Päivän uutiskatsaus
Re: Päivän uutiskatsaus
http://www.iltalehti.fi/viihde/200707156356407_vi.shtml
Ja sitten vetoja kauanko kestää että avioero on taas vireillä?
Ja sitten vetoja kauanko kestää että avioero on taas vireillä?
Jaksaako ketään oikeasti enää kiinnostaa Nykäsen puuhat?? Luulen, ettei vaimoaankaan kiinnosta...ninnithequeen kirjoitti: Ja sitten vetoja kauanko kestää että avioero on taas vireillä?
-
- Kitisijä
Paras päivä ikinä.
Tuhtia joo, mutta teräviä esimerkkejä. Luin jo aamusta ja hymähtelin osuvuudelle muutaman kerran.
-
- Kitisijä
Äidit on. Tai nykyäiteys on.
-
- Kitisijä
Olen ehkä vieraantunut hieman todellisuudesta, mutta olenko ainoa, jonka mielestä tässä suomalaisessa ns. terassikulttuurissa on jotain erikoista? Koko kaupunki tuntuu olevan täynnä punakoita, huutelevia ja muutenkin huonosti käyttäytyviä kesälasseja ja -liisoja, jotka pystyyn päästyään vaappuvat puolelta toiselle, usein sitten puiston pensaaseen uuvahtaen. Ehkä kesälomia pitäisi sosiaali- ja terveysministeriön päätöksellä lyhentää, sillä olisi epäilemättä positiivisia kansanterveydellisiä vaikutuksia.Lolita kirjoitti:Äidit on. Tai nykyäiteys on.
Et ole ainoa. Eikä pelkästään erikoista, vaan jotensakin kieroutunutta/sairasta tuo terassi"kulttuuri". Yähh...Vadim kirjoitti: Olen ehkä vieraantunut hieman todellisuudesta, mutta olenko ainoa, jonka mielestä tässä suomalaisessa ns. terassikulttuurissa on jotain erikoista?
-
- Kitisijä
Et todellakaan ole. Kelkkani on ympäri kääntynyt muinaisista vuosista ja ihmetyttää nykyään alkoholin ja juopottelun ehdoton tärkeys ihmisille. Se kuuluu joka juhlaan ja ei-juhlaan, sitä pitää saada nauttia sisällä ja ulkona, kotona ja kaupungilla. Outoa on, jos joku ei siitä välitä tai jossain ei sitä tarjoilla.Vadim kirjoitti:olenko ainoa, jonka mielestä tässä suomalaisessa ns. terassikulttuurissa on jotain erikoista?
Olipas aikamoista paskaa, lähinnä siltä osin että siinä sälytettiin kaikki vastuu lasten kasvatuksesta äideille. Ei enää eletä kansalaissodan aikaa. Joo on se kauheaa että lapsille on nykyään päivähoito jotta äiditkin pääsevät halutessaan työelämään luomaan uraa. Ilmeisesti lapset myös kuolevat nälkään jos äiti ei joskus tee ruokaa, koska oletusarvoisesti hän on taloudessa ainoa joka siihen pystyy.
-
- Kitisijä
Herra maailmanmatkaaja on kyllä varmaankin hyvin tietoinen, ettei suomalaiset nauti alkomaholia yhtään enempää kuin mannermaiset sisaruskansat, joten en voi kuin ihmetellä ihmettelyä. Sitä en tiedä miten mannermaalaiset juomatavat katukuvassa näkyvät, mutta en usko heidänkään nauttivan päivittäistä annostaan kellarissa maailmalta piilossa.Vadim kirjoitti:Olen ehkä vieraantunut hieman todellisuudesta, mutta olenko ainoa, jonka mielestä tässä suomalaisessa ns. terassikulttuurissa on jotain erikoista? Koko kaupunki tuntuu olevan täynnä punakoita, huutelevia ja muutenkin huonosti käyttäytyviä kesälasseja ja -liisoja, jotka pystyyn päästyään vaappuvat puolelta toiselle, usein sitten puiston pensaaseen uuvahtaen. Ehkä kesälomia pitäisi sosiaali- ja terveysministeriön päätöksellä lyhentää, sillä olisi epäilemättä positiivisia kansanterveydellisiä vaikutuksia.Lolita kirjoitti:Äidit on. Tai nykyäiteys on.
Nyt penikseni on fantastinen!
-
- Kitisijä
Olen seurannut mannermaalaisten viininlipittelyä lounaspöydässä muutaman vuoden ajan, ja saatan todeta, että kolme lasia viiniä, joka nautitaan joka päivä, ei saa heitä hortoilemaan silmät seisten, virtsaamaan julkisilla paikoilla, elämöimään, tappelemaan, jne.. Toisaalta voin kyllä todeta, ettei kaksi tai kolme pulloa viiniä saa minua ainakaan virtsaamaan julkisilla paikoilla, elämöimään tai tappelemaan. Silmät seisten hortoilusta en tiedä, mutta yleensä tiedän, minne olen menossa, enkä ole näistä kesämiehistä ihan varma.Clay kirjoitti:Herra maailmanmatkaaja on kyllä varmaankin hyvin tietoinen, ettei suomalaiset nauti alkomaholia yhtään enempää kuin mannermaiset sisaruskansat, joten en voi kuin ihmetellä ihmettelyä. Sitä en tiedä miten mannermaalaiset juomatavat katukuvassa näkyvät, mutta en usko heidänkään nauttivan päivittäistä annostaan kellarissa maailmalta piilossa.
-
- Kitisijä
Mutta mikä on totuus? Löytyykö se iltalehdestä?Vadim kirjoitti:Olen seurannut mannermaalaisten viininlipittelyä lounaspöydässä muutaman vuoden ajan, ja saatan todeta, että kolme lasia viiniä, joka nautitaan joka päivä, ei saa heitä hortoilemaan silmät seisten, virtsaamaan julkisilla paikoilla, elämöimään, tappelemaan, jne.. Toisaalta voin kyllä todeta, ettei kaksi tai kolme pulloa viiniä saa minua ainakaan virtsaamaan julkisilla paikoilla, elämöimään tai tappelemaan. Silmät seisten hortoilusta en tiedä, mutta yleensä tiedän, minne olen menossa, enkä ole näistä kesämiehistä ihan varma.Clay kirjoitti:Herra maailmanmatkaaja on kyllä varmaankin hyvin tietoinen, ettei suomalaiset nauti alkomaholia yhtään enempää kuin mannermaiset sisaruskansat, joten en voi kuin ihmetellä ihmettelyä. Sitä en tiedä miten mannermaalaiset juomatavat katukuvassa näkyvät, mutta en usko heidänkään nauttivan päivittäistä annostaan kellarissa maailmalta piilossa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007070 ... 4_uu.shtml
Pyyhin Netikettiin..
No älä saatana..Suvinen kirjoitti:Mä en kyllä missään yhteydessä kutsuisi Laitisen kolumneja "asiaksi". Toki provoja pitää joka roskalehteen mahtua, ja Laitinen kyllä on tietysti parhaasta päästä siinä mielessä, että yleensä aina saa jonkun takajaloilleen. Itseäni on lakannut mokoma vastenmielinen, ikäloppu sovinisti ärsyttämästä jo ajat sitten. Osaa kai mies kirjoittaa, keskittyisi sitten joskus kirjoittamaan jotain älyllistäkin. No, keskustelua kai tuon on tarkoitus herättää..
Mua vähän nauratti tuo kirjotus. Käyn minäkin terassilla perkele, osaan mä silti leipoa, teen kunnon kotiruokaa perheelle, pidän huolen kodista ja perheeni vaatteet puhtaina (heh).
