London kills me! Olen kahdessa päivässä tuhlannut hirveän määrän rahaa kaikenlaiseen hurvitteluun ja ostoksiin. Kierteeni alkoi jo lentokentällä, jossa olin kyllin hölmö ottaakseni taksin - hinta hotellilleni 65 puntaa!
Maksoin myös muutaman ravintolalaskun. Alkaa selvitä, miksi herrasmiehet ovat sukupuuttoon kuoleva laji - sehän on vain rationaalista luonnonvalintaa. Idiootti toimii näin.
Mutta erityisen hyvilläni olen vaateostoksistani. Niitä ei ollut valtavasti liikaa, mutta löysin aika lailla mitä tulin hakemaankin. Alennusmyynnitkin olivat alkaneet satunnaisesti, ilmeisesti kauppa on ollut vähän laimeaa. Palkitsin itseni mm. seuraavilla asioilla:
- musta läpikuultava v-aukkoinen kashmirvillapaita (Valentino);
- kulta-sini-vinoraitainen solmio (Valentino).
Valentino on suosikkimerkkejäni, ja kaikki oli -40 %! Ihailen suuresti heidän takkejaan ja solmioitaan, puvuissa ja paidoissa on se vika, että ne ovat setämallia ja tarkoitettu vähän mahakkaammille.
- sinisillä pystyraidoilla varustettu kauluspaita (Dolce & Gabbana).
Yritin ostaa sieltä farkutkin, kumma kyllä useimmissa merkeissä tuntuu olevan nyt se vika, että niissä on takapuolta liian vähän ja vyötäröä liian paljon (Amerika und Kanada). Sama kohtalo oli Alexander McQueenin farkuilla, jotka olivat muuten kyllä tosi hienot - McQueenillä on todella hienoja asioita, mutta joskus hinta vähän rassaa; olin kiikuttamassa kassalle solmiota, jonka hinta oli kepeät 485 puntaa. Olihan se hieno, muttei ihan niin hieno... tulin siis järkiini (luojan kiitos).
- tummansiniset farkut (Gianni Versace)
Istuvat kuin hansikas. Ei tarvitse enää siis käyttää edellistä Giannin farkkuparia, joilla on ikää jo varmaan neljä vuotta ja jotka alkavat näyttää hieman epäilyttäviltä, ei vähiten siksi, että olen hieman laihtunut Kabulissa. Kummaa sinänsä, että jotkut asiat vaan konsistentisti sopivat paremmin päälle kuin jotkut muut.
- Musta kauluspaita (Gucci)
Guccin paidat sopivat minulle oikein hyvin, koska niissä on riittävästi hartioita mutta riittävän vähän mahaa. Kokeilin myös Pradaa, mutta valitettavasti heidän mustassa kauluspaidassaan ei ollut niitä hartioita. Toi Guccikaan ei kyllä istu ihan täydellisesti, firma on muuttanut vähän leikkaustaan, ja minun näkökulmastani kehnompaan suuntaan.
Hitsi, kohta netin käyttöaika taitaa päättyä, ja siksi näin käy raportillenikin.