Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Geetzu

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Elukka kirjoitti:
Juma, Pritni on Ameriikan Matti Nykänen! :rofl:
??

Mun käy sääliks Britnii. Ajattelen jotenkin automaattisesti kaikista tollasista lehdistölle avautujista pskaa, enkä osaa lukea virkkeitä niin kuin ne on tarkoitettu luettaviksi. Jos nyt oikeesti lapset kärsis niin kyllä luulis lastenhoitajan menevän sossun, poliisin tms. pakeille eikä suinkaan pressiin...

Tulispa Britni ehdottaa pusuttelua mullekin. 8)
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Elukka kirjoitti:
Onko Matti Nykänen lesbo?
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Geetzu kirjoitti:[ Jos nyt oikeesti lapset kärsis niin kyllä luulis lastenhoitajan menevän sossun, poliisin tms. pakeille eikä suinkaan pressiin...
Sossu ja poliisi ei maksa.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

masa kirjoitti:
Elukka kirjoitti:
On. Ainakin luulen. Ei sen makkaratehtaan mursun sukupuolesta voi ihan varma olla... :think:
Geetzu

Pyry-Matias kirjoitti:Sossu ja poliisi ei maksa.
Daah. :]

edit: Mut varmaan saadaan lukea lisää kuraa kun huoltajuuskiista kerran aluillaan, saas nähä kumpi vanhemmista kekkuloi enemmän vaatteissa ja vähemmän tuiskeessa lapsosten edessä tai kumpi antaa tuomarille parempaa reikää...
Viimeksi muokannut Geetzu, 17.08.2007 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

masa kirjoitti:
Elukka kirjoitti:
Khyl mä luulen et Matti on enempi homo ku lespaava tyttönen. Masasta sitten ei oo mitää tietoo.
Pyyhin Netikettiin..
Elukka

Googlebot kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:On niistä kivoistakin mustalaisista kokemusta.
Joo mutta ne ovat poikkeus eikä niitä pidä huomioida tässä keskustelussa, myös kun puhutaan karvaranteista noin yleisestikin. Kyllä RvaPupu, PerttimäkiMaa ja Sheetlord ovat aivan oikeassa että ihmisiltä pitää saada olla oikeus evätä pääsy ravintoloihin heidän syntyperänsä takia. Jos Suomen laissa jotain muuta sanotaan, kyseinen lainkohta on väärin ja se pitää ehdottomasti muuttaa.
Niin perkele! Judenschein vaan rinnuksiin kaikille kuraturville!
Elukka

Geetzu kirjoitti:Tulispa Britni ehdottaa pusuttelua mullekin. 8)
Ehdota sä sille, varmaan suostuu. :roll:
Googlebot

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Rouva Pupu kirjoitti:Luonnollisesti kävin meseni kautta keskustelua tapahtuneesta, koska kyseisen maan kansalaisia tunnen enemmänkin, varsinkin näitä vaikuttamaan pyrkiviä. Tietysti rasismi tuomitaan siellä ja kyseinen tapahtuma, mutta sitä ei yksinkertaisesti ihmetellä ollenkaan.
Mitä ei ihmetellä ollenkaan? Että portsarit toimivat tai on jopa käsketty toimia Suomen lain vastaisesti ja estää henkilöitä pääsemästä sisään rasistisin perustein? Tällekö iranilaiset(?) mese-tuttusi ilmaisivat hyväksyntänsä? Jos näin on, miksi he kuitenkin "tietysti" tuomitsivat esiinottamasi tapauksen? Miksi tuomitsevat jotain jolle löytävät kuitenkin ymmärrystä? Vai tarkoittivatko he mahdollisesti ettei heille ole ollenkaan yllätys että poket ovat monesti rasisteja?

