Vihanaiheita kaivataan

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Chap

Re: Vihanaiheita kaivataan

Viesti Kirjoittaja Chap »

Lilo kirjoitti:
Chap kirjoitti:
Ei voiton tavoittelemisen automaagisesti johda ihmisten huono-osaisuuden.
No ei johda ei, enkä niin myöskään väittänyt, vaikka on toki kiva aina ylitulkita yhtä lausetta.
No jos lause ei ole yksiselitteinen sitä tulee helposti tulkittua väärin. Itsekin teit samaa, en minä tuossa aikaisemmin kirjoittanut, että pörssiyritysten ainoa vaihtoehto on kommunismi. Kunhan parodioin esittämääsi yhteyttä voitontavoittelun ja ihmisten huonon voinnin välillä.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Lilo kirjoitti: Mä en kyllä muutenkaan ymmärrä mitä iloa on tahkota aina vain suurempia voittoja, jos hintana on se että tavallinen ihminen voi aina vain huonommin. [/turha avautuminen]
Does not compute.

Voitko aina vain huonommin? Oletko tavallinen ihminen?

Vihervasemmiston perusongelma on, että kritiikki kohdistuu rikkaaseen eliittiin. Mitään muuta kunnollista keinoa kuin hinta/verotus ei ole kulutuskäyttäyttäytymisen muuttamiseen. Tai on tietty, mutta silloin puhutan Pohjois-Korean kaltaisesta ihanneyhteiskunnasta, jonka kantava jäsen jokainen vihervasemmistolainen tietty hinkuu olla. Jos tarjontaa rajoitetaan tai kysyntä supistuu verotuksen vuoksi niin luulisi kulutuksen vähenevän nimenomaan köyhälistön ja keskiluokan parissa; Saddamilla oli ehta pursi, vaikka standardikurdilla ei mennyt häävisti. Eli miljardipankkiiri luultavasti ajaa jaguaarilla vaikka bensa maksaisi kympin litra, kun perusjaska joutuu miettimään toyotansa käyttöä. Ja niinhän sen pitääkin olla: suurten massojen kulutuksen leikkaamisella voi olla vaikutusta, kun taas eliitin hölmöilyillä ei merkittävää vaikutusta ole.

Eli kateus on tässä se liikkeellepaneva voima. Oma paska elämä ("tavallisella ihmisellä menee aina vain huonommin") pistetään jotenkin onnekkaamman kaverin viaksi. Rikkaan suvi on jaettava kahteen toyotaan, joista toinen luovutetaan (vastikkeetta) viherkommarille. Luonnonsuojelu on vain savuverho omille valtapyrkimyksille ja muiden ihmisten pakottamiseen siihen oman paskan elämän muottiin.
Chap

elco kirjoitti:Luonnonsuojelu on vain savuverho omille valtapyrkimyksille ja muiden ihmisten pakottamiseen siihen oman paskan elämän muottiin.
Kun elco aina niin kauniisti kritisoi näitä viherkommareita, niin tulipahan mieleen, että mikäs herran oma näkemys on ilmaston lämpenemisestä, otsooniaukosta, sun muista ympäristöhapatuksista? Onko näissä ilmiöissä mitään perää? Pitäisikö niille tehdä jotain, ja jos kyllä niin suurin piirtein mitä?
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Chap kirjoitti:
elco kirjoitti:Luonnonsuojelu on vain savuverho omille valtapyrkimyksille ja muiden ihmisten pakottamiseen siihen oman paskan elämän muottiin.
Kun elco aina niin kauniisti kritisoi näitä viherkommareita, niin tulipahan mieleen, että mikäs herran oma näkemys on ilmaston lämpenemisestä, otsooniaukosta, sun muista ympäristöhapatuksista? Onko näissä ilmiöissä mitään perää? Pitäisikö niille tehdä jotain, ja jos kyllä niin suurin piirtein mitä?
Vastaan elcon puolesta, koska hän on juuri laittamassa autoa tyhjäkäynnille:

Kaikkien (ei siis pelkästään EU:n, jonka osuus maailman kasvuhuonepäästöistä on 15% ) tätä palloa asuttavien tulee rajoittaa fossiilisten polttoaineiden käyttöä. Parhaiten tämä onnistuu rakentamalla lisää ydinvoimaa.

