Idols 2007

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
bedlam

Re: Idols 2007

Viesti Kirjoittaja bedlam »

sanctus kirjoitti:Luotettavasta lähteestä olen saanut kuulla, että ohjelmassa soi taustamusiikkina (?)livebändin soittamana mm. Led Zeppelin, Tool, Mars Volta, RATM, Risto, Kingston Wall, Von Hertzen Brothers ja Rush. Siis mitä vittua? Mä olen ymmärtänyt, että kisaajien biisivalinnat eivät osoita mitään kuviteltavissa olevaa mielikuvitusta. Ilmeisesti taustabändissä on kuitenkin sangen hyvällä tavalla vittuuntunutta ja ymmärtävää porukkaa. Harmi vain, että ohjelma tulee siihen aikaan, jolloin itselläni on katharsis.
Ei se taustabändi noita ole soitellut, vaan ihan alkuperäisiä levyversioita soittelevat inserteissä. Joskus aiemminkin kehuskelin taustamusiikkivastaavan hyvää makua.

Mutta onhan livebändin rumpalina sentään yksi kovimmista kotimaisista, Sami Kuoppamäki. Taisi olla edellisvuosinakin.
Stadinarska
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

NIIN ...Haluan vain kerskailla että tiesin jo etukäteen tai tiedän, että Anna Apröö pukeutuu nyt tyttömäisemmin ja ehostus eli kasvot tulevat olemaan lapselliset.

Nimittäin Kristiinan kasvot oli tehty puhtaiksi, neitseellisiksi, viattomaksi niinkuin neito varmaan onkin.

Siksi Anna Apröökin oli kamala stailattuna likaiseksi pikkuhutsuksi kun hän on oikeasti isin ja äidin huoltama viaton nuori pikkuneito.
Odotan mitä parannuksia tapahtuu!!

Ihmettelen ikäväkseni kun mahdollisimman huono idoli-esikuva-nuorille- Ari, vain jatkaa.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ja illan esitykset ovat:

Kristian:
Patricia Kaas: Ceux Qui N´ont Rien
Slipping Stitches: No Privacy

Ari:
Stratovarius: Hunting High and Low
Led Zeppelin: Rock and Roll

Anna:
Juanes: A Dios le Pido
Apulanta: Jumala

Kristiina:
Bon Jovi: It´s My Life (akustinen)
Juha Tapio: Ohikiitävää

Kumpaakaan Kristianin biisiä en tunnistanut, google löysi pätkän molemmista. Aika rauhallisia kipaleita vissiin.
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Ninnin vika, et meinasin taas alkaa räkättää ääneen. (Tos tiskil oli viel yks naikkonen..)
Siis Kristian laulaa Patricia Kaasia! Siis ihan oikeesti, mistä se keksii noi biisit? Tää ei ollu mitenkään negatiivisesti sanottu, mua vaan naurattaa.
Se, et Anna laulaa Apulantaa on ihan superjuttu. Ainakin toivon näin.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tässä se Kaasin kipale: http://youtube.com/watch?v=Bl-taFcdEbM
bedlam

Annan Apulantavalinnasta suuri plussa! Kerrankin jotain muuta kuin sitä ärränbee-venkurointia. Mutta tota Alas Libiido-vetoa odotan kauhulla. "Ene tumu kere bilibolo los labiidos, en albiinos!" Vittu, että mulla meni hermot siihen biisiin.

Arin ja Kristiinan biisivalinnat on taas hohhoijaa-osastoa. Toivon jo näiden perusteella heidän olevan pudotuksessa.
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

beddiksen täydellinen komppaus, ihan sanasta sanaan.
Tarttee nauhotella, lätkä on tätä Panuahylkivääpaskakisaa huomattavasti ihkumpi vaihtoehto (vaikka peli menis kuinka huonosti prkl).
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tuleeko nämä pätkät yleensä juutuubiin? Olen poissa kaukana kun tämä tulee tänään.
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

bedlam kirjoitti:Annan Apulantavalinnasta suuri plussa! Kerrankin jotain muuta kuin sitä ärränbee-venkurointia. Mutta tota Alas Libiido-vetoa odotan kauhulla. "Ene tumu kere bilibolo los labiidos, en albiinos!" Vittu, että mulla meni hermot siihen biisiin.