Minulle on edelleen epäselvää, miten sinä suhtaudut kyseiseen tapaukseen? Alkuperäisestä sarkasmistasi tuli kuva että hyväksyit sen, ja mielestäsi kyseinen varusmies vinkui turhaan "rasismista" kun hänet jätettiin ulos hänen varusmiestoveriensa mennessä sisään, semminkin kun oveltakäännytys tapahtui vasta sen jälkeen kun poke pääsi toteamaan henkilön syntyperämaan ajokortista. Halusin vain varmistaa että olet oikeasti tätä mieltä.
Mietin vain jos ulkomaalaisten omat ajatukset ovat tätä niin miten suomalaisten sitten pitäisi ajatella ja suhtautua asiaan.
Kerron sinulle opettavaisen tarinan. Olin Venäjän puolella venäläisen kaverini porukan kanssa juomassa vodkapaukkuja paikallisessa. Tokaistuaan jossain välissä että hän äänesti Putinia, kysyi hän minun mielipidettäni kyseiseen miekkoseen. Purin kieltäni etten mennyt kyselemään eikö kaveri ole huolissaan vallan keskittymisestä ja demokratian eroosiosta Putinin valinnan ansiosta. Sen sijaan tyydyin vain sanomaan ymmärtäväni miksi Putin vetoaa moniin venäläisiin ja sen semmoista ympäripyöreää. En halunnut negatiivisia viboja muuten mukavaan iltaan.

Voisiko "iranilaisilla mesetutuillasi" käynyt vähän samanlainen kämmi, eli myötäilleet sinun mielipidettäsi? Olisi ihan mielenkiintoista kuulla oikeastiko heiltä löytyy ymmärrystä sille jos esim. heiltä itseltään kiellettäisiin pääsy ravintolaan vain sen takia koska joku karvakäsi oli kuulemma aiemmin viikonloppuna aiheuttanut jotain hämminkiä.
Hautautua "kyllä ne suomalaisetkin" hokeman taakse?
Kylläpä sinä nyt raskaasti otit sen kun osoitin artikkelissa keuhkonneen vajakin puhuneen typeriä. Minusta oli vain jotenkin huvittavaa kuinka hän väitti "suomalaisten tappelevan aina rehdisti siinä missä ulkomaalaiset lyövät tuopilla päähän", kun ainoa minään osapuolena kokemani tapaus tuohon liittyen oli juuri suomalaisen tekosia.

En edes ymmärrä miksi kyseinen typerys katsoi tarpeelliseksi heittää tuollaisen "tiedonjyväsen", kun oli puhetta yhden henkilön käännyttämisestä puhtaasti rasistisin perustein, ikäänkuin oli pelko että hän oli aikeissa pamauttaa kolpakon jonkun päähän. Lisäksi olen aina kuvitellut etteivät ravintolanomistajat halua ketään riehujia ravintolaansa, oli kyse sitten "rehdisti tappelevista suomalaisista" tai "tuopeilla lyövistä ulkomaalaisista".

Mutta tämä tästä, joudun lähtemään pikapikaa viikonlopun viettoon. Toivottavasti en saa keneltäkään karvaranteelta tai Suomi Leijona-paitaiselta tuoppia päähäni.
Viimeksi muokannut Googlebot, 17.08.2007 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Googlebot

PerttiMakimaa kirjoitti:
Googlebot kirjoitti: Joo mutta ne ovat poikkeus eikä niitä pidä huomioida tässä keskustelussa, myös kun puhutaan karvaranteista noin yleisestikin. Kyllä RvaPupu, PerttimäkiMaa ja Sheetlord ovat aivan oikeassa että ihmisiltä pitää saada olla oikeus evätä pääsy ravintoloihin heidän syntyperänsä takia. Jos Suomen laissa jotain muuta sanotaan, kyseinen lainkohta on väärin ja se pitää ehdottomasti muuttaa. Pyydänkin asianomaisia ottamaan yhteyttä kansanedustajaansa lakimuutoksen alullepanemiseksi.

Mistä helvetistä tuollainen lainkohta on Suomen lakiin edes eksynyt?
Asuivatko vanhempasi Mellunmäessä vai missä opit noin epäkohteliaaksi ja epäsuvaitsevaiseksi muitten mielipiteitä kohtaan? :)
Eivät asuneet, ja mitä sekoilet? Minähän komppasin esittämäänne mielipidettä kovinkin tarmokkaasti. :lol: :lol: :lol:

Tuollaisia te landepaukut vähän olette, ette ole vielä oppineet edes lukemaan. :cry:
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Googlebot kirjoitti:...landepaukut...
Tätä olen epäillytkin.

Vastaisku sarkasmimyötäilyllä ja yleistyssivallus "kyllä suomalaisetkin osaavat" kyllä viittasivat jo asian lähteellä. :)

Toivottavasti emme vielä päädy suomalaisten miesten kulkemisen epäämiseen.
Googlebot

PerttiMakimaa kirjoitti:
Googlebot kirjoitti:...landepaukut...
Tätä olen epäillytkin.
Ai sitä minkä muut ovat tienneet jo kuukausien ajan? Sellaisia te landepaukut vähän olette, hitaita.

Mutta hei nyt pitäisi kohta olla jo menossa, tulee kiire! Älkää pidätelkö minua enää täällä heittelemällä provomaisia aivopierujanne, pliis.
PerttiMakimaa

Googlebot kirjoitti:Ai sitä minkä muut ovat tienneet jo kuukausien ajan? Sellaisia te landepaukut vähän olette, hitaita.

Mutta hei nyt pitäisi kohta olla jo menossa, tulee kiire! Älkää pidätelkö minua enää täällä heittelemällä provomaisia aivopierujanne, pliis.
Minähän asun lauttasaaressa, landepaukku. :)
Sheetlord

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Googlebot kirjoitti:... ja Sheetlord ovat aivan oikeassa että ihmisiltä pitää saada olla oikeus evätä pääsy ravintoloihin heidän syntyperänsä takia...
Sainko minä nyt nazi-kortin? Kiitos.
Yritänpä tapani mukaan ilmaista kantani selkeämmin:
- ei, en ole apartheid-ovipolitiikan kannalla
- sen sijaan olen sitä mieltä, että valitettavan usein iltaravintolatoimintaan liittyvät rotuennakkoluulot ovat perusteltuja.

Kuten aikaisemmin kirjoitin: on ihan herttaista, että kiihkeimmin suvaitsevaisuutta toitottavat ihmiset jotka eivät IKINÄ ole joutuneet selvittelemään maahanmuuttajien tappeluita tai yrittävän yksin baarissa ollessaan pitää silmällä 17 hengen sisään pölähtänyttä romaniseuruetta jossa yksi huutaa vaihtorahaa tiskillä, toinen yrittää soittaa talon puhelimesta omiaa puheluitaan ja loput aloittavat ihan omat Tangomarkkinat.

Ravintolavuosiltani tutustuin myös maahanmuuttajiin, jotka käyttäytyivät ihmisiksi, tekivät duunissa - myös baaritiskin takana - pitkää päivää eivätkä viihteellä ollessaan aiheuttaneet ikinä mitään ongelmia.

Menee oftopiciksi, pahoittelen.
Viimeksi muokannut Sheetlord, 17.08.2007 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Geetzu

Elukka kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Tulispa Britni ehdottaa pusuttelua mullekin. 8)
Ehdota sä sille, varmaan suostuu. :roll:
Tietty suostuis mut välttelen lehdistöö. Haluun eroon pyrkyri-leimastani. :D
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Googlebot kirjoitti: Mitä ei ihmetellä ollenkaan? Että portsarit toimivat tai on jopa käsketty toimia Suomen lain vastaisesti ja estää henkilöitä pääsemästä sisään rasistisin perustein? Tällekö iranilaiset(?) mese-tuttusi ilmaisivat hyväksyntänsä? Jos näin on, miksi he kuitenkin "tietysti" tuomitsivat esiinottamasi tapauksen? Miksi tuomitsevat jotain jolle löytävät kuitenkin ymmärrystä? Vai tarkoittivatko he mahdollisesti ettei heille ole ollenkaan yllätys että poket ovat monesti rasisteja?
Pitävät asiaa luonnollisesti tuomittavana, jos pelkän ihonvärin vuoksi evätään pääsy. Toisaalta, eivät ihmettele tilanteen päätymistä tähän. Heidän mielestään syytöksissä kun on hieman perääkin. Kyseiset ihmiset kuitenkin tekevät työtä moneltakin osaa suvaitsevaisuuden ja kulttuurikonfliktien välttämisen eteen. Silloin ei voi sulkea silmiään epämielyttäviltä asioilta. Miksi se on kummallista? Sen vuoksi että he ovat ulkomaalaisia? Miksi heillä pitäisi olla selvä mielipide asioista? Eivätkö he saa ottaa molempia kantoja huomioon? Tuntea ristiriitaa? En minä ainakaan suomalaisena ihmettelisi jos suomalaista ei päästettäisi Virolaiseen baariin.
Minulle on edelleen epäselvää, miten sinä suhtaudut kyseiseen tapaukseen? Alkuperäisestä sarkasmistasi tuli kuva että hyväksyit sen, ja mielestäsi kyseinen varusmies vinkui turhaan "rasismista" kun hänet jätettiin ulos hänen varusmiestoveriensa mennessä sisään, semminkin kun oveltakäännytys tapahtui vasta sen jälkeen kun poke pääsi toteamaan henkilön syntyperämaan ajokortista. Halusin vain varmistaa että olet oikeasti tätä mieltä.
Mielestäni on ikävää, että tilanne on ajautunut tähän pisteeseen. Samoin hetkautti kuin pääsyn evääminen pukeutumisen, naaman tai hiusten pituuden takia. Pitäisikö tämän hetkauttaa enemmän, koska kyseessä on ihonväri? Sarkasmi oli suunnattu Bhavenille.
Voisiko "iranilaisilla mesetutuillasi" käynyt vähän samanlainen kämmi, eli myötäilleet sinun mielipidettäsi? Olisi ihan mielenkiintoista kuulla oikeastiko heiltä löytyy ymmärrystä sille jos esim. heiltä itseltään kiellettäisiin pääsy ravintolaan vain sen takia koska joku karvakäsi oli kuulemma aiemmin viikonloppuna aiheuttanut jotain hämminkiä.
Ensinnäkin ovat ihan IRL tuttuja. Jostain syystä sinulla on kova halu tehdä heistä jotain muuta. Mielestäni on jopa loukkaavaa väittää ihmisten mielistelevän vain sen takia, että ovat ulkomaalaisia. Tarkoitatko, että ulkomaalaisen pitää automaattisesti puolustaa "omiaan" oli kyse mistä tahansa? Vai pidätkö heitä sokeina tai ajattelemaan kykenemättöminä ihmisinä? Viestisi on jopa oikeasti rasistinen. Pientä hakua positiiviseen rasismiin.
Kylläpä sinä nyt raskaasti otit sen kun osoitin artikkelissa keuhkonneen vajakin puhuneen typeriä.
Älä huoli, en ottanut. Totuus lienee kuitenkin se, että teki ulkomaalainen mitä tahansa, keskustelu ei etene ilman "kyllä suomalaisetkin" mantraa.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Sheetlord kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Asiaan sietäisi jo vähitellen tulla muutosta
On hyvä, että Lolitan kaltaiset ihmiset peräänkuuluttavat suvaitsevaisuutta jne, mutta nämä ilmaista jäävettä mankuvat, jokaista hameenhelmaa ahdistelevat "jumalan lahjat naisille" ovat kaikkea muuta kuin iltaravintolan toiveasiakkaita.
En tiedä minkäkaltainen olen, mutta eivät nuo yllämainitut ole mitään suosikkiseuraa baarissa, päin vastoin. Mielelläni annan kaksieuroisen pokelle siitä hyvästä, että vaatteiden lisäksi vahtii häiritseviä asiakkaita. Siitä huolimatta mä olen epälooginen idealisti, haluan uskoa hyvää ihmisistä ja pysyn mielipiteessäni vapaamman sisäänpääsyn puolesta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
PerttiMakimaa

PerttiMakimaa kirjoitti:
Googlebot kirjoitti:Ai sitä minkä muut ovat tienneet jo kuukausien ajan? Sellaisia te landepaukut vähän olette, hitaita.

Minähän asun lauttasaaressa, landepaukku. :)
No höh, olisin ihan hyvin voinut asua. Minusta tuo oli ihan täydellisen hyvä aivopieru, mutta tämä kiireinen mies jo ehti lähteä treffeilleen. :)

Kannattaa näissä kiireissä muistaa tämä virallisen tahon ohje:
http://kvantti.tky.fi/in/76.shtml
Elukka

Rouva Pupu kirjoitti:En minä ainakaan suomalaisena ihmettelisi jos suomalaista ei päästettäisi Virolaiseen baariin.
Minä ihmettelisin, jos ei ko. suomalainen olisi silmiinpistävän humalassa tai muuten käyttäytyisi häiritsevästi.
PerttiMakimaa

Elukka kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:En minä ainakaan suomalaisena ihmettelisi jos suomalaista ei päästettäisi Virolaiseen baariin.
Minä ihmettelisin, jos ei ko. suomalainen olisi silmiinpistävän humalassa tai muuten käyttäytyisi häiritsevästi.
Se taas tuskin estäisi häntä olemasta porukan kuski ja lähtemästä paikalta autolla pois kuten Iranilainen ystävämme.

Eli siis kysymys on rasismista kaiken kaikkiaan.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sheetlord kirjoitti:
Googlebot kirjoitti:... ja Sheetlord ovat aivan oikeassa että ihmisiltä pitää saada olla oikeus evätä pääsy ravintoloihin heidän syntyperänsä takia...
Sainko minä nyt nazi-kortin? Kiitos.
Yritänpä tapani mukaan ilmaista kantani selkeämmin:
- ei, en ole apartheid-ovipolitiikan kannalla
- sen sijaan olen sitä mieltä, että valitettavan usein iltaravintolatoimintaan liittyvät rotuennakkoluulot ovat perusteltuja.

Kuten aikaisemmin kirjoitin: on ihan herttaista, että kiihkeimmin suvaitsevaisuutta toitottavat ihmiset jotka eivät IKINÄ ole joutuneet selvittelemään maahanmuuttajien tappeluita tai yrittävän yksin baarissa ollessaan pitää silmällä 17 hengen sisään pölähtänyttä romaniseuruetta jossa yksi huutaa vaihtorahaa tiskillä, toinen yrittää soittaa talon puhelimesta omiaa puheluitaan ja loput aloittavat ihan omat Tangomarkkinat.

Ravintolavuosiltani tutustuin myös maahanmuuttajiin, jotka käyttäytyivät ihmisiksi, tekivät duunissa - myös baaritiskin takana - pitkää päivää eivätkä viihteellä ollessaan aiheuttaneet ikinä mitään ongelmia.

Menee oftopiciksi, pahoittelen.
Menköön offtopiciksi, Setä puhuu taas täyttä asiaa :h:

Tuolla meijän vanhassa baarissa se vaan nykyään on juuri toisinpäin. Kun olet kalju, olet skini, et pääse sisään. Eikös sekin ole rasismia hei? Vai pelottiko sen kaljun lisäksi iso (2 m) koko?
Kymmenkunta asiakasta siinä jälkeenpäin kävi kertomassa että hei se ei ole tehnyt pahaa kärpäsellekään (ei edes Eskolle ;)), mutta omistaja ei myöntänyt virhettään. Ei sillä, tämä kalju otti niin nokkiinsa vaimoineen että ei enää koskaan mene ko. baariin. Ja vanhoista parhaita asiakkaita. On se kumma kun pidempitukkaisena voi mennä mutta sitten ei enää kun päänsä ajelee.
Tavallaan ymmärrän omistajaa, ne pennut on niin kauheita saanu aikaiseksi siellä nykyään että voivoi. Harmittaa vissiin kun ei suomalainen enää omista, rikotaan ikkunat tai vaikka räjäytetään se! Sääli vaan että täysin ulkopuoliset saavat kärsiä. Koska pikkuskinien pitää näyttää isommille (ja osittain fiksummille) että me ollaan kovia jätkiä. Argh.

Yllättäen paikka on myynnissä. Ostakaa pois! Saatte uskollisen asiakaskunnan, kunhan ette ole ulkomaalaisia! (pitää paikkansa, huolta pidettiin HYVIN "omasta" baarista, portsaria ei tarvittu. Pojat hoiti isottelevat asiakkaat hyvin nopeasti ulos ;))
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

ninnithequeen kirjoitti:Yllättäen paikka on myynnissä. Ostakaa pois! Saatte uskollisen asiakaskunnan, kunhan ette ole ulkomaalaisia! (pitää paikkansa, huolta pidettiin HYVIN "omasta" baarista, portsaria ei tarvittu. Pojat hoiti isottelevat asiakkaat hyvin nopeasti ulos ;))
Monta kertaa konkan tehnyt pulju! Mikä diili!
PerttiMakimaa

Tix kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Yllättäen paikka on myynnissä. Ostakaa pois! Saatte uskollisen asiakaskunnan, kunhan ette ole ulkomaalaisia! (pitää paikkansa, huolta pidettiin HYVIN "omasta" baarista, portsaria ei tarvittu. Pojat hoiti isottelevat asiakkaat hyvin nopeasti ulos ;))
Ostakaa, ennen kuin ne loppuvat. Baarien hinnat nousevat ainakin 9% tänä vuonna. :)
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Elukka kirjoitti: Minä ihmettelisin, jos ei ko. suomalainen olisi silmiinpistävän humalassa tai muuten käyttäytyisi häiritsevästi.
Se vähän riippuu. Oma iltani tai maailmani ei kaadu siihen pääsenkö sisään vai ei. Kokemusta on. Varsinkin pitkätukkien kanssa liikkeellä ollessa on tullut kieltävää vastausta ovella. Hevarit ei ole Seduloissa suosittuja, päivästä riippuen. Onneksi on keksitty Alko.

Mutta kaikenkaikkiaan tämäkin uutinen ohitti kauniisti hieman vakavammankin tapauksen yleisövihje pyyntöineen. Pitää suhtauttaa asiat, niinQ.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tix kirjoitti:
Konkan? Taasko? Kovasti ne sitä remontoi jatkuvasti mutta sama sälli siellä on edelleen toissa vuoden kesäkuun jälkeen? Taas näitä maahanmuuttajien perheyrityksiä? Voi jestas etten oo netistä ees kattonnu.

Nim. katkaisi kappaleen kesken karaoken kun lauloin: "Oon mä juonut viinii Wienissä, monta pitkää kylmää Vilperissä. Niiden juomiseenkin vain on syy - Stepissä!" Syynä oli se että en halua kuulla tuo kappale. Koska siinä mainitaan vanha baari nimi.

Heehee. Ja noilla porttikielloillaankin ohjastanut aika monta muutakin asiakasta vaihtamaan paikkaa. Uusi omistaja tekisi nannaa. Hienosti remontoitu ja kaikkee.

PS: en tuu enää töihin.