Durex.Dr.Diarrhea kirjoitti:Tenox?ninnithequeen kirjoitti:Vittu usko jo että se on KRIDE eikä Krisu, saatana!Dr.Diarrhea kirjoitti:1. Krisu
Idols 2007
Re: Idols 2007
-
- Kitisijä
Siis GUIN tää aidols VOI intresseerata näin paljon immeisiä....?
Mua silti harmittaa kun en kahtonut.
Oliko ne senikäisiä joista sai tykätä? Heh.
Näkemättä mitään se Anna oli ennen hyvä tai Kristiina.
Ne oli seksikkäitä tai jos ne oli alaikäisiä niin kauniita.
Onko se Anna "meidän" Anna? Ja Mylwin se Kristijaani-intijaani?
Stadinarska
pitää esitellä jos ette tunne.
Mua silti harmittaa kun en kahtonut.
Oliko ne senikäisiä joista sai tykätä? Heh.
Näkemättä mitään se Anna oli ennen hyvä tai Kristiina.
Ne oli seksikkäitä tai jos ne oli alaikäisiä niin kauniita.
Onko se Anna "meidän" Anna? Ja Mylwin se Kristijaani-intijaani?
Stadinarska
pitää esitellä jos ette tunne.
-
- Kitisijä
Arista, Annasta ja Kristianista tulee staroja, kuka sitten voittaakaan.
Kaduttaa, etten katsellut aiempien vuosien Idols-skaboja, luulin halvaksi roskaksi.
Mutta Idolsien seuraaminen opettaa!
Jos kuuntelee vain jo professionaalien laulajien levytyksiä, ei tule ajatelleeksi mikä erottaa hyvän laulajan huonosta. Idolsia seuratessa homma havainnollistuu. Finalisteilla on kaikilla hyvä ääni, joten tuolla tasolla erot taitavat mennä "karaokemaisuudessa": Kuka vain laulaa läpi, kuka samaistuu biisiin. Rock- tai poplaulu on parhaimmillaan tunteiden kommunikointia. Enemmän näyttelijän hommaa kuin äänen tuottamista. Ja paras näyttelijäkään ei vaikuta näyttelijältä, hän ON roolihahmonsa.
Lauluäänen pitää olla hyvä, mutta vasta tulkinta tekee siitä Taidetta. Siksi en ole koskaan uskonut oopperalauluun. Kun pyritään täydelliseen äänenmuodostukseen, menetetään inhimillinen kommunikaatio. Oopperalaulaja on usein pelkkä instrumentti, tai ainakin tulkinnan mahdollisuudet jäävät vähiin kun äänenkäytön pitää olla niin moitteetonta. Hyvä rock- tai poplaulaja taas pystyy antamaan biisin jokaiselle sanalle oman tunnepainotuksen. Sen tehdäkseen täytyy osittain luopua akateemisesta äänen puhtaudesta. Pelkkä äänen puhtaus tai mikä vaan joka on vain kaunista muttei tee mitään, on rihkamaa.
Toinen asia, joka nyt Idolseissa liikutti:
Minähän olen vanha starba, 44 wee. Minun sukupolveni oli Suomessa ensimmäisiä, joka kasvoi rokkenroulia kuunnellen. Glamrock, hevi ja punk keksittiin, kun olin herkimmässä iässä. Ja aina se oli vanhempien mielestä "vain" heppoista nuorisomusiikkia, oikea musiikki oli jotain Olavivirtaa, Tapiorautavaaraa tai Katrihelenaa. Olen siis kasvanut opetettuna hieman häpeämään omia "lapsekkaita" mieltymyksiäni.
Tänään Idols-finalistit pistettiin laulamaan SYNTYMÄVUOTENSA biisejä. Äsken syntyneitä kun ovat, minulle ne olivat ihan nykyajan hittejä. Mutta näille silti vanhempiensa sukupolven biisejä. Ja kuitenkin idolistit tunsivat ne biisit ja arvostivat niitä! Ne ovat itsestäänselvästi osa heidän OMAA kulttuuriaan.
Entäs kun itse olin kaksikymppinen? Merkitsivätkö minulle jotain vanhempieni kuuntelemat biisit tai juuri mikään iskelmämusiikki joka oli tehty ennen syntymääni? Ei helvetti, eihän se ollut edes rokkenroulia! Vanhojen muumioiden tangohumppaa, tylsää kuin kuivettunut pettuleipä.
Tästä voisi päätellä, se rock ja pop, jota vanhempieni polvi piti kakaroiden ohimenevänä pelleilynä, onkin nykyään emansipoitunut ja tullut kulttuurin kivijalaksi. Rock on voittanut maailman!
