Kerro vaivasta
-
- Kitisijä
Re: Kerro vaivasta
Antibioottia, antibioottia ..
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
- Ann 2005
-
- Kitisijä
Blame the Man.Dr.Diarrhea kirjoitti:kirvelee, punainen pönttö, ei oo mun vika
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
- Ann 2005
Paniikkihäiriön oireita ainakin ovat moiset.Suvinen kirjoitti:Mulle tulee joskus todella harvoin tommosia, yleensä kestää vain pari- kolme kamalaa sekuntia. Yhtäkkiä alkaa päässä heittää, en saa henkeä ja tuntuu että nyt pyörryn. Samantien se menee ohi. Itse asiassa nyt ei ole muutamaan vuoteen tullut tuota kuin ehkä pari kertaa, tuli mieleen oisko tupakoinnin lopettaminen vaikuttanut asiaan. Ei tunnu sopivan mihinkään oireisiin, enkä osaa yhdistää "kohtausta" mihinkään tapahtumaan. Ihan tavallisesti olen ja levossa yleensä kun tuo sattuu.Vaola kirjoitti:Viime yönä nukkumaan mennessä tuli todella omituinen olo. Makasin siinä sängyllä selälläni, kun yhtäkkiä tuntui että pyörryn. Siis että taju lähtee vaikka olen vaakatasossa.
Käsittääkseni paniikkihäiriö ei tosiaan tule pelkästään öisin.Vaola kirjoitti:No, voiko tuollaiseen kuolla? Jos tuntuu että tukehtuu, ei saa happea ja taju lähtee?mustanikki kirjoitti:Paniikkihäiriön oireita ainakin ovat moiset.
Viime yö oli kylläkin taas parempi. Olo oli tosin levoton, mutta eri syystä ja eri tavalla.
Että sulje se nyt ainakin pois, mene lekuriin ja hae kunnon unilääkkeet.
Nimimerkillä apteekin kautta nukkuva.
Kunnon uni on aliarvostettua, kunnes oikeesti alkaa heittää päässä. Älä lähde sille tielle.
Mulla on allergioitten takia semmosia paniikkikohtauksen tyyppisiä kohtauksia tullut. En tiedä miltä sydänkohtaus tuntuu, mutta olen niiden kohtausten takia aina ollut sydänfilmissä, koska oireet sopisi ihan siihen sydänkohtaukseenkin. Eli hengenahdistus, happi loppuu pierettää fiilis, käsien turpoaminen, huimaus, kovat rintakehä kivut/käsi kivut. On aina tullut iltaisin ja tilanteissa, jossa olen rauhallinen=sohvalla/sängyllä löhöten.Vaola kirjoitti: Niin. Omasta mielestäni kyse oli ehkä kuitenkin jostain muusta. Tosin milläs sen sitten selittää, että tuota käy vain nukkumaan mennessä. Jos olisin saamassa sydänkohtauksen, niin eikös se nyt sitten iskisi ennemmin lenkkipolulla, kuin neitsytvuoteellani?
-
- Kitisijä
mulla on myös joskus ollut tuommoisia. pahimmalla kerralla en saanut ääntä, en oikein henkeä, kouristi, ahdisti. mulla oli sillon vielä broidin kanssa sama huone. sain sen hereille heittämällä sitä jollain (oisko ollu akkari), se kävi herättämässä isän, tyttö kantoon, autoon ja kohti sairaalaa. autossa se helpotti, pystyi taas liikkumaan ja puhumaan. sairaalassa sydänfilmit yms. syyksi mulle kerrottiin lihaskramppi, eli joku mystinen lihan rinnan/kyljen alueellä kramppasi ja aiheutti nuo oireet. siis joku muu lihas kuin sydän.Rouva Pupu kirjoitti:Mulla on allergioitten takia semmosia paniikkikohtauksen tyyppisiä kohtauksia tullut. olen niiden kohtausten takia aina ollut sydänfilmissä, koska oireet sopisi ihan siihen sydänkohtaukseenkin. Eli hengenahdistus, happi loppuu pierettää fiilis, käsien turpoaminen, huimaus, kovat rintakehä kivut/käsi kivut. On aina tullut iltaisin ja tilanteissa, jossa olen rauhallinen=sohvalla/sängyllä löhöten.Vaola kirjoitti: Niin. Omasta mielestäni kyse oli ehkä kuitenkin jostain muusta. Tosin milläs sen sitten selittää, että tuota käy vain nukkumaan mennessä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Ei mullakaan astmaa, vielä. Jossain vaiheessa tulee kyllä. Mulle selitettiin se jotenkin niin, että saan kudosärsytystä ym. jotka aiheuttaa noi. Samalla nousee kuume asteen pari muutamassa minuutissa, tulehdusarvot juuri sille rajalle, ettei bakteeri kyseessä. Menee ohi, mutta pari päivää on vetelä ja huono olla.Suvinen kirjoitti: Allerginen ihminen minäkin, ja joskus miettinyt josko kuitenkin liittyneet siihen. Astmaa ei kuitenkaan ole todettu. Koska kohtaukset ovat olleet niin lyhyitä niin en ole jaksanut enkä muistanut lääkärille mainita.
