomaalaiselta vaikuttavaa kieltä), kannattaa lukea se ajatuksella.
Just tätä paskaa.ak kirjoitti:^
Kyseistä hesarin artikkelia on muokattu edelleen. Lisäksi mukaan on liitetty kommentti.
Pidin muuten Hesaria koko nuoruuteni ja aikuisuuteni suosikkilehtenäni. Pari vuotta sitten sain vaan tarpeekseni. Nykyään siinä ainut hyvä on helppolukuinen taitto.
Kun kaikki menee pieleen ovat kaikki kommentit joko ironiaa (sorrun tähän itsekin) tai sarkasmia.CandyMan kirjoitti:...sarkasmini...
Äh, miksi edes yritän. Dissailen sinua kuten kaikki muutkin.
Jos kuvittelet että aikaisemmin tässä keskustelussa linkittämäni "maalaisten tekemät rikokset" oli muuta kuin sarkasmia kohdistuen sinun hetkeä aikaisemmin linkittämääsi "No niin katsokaa nyt mitä Ne Ulkomaalaiset ovat taas tehneet"-uutiseen, vika taitaa todellakin olla sinun sarkasmintajussasi.PerttiMakimaa kirjoitti:Kun kaikki menee pieleen ovat kaikki kommentit joko ironiaa (sorrun tähän itsekin) tai sarkasmia.CandyMan kirjoitti:...sarkasmini...
Toisekseen on jotenkin huvittavaa että väität "kaiken menneen pieleen". Katselin asiaa objektiivisesti tai subjektiivisesti, pointtisi ei kestänyt tälläkään kertaa päivänvaloa sen enempää kuin niillä aikaisemmillakaan kerroilla. Tämän huomaa tavastasi vältellä sarkastisia rinnastuksiani "maalaisten" tai "miesten" tekemiin rikoksiin. On se varmasti kovaa kun ne saivat sinut tajuamaan kuinka typerä koko pointtisi oli.
-
- Kitinän uhri
Selvennä mikä siinä hesarissa nykyisin niin pahasti mättää?PerttiMakimaa kirjoitti:Just tätä paskaa.
Pidin muuten Hesaria koko nuoruuteni ja aikuisuuteni suosikkilehtenäni. Pari vuotta sitten sain vaan tarpeekseni. Nykyään siinä ainut hyvä on helppolukuinen taitto.
Ei vahvista olemassaolevia stereotypioita ja nuoleskele populistisesti ihmisten primitiivisimpiä tuntoja, kuten iltalehdet tekevät.ak kirjoitti:Selvennä mikä siinä hesarissa nykyisin niin pahasti mättää?PerttiMakimaa kirjoitti:Just tätä paskaa.
Parasta lehdessä ovat kautta aikain olleet hyvin pohjustetut jutut karttatietoineen ja taustoineen.ak kirjoitti:Selvennä mikä siinä hesarissa nykyisin niin pahasti mättää?PerttiMakimaa kirjoitti:Just tätä paskaa.
Lehti on vaan sortunut outoon välikäteen kun se toisaalta on yhteen suuntaan ylikorrekti ja toiseen se sallii rajutkin herjat. Mutta ehkä senkin vielä jaksoi niellä, kun yleinen journalistiikan taso oli korkealla.
Mutta nämä uuden polven iltapäivälehtityyliset kommentoijat kertovat fiiliksistään ja ennakkoluuloistaan kuten ne olisivat jotain uutisia. Uutisten taustatiedot etsitään googlettamalla ja lähdekritiikki on kateissa.
Tuo Oulun juttu on jotenkin outo. 4-6 musulmaania raiskaa naisen kaupungin keskustassa puistossa ja silminnäkijöitä ei ole. Mitähän oikeasti tapahtui?
Kukaan ei uskaltanut tehdä mitään?NuoriDaavid kirjoitti:Tuo Oulun juttu on jotenkin outo. 4-6 musulmaania raiskaa naisen kaupungin keskustassa puistossa ja silminnäkijöitä ei ole. Mitähän oikeasti tapahtui?
Only time will not tell....
Mutta kun silminnäkijöitäkään ei ole? Tietenkin spekulointimme on turhaa, mutta mitäpä sitä ei tekisi työnteon välttämiseksi.PerttiMakimaa kirjoitti:Kukaan ei uskaltanut tehdä mitään?NuoriDaavid kirjoitti:Tuo Oulun juttu on jotenkin outo. 4-6 musulmaania raiskaa naisen kaupungin keskustassa puistossa ja silminnäkijöitä ei ole. Mitähän oikeasti tapahtui?