(Mutta kun elän itseänikin vanhempien ihmisten kanssa, huomaan etteivät ne vieläkään tajua. Isäkin ihmetteli, mikseivät idolsit laula "kaikkien tuntemia ikivihreitä"
Johon minä, että eiköhän nuo aika ikivihreitä ole, kun parikymppiset laulavat kolmekymmentä vuotta vanhoja, vanhempiensa levyiltä kuulemiaan biisejä ja isä sun oma moka jos et ole sattunut kuulemaan biisejä jotka on soineet jo kymmeniä vuosia)
Kaduttaa, etten katsellut aiempien vuosien Idols-skaboja, luulin halvaksi roskaksi.
Jos kuuntelee vain jo professionaalien laulajien levytyksiä, ei tule ajatelleeksi mikä erottaa hyvän laulajan huonosta. Idolsia seuratessa homma havainnollistuu. Finalisteilla on kaikilla hyvä ääni, joten tuolla tasolla erot taitavat mennä "karaokemaisuudessa": Kuka vain laulaa läpi, kuka samaistuu biisiin. Rock- tai poplaulu on parhaimmillaan tunteiden kommunikointia. Enemmän näyttelijän hommaa kuin äänen tuottamista. Ja paras näyttelijäkään ei vaikuta näyttelijältä, hän ON roolihahmonsa.
Lauluäänen pitää olla hyvä, mutta vasta tulkinta tekee siitä Taidetta. Siksi en ole koskaan uskonut oopperalauluun. Kun pyritään täydelliseen äänenmuodostukseen, menetetään inhimillinen kommunikaatio. Oopperalaulaja on usein pelkkä instrumentti, tai ainakin tulkinnan mahdollisuudet jäävät vähiin kun äänenkäytön pitää olla niin moitteetonta. Hyvä rock- tai poplaulaja taas pystyy antamaan biisin jokaiselle sanalle oman tunnepainotuksen. Sen tehdäkseen täytyy osittain luopua akateemisesta äänen puhtaudesta. Pelkkä äänen puhtaus tai mikä vaan joka on vain kaunista muttei tee mitään, on rihkamaa.
Minähän olen vanha starba, 44 wee. Minun sukupolveni oli Suomessa ensimmäisiä, joka kasvoi rokkenroulia kuunnellen. Glamrock, hevi ja punk keksittiin, kun olin herkimmässä iässä. Ja aina se oli vanhempien mielestä "vain" heppoista nuorisomusiikkia, oikea musiikki oli jotain Olavivirtaa, Tapiorautavaaraa tai Katrihelenaa. Olen siis kasvanut opetettuna hieman häpeämään omia "lapsekkaita" mieltymyksiäni.
Tänään Idols-finalistit pistettiin laulamaan SYNTYMÄVUOTENSA biisejä. Äsken syntyneitä kun ovat, minulle ne olivat ihan nykyajan hittejä. Mutta näille silti vanhempiensa sukupolven biisejä. Ja kuitenkin idolistit tunsivat ne biisit ja arvostivat niitä! Ne ovat itsestäänselvästi osa heidän OMAA kulttuuriaan.
Entäs kun itse olin kaksikymppinen? Merkitsivätkö minulle jotain vanhempieni kuuntelemat biisit tai juuri mikään iskelmämusiikki joka oli tehty ennen syntymääni? Ei helvetti, eihän se ollut edes rokkenroulia! Vanhojen muumioiden tangohumppaa, tylsää kuin kuivettunut pettuleipä.
Tästä voisi päätellä, se rock ja pop, jota vanhempieni polvi piti kakaroiden ohimenevänä pelleilynä, onkin nykyään emansipoitunut ja tullut kulttuurin kivijalaksi. Rock on voittanut maailman!
(Mutta kun elän itseänikin vanhempien ihmisten kanssa, huomaan etteivät ne vieläkään tajua. Isäkin ihmetteli, mikseivät idolsit laula "kaikkien tuntemia ikivihreitä"

Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
-Quarter
-
- Kitisijä
Panu!!!
-
- Kitisijä
Mä olisin äänestänyt Mussukan jatkoon!Suvinen kirjoitti:Huhhhhhh. Armo kävi oikeudesta.
Iltaa Suvinen!
-
- Kitisijä
Näemmä pikkutytöt ei olleetkaan tuhlanneet kaikkia rahojaan Habbo-seteleihin, kun oli vielä saldoa jäljellä Panun ja Kristiinan verran.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Mulle jäi epäselväks, miks pikkutytöt olis äänestäny Kristiinaa? Onks ne lesboja vai madonnaretroja?