Öljyn käytön rajoittaminen on kuitenkin turhaa, koska öljy loppuu joka tapauksessa noin kolmessakymmenessä vuodessa ja se tullaan käyttämään loppuun. Ilmaston kannalta on sama, kestääkö loppuun käyttäminen 20 vuotta vai 40 vuotta.

Kivihiilen käytön rajoittaminen olisi tärkeää. Koska Kiinassa avataan uusi kivihiilivoimala joka kolmas päivä, niin suositan mielenosoituksen järjestämistä Kiinan suurlähetystön edessä. Siitä on varmasti apua.
elco

Chap kirjoitti: Onko näissä ilmiöissä mitään perää? Pitäisikö niille tehdä jotain, ja jos kyllä niin suurin piirtein mitä?
Uskoakseni on, vaikka en erityisesti olekaan perehtynyt asiaan.

Kysyntä ja tarjonta ratkaissee ongelman. Kun öljyn tarjonta joskus vähenee niin hinta nousee ja kysyntä sopeutuu. Korvaavia energianlähteitä keksitään kyllä, kunhan innovaatiokone tosissaan käynnistyy sen kasvavan taloudellisen houkuttelevuuden vuoksi. Siirtymäkaudella on tietty kaikenmoisia ympäristökatastrofeja, sukupuuttoja, sotia ja muuta epämiellyttävää. Parisataa vuotta sitten ennustettiin, että kaupungit hukkuvat hevosenpaskaan. Eivät hukkuneet.

Jos olen väärässä ja ilmastonmuutos tuhoaa elinympäristön (ihmiskunnan kannalta) peruuttamattomasti niin minkäs sille mahtaa?
Viimeksi muokannut elco, 25.01.2007 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dr.Diarrhea

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Mua on aina ihmetyttänyt mm. el ceen ja PM:n tyyli ympätä asia-aihekeskusteluihin oma poliittinen kanta ja kärjistetty vasemmiston ja oikeiston välinen vastakkainasettelu. Ihan kuin keskustelu vaatisi sitä. Samat liirumlaarumit kerta toisensa jälkeen.

Ei muuten, mutta itse aiheen varaukseton ja objektiivinen käsittely jää helposti sivuosaan.
elco

Dr.Diarrhea kirjoitti:Mua on aina ihmetyttänyt mm. el ceen ja PM:n tyyli ympätä asia-aihekeskusteluihin oma poliittinen kanta ja kärjistetty vasemmiston ja oikeiston välinen vastakkainasettelu.
Vitun poliisi. Tämä on vihaketju. Mene kouluun.
Chap

Dr.Diarrhea kirjoitti:Ei muuten, mutta itse aiheen varaukseton ja objektiivinen käsittely jää helposti sivuosaan.
Hei, nyt ollaankin paskanjauhannassa, eli haista paska!
Dr.Diarrhea

Chap kirjoitti:Hei, nyt ollaankin paskanjauhannassa, eli haista paska!
Jep jep, toi kortti ei vaikuttais olevan kovin käyttökelpoinen...tässä ketjussa.
Chap

elco kirjoitti:kaikenmoisia ympäristökatastrofeja, sukupuuttoja, sotia ja muuta epämiellyttävää.

Jos olen väärässä ja ilmastonmuutos tuhoaa elinympäristön (ihmiskunnan kannalta) peruuttamattomasti niin minkäs sille mahtaa?
Wau, todella kaunis tulevaisuudenkuva ja rakentava näkemys riskienhallinnasta. Mä en tajua, miten kukaan voi olla eri mieltä kuin sinä.
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Sheetlord kirjoitti:Saahan sitä sanoa mitä vaan, etenkään jos aiheesta ei ole omakohtaista kokemusta ;)
Jyrisee, täristää:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5200
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=9149

Kolmannella kerralla kuntoon:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=9088

Tehot häviää:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=9309
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=8528

PAMMM:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=9075

Poimittua:
"OT: Eihän missään eikä koskaan ikinä ole ollut aiemmin samanlaista vikaa, kun huollon kanssa juttelee... ja samalla taustalta kuuluu huuto: "Hei Pera, täällä olis taas yks näitä..." ;)"

Eikö kukaan Teistä, arvon runkkarit, ole pohtinut miksi VW konsernin myynti on ollut niin heikkoa euroopassa viime vuosina?
PerttiMakimaa

Dr.Diarrhea kirjoitti:Mua on aina ihmetyttänyt mm. el ceen ja PM:n tyyli ympätä asia-aihekeskusteluihin oma poliittinen kanta ja kärjistetty vasemmiston ja oikeiston välinen vastakkainasettelu. Ihan kuin keskustelu vaatisi sitä. Samat liirumlaarumit kerta toisensa jälkeen.

Ei muuten, mutta itse aiheen varaukseton ja objektiivinen käsittely jää helposti sivuosaan.
Näytä minulle kokkari, joka puhuu yksityisautoilun vähentämisen puolesta ja ihmisten itsemäärämisoikeutta saastuttamisasioissa kannattava puna/viherpiipertäjä niin harkitsen asiaa uudelleen.

Jälkimmäiseen. Säästä paskanjauhantasi pidätystilanteisiin. :)
Dr.Diarrhea

PerttiMakimaa kirjoitti: Säästä paskanjauhantasi pidätystilanteisiin. :)
Enhän mä muuten, mutta jos pystytte myötäelämään sen verran, että kun itse en tunnusta vetoja poliittisiin puolueisiin tai virtauksiin, tuntuu usein tympäisevältä, kun asiakeskustelut usein päätyvät oikeisto-vasemmisto-asetteluun. Katsos, tulee ulkopuolinen olo ja sellainen tunne, että keskusteluun osallistumiseksi olisi valittava puoli. :D
Ihminen
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

elco kirjoitti: Vihervasemmiston perusongelma on, että kritiikki kohdistuu rikkaaseen eliittiin.
Mitä sillä eliitillä on autolla ajelun kanssa tekemistä (muuten kuin, että niillä on hienot autot)? Kyllä tuolla on ihan tavallisia laiskoja pökäleitä, jotka ajelevat alepaan puoli kilometriä. Mun puolesta saa olla kuinka vitun rikas tahansa, kunhan ei ole typerä. Kyllä minä hyväksyn esimerkiksi sen, että maalla ajellaan pääasiallisesti autolla, koska siellä ei muuta vaihtoehtoa ole mutta kun kaupungissakin on hyvä, jos roikkumahasiat jaksavat parkkipaikalle asti. Ihme, etteivät tilaa taksia sille matkalle. Että älä nyt ala stadinarskailemaan ja vaahtoamaan kateudesta tuubaa.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
PerttiMakimaa

Dr.Diarrhea kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Säästä paskanjauhantasi pidätystilanteisiin. :)
Enhän mä muuten, mutta jos pystytte myötäelämään sen verran, että kun itse en tunnusta vetoja poliittisiin puolueisiin tai virtauksiin, tuntuu usein tympäisevältä, kun asiakeskustelut usein päätyvät oikeisto-vasemmisto-asetteluun. Katsos, tulee ulkopuolinen olo ja sellainen tunne, että keskusteluun osallistumiseksi olisi valittava puoli. :D
Nyt jäit kyllä kiinni housut kintuissa.

Keskustelumme aiemmin:
-----------
silsis kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
silsis kirjoitti:
Kepu pettää aina!
Ei jääkään kakkoseksi, kuten kaikki Ylen tekemät mittaukset osoittavat?
Virhemarginaaleissa on menty pitemmän jo aikaa. Heinäluoman kyllä tarttis nostaa profiiliaan, mutta kiittämättömän kirstunvartijan pestinsä vuoksi se on hankalaa. Onhan se vaaleissa pieni ongelma, kun ei ole selkeää pääministeriehdokasta. Mun mielestä kyllä Tuomiojan kyvyt riittäisivät, mutta monelle hän ei ole tarpeeksi hillitty ja riskitön.
-----------

Minusta kyllä noin puhuu mies, jolla on poliittinen mielipide. Vieläpä mielipide sellaisen puolueen suuntaan, jolle kuulemma yht'äkkiä pääministerin henkilö ei olekaan tärkeä (kun oma ehdokas ei pärjännyt gallupeissa).
Sheetlord

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

PerttiMakimaa kirjoitti:Eikö kukaan Teistä, arvon runkkarit, ole pohtinut miksi VW konsernin myynti on ollut niin heikkoa euroopassa viime vuosina?
Kiitos selvennyksestä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että vaikka yhdellä valmistajalla olisi ongelmia, se ei tarkoita sitä että kaikkien muidenkin valmistajien diesel-moottorit ovat automaagisesti paskoja.
PerttiMakimaa kirjoitti:PAMMM
Mitenkään puolustelematta VAG-tuotteita huomautan, että olisi kannattanut lukea ko. keskustelu läpi ennen sen ottamista referenssiksi, eikä vain otsikkoa. Omistaja itse mainitsee TEHOLASTUTTANEENSA autonsa ennen "pammm"ia. Minusta tuunaaja saa syyttää itseään tässä tapauksessa.

Vai mitä sanot tapauksessa, jossa tietokoneen rakentelija ylikellottaa koneensa -> kone käräyttää prosessorin. Valmistajan vika, tietenkin?
Viimeksi muokannut Sheetlord, 25.01.2007 12:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Dr.Diarrhea

Pera, jos poliittisten puolueiden, nykyään tosin kovin indenttisten, ohjelmien väliltä pitäisi valita, niin vähiten karvat pystyyn nostavat puoleet ovat demarit ja kokkarit (järjestyksellä ei väliä). Mutta en ole koskaan perustanut ajatteluani puoluekannan pohjalta, päinvastoin.

Mutta saa minua demarinakin pitää - ei se multa pois ole :D
PerttiMakimaa

Sheetlord kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Eikö kukaan Teistä, arvon runkkarit, ole pohtinut miksi VW konsernin myynti on ollut niin heikkoa euroopassa viime vuosina?
Kiitos selvennyksestä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että vaikka yhdellä valmistajalla olisi ongelmia, se ei tarkoita sitä että kaikkien muidenkin valmistajien diesel-moottorit ovat automaagisesti paskoja.
Ymmärtääkseni vaan Volvokin on käyttänyt ko. konsernin diesel-tuotteita vielä melko hiljattain? Onko tuo uusi mylly MPZ:n käsialaa? Sieltä tuleekin aika hyviä myllyjä ainakin bensakäyttöön.
elco

Chap kirjoitti: Wau, todella kaunis tulevaisuudenkuva ja rakentava näkemys riskienhallinnasta. Mä en tajua, miten kukaan voi olla eri mieltä kuin sinä.
Mikä on oma Lopullinen Ratkaisusi, joka ratkaiseen Kaikki Globaalit Ongelmat.