EDIT: ja juu, lekurille aina pakko mennä kun taju lähtee kivusta. Kerrankin kun ei menis niin ois varmasti sydäri, tuurilla.
-
- Kitisijä
muistaakseni mua kehotettiin tekemään piiiiitkiä venytyksiä niin ei mene lihakset kramppauskuntoon. eikä sittemmin nuin ole käynyt.
päivän vaiva: kävin hammaslääkärissä. se sitten sohi sen puudutuspiikkinsä kanssa. sattui. noh, nyt tuntuis puudutukset lähteneen, mutta vasen (puudutettu) puoli ihan perhanan kipeä. leuan liikuttaminen sattuu, pureminen sattuu ja suu aukeaa 3 cm parhaimmillaan ja vaatii jo yritystä. toivottavasti katoaa yön aikana.
päivän vaiva: kävin hammaslääkärissä. se sitten sohi sen puudutuspiikkinsä kanssa. sattui. noh, nyt tuntuis puudutukset lähteneen, mutta vasen (puudutettu) puoli ihan perhanan kipeä. leuan liikuttaminen sattuu, pureminen sattuu ja suu aukeaa 3 cm parhaimmillaan ja vaatii jo yritystä. toivottavasti katoaa yön aikana.
-
- Kitinän uhri
Hei par-sky, Vaola, rva Pupu ja Co:
Kyse voi olla myös ilmiöstä nimeltä unihalvaus. Eräällä tutulla on ollut tuontyyppistä, joten sitä kautta tulin silloin joskus selvittelleeksi asiaa.
Ohessa linkki jossa unihalvauksesta selkeästi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus
Kyse voi olla myös ilmiöstä nimeltä unihalvaus. Eräällä tutulla on ollut tuontyyppistä, joten sitä kautta tulin silloin joskus selvittelleeksi asiaa.
Ohessa linkki jossa unihalvauksesta selkeästi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus
A man's gotta do what a man's gotta do.
Njoo, ystävän miesystävä kärsii noista unihalvauksista. Tietääkseni silloin ei todellakaan pysty liikkumaan ja voi niitä halluja nähdä. Mutta esmes kipua siihen ei kuuluisi etc. Itse ainakin pystyn liikkumaan ihan normaalisti, joten unihalvauksesta ei ainakaan omalla kohdalla kyse ole. No ei muutenkaan, oireet täysin erilaiset.
-
- Kitisijä
eipä osu unihalvauksen oireet kohdalleen "...Kohtaus loppuu kuitenkin välittömästi, jos joku henkilö koskettaa tai puhuttelee kokijaa."
pystyin liikkumaan hieman, minulle puhuttiin ja nostettiin syliin.
suu aukeaa jo 4cm. jee! ehkä se palautuu vielä normaalitilaan.
pystyin liikkumaan hieman, minulle puhuttiin ja nostettiin syliin.
suu aukeaa jo 4cm. jee! ehkä se palautuu vielä normaalitilaan.
Toi unihalvaus on kyllä jännä (ja yllätyin nyt wikin linkistä, että joka toisella muka joskus tuollainen). Pelästyin ihan älyttömästi et oma äijä on sekoomassa kun höpötti kuukausia sitten kummallisesta aamustaan hotellihuoneessa. Oli tsiigaillu muka täysin hereillä ruumiinsa irtoovan sängystä, jolla makasi selällään, katellu ittensä kävelevän ovelle ja tarttuvan kahvaan. Kroppa ei ollu suostunu liikkumaan, ajatus (muka) kulkenu ihan kirkkaasti. Lopulta oli saanu silmät painettua kiinni, avatessa perus olotila taas päällä. Toki pienellä paniikilla maustettuna.
Yritin pistää sen pöpilään, ees tutkittavaks, mut rauhotuin riittävästi ku googletti kaiken mahollisen noista halvauksista eteeni luettavaks.
Pupu, oli siellä kyllä harvinaisempina oireina myös kivut. (Ihan vaan jos joku muu nyt pohtii outoja fiilistelyjään... )
Yritin pistää sen pöpilään, ees tutkittavaks, mut rauhotuin riittävästi ku googletti kaiken mahollisen noista halvauksista eteeni luettavaks.
