Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
prosessi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Elukka kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Onko välittäjä hullu, jos se arvelee talon myyntiarvon lähes kolminkertaistuneen seitsemässä vuodessa? Eikä talolle ole tehty paljoa mitään muuta kuin vedetty vedet sisään, minkä kustannukset on myös huomioitu osana sitä alkuperäistä hankintahintaa.
No on sieltä vissiin myös jokunen kuorma kaatopaikkakamaa kärrätty pois pihasta haisemasta ja siivottu havupuut tonttia synkistämästä. Veikkaan että pihan aiempaa valoisampi yleisilme tekee paljon.
Sitäpaitsi tekihän ne ex-vuokralaiset jotain pientä pintaremonttiakin siellä.
Silti. Ei noihin hommiin ole kulunut paljon yhtään aikaa ja rahaa, ja havupuistakin tuli tuottoa kulujen sijasta. Tuntuu kuin olisi voittanut lotossa. Varsinkin kun vuokralaisetkin tekivät hommia ilmaiseksi.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Kuka ottaa kiinni irtokoirat? Eilen fillaroidessa törmäsin haukkuun joka liikuskeli ison liikekeskuksen liepeillä vilkasliikenteisessä risteyksessä ilman omistajaa. Tuli sen verran minua katsomaan että pystyin toteamaan pannattomuuden, ei kuitenkaan jäänyt seuraani joten en voinut mukaani ottaa.

Ajattelin, että tilanteesta voi seurata kolari, joten soitin hätäkeskukseen kun en muuta numeroa muistanut. Hävetti jo soittaessa, sillä muistin hiljattaisen kirjoituksen, jossa moitittiin uusavuttomia ihmisiä jotka soittavat hätäkeskukseen aina nähdessään jotain kummaa. Häkepäivystäjä otti kauniisti tiedot ylös ja pyysi minua ilmoittamaan asiasta vielä paikalliselle poliisille. Antoi tosin väärän numeron mutta numerotiedustelun kautta löytyi oikeakin. Poliisipäivystäjäkin otti tiedot ylös mutta jotenkin jäi tunne, että molemmissa konttoreissa soittoani naurettiin kahvitunnilla. Minne mun olisi pitänyt soittaa!?
Elämä kantaa, jos sen antaa
Mulli75

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Melnais kirjoitti:Kuka ottaa kiinni irtokoirat?
Minne mun olisi pitänyt soittaa!?
Kyllä tähän päivään mennessä poliisi ja palokunta on kiinni ottanut/pelastanut nuo karkulaiset, sitten toimittaneet ne johonkin talteen odottamaan omistajaa. Ei taida millään kaupungilla Suomessa olla erillistä rankkuria.
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

Melnais kirjoitti:Kuka ottaa kiinni irtokoirat? Eilen fillaroidessa törmäsin haukkuun joka liikuskeli ison liikekeskuksen liepeillä vilkasliikenteisessä risteyksessä ilman omistajaa. Tuli sen verran minua katsomaan että pystyin toteamaan pannattomuuden, ei kuitenkaan jäänyt seuraani joten en voinut mukaani ottaa.

Ajattelin, että tilanteesta voi seurata kolari, joten soitin hätäkeskukseen kun en muuta numeroa muistanut. Hävetti jo soittaessa, sillä muistin hiljattaisen kirjoituksen, jossa moitittiin uusavuttomia ihmisiä jotka soittavat hätäkeskukseen aina nähdessään jotain kummaa. Häkepäivystäjä otti kauniisti tiedot ylös ja pyysi minua ilmoittamaan asiasta vielä paikalliselle poliisille. Antoi tosin väärän numeron mutta numerotiedustelun kautta löytyi oikeakin. Poliisipäivystäjäkin otti tiedot ylös mutta jotenkin jäi tunne, että molemmissa konttoreissa soittoani naurettiin kahvitunnilla. Minne mun olisi pitänyt soittaa!?
Paikallisradioon kannattaa aina ilmoittaa. Paitsi lemmikin omistaja saattaa asiasta kuulla myös liikenteessä olijat jotka saavat informaatiota varoa tietyllä alueella suhatessaan. Paikalliselle eläinsuojeluvalvojalle ilmoituksestakaan ei liene haittaa. http://www.karkurit.fi/ on myös kätevä, vaikkakin aika harvan tuntema palvelu.
Viimeksi muokannut voyager2, 03.08.2007 11:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
ninnithequeen

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Eikö graham-paahtoleipää saa enää mistään? En ole aikoihin löytänyt sitä kaupasta...
Mulli75

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

ninnithequeen kirjoitti:Eikö graham-paahtoleipää saa enää mistään? En ole aikoihin löytänyt sitä kaupasta...
Mikset tee itse

http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/ ... ahamleipa/
ninnithequeen

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mulli75 kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Eikö graham-paahtoleipää saa enää mistään? En ole aikoihin löytänyt sitä kaupasta...
Mikset tee itse

http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/ ... ahamleipa/
Koska ei noista ikinä tuu samanmoista. Ja leipäkone lensi roskiin jo ajat sitten täysin turhana kapineena. Neljä tuntia ja siitä sai pari siivua. Hohhoijaa.

Fazerin Graham-paahto oli se ainoa oikea. Eikä löyvy enää :(
Mulli75

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

ninnithequeen kirjoitti: Fazerin Graham-paahto oli se ainoa oikea. Eikä löyvy enää :(
Kokeile tuota tai koita hakea itse netistä http://www.eho.fi/frame.htm
Stinky

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stinky »

ninnithequeen kirjoitti:Ja leipäkone lensi roskiin jo ajat sitten täysin turhana kapineena. Neljä tuntia ja siitä sai pari siivua. Hohhoijaa.
Aikoinaan exän kanssa laitettiin kone iltasella pyörimään ja aamulla oli "uunituoretta" leipää aamukahvin kanssa. Nam.
Saakohan leipäkoneita halvalla vielä jostain?

Muoks: saa, huuto.net
Edith

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Edith »

Haluaisko joku eri lähteistä referoiden kirjoittaa mulle lyhyen ja ytimekkään mutta kattavan katsauksen, miten Ranskalaisilla menee sen uuden lyhyemmän työviikon kanssa? Ja onks se vielä voimassa? Oon nimittäin tosiaan funtsinu, että ihmiset olis onnellisempia, jos työviikko olis lyhyempi. Ja yks yhteiskunnan tärkeimmistä tai ehkä tärkein päämäärä on mun mielestä pitää huolta ihmisten onnellisuudesta.
NuoriDaavid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Edith kirjoitti:Haluaisko joku eri lähteistä referoiden kirjoittaa mulle lyhyen ja ytimekkään mutta kattavan katsauksen, miten Ranskalaisilla menee sen uuden lyhyemmän työviikon kanssa? Ja onks se vielä voimassa? Oon nimittäin tosiaan funtsinu, että ihmiset olis onnellisempia, jos työviikko olis lyhyempi. Ja yks yhteiskunnan tärkeimmistä tai ehkä tärkein päämäärä on mun mielestä pitää huolta ihmisten onnellisuudesta.
Hesarin juttu

Ilmeisesti äänestäjät eivät kokeneet 35:n tunnin työviikkoa oleellisen tärkeäksi, koska äänestivät presidentiksi miehen, joka haluaa purkaa sen.

Tottakai työviikko voidaan säätää vaikka yksituntiseksi. Ongelmaksi muodostuu kuitenkin se, että ilman työntekoa kuolemme kaikki kylmään ja nälkään.

Ps. Jos haluat tehdä lyhyttä työviikkoa, niin ryhdy yrittäjäksi. Voit tehdä niin lyhyttä tai pitkää työviikkoa kuin itse haluat. Yrittäjänä tietysti konreettisesti joudut näkemään, että palkka viime kädessä maksetaan työn tekemisestä.
Edith

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Edith »

NuoriDaavid kirjoitti: Ps. Jos haluat tehdä lyhyttä työviikkoa, niin ryhdy yrittäjäksi.
Enkä. Mä ryhdyn Merkittäväksi Yhteiskunnalliseksi Keskustelijaksi. Tän päivän nerokas ehdotukseni on, että jos ei joka päivä niin ainakin keskiviikoisin voitaisiin tehdä puoleen tai kahteen kolmasosaan typistettyä työpäivää. Kahdeksan sijaan olis virkistävää tulla töihin kymmeneksi tai kahdeksitoista ja sitten jaksaisi taas loppuviikon!

Ton Hesarin jutun muistan jo kans lukeneeni. Mut onko kellään tietoa, luopuko noi ranskalaiset sitten tosta jutustaan ja seurasko siitä (alkamisesta tai lopettamisesta) kansantaloudelle tms. mitään hyvää tai pahaa?
NuoriDaavid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Edith kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ps. Jos haluat tehdä lyhyttä työviikkoa, niin ryhdy yrittäjäksi.
Enkä. Mä ryhdyn Merkittäväksi Yhteiskunnalliseksi Keskustelijaksi. Tän päivän nerokas ehdotukseni on, että jos ei joka päivä niin ainakin keskiviikoisin voitaisiin tehdä puoleen tai kahteen kolmasosaan typistettyä työpäivää. Kahdeksan sijaan olis virkistävää tulla töihin kymmeneksi tai kahdeksitoista ja sitten jaksaisi taas loppuviikon!

Ton Hesarin jutun muistan jo kans lukeneeni. Mut onko kellään tietoa, luopuko noi ranskalaiset sitten tosta jutustaan ja seurasko siitä (alkamisesta tai lopettamisesta) kansantaloudelle tms. mitään hyvää tai pahaa?
Ei kait sen suhteen vielä ole mitään muutoksia tehty, mutta ilmeisesti joitain muutoksia on tulossa.

Talouden kannalta on itsestään selvää, että jos töitä tehdään vähemmän, niin taloudellista hyvinvointia on vähemmän.

Kuten tiedät, sairaat hoidetaan ja koulut ylläpidetään työnteosta kannetuin verovaroin.

Vähemmän työntekoa=>vähemmän veroja=>vähemmän resursseja yhteiskunnalle.

Se, korvaako lisääntyvä vapaa-aika tuon, on tietysti arvovalintakysymys.

Ymmärrätkö muuten sen, että ehdotuksesi vähentäisi palkkaasi?
Chap

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chap »

Edith kirjoitti:Mut onko kellään tietoa, luopuko noi ranskalaiset sitten tosta jutustaan ja seurasko siitä (alkamisesta tai lopettamisesta) kansantaloudelle tms. mitään hyvää tai pahaa?
Siitä seurasi talouskasvua. Tällä hetkellä Ranska on yksi maailman rikkaimmista maista. Kyllä kannatti!
Edith

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Edith »

NuoriDaavid kirjoitti: Ymmärrätkö muuten sen, että ehdotuksesi vähentäisi palkkaasi?
Kyllä mä voisin vähennyttää siitä ainakin sen 2*9 euroa, ettei väsyttäis sitten viikon vikoina työpäivinä niin pirusti.

Mua on viime päivinä kylmänny se ajatus, että vielä kuuskytluvun Suomessakin tehtiin kuuspäivästä työviikkoa. On ollut tosi rankkaa.
NuoriDaavid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Edith kirjoitti:
Mua on viime päivinä kylmänny se ajatus, että vielä kuuskytluvun Suomessakin tehtiin kuuspäivästä työviikkoa. On ollut tosi rankkaa.
Aivan. Sen takia suomi on nykyään niin rikas maa.

Jos 60 luvulla olisi tehty 35 tunnin työviikkoa, niin olisimme paljon köyhempiä ja sairaat saisivat huonompaa hoitoa ja lapset huonompaa opetusta.
NuoriDaavid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Chap kirjoitti:
Edith kirjoitti:Mut onko kellään tietoa, luopuko noi ranskalaiset sitten tosta jutustaan ja seurasko siitä (alkamisesta tai lopettamisesta) kansantaloudelle tms. mitään hyvää tai pahaa?
Siitä seurasi talouskasvua. Tällä hetkellä Ranska on yksi maailman rikkaimmista maista. Kyllä kannatti!
Ja ennenkaikkea yhteiskunnassa vallitsevat ristiriidat ratkesivat, ja Ranskassa ei nykyään enää polteta autoja, eikä mukiloida väärässä paikassa hurraavia suomalaisia.
elco

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Edith kirjoitti:Haluaisko joku eri lähteistä referoiden kirjoittaa mulle lyhyen ja ytimekkään mutta kattavan katsauksen, miten Ranskalaisilla menee sen uuden lyhyemmän työviikon kanssa?
Noin mikrotasolla se heikensi pienyritysten toimintamahdollisuuksia: säällisten aukioloaikojen tarjoaminen palveluyrityksissä tuli merkittävästi kalliimmaksi. Lähde: keskustelut Nizzalaisen moottoripyöräkauppiaan ja erinäisten suomalaisten Ranskassa toimivien IT-yritysten kanssa.
Stinky

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Tosta Kalorilaskuri.fi:stä. Kuuluuko siihen syöttää niinku aamusella mitä aikoo päivän aikana syödä ja liikkua? Vaiko vasta illalla kun on syönyt ja liikkunut? Yritin saada selville pyörimällä siellä sivuilla mut ei vaan tajuu :roll:
Kun jos täyttää aamulla mitä aikoo syödä eli salaattia ja näkkärii ja sit syökin mäkkiaterian isona tai jotain. Sitän se meni jo heti alkuun ihan pyllylleen ne kalorit.
Geetzu

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Ihan sama. :]

Ite syötän jotain ennakkoon, tulee pidettyä helpommin kiinni syömisajoista ja -määristä jne. Mut mihin aikaan tahansa - vaikka kuukauden jälkeen - voi syöttää, kellonajan saa fiksattua kohilleen helposti. Ja siinä oikeella on kalenteri, josta pääsee selailemaan eri päiviä, vaikkapa täyttelemään jälkikäteen.
Stinky

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Mut jos täyttää vasta illalla sen samaisen päivän murkinat ja liikkumiset niin miten pystyy muka pitämään kiinni siitä, kuinka paljon ois pitänyt liikkua kuluttaakseen tarpeeks kaloreita?
Öh, ymmärrätkö mitä ajan takaa :oops:
Geetzu

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Hmmh, joo... Tuo vaatii vain harjoittelua, oletan. Varsinkin jos siis tulee syötyä liian isoja aterioita turhan rasvasesti. Mut jos duunissa nettiä käytät niin merkkaile samantien syömises?

Jos et sykemittaria käytä niin sinne voi lisäillä kulutus-sivulle esim. kävelyn minuutit, antaa suuntaa poltetuista kaloreista, peruskulutuskin tuosta siis ohjelma vähentänyt. Liikunta-sivulla vaikka mitä mut omaan silmään näytti ihan älyttömiltä ne kalorit / tunti... Erilaisia käyttäjiä paljon.

Kokeile pari päivää! (omasta mielestäni parhautta on aina vähän suunnitella safkoja etukäteen mut mulla onkin ongelmia ruoan suhteen hyvässä ja pahassa, hah)
Stinky

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^ Kiitos, mä taidan tosiaan kokeilla osaanko tuota käyttää.
Avatar
mdm
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 18.11.2006 20:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja mdm »

hjälp!

mikä oli se 90-luvulla (?) mtv3-kanavalta (?) tullut rikossarja, jossa joku päätyi lihamyllyyn ja hampurilaisen pihviksi? jossa hammas löytyi burgerista? jossa pantiin kiihkeästi baaritiskillä?

auttakee.
fuck me I'm fabulous
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Milkshake

http://www.imdb.com/title/tt0404635/

Edit: Onpas muuten hyödyllinen linkki :roll: