Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriDaavid

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Btw, mites tuo alkolukko autoon
Koska kaikki autoiluun etäisestikään liittyvä on aika kaukana kokemusmaailmastani, en tätä asiaa ole koskaan perusteellisemmin tullut aateskelleeksi. Mutta ihmettelen, millä perusteella alkolukkoja vastustetaan? En äkkiseltään keksi yhtään hyvää argumenttia. Poistaisi sen ymmärtääkseni useaa kalvavan epäilyksen, että joskus voisi tulla ajettua alkoholin vaikutuksen alaisena epähuomiossa ja vahingossa. Tämä on nähdäkseni aika keskeistä. Juovuksissa ajo olisi aina tietoinen ja vastuullinen valinta.
Alkolukkohan on kait jo käytössä. Sen saa kait halutessaan.
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

urpiainen kirjoitti:
Koska kaikki autoiluun etäisestikään liittyvä on aika kaukana kokemusmaailmastani, en tätä asiaa ole koskaan perusteellisemmin tullut aateskelleeksi. Mutta ihmettelen, millä perusteella alkolukkoja vastustetaan? En äkkiseltään keksi yhtään hyvää argumenttia. Poistaisi sen ymmärtääkseni useaa kalvavan epäilyksen, että joskus voisi tulla ajettua alkoholin vaikutuksen alaisena epähuomiossa ja vahingossa. Tämä on nähdäkseni aika keskeistä. Juovuksissa ajo olisi aina tietoinen ja vastuullinen valinta.
Koska kaikki autoiluun liittyvä on noin kaukana kokemusmaailmastasi sopisit hyvin maamme perinteen mukaisesti tästä asiasta päättävään komiteaan.

Ymmärtääkseni alkolukon toimintaperiaate on, että käynnistettäessä auto joka kerran pitää puhaltaa tietty määrä ja odottaa 30 sekuntia josko lukko kerrankin toimisi kuten pitää ja antaisi ajoluvan selvälle kuskille. Ja tämä toistetaan tarpeellisen monta kertaa. Muistaakseni myös ajon aikana autoilijalla ei toki ole mitään muuta tähdellisempää (kuten varoa suojatiellä kävelevää/pyöräilevää urpiaista) vaan alkolukkoon pitää puhallella myös ajellessa tietyin väliajoin. Tosi kätsyä eikä varmaan vaikeuttaisi liikenteen jo nyt loistavan hyvin toimivaa sujuvuutta.

Unohtamatta myöskään alkolukon suolaista hankintahintaa. Jospa alkolukot marginaaliryhmille ja eikä taas rankaista koko porukkaa joittenkin hölmöilyistä.
NuoriDaavid

PerttiMakimaa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Koska kaikki autoiluun liittyvä on noin kaukana kokemusmaailmastasi sopisit hyvin maamme perinteen mukaisesti tästä asiasta päättävään komiteaan.

Ymmärtääkseni alkolukon toimintaperiaate on, että käynnistettäessä auto joka kerran pitää puhaltaa tietty määrä ja odottaa 30 sekuntia josko lukko kerrankin toimisi kuten pitää ja antaisi ajoluvan selvälle kuskille. Ja tämä toistetaan tarpeellisen monta kertaa. Muistaakseni myös ajon aikana autoilijalla ei toki ole mitään muuta tähdellisempää (kuten varoa suojatiellä kävelevää/pyöräilevää urpiaista) vaan alkolukkoon pitää puhallella myös ajellessa tietyin väliajoin. Tosi kätsyä eikä varmaan vaikeuttaisi liikenteen jo nyt loistavan hyvin toimivaa sujuvuutta.

Unohtamatta myöskään alkolukon suolaista hankintahintaa. Jospa alkolukot marginaaliryhmille ja eikä taas rankaista koko porukkaa joittenkin hölmöilyistä.
No ajatus kait oli alkolukko rattijuoppoudesta tuomituille, ei kaikille?
NuoriDaavid

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:No mitähän se hoito olisi?
Viinattomaan ympäristöön vuodeksi tai kahdeksi sisältäen kaikki mahdolliset terapiat. Käytännössä kai aika hankala ja kallis toteuttaa.
Vaikka jättäisimme huomioimatta kaikki lainsäädännölliset ja kustannus/resurssikysymykset, niin en usko, että toimisi.

