Zeb kirjoitti:elco kirjoitti: Puolassa en aja enää koskaan mitään.
Samansuuntaisia ajatuksia täällä päin.
Mulla kävi sitten vissiin vaan hyvä munkki, koska ei puolan liikenne tuntunut yhtään niin pahalta kuin kaikki väittää. Joo, osa tiestöstä on edelleen ihan paskaa, mutta tietöiden määrästä voisi kuvitella tilanteen paranevan huomattavasti parissa vuodessa. Kahjoja ohituksia tietysti riittää (esim. liikenteenjakajan kohdallahan voi tietysti koukata vasemmalta ohi). Toisaalta nopeudet ei ole mitenkään hirveän kovia. Tasasta satasta, mihin ei se jatkuva kylien läpi ajaminen vaikuta mitenkään, ellei satu traktoreita tai hevoskärryjä kohdalle. Tarkkana siellä tietysti saa olla, mutta niin saa olla muuallakin.
Mä ajoin sen Varsova-Krakova välin suoraan, vaikka navigaattori olisi kierrättänyt sieltä Katowicen kautta. Suoralla oli aika paljon tietöitä hidastamassa matkaa. En nyt enää ihan muista montako tuntia sitä väliä ajoi, mutta selvästi enemmän kuin mitä navigaattorin perusteella arvioin. Lisäksi ravintola mihin pysähdyttiin syömään oli sekä hidas, että ruokakin aika huonoa. Positiivinen yllätys tuli ainoastaan siitä, että kanukkityttö joka oli sillä pätkällä kyydissä ja jätti digikameransa vessaan(!) sai sen takaisin. Joku 10 kilsaa oli ehkä ehditty ajaa, kun huomasi kameran puuttuvan eikä ihan heti tullut mieleen, että kameraa enää löytyisi, kun toinen tyttö oli samassa huussissa käynyt myöhemmin ja sanoi, ettei kameraa siellä enää silloin ollut.
Mutta vielä liikenteestä. Kyllä jarrujen toimivuutta pääsi testaamaan myös Saksan autobaanalla, kun rekat päättää yht'äkkiä lähteä ohittelemaan toisiaan. Nopeuseroa voi olla kuitenkin se satanen.
Omalta reitiltä positiivinen yllätys teiden osalta oli Slovakia. Odotukset eivät olleet korkealla, mutta Krakova-Budapest väliltä Slovakian osuus oli yllättävän hyväkuntoista tietä ja maisemat kompensoivat ne hitaammatkin vuoristo-osuudet täysin.