Chubs kirjoitti: Mä olen myös aina ollut vaan baaritupakoitsija, ja nyt kun en oikeastaan ikinä käy baarissa niin ei myöskään tule poltettua ikinä. Säännöllisesti en oo tupakoinut ikinä. Enkä tykkää sen hajusta, mausta ja varsinkaan siitä dunkkiksesta jonka se jättää vaatteisiin ja hiuksiin. Jostain vaan sitten sai päähänsä, että stressitilanteessa se muka helpottais. Jossain parisuhdeongelmissa se tuntuikin helpottavan oloa, mut sit onneks tajusin, että niin helpottaa portaiden ylös-alas-juokseminenkin.
Nyt alkaa vähän olokin parantua. Tunnin oon juonut vettä ja yrittänyt hengittää raitista syvään. Ei todellakaan ole sen 30 sekunnin hyvän fiiliksen arvoista.
Mä itseasiassa tupruttelin hyvinkin säännöllisesti vielä syyskuuhun saakka. Sen jälkeen olen sallinut itselleni lähinnä vain baarisauhuttelun ( tänä vuonna on tullut käytyä ehkä muutaman kerran baarissa). Tarkoituksena olisi totuttaa itseni savuttomuuteen myös baareillessa.
Koko sen ajan kun poltin, podin huonoa omaatuntoa asian takia.
Hyvä, että olo alkaa parantua.
Mä himoitsen kotiin nyrkkeilysäkkiä, sillä sen takominen on hyvin terapeuttista. Auttaa kans paremmin kuin tupakka.
Mä epäilen, että kroppa alkaa vanhemmiten vastustaa kaikkia tuollaisia myrkkyjä. Mulla tulee alkoholistakin oikeastaan vaan paha olo. Selkeästi "myrkyttynyt" olo.
Mutta sit taas toisaalta haistelen paljon tinneriä ja kaikenlaisia fiksatiivejä, mutta niistä en saa mitään ikäviä oloja.
Mä epäilen, että kroppa alkaa vanhemmiten vastustaa kaikkia tuollaisia myrkkyjä. Mulla tulee alkoholistakin oikeastaan vaan paha olo. Selkeästi "myrkyttynyt" olo.
Nokitan nämä: mulle tulee nykyään kahvistakin vastaava "myrkytystila". Kamala tärinävapinaheikotus. Ja mä olen sentään valtiolla töissä, joten lakisääteisillä joutuu sitten lipittämään kaikenlaisia haudukkeita
nexie kirjoitti:Nokitan nämä: mulle tulee nykyään kahvistakin vastaava "myrkytystila". Kamala tärinävapinaheikotus. Ja mä olen sentään valtiolla töissä, joten lakisääteisillä joutuu sitten lipittämään kaikenlaisia haudukkeita
Samis. Kuvailisin oloani myös hieman horkkaiseksi, kierroksilla käyväksi, yliaktiiviseksi. Käy helposti niin, että kahvista tulee mukavirkeä olo. Alkaa touhuta ja höpöttää liikaa, jolloin jossain vaiheessa päivää huomaa silmien ja lopulta koko jampan väsyvän yllättäen. Sit pistelen ksylitolipurkkaa vuorovedolla, jolloin vaikutus kertautuu. Onneksi vatsa ei mene enää yhtä sekaisin kuin vaikkapa kymmenen vuotta sitten eli ruoka maistuu silti.
Chubs kirjoitti:
Nokitan nämä: mulle tulee nykyään kahvistakin vastaava "myrkytystila". Kamala tärinävapinaheikotus. Ja mä olen sentään valtiolla töissä, joten lakisääteisillä joutuu sitten lipittämään kaikenlaisia haudukkeita
Minkä ikäinen sä olet? Jos olet mua vanhempi, niin voisin hyvin kuvitella päätyväni lähiaikoina tuohon samaan. Mä nimittäin pystyn kahvia juomaan oikeastaan vain aamuisin, jos päivällä juon niin kehno olo tulee. Ja oon myös duunissa jossa kahvia ja pullaa lykättäis nenän alle noin kahden tunnin välein. Kolajuomat on ihan ehdoton nounou. Niistä vasta tutinat tuleekin.
Palstalääkäri voisi tulla selittämään mistä tällainen ikääntyvien naisten herkistyminen johtuu.
Mulle vasta tärinät tuleekin, jos päivittäiset kofeiiniannokset jäävät väliin. En ole huomannut kahvilla olevan vaikutusta sosiaalisuuteen tai tuohuilemiseen.
Chubs kirjoitti:
Minkä ikäinen sä olet? Jos olet mua vanhempi, niin voisin hyvin kuvitella päätyväni lähiaikoina tuohon samaan. Mä nimittäin pystyn kahvia juomaan oikeastaan vain aamuisin, jos päivällä juon niin kehno olo tulee. Ja oon myös duunissa jossa kahvia ja pullaa lykättäis nenän alle noin kahden tunnin välein. Kolajuomat on ihan ehdoton nounou. Niistä vasta tutinat tuleekin.
Palstalääkäri voisi tulla selittämään mistä tällainen ikääntyvien naisten herkistyminen johtuu.
Maallisen tomumajani ikä on 27, joten siitä sitten vertailuja tekemään. Mä vähän kyllä epäilen herkistymisen ja ikääntymisen korrelaatiota ainakin kahvin osalta, koska mummoikäpolvi on täynnä kyseisen nautintoaineen suurkuluttajia.
Chubs kirjoitti:
Samanikäisyyteemme kaatui kyllä tämä mun teoriani. Hmmmh.
Tai sitten ei. Ehkä mä olen vaan koko elämäni Hellskinkyssä asuneena herkistänyt itseäni enemmän kaikille myrkyille, ja elimistö sen takia reagoi nopeammassa tahdissa
Toisaalta mun herkkistely ei kohdistu lainkaan kolajuomiin. Hmmm, hmmm.
Chubs kirjoitti:
Tai sitten ei. Ehkä mä olen vaan koko elämäni Hellskinkyssä asuneena herkistänyt itseäni enemmän kaikille myrkyille, ja elimistö sen takia reagoi nopeammassa tahdissa
No teitä ei voikaan sitten sanoa pullamössösukupolveksi, kun ei kahvi sovi.
Chubs kirjoitti:
Ei tuokaan nyt oikein selitä asiaa. Mä olen elämästäni reilut 26 vuotta asunut Helsingissä. Nyt vasta puolisen vuotta Turussa. Tai voihan se olla, että Turulla on ollut näin lyhyessä ajassa anti-herkistävä vaikutus. Tai sitten Turun herkistävä vaikutus on ollut lähinnä mielenterveydellisellä puolella. ;P
Ja mä olen elimistöäni rasittanut jo noin 15 vuotta hengittämällä erilaisia liuottimia. Ehkä se on karaissut mua, ja siksi "kehityn" tässä asiassa hieman sua hitaammin.
Chubs kirjoitti:
Ja mä olen elimistöäni rasittanut jo noin 15 vuotta hengittämällä erilaisia liuottimia. Ehkä se on karaissut mua, ja siksi "kehityn" tässä asiassa hieman sua hitaammin.
Ihan helvetillinen vatsakipu eilisillasta alkaen. Tekis mieli vaan maata paikallaan ja ulista ääneen. Syytän ressiä. Jota taas en pysty tässä tilassa juur helpottaan.
Kääk Kääk Pimpelipom Pimpelipom, mistäs seuraavat oireet voisi johtua,
olin tänään aamupvällä kaikessa rauhassa naapurin kanssa kävelemässä postilaatikolle,surprice siellä sitten alkoi huimata ja meinasi mennä jalat alta,
tuntui ihan kun sydän olisi jotenkin muljahtanut ympäri,joutui hetken aikaa haukkomaan henkeä,ihan kuin ilma olisi loppunut kesken...
Tässä parina aamuna on rintaan pistänytkin ikävästi
Viikko sitten tiistaina verenpaine oli jo vähän koholla 140/71
Vai oliko kyseessä paniikkihäiriökohtaus&hyperventilaatio???