Nykypäivänä nuo isät vaan ottavat osaa lastenhoitoon ja kodinhoitoon enemmän kuin aikoinaan, kas kun suurin osa äideistä käy myös nykypäinä töissä, toisin kuin entisaikoina.
Vaan enpä ole kateellinen niille äideille, jotka kymmenpäistä katrasta joutuivat paimentamaan kodin ja tilanhoidon sivussa. Huh.
-
- Kitisijä
ja sehän on aivan kamalaa että äiti menee kodin ulkopuolelle töihin saadakseen rahaa lastensa elättämiseen. parempi vaan antaa ne lapset suoraan pois jos kerta ei ole valmis sulkemaan niitä itsensä kanssa neljän seinän sisään nälkään kuolemaan.Googlebot kirjoitti:Olipas aikamoista paskaa, lähinnä siltä osin että siinä sälytettiin kaikki vastuu lasten kasvatuksesta äideille. Ei enää eletä kansalaissodan aikaa. Joo on se kauheaa että lapsille on nykyään päivähoito jotta äiditkin pääsevät halutessaan työelämään luomaan uraa. Ilmeisesti lapset myös kuolevat nälkään jos äiti ei joskus tee ruokaa, koska oletusarvoisesti hän on taloudessa ainoa joka siihen pystyy.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Mä otan tämänlaiset selvät huomionhakukolumnit vain siinä keskustelunherättelyhengessä, missä ne kirjoitetaankin. Siis jos pakinoija tuo hauskalla ja terävällä tavalla esiin asioita, niin tuo alkaa jo olemaan riittävää.
Joku Hytönen esmes on ihan herja äijä. Solvaa minkä kerkiää, mut kyl sekin joskus osuu ytimeen - ja silloin Jounillakin on hauskaa
Joku Hytönen esmes on ihan herja äijä. Solvaa minkä kerkiää, mut kyl sekin joskus osuu ytimeen - ja silloin Jounillakin on hauskaa

En ole minäkään kateellinen*. Ja monen monen muun tavoin joudun ihan tekemään työtä hätistääkseni syyllisyyden harteiltani, onhan tää nykymamman elämä ihan vitun helppoa. Vaan pakkoko niitä kakaroita oli silloin tehdä (ja pakkoko nytkään, voihan sitä vaikka keskittyä muiden muksujen hoitoon tai ruveta väsää pommeja, jopa miinoja).ninnithequeen kirjoitti:Vaan enpä ole kateellinen niille äideille, jotka kymmenpäistä katrasta joutuivat paimentamaan kodin ja tilanhoidon sivussa. Huh.
*Entisajan äidit jäi niiiiin paljosta paitsi. Ei ollu maanantai-iltoja tösön äärellä (Desperate Housewives, soon) eikä miehestä ollu väsäämään pyykinpesukonetta kun sen piti tappaa porukkaa muualla. Jotain muutakin parempaa meil varmaan on, mut ei syyllistellä, ihmisethän sentään voi huonommin kokoajan...
Mitenköhän oma vaimokkeesi mahtaa tuohon kolumniin suhtautua? Isyys olisi helvetin helppoa jos kaikki äidit ja asiat olisivat sellaisia kuin ennen - senkun kävisi ruikkaamassa kerran ja lopun aikaa tekis mitä lystää.
Ongelma kai olikin ettei kyseessä ollut mitenkään erityisen osuva tai terävä kirjoitus. Täynnä aukkoja jotka pudottivat pohjan pois pointilta mikä kirjoittajalla ehkä oli mielessään.Pyry-Matias kirjoitti:Mä otan tämänlaiset selvät huomionhakukolumnit vain siinä keskustelunherättelyhengessä, missä ne kirjoitetaankin. Siis jos pakinoija tuo hauskalla ja terävällä tavalla esiin asioita, niin tuo alkaa jo olemaan riittävää.
Toni Mäkiaho sai potkut venäläisseurasta ennenkuin ehti edes liittyä joukkoeen vahvuuteen. Suhteellisen surkuhupaisaa.
-
- Kitisijä
Asiallinen juttu, mutta miksi helvetissä siinä on tuollainen kuva?! Jotensakin vähän ristiriitaista.
Eniten ihmettelen muita mökissäolijoita.ninnithequeen kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1412566
Oikeus on voittanut taas!
Takuulla luet näitä ilon tunteitten vallassa tyttöjen isänä...NuoriDaavid kirjoitti:Eniten ihmettelen muita mökissäolijoita.ninnithequeen kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1412566
Oikeus on voittanut taas!
Miksi tällaisia edes viedään oikeuteen? Vanha kunnon juuttisäkki - takakontti - katapultti.
Toinen heräävä ajatus on, että miksiköhän suomalaiset luottavat toiseen ihmiseen edelleen näin älyttömän paljon? Mökkireissuja puolet itseään vanhemman väkivaltaisen örveltäjän kanssa yms.
-
- Kitisijä
Vegaaniseksuaalit eivät koske lihansyöjään
Julkaistu: 12:15
helsingin sanomat
Vegaanius koputtelee uusien äärimmäisyyksien rajoja Uudessa-Seelannissa. Vegaaniseksuaalit eivät kieltäydy vain eläinperäisten tuotteiden käyttämisestä, vaan myös intiimistä telmimisestä lihansyöjien kanssa.
Syy tähän on se, että vegaaniseksuaalin mielestä ihminen on sitä, mitä hän syö – eli tässä tapauksessa kuollut eläin. Asiasta kertoo uusiseelantilainen lehti The Press.
Vegaaniseksuaali-termin on kehittänyt uusiseelantilainen Annie Potts tutkittuaan uusiseelantilaisten vegaanien elämäntapoja. Erityisesti vegaaninaiset sanoivat tuntevansa vetoa lihansyöjiin, mutta eivät voisi kuvitellakaan seksiä "raadoista koostuvan" ihmisen kanssa.
The Pressin haastattelema vegaani Nichola Kriek ei itse ole vegaaniseksuaali, mutta sanoo ymmärtävänsä ihmisiä, jotka eivät halua olla lähellä lihansyöjiä.
"Jos ihminen syö lihaa, hänestä tulee ikään kuin eläinten hautausmaa", Kriek totesi.
Julkaistu: 12:15
helsingin sanomat
Vegaanius koputtelee uusien äärimmäisyyksien rajoja Uudessa-Seelannissa. Vegaaniseksuaalit eivät kieltäydy vain eläinperäisten tuotteiden käyttämisestä, vaan myös intiimistä telmimisestä lihansyöjien kanssa.
Syy tähän on se, että vegaaniseksuaalin mielestä ihminen on sitä, mitä hän syö – eli tässä tapauksessa kuollut eläin. Asiasta kertoo uusiseelantilainen lehti The Press.
Vegaaniseksuaali-termin on kehittänyt uusiseelantilainen Annie Potts tutkittuaan uusiseelantilaisten vegaanien elämäntapoja. Erityisesti vegaaninaiset sanoivat tuntevansa vetoa lihansyöjiin, mutta eivät voisi kuvitellakaan seksiä "raadoista koostuvan" ihmisen kanssa.
The Pressin haastattelema vegaani Nichola Kriek ei itse ole vegaaniseksuaali, mutta sanoo ymmärtävänsä ihmisiä, jotka eivät halua olla lähellä lihansyöjiä.
"Jos ihminen syö lihaa, hänestä tulee ikään kuin eläinten hautausmaa", Kriek totesi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
"Jos ihminen syö kasviksia, hänestä tulee ikään kuin komposti", Pertti totesi.Bluntly kirjoitti:"Jos ihminen syö lihaa, hänestä tulee ikään kuin eläinten hautausmaa", Kriek totesi.