Oikeat kolme oli pudotuksessa, niistä väärä putos. Olen kuitenkin positiivisesti yllättynyt, että Panua eivät pikkutytöt sitten enempää äänestäneet. Tai eikun niillähän on sellanen palvelunumeroesto.
Viimeksi muokannut bedlam, 01.03.2007 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voi PASKA.
Tuli mieleen, että stailaus ja biisi pilas Johannan homman.
Se näytti ihan Sally Spectralta, tuliko kellään muulla mieleen? Ja biisi...köh. Olivat yrittäneet tehdä siitä raskaampaa, mutta pieleen oli menny. Miksei se vaihtanu biisiä sitte, argh!
Tuli mieleen, että stailaus ja biisi pilas Johannan homman.
Se näytti ihan Sally Spectralta, tuliko kellään muulla mieleen? Ja biisi...köh. Olivat yrittäneet tehdä siitä raskaampaa, mutta pieleen oli menny. Miksei se vaihtanu biisiä sitte, argh!
Kuin niin? Pikkutytöthän ne Annallekin kiljui. Pikkutytöt haluaa nähdä idolina sellasen, johon voi samaistua.Tix kirjoitti:Mulle jäi epäselväks, miks pikkutytöt olis äänestäny Kristiinaa?
Viimeksi muokannut bedlam, 01.03.2007 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
No ainaskin ne pikkutytöt siellä yleisössä tuntui sen nimen kuullessaan kirkuvan.. Ne samaistuu sen neitseelliseen herkkyyteen.Tix kirjoitti:Mulle jäi epäselväks, miks pikkutytöt olis äänestäny Kristiinaa? Onks ne lesboja vai madonnaretroja?
Okej, otetaan sitten komento takaisin: Askot ja Tixit äänesti Kristiinan jatkoon.. ne samaistuu sen neitseelliseen herkkyyteen.
Toivottavasti se Panu syyllistää itseään väärän tyypin pudottamisesta ja ymmärtää hävetä suoritustaan. Ihan vikisevä nössö
Oho, ihan Jone-osastoa

Oho, ihan Jone-osastoa

Jos mä olisin äänestäny, niin Kristiania. Sitä vinkujaa en missään oloissa. Sen neitseellinen platinablondius ei oikeen toimi muhun.Ann kirjoitti:Okej, otetaan sitten komento takaisin: Askot ja Tixit äänesti Kristiinan jatkoon.. ne samaistuu sen neitseelliseen herkkyyteen.
-
- Kitisijä
Kysyin jo jossain ketjussa paljonko sait ja paljonko on jäljellä?Suvinen kirjoitti:Hei, mulla oli tänään tilipäivä!Ann kirjoitti:Näemmä pikkutytöt ei olleetkaan tuhlanneet kaikkia rahojaan Habbo-seteleihin, kun oli vielä saldoa jäljellä Panun ja Kristiinan verran.
Ethän mene baariin!
Arska
Jos on pakko stalkkailla Suvista niin tee se edes yhdessä ketjussa, pliide.Stadinarska kirjoitti: Kysyin jo jossain ketjussa paljonko sait ja paljonko on jäljellä?
Ethän mene baariin!
Arska
-
- Kitisijä
Eihän siinä ole kuin parin kirjaimen ero. Pitkätukkia molemmat.Tix kirjoitti: Jos mä olisin äänestäny, niin Kristiania. Sitä vinkujaa en missään oloissa. Sen neitseellinen platinablondius ei oikeen toimi muhun.
Toisen etu tossa kisassa on se, että se osaa laulaa ja sillä on komea ääni. Toisella on etunaan pimppi ja tissipari. Jos kyseessä olis parinvalinta, se pieni ero ratkaisis, mutta tässä se ei nyt riitä.Ann kirjoitti:Eihän siinä ole kuin parin kirjaimen ero. Pitkätukkia molemmat.
Äänestän sit siinä vaiheessa kun paskat on karsittu pois ja vastakkain on teiniäänet vs. muut.
Viimeksi muokannut Tix, 01.03.2007 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
KUINKA sä Poikuus,jaksat kirjoittaa noin kauheesti??Gattaca kirjoitti:Arista, Annasta ja Kristianista tulee staroja, kuka sitten voittaakaan.
(Mutta kun elän itseänikin vanhempien ihmisten kanssa, huomaan etteivät ne vieläkään tajua. Isäkin ihmetteli, mikseivät idolsit laula "kaikkien tuntemia ikivihreitä"Johon minä, että eiköhän nuo aika ikivihreitä ole, kun parikymppiset laulavat kolmekymmentä vuotta vanhoja, vanhempiensa levyiltä kuulemiaan biisejä ja isä sun oma moka jos et ole sattunut kuulemaan biisejä jotka on soineet jo kymmeniä vuosia)
Anonyymi Arskarosa
-
- Kitisijä
JOO, olet kyllä oikeassa. Tämä ei ollut multa harkittua.Rouva Pupu kirjoitti:Jos on pakko stalkkailla Suvista niin tee se edes yhdessä ketjussa, pliide.Stadinarska kirjoitti: Kysyin jo jossain ketjussa paljonko sait ja paljonko on jäljellä?
Ethän mene baariin!
Arska
Kiitos huomautuksesta,asiallisesta.
Suviselle myös anteeksi jos pikku huumorini oli liikaa...
Arska
menee nukkumaan , hyvää yötä Pupu ja muutkin...
Mene nyt jo homo hoitoon horisemasta paskaasi joka ketjuun. Olet ihan oikeasti rasittava paskahousu, sitten cityaikojen Nickin ei ole tuollaista tuubantuottajaa nähnyt.Stadinarska kirjoitti:Anonyymi Arskarosa
Jos ei ole otsikkoon etäisestikään liittyvää asiaa, niin perusta tonne ikiliikkujiin joku Arskalla on "asiaa" -ketju ja tuherra turhankarvaiset kekkosenaikaiset varvasjuustolta tuoksuvat ja aamun tabletin ottamatta jättämisen tuottamat kukerruksesi sinne, missä ne on helppo vetää alas siitä rööristä mistä tulivatkin.
Se, että tykkää katsella omaa nikkiään ruudulla ei riitä kontribuutioksi. Haista, arska, vittu, mieluiten joku 3 viikkoa sitten kuolleen hevosen joka kärsi märkäruvesta ja hyppykupasta.
-
- Kitisijä
Joo, liikaa tavaraa, itsestäänselvää ääneenajattelua. Karhulla oli osuutta asiaan.Stadinarska kirjoitti:KUINKA sä Poikuus,jaksat kirjoittaa noin kauheesti??
Anonyymi Arskarosa
Nyt ei muuta lisättävää kuin että Ellen Jokikunnas on kamala kotka, en enää luota Jone Nikulan arviokykyyn jos tullaista riivinrautaa imuttelee.
Niin ja Johannan olisi pitänyt päästä jatkoon.. esityksensä oli tänään kyllä laimea ja tunneköyhä verrattuna paksun leidin aiempaan paatokseen.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
-Quarter
Päivän toinen remahdusTix kirjoitti:...varvasjuustolta tuoksuvat...

-
- Kitisijä
Kerrankin kun kirjoitit asiallisesti. Enkä nyt sitten tarkoittanut Arskaa tällä.Gattaca kirjoitti:Joo, liikaa tavaraa, itsestäänselvää ääneenajattelua. Karhulla oli osuutta asiaan.Stadinarska kirjoitti:KUINKA sä Poikuus,jaksat kirjoittaa noin kauheesti??
Anonyymi Arskarosa
Yhdyn Tixiin ylläolevan johdosta.
-
- Kitisijä
Tykkäisin vastata asiallisesti mutta kun sä olet TIX.Tix kirjoitti:Mene nyt jo homo hoitoon horisemasta paskaasi joka ketjuun. Olet ihan oikeasti rasittava paskahousu, sitten cityaikojen Nickin ei ole tuollaista tuubantuottajaa nähnyt.Stadinarska kirjoitti:Anonyymi Arskarosa
Jos ei ole otsikkoon etäisestikään liittyvää asiaa, niin perusta tonne ikiliikkujiin joku Arskalla on "asiaa" -ketju ja tuherra turhankarvaiset kekkosenaikaiset varvasjuustolta tuoksuvat ja aamun tabletin ottamatta jättämisen tuottamat kukerruksesi sinne, missä ne on helppo vetää alas siitä rööristä mistä tulivatkin.
Se, että tykkää katsella omaa nikkiään ruudulla ei riitä kontribuutioksi. Haista, arska, vittu, mieluiten joku 3 viikkoa sitten kuolleen hevosen joka kärsi märkäruvesta ja hyppykupasta.
Se siitä...ei sittenkään! Pyydän sinua kunnioittavasti haistamaan itsekin.