Lolita kirjoitti:
Sielläpäin on todellakin tapana esittää asiat negatiivisen kautta ja suhtautua epäluuloisesti vieraisiin ihmisiin. Olen vajaan sadan kilometrin päästä Turusta kotoisin ja pidin tuota tympeilyä ihan normaalina tapana, kunnes muutin ensin Pohjanmaalle ja sitten Savoon. Ne ihmiset jopa puhuivat toisilleen vapaaehtoisesti! Ja vielä ystävällisesti!
Olen tuosta paljon puhunu naapuripariskunnan kanssa. Ovat muualta kotoisin, 20 vuotta sitten tavanneet täällä yliopistolla ja kotiutuneet Turkuun. Ja vieläkään heitä ei pidetä turkulaisina.

Ja ystäväpiirinsä koostuu lähinnä muualta muuttaneista.
Aito_Johanna kirjoitti:Chubs kirjoitti:Täällä esim. kaikki positiiviset asiat ja kehut esitetään aina negatiivisen kautta.
Mitä tuo tarkoittaa käytännössä, anna joku esimerkki?
Jos halutaan esim. kehua hyvästä työstä, niin sanotaan: "Ei toi nyt ihan paskastikaan menny." Ja tuo on jo kohteliaisuus!
Yks hyvä esimerkki on myös kun 50-vuotias turkulainen kollega vieraili mun luonani, ja vietti 30 min pilkaten ja nauraen mun kämppäni rupuisuutta, ei kuulemma itse ikinä suostuisi asumaan puutalossa, joka vaatii niin paljon laittoa jne. Eipä siinä mitään, mutta sitten seuraavana päivänä kuulin toiselta kollegalta, että tämä ensimmäinen kollega olikin ollut aivan ihastunut mun kämppääni, oli kuulemma puhunut siitä aamulla pitkään.

Eli ei näistä ota selvää. Mitään hyvää ei kuitenkaan voi sanoa päin kasvoja, oli mitä mieltä tahansa.

Mä taas itse olen niin hippimäisen pehmopuheinen, että varmasti sekin tekee musta entistä epäilyttävämmän turkulaisten silmissä.