Arin ja Kristiinan biisivalinnat on taas hohhoijaa-osastoa. Toivon jo näiden perusteella heidän olevan pudotuksessa.
Eniten tuossa libidomitäliebiisissä ottaa päähän, että ihmiset laulavat sitä tietämättä mitä se tarkoittaa.

Kaveri pyytelee jumalalta, että jospa et tappaisi minun kansaani ja perhettäni. Tosi sopivaa kevyttä iskelmää suomalaiseen makuun...

Vapaa englanninnos:
"That my eyes awake with the light of your glance, I a
God I request to him that my mother does not die and who my father merecuerde,
to God I request it that is had left to my side and that m?nunca you mevayas my life,
to God I request to him that my soul does not rest when of amarte tratemi sky
to God I request to him by the d? that I have left and the nights that a?nollegan I
to God I request by the children of my children and the children to him of tushijos
to God I request to him that my town does not spill as much blood and selevante my people
to God I request to him that my soul does not rest when of amarte tratemi sky
to God I request a second m?de to him life for darte and to your side parasiempre to have left I
A second m?de life for darte and my coraz?enteroentregarte
A second m?de life I to God request to him
And that if I die is of love and if I fall in love is of vos and the d is left your voice is this coraz?todos?
to God I request to him and that if I die is of vos love and if I fall in love seade and that of your voice is this coraz?todos the d? to lepido God,
to God I request to him..."
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

bedlam kirjoitti:Mutta tota Alas Libiido-vetoa odotan kauhulla. "Ene tumu kere bilibolo los labiidos, en albiinos!" Vittu, että mulla meni hermot siihen biisiin.
Voisin veikata, että kyseessä on Nirvanan "Smells like teen spirit". Lukiossa ystäväni ihmetteli kertosäkeen sanoja nimittäin hieman tuohon tyyliin.
bedlam

Rouva Pupu kirjoitti:Tuleeko nämä pätkät yleensä juutuubiin? Olen poissa kaukana kun tämä tulee tänään.
Varmaankin löytyy jo tänään juutuubista.
sanctus kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Mutta tota Alas Libiido-vetoa odotan kauhulla. "Ene tumu kere bilibolo los labiidos, en albiinos!" Vittu, että mulla meni hermot siihen biisiin.
Voisin veikata, että kyseessä on Nirvanan "Smells like teen spirit". Lukiossa ystäväni ihmetteli kertosäkeen sanoja nimittäin hieman tuohon tyyliin.
Enpäs tuota ajatellutkaan! Ja nyt tuli mieleeni, että juuri eilen näin jonkun YouTube-linkin jossa Anna lauloi nimenomaan Nirvanaa. Onx tää nyt joku salajuoni, kuka sormeilee aivojani?
Chubs

Viesti Kirjoittaja Chubs »

bedlam kirjoitti: Arin ja Kristiinan biisivalinnat on taas hohhoijaa-osastoa. Toivon jo näiden perusteella heidän olevan pudotuksessa.
Ei ei ei, mä olen jo monta viikkoa odottanut, että Ari laulaisi Zeppeliiniä!
Stratovariuksen tilalle olisi kyllä voinut valita vaikka sitä Kirkaa.
bedlam

Chubs kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Arin ja Kristiinan biisivalinnat on taas hohhoijaa-osastoa. Toivon jo näiden perusteella heidän olevan pudotuksessa.
Ei ei ei, mä olen jo monta viikkoa odottanut, että Ari laulaisi Zeppeliiniä!
Mutta miksi ihmeessä Ari jatkaa tuolla itsestäänselvyyslinjalla nytkin, kun saa laulaa kaksi kokonaista kappaletta? Tuossa olisi jo vara tyydyttää rokkifanit vaikka sillä Zeppelinillä ja kosiskella muuta yleisöä jollain yllättävällä. Varsinkin kun jätkä tietää olevansa kuitenkin suosikki, vaikka laulaisi kuinka pahasti päin mäntyjä. On sekin nähty jo pari kertaa.
Chubs