Pupu, oli siellä kyllä harvinaisempina oireina myös kivut. (Ihan vaan jos joku muu nyt pohtii outoja fiilistelyjään... )
Njoo, en huomannunna.Geetzu kirjoitti: Pupu, oli siellä kyllä harvinaisempina oireina myös kivut. (Ihan vaan jos joku muu nyt pohtii outoja fiilistelyjään... )
-
- Kitisijä
Voiko olla angiina, vaikkei ole kuumetta?
(Pirullinen kipeystila kurkussa. Huomenna meen kyllä lääkäriin, jos ei olo parane. Vaikka sitten koko firma menis nurin silläaikaa.)
(Pirullinen kipeystila kurkussa. Huomenna meen kyllä lääkäriin, jos ei olo parane. Vaikka sitten koko firma menis nurin silläaikaa.)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Voi. Mulla on ollut kymmeniä angiinoita, parissa on ollut lämpöä, parissa kunnon kuume.sipsi kirjoitti:Voiko olla angiina, vaikkei ole kuumetta?
-
- Kitisijä
No onpas hämärää. Mul on aina ennen paukannu kuume johonki kolmeenysiin angiinan yhteydessä.Rouva Pupu kirjoitti:
Voi. Mulla on ollut kymmeniä angiinoita, parissa on ollut lämpöä, parissa kunnon kuume.
Nojaa, kai sinne lääkäriin sit.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Njoo, useimmiten noissa bakteerijutuissa on kuumetta kyllä. Itse en vaan jostain syystä oikein tykkää kuumeilla, se on kyl loppupeleissä aika ärsyttävää.sipsi kirjoitti: No onpas hämärää. Mul on aina ennen paukannu kuume johonki kolmeenysiin angiinan yhteydessä.
Nojaa, kai sinne lääkäriin sit.
-
- Kitisijä
Positiivista on se, että murtuma on nyt jo huomattu sen sijaan, että olisit ihmetellyt viikkotolkulla, kun koipi on kipeä eikä parane. Ja kyllä niillä kepeillä oppii hyppimään, vaikkei se mitään herkkua ole. Bonuksena käsilihakset kasvavat ja kipsin poiston jälkeen punnertaminen on helppoa kuin mikä. Ja hei kamoon, sulla on intternetti! No joo.Suvinen kirjoitti:Lisäystä edelliseen: kuvauksissa paljastui pikkuruinen pohjeluun murtuma, jalkaan saapaskipsi ja kepeillä kotia. Neljä viikkoa saikkua. NELJÄ VIIKKOA!!!! En ole IKINÄ ollut saikulla kolmea päivää pidempään, mitä ihmettä oikein teen?! Vituttaa huolella. Talossa ei ole edes hissiä, autoa en voi ajaa, kotona neljä viikkoa?! Tulen hullu(mma)ksi!!!!
Maanantaina Kitisin seuraavaa:
Vittu kun olin taas tyhmä.
Eli olin Pääsiäisen pyhät selvinpäin. Useimmiten, kun vietän valtaväestön kännäämät kekkerit selvinpäin, sairastun. Niin tälläkin kertaa, nyt on kuumetta ja joka paikka täynnä räkää ja paskaa. Epäilen taudinaiheuttajaksi jotain psykosomaattista jeesus-ilmiötä: sitä on mielestään niin vitun kunnollinen ja suorastaan parempi ihminen kun ei ryve kännissä silloin kun pitäisi, että pääkoppa ei kestä tuota jeesustelua vaan päättää antaa sulle vähän muuta ajateltavaa. En tiedä, onko moista jo lääketieteellisesti todistettu, mutta ainakin jenkeissä eräs Dr. Sarno on tutkinut ilmiötä nimeltäänTMS, joka vaikuttaa mielenkiintoiselta. Minunkin pitäisi siis periaatteessa parantua flunssastani ihan vain tiedostamalla sen johtuvan viinattomuuden aiheuttamasta henkisestä tilasta. Voin tietysti ottaa varman päälle ja vetää tiedostamisen päälle vielä oikein tukevat tanssihumalat...
Nyt vaikuttaakin siltä, ettei kyseessä ole flunssa vaan jokin allerginen reaktio. Eilen oikeaa silmääni alkoi kutittamaan ja sitä hetken hangattuani koko paska muurautui umpeen ja alkoi sylkemään rähmää oikein urakalla. Ajattelin, notta katotaas josko tuo menisi ohi itsestään, mutta paskat: tänään turposi omia aikojaan sitten toinenkin silmäluomi samalla lailla, tällä kertaa ihan ilman hankaamistakin. Jospa huomenna sitten nöyrtyisin apteekkiin hakemaan jotain vitun tippoja. Olisi hyvä saada öögat kondikseen jotta näkee vetää viikonlopun skimbareissulla nakit silmille.
Vittu kun olin taas tyhmä.
Eli olin Pääsiäisen pyhät selvinpäin. Useimmiten, kun vietän valtaväestön kännäämät kekkerit selvinpäin, sairastun. Niin tälläkin kertaa, nyt on kuumetta ja joka paikka täynnä räkää ja paskaa. Epäilen taudinaiheuttajaksi jotain psykosomaattista jeesus-ilmiötä: sitä on mielestään niin vitun kunnollinen ja suorastaan parempi ihminen kun ei ryve kännissä silloin kun pitäisi, että pääkoppa ei kestä tuota jeesustelua vaan päättää antaa sulle vähän muuta ajateltavaa. En tiedä, onko moista jo lääketieteellisesti todistettu, mutta ainakin jenkeissä eräs Dr. Sarno on tutkinut ilmiötä nimeltäänTMS, joka vaikuttaa mielenkiintoiselta. Minunkin pitäisi siis periaatteessa parantua flunssastani ihan vain tiedostamalla sen johtuvan viinattomuuden aiheuttamasta henkisestä tilasta. Voin tietysti ottaa varman päälle ja vetää tiedostamisen päälle vielä oikein tukevat tanssihumalat...
Nyt vaikuttaakin siltä, ettei kyseessä ole flunssa vaan jokin allerginen reaktio. Eilen oikeaa silmääni alkoi kutittamaan ja sitä hetken hangattuani koko paska muurautui umpeen ja alkoi sylkemään rähmää oikein urakalla. Ajattelin, notta katotaas josko tuo menisi ohi itsestään, mutta paskat: tänään turposi omia aikojaan sitten toinenkin silmäluomi samalla lailla, tällä kertaa ihan ilman hankaamistakin. Jospa huomenna sitten nöyrtyisin apteekkiin hakemaan jotain vitun tippoja. Olisi hyvä saada öögat kondikseen jotta näkee vetää viikonlopun skimbareissulla nakit silmille.
-
- Kitisijä
Sippurahäntis,
samalla vaivalla käy lekurin kautta hakemassa antibiootit. Jos ei tunnu pelkillä tipoilla lähtevän, niin voit sitten vetää viikonloppuna sekä viinaa että lääkkeitä, kuten kunnon miesten kuuluukin.
Muista toki, että alkoholijuomiin sekoitettuna joillakin tipoilla voi olla kerrassaan, noh, tyrmäävä vaikutus. Wink wink!
Nöffii.
samalla vaivalla käy lekurin kautta hakemassa antibiootit. Jos ei tunnu pelkillä tipoilla lähtevän, niin voit sitten vetää viikonloppuna sekä viinaa että lääkkeitä, kuten kunnon miesten kuuluukin.
Muista toki, että alkoholijuomiin sekoitettuna joillakin tipoilla voi olla kerrassaan, noh, tyrmäävä vaikutus. Wink wink!
Nöffii.
Prepare for the worstest.
Kiitos vinkistä.nowaysis kirjoitti:Sippurahäntis,
Nöffii.
Pyörin viime yön sängyssä, koska silmät vuotivat kuraa naamalle jatkuvalla syötöllä. Lopulta päätin kokeilla antaa silmien muurautua kokonaan umpeen paskasta, jotta uusi ryönä ei enää mahtuisi niistä ulos. Tämä toimikin, ja sain nukuttua sen verran mitä kurkku- ja korvakivuiltani kykenin. Heräsin sitten spontaanisti ja kuvittelin kellon olevan iltapäivän puolella. Paskat, se oli vähän päälle kahdeksan ja hortoiltuani sokeana wc:hen puhdistamaan öögani päätin sitten soittaa itselleni ihan oikean lääkärinajan.
Lekuri pistikin mulle neljää eri troppia (mm. antibioottikuurin) ja nyt näen jo eteeni. Huomenna lähden sitten testaamaan, kuinka hyvin saan pääni sekakäytöllä sekaisin.
Ei kai toi vaikuta pään sekoamiseen mitenkään, vaan ainoastaan siten, että lääkkeen teho heikkenee oleellisesti? Eli ei fiksua ei. Vai? Voihan sitä rähmissään alotella droppeja taas krappanassakin.SikaMika kirjoitti:Lekuri pistikin mulle neljää eri troppia (mm. antibioottikuurin) ja nyt näen jo eteeni. Huomenna lähden sitten testaamaan, kuinka hyvin saan pääni sekakäytöllä sekaisin.
-
- Kitisijä
Silmätippoja käytetään myös tyrmäystippoina, siis esim. baarissa toisten juomalasiin laitettuna. Siihen vaan viittasin 

Prepare for the worstest.
Joo, mä poimin vaan ton antibiootin, johon luulin possusen viitanneen...nowaysis kirjoitti:Silmätippoja käytetään myös tyrmäystippoina, siis esim. baarissa toisten juomalasiin laitettuna. Siihen vaan viittasin
![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)