NAITWISSIN UUS LAULAJA!
Nimi:
Anette Olzon
Syntymäaika:
21 kesäkuu 1971
Asuinpaikka:
Ruotsi
Harrastukset:
Kuntoilu, lukeminen, vaatteet ja pitkät kävelyt luonnossa.
Paheet:
Niitä ei ole ;=)
Musiikillinen tausta:
Kasvoin musikaalisessa perheessä. Olen laulanut pikkulapsesta asti, ja äitini pakottamana soitin myös 8 vuotta oboeta! Matkustin mukana äitini ja hänen bändinsä kiertueilla, joskus jopa lauloin heidän show'ssaan. 13 vuotta täytettyäni aloitin kykykilpailuihin osallistumisen. Ensimmäinen yhtyeeni oli coverbändi. Liityin yhtyeeseen 17-vuotiaana, ja kaikki muut yhtyeen jäsenet olivat minua vanhempia. Covereiden laulamisen jälkeen liityin yhtyeeseen nimeltä Alyson Avenue. Aloitin pelkkänä studiomuusikkona, mutta nousin myöhemmin bändin keulahahmoksi. Alyson Avenue on tähän mennessä julkaissut 2 albumia.
21-vuotiaana minulla oli päärooli rockooppera/musikaali "Gränsland":issa joka pyöri Helsingborgissa. Musikaalissa esiintymisen jälkeen pääsin opiskelemaan Göteborgin Balettakademieen. Olen vuosien mittaan tehnyt kaikenlaisia töitä musiikin parissa: laulanut bändeissä ja kuoroissa, työskennellyt studiomuusikkona ja esiintynyt jopa hääbändeissä. Olen laulanut kaikenlaista musiikkia! Viimeaikaisimpia töitäni on ollut duetto Michael Bormannin (entinen Jaded Heart-solisti) kanssa Michaelin "Conspiracy"-albumilla.
Olen ottanut laulutunteja Kööpenhaminan konservatoriossa, nykyään
otan tarvittaessa laulutunteja yksityisopettajalta Malmön musiikkiopistossa.
lähe:
www.nightwish.com