Postaa se vaikka Tiedonantajaan.
Chap

elco kirjoitti:Mikä on oma Lopullinen Ratkaisusi, joka ratkaiseen Kaikki Globaalit Ongelmat.
Ajattelin viedä viherkommarit saunan taakse ja muuttaa Australiaan.
elco

Chap kirjoitti:
Ajattelin viedä viherkommarit saunan taakse ja muuttaa Australiaan.
No aika turha on kritisoida omaa visiotani, kun et tuon parempaan itse pysty.
Sheetlord

PerttiMakimaa kirjoitti:Ymmärtääkseni vaan Volvokin on käyttänyt ko. konsernin diesel-tuotteita vielä melko hiljattain? Onko tuo uusi mylly MPZ:n käsialaa? Sieltä tuleekin aika hyviä myllyjä ainakin bensakäyttöön.
Tästä mulla ei ole tietoa. Varmastikin eri valmistajien välillä on komponenttien alihankinta-synergioita. Pointtini kuitenkin pysyy: ei kannattaisi tehdä ihan noin rajuja yleistyksiä - etenkin jos ne omat kokemukset aiheesta puuttuvat ja referensseiksi vedetään vain toisia foorumikeskusteluja :) Jälkimmäisillä on toki oma arvonsa, mutta asiakeskusteluissa niiden lähdeviite-painoarvo on mielestäni vähän kyseenalainen..
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

elco kirjoitti:
Vihervasemmiston... viherkommarille.
Ihmetyttää tuo elcon ja ND:n taipumus liittää ja vihreät ja kommunistit aina yhteen. Kyllä ne ovat kovasti eri aatteita. Marxismihan pitää luontoa ehtymättömänä aarreaittana jota sopii hyödyntää niin paljon kuin halutaan, pyrkii tasa-arvoon ja tasaiseen tulonjakoon, jotka ovat molemmat ekologisesti tuhoisia. Perusduunari joka äänestää vasemmistoliittoa vierastaa myös luonnonsuojelua. Eikä halua tinkiä elintasostaan luonnon hyväksi, kun on vasta äskettäin päässyt vaurastumiseen kiinni. JOS on päässyt. Kaikki duunarit eivät ole paperiduunareita.

Aikanaan kommunistit pyrkivät omimaan monet hyvät aatteet (pasifismi, luonnonsuojelu jne.) Siksi kai edelleen tuo käsitys vihreä= punainen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
PerttiMakimaa

Sheetlord kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Ymmärtääkseni vaan Volvokin on käyttänyt ko. konsernin diesel-tuotteita vielä melko hiljattain? Onko tuo uusi mylly MPZ:n käsialaa? Sieltä tuleekin aika hyviä myllyjä ainakin bensakäyttöön.
Tästä mulla ei ole tietoa. Varmastikin eri valmistajien välillä on komponenttien alihankinta-synergioita. Pointtini kuitenkin pysyy: ei kannattaisi tehdä ihan noin rajuja yleistyksiä - etenkin jos ne omat kokemukset aiheesta puuttuvat ja referensseiksi vedetään vain toisia foorumikeskusteluja :)
Olin siinä mielessä väärässä, että eivät ole pitkään aikaan enää käyttäneet niitä.

Mutta etkö sinä jauhokallo jo tajua, että on omakohtaisia läheltä olevia negatiivisia kokemuksia näistä insinöörityön näytteistä. Kyllä noihin huoltoihin saa kaikki "säästöt" menemään eikä riitäkään.
Sheetlord

PerttiMakimaa kirjoitti:Mutta etkö sinä jauhokallo jo tajua, että on omakohtaisia läheltä olevia negatiivisia kokemuksia näistä insinöörityön näytteistä. Kyllä noihin huoltoihin saa kaikki "säästöt" menemään eikä riitäkään.
Kiitos tuosta "jauhokallosta", siksi minua ei ennen olekaan kutsuttu.
Autojen huolto on valitettavan kallista tänä pänä ja omien lähteideni mukaan kyseisen konsernin strategia on nimenomaan tinkiä hieman vähittäismyyntikatteistaan ja tehdä tulos huolto-ohjelmalla.

Sinänsä tämä keskustelu on täyttänyt kaikki hyvän nettidialogin tunnusmerkit että:
a) kumpikaan osapuoli ei muuttanut mielipidettään
b) asia ei niinsanotusti "edennyt"
c) keskusteluun käytetty aika on mennyt täysin hukkaan - ellei mahdollista viihdearvoa lasketa
8)