bedlam kirjoitti: Mutta miksi ihmeessä Ari jatkaa tuolla itsestäänselvyyslinjalla nytkin, kun saa laulaa kaksi kokonaista kappaletta? Tuossa olisi jo vara tyydyttää rokkifanit vaikka sillä Zeppelinillä ja kosiskella muuta yleisöä jollain yllättävällä. Varsinkin kun jätkä tietää olevansa kuitenkin suosikki, vaikka laulaisi kuinka pahasti päin mäntyjä. On sekin nähty jo pari kertaa.
Samaa mieltä. Ja eiköhän se siitä satikutia saa tänäänKIN. Äänestäjien silmissä Ari can do no wrong. Aika jännää, että tällaisessa kisassa voi syntyä suht pienillä näytöillä niin voimakkaita suosikkeja. Annasta ja Arista itsekin diggaan eniten.
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Chubs kirjoitti:Ari laulaisi Zeppeliiniä!
Kas. Voisi vetää sitten persiljat korvista tänään. Zeppeliniä laulettaessa on minusta olennaista joko pyrkiä pois Plantista tai sitten ottaa joitain maneereita esiintymiseen. Esim.:

-vasen käsi vapaana, oikeassa mikki
-vasen käsi iskee välillä tahdissa ilmaa
-vasen käsi tarttuu välillä mikrofonin johtoon ja laulaja pyörittää sitä etusormen ympärille
-lantio työnnettynä eteenpäin
-pestyt enkelinkiharat silmillä
-ylävartalo paidaton
-asusteena erittäin tiukat ja matalavyötäröiset kivipestyt bootcut -farkut ja joku satiini-, farkku-, nahka-, mokkanahka- tai samettiliivi
-ei ns. heviasentoa eli jalkaa monitorilla ja ylävartalo taittuneena 40 asteen kumarrukseen

Toinen uskottava tapa laulaa Zeppeliniä on ns. Tool -versio, jossa laulaja on muuten alasti, mutta sukuelinten peittona on jotain ehkä alushousuiksi luokiteltavaa. Hiukset on tietenkin ajettu.
Chubs

sanctus kirjoitti:
Chubs kirjoitti:Ari laulaisi Zeppeliiniä!
Kas. Voisi vetää sitten persiljat korvista tänään. Zeppeliniä laulettaessa on minusta olennaista joko pyrkiä pois Plantista tai sitten ottaa joitain maneereita esiintymiseen. Esim.:

-vasen käsi vapaana, oikeassa mikki
-vasen käsi iskee välillä tahdissa ilmaa
-vasen käsi tarttuu välillä mikrofonin johtoon ja laulaja pyörittää sitä etusormen ympärille
-lantio työnnettynä eteenpäin
-pestyt enkelinkiharat silmillä
-ylävartalo paidaton
-asusteena erittäin tiukat ja matalavyötäröiset kivipestyt bootcut -farkut ja joku satiini-, farkku-, nahka-, mokkanahka- tai samettiliivi
-ei ns. heviasentoa eli jalkaa monitorilla ja ylävartalo taittuneena 40 asteen kumarrukseen
.
Siinä persiljojen poistossa on riskinsä...mitäs jos tapahtuukin raiskaus? Ari-rakkaus on katkolla jos Zeppeliiniä raiskaa.
Mutta jos laulaa hyvin sillä omalaatuisella äänellään, ja noudattaa edes osin noita Plant-maneereja, niin pitää ehkä äänestää. Toivottavasti ei kuitenkaan kiharra hiuksiaan :D
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Chubs kirjoitti:Toivottavasti ei kuitenkaan kiharra hiuksiaan :D
If there's one genetic trait that automatically disqualifies a man from being able to rock, it's curly hair" -Nikki Sixx
bedlam

elco kirjoitti:
If there's one genetic trait that automatically disqualifies a man from being able to rock, it's curly hair" -Nikki Sixx
Mies oli pahasti väärässä.
Chubs

elco kirjoitti:
Ne tuntikausien tupeeraukset rokottaa uskottavuudesta paljon enemmän. Yhtä paha on liika itsensä laittaminen, eihän se ole rokkia. Eli "luonnonkiharainen rokkaa, mutta kiharrettu ei." -Chubs
Stadinarska
Kitisijä

Rouva Pupu kirjoitti:Tuleeko nämä pätkät yleensä juutuubiin? Olen poissa kaukana kun tämä tulee tänään.
Eikö Mammapupu ole kuullut nauhoittavista omista laitteista.
Tämä oli vahva vihje Stadinarskalta
STOP

Stadinarska
se oli siinä
kaaliinlaittaja
pulinat pois-mies
Stadinarska
Kitisijä

Siis kyllä vaan Kitinästä oppii!

Siis te moni olette ihan oikeasti ensinnäkin sitä mieltä, että joku biisinvalinta ratkaisee ja toisekseen te tosiaan olette innostuneita siitä kun joku esittäjä esittää jotakin, jonkun tunnetun bandin kappaleen?

Siis vaikea USKOA, mutta tätä se on.

Miksi minun on vaikea uskoa? Siksi että minä olen kyllä ihan varmakin että pärstäkerroin ja esiintyminen sinänsä, kehonliikkeet, vaikuttaa lähes kaiken.

Mutta kun te olette innoissanne kappaleista, minun täytyy ymmärtää, että se tosiaan voisi olla tärkeää, mitä esittää.

MUTTA MIKÄ ON MINULLE VAIKEAMPI ymmärtääon se,miten joku haluaa jonkun Arin esittävän Led Zeppeliniä?? MIKSI HÄN EI KUUNTELE ITSE LED ZEPPELINIÄ levyltä??

KUN HYVÄ JO ON OLEMASSA, mitä iloa on jonkun suomalaispojan laulusta. Miksi kuunnella huonompaa?

Missähän mun ajatukseni menee vikaan. En KOSKAAN halua esim. kuulla ketäänmuuta kuin Beatlesia, joka esittää Beatlesia.
Miksi kuuntelisin joskus jonkun Ari Klemin esitystä "pienestä nukesta" kun Fredi teki sen joskus 100 kertaa paremmin!!

Stadinarska
ei kaipaa vastausta, ihmettelee vaan!
Ann
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ann »

Rotan aivot valtasivat pääni.
Mylwin
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

bedlam kirjoitti:Annan Apulantavalinnasta suuri plussa!
Ja kuinka apulanta poikkeaa jostain listapopista muutoin kuin että siinä on kaksi soittotaidotonta ja yksi 7 ällän filosofilaulutaidoton? Paskaa mitä paskaa, ei tuo viimekertaisen putoamisuhan jälkeinen yleisökosiskelu tule toimimaan.
Mutta niillä oli kuitenkin munaa tehdä se valinta. Koska niitä ei välttämättä irtoäänet edes kiinnosta niin paljon.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
bedlam

Mylwin kirjoitti:
Mutta niillä oli kuitenkin munaa tehdä se valinta. Koska niitä ei välttämättä irtoäänet edes kiinnosta niin paljon.
Ei, kun Arilla ei ole munaa yrittää mitään muuta kun pelkää menettävänsä hevimiesten äänet ja Kristiina ei osaa laulaa mitään missä vaihtuu nuotti yli kolme kertaa minuutissa.

Kristiina tai Kristian tippuu siltikin tänään. Paitsi olen alkanut epäilemään noita äänestyksiä seuratessa, että Kristiinalla on ihan perkeleen rikkaat sukulaiset.
Mylwin kirjoitti:Paskaa mitä paskaa, ei tuo viimekertaisen putoamisuhan jälkeinen yleisökosiskelu tule toimimaan.
Mitä tarkoittaa "toimiminen"? Vaikea uskoa, että Anna tänään ainakaan tippuisi.
Mylwin
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

bedlam kirjoitti: Ei, kun Arilla ei ole munaa yrittää mitään muuta kun pelkää menettävänsä hevimiesten äänet ja Kristiina ei osaa laulaa mitään missä vaihtuu nuotti yli kolme kertaa minuutissa.
Hevikansa ei ole niinkään genreuskovaista kuin kriitistä paskoille esityksille. Jos johanna olisi vetänyt onnistuneesti niin se olisi varmaan vieläkin kisassa. Kristiina nyt ei osaa mitään. Eiköhän se tänään lähde.
Ari ei uskalla vetää mitään jota ei olisi aiemmin laulanut suihkussakaraokessawhatever. En kyllä mäkään uskaltaisi.
Mitä tarkoittaa "toimiminen"? Vaikea uskoa, että Anna tänään ainakaan tippuisi.
Sitä, että sen iltalehtien etusivuilla komeileminen toimii sitä itseään vastaan. Samoin käy varmaan sille että se yrittää esittää "rohkeaa" valitsemalla jonkun poppikappaleen jossa syntikan sijaan soi särökitara.

No joo, ei se varmastikaan putoa. Koska ei se huonoin esiintyjä ole.

Huonoin ihminen kylläkin, mutta eihän sitä äänestetä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005