Ainakaan ilmoittautunut. Kuten jo todistitkin tämä ei ole turhaa.NuoriDaavid kirjoitti:Mutta kun silminnäkijöitäkään ei ole? Tietenkin spekulointimme on turhaa, mutta mitäpä sitä ei tekisi työnteon välttämiseksi.PerttiMakimaa kirjoitti: Kukaan ei uskaltanut tehdä mitään?
(Huuhaa osasto aiheesta: Nainen oli jutun mukaan tajuttomana. Jospa hänet on viety kolkkaamisen jälkeen jonnekin pois näkyviltä teon ajaksi tai vaihtoehtoisesti hän ei puhu totta siitä miten joukkueellinen mokkakikkeleitä hänen kehoonsa tiensä löysi.)
Edelleen vapaasti leijuvaa spekulointia: DNA-testit eivät kait valmistu käden käänteessä. Onko siis mitään kunnon näyttöä olemassa joukkoraiskauksesta?PerttiMakimaa kirjoitti:Ainakaan ilmoittautunut. Kuten jo todistitkin tämä ei ole turhaa.NuoriDaavid kirjoitti:Mutta kun silminnäkijöitäkään ei ole? Tietenkin spekulointimme on turhaa, mutta mitäpä sitä ei tekisi työnteon välttämiseksi.PerttiMakimaa kirjoitti: Kukaan ei uskaltanut tehdä mitään?
(Huuhaa osasto aiheesta: Nainen oli jutun mukaan tajuttomana. Jospa hänet on viety kolkkaamisen jälkeen jonnekin pois näkyviltä teon ajaksi tai vaihtoehtoisesti hän ei puhu totta siitä miten joukkueellinen mokkakikkeleitä hänen kehoonsa tiensä löysi.)
-
- Kitinän väärinkäyttäjä
No niin, nyt kaikki mukaan antamaan panoksensa tärkeään tutkimukseen:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1287776
Kansanterveyslaitos etsii ihmisiä, joille tarjoaisi alkoholia. Ilmainen alkoholi ei tule täysin vastikkeetta. Edellytyksenä on sitoutuminen krapulatutkimukseen.
- Se on aika raskas tutkimus. Kaikilta otetaan useita verinäytteitä, ja he joutuvat juomaan runsaasti mehuakin, selventää tutkimusta johtava dosentti Peter Eriksson.
Eriksson tutkii ns. krapularyypyn vaikutusta ihmiseen. Tutkimussessioissa koehenkilöille aiheutetaan 1,2 promillen humala. Tavoitteena on selvittää muun muassa, mikä ihmisen ajaa alkoholismiin.
Kaksivuotinen tutkimus on varsin harvinainen. Alkoholin vaikutusta ihmiseen ei ole konkreettisesti juuri tutkittu viime vuosina.
Eriksson vakuuttaa, ettei tutkimukseen pääse kuka tahansa.
- Kyselytutkimuksella karsimme pois alkoholiongelmaiset ja myös ne, jotka eivät koskaan ole olleet krapulassa.
Eriksson toteaa, että tilaisuudet ovat sosiaalisuudessaan ehkä monista varsin mukavia, mutta mitään "bailausjuttua" ei ole mukana. Koehenkilöille maksetaan myös korvaus urakoinnista.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1287776
Kansanterveyslaitos etsii ihmisiä, joille tarjoaisi alkoholia. Ilmainen alkoholi ei tule täysin vastikkeetta. Edellytyksenä on sitoutuminen krapulatutkimukseen.
- Se on aika raskas tutkimus. Kaikilta otetaan useita verinäytteitä, ja he joutuvat juomaan runsaasti mehuakin, selventää tutkimusta johtava dosentti Peter Eriksson.
Eriksson tutkii ns. krapularyypyn vaikutusta ihmiseen. Tutkimussessioissa koehenkilöille aiheutetaan 1,2 promillen humala. Tavoitteena on selvittää muun muassa, mikä ihmisen ajaa alkoholismiin.
Kaksivuotinen tutkimus on varsin harvinainen. Alkoholin vaikutusta ihmiseen ei ole konkreettisesti juuri tutkittu viime vuosina.
Eriksson vakuuttaa, ettei tutkimukseen pääse kuka tahansa.
- Kyselytutkimuksella karsimme pois alkoholiongelmaiset ja myös ne, jotka eivät koskaan ole olleet krapulassa.
Eriksson toteaa, että tilaisuudet ovat sosiaalisuudessaan ehkä monista varsin mukavia, mutta mitään "bailausjuttua" ei ole mukana. Koehenkilöille maksetaan myös korvaus urakoinnista.
Se ekologinen vaihtoehto!