Alkoholismiin ei ole keksitty tehoavaa hoitoa.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Vaikka jättäisimme huomioimatta kaikki lainsäädännölliset ja kustannus/resurssikysymykset, niin en usko, että toimisi.

En usko että tuota mun juuri kehittelemää on missään laajamittaisesti kokeiltu.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Mutta tuosta alkolukkoasiasta vallitsee siis hellyttävä yksimielisyys. Perustetaan puolue! Keksikää heti lisää asioita meidän puolueohjelmaan! Muuten voidaan leimautua niin sanotuksi yhden asian puolueeksi.
NuoriDaavid

Zeb kirjoitti:Mutta tuosta alkolukkoasiasta vallitsee siis hellyttävä yksimielisyys. Perustetaan puolue! Keksikää heti lisää asioita meidän puolueohjelmaan! Muuten voidaan leimautua niin sanotuksi yhden asian puolueeksi.
Muuten hyvä, mutta homma pyörii jo

Puolue voidaan silti perustaa. Jospa se rupeaisi ajamaan ehdottamaasi alkoholismin pakkohoitoa. Itse voisin perustaa ko. parantolan, jos sossu vaan maksaa.

Pyry-mies voisi varmaankin tulla sinne turvallisuuspäälliköksi, zeb lääkäriksi, Sika vetämään kuntopiiriä. IT-tukeen täältä löytyy porukkaa niin, että päät kolisevat yhteen.

Mun sihteerin paikka on vielä auki. Työhaastattelu järjestetään Kämpin sviitissä.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 04.10.2007 13:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Vaikka jättäisimme huomioimatta kaikki lainsäädännölliset ja kustannus/resurssikysymykset, niin en usko, että toimisi.

En usko että tuota mun juuri kehittelemää on missään laajamittaisesti kokeiltu.

Toimisi varmastikin osalle alkoholisteista, niille, jotka haluaisivat lopettaa juomisen mutteivat siihen vain kykene. Heidänkin uudelleenretkahtamisprosenttinsa tulisi olemaan huomattavan korkea, väitän minä.
Sille osalle, jonka mielestä 24/7 kuset ja paskat housussa kännääminen on hauskin tapa viettää elämäänsä, ei ole olemassa niskalaukausta parempaa vieroituskeinoa. Heistä vähintään 100% jatkaa juopotteluaan heti keskitysleiriltäsi päästyäänkin.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

SikaMika kirjoitti:keskitysleiriltäsi
Apua! Mikä minusta on tullut! Syytän yhteiskuntaa! Ja lapsuudenperhettä! Ja teitä!
NuoriDaavid

Zeb kirjoitti:
Apua! Mikä minusta on tullut! Syytän yhteiskuntaa! Ja lapsuudenperhettä! Ja teitä!
Hommaanhan voidaan yhdistää myös sairaalloisen lihavuuden hoito.

Keskistysleireillä ei ollut lihavia vankeja.
SikaMika

NuoriDaavid kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
Hommaanhan voidaan yhdistää myös sairaalloisen lihavuuden hoito.

Keskistysleireillä ei ollut lihavia vankeja.
Itse olen viime aikoina vähentänyt huomattavasti alkoholinkäyttöäni, samalla olen myös laihtunut kilotolkulla. Pyrin järkeilemään tekoni terveydellisillä ja ajankäytöllisillä syillä, mutta uskon vahvasti oikean motiivin löytyvän syvältä alitajunnasta: pelkään tiedostamattani niin paljon Zebin muilutettavaksi joutumista, että pyrin kaikin keinoin esittämään parantuneeni! :wink:
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

SikaMika kirjoitti:...uskon vahvasti oikean motiivin löytyvän syvältä alitajunnasta: pelkään tiedostamattani niin paljon Zebin muilutettavaksi joutumista, että pyrin kaikin keinoin esittämään parantuneeni!
:mrgreen: Päivän hyvä työ tehty taas! (Pohdin kyllä mahdatko sä sen enempää olla juonut kuin minäkään.)
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Itse voisin perustaa ko. parantolan, jos sossu vaan maksaa.

Pyry-mies voisi varmaankin tulla sinne turvallisuuspäälliköksi, zeb lääkäriksi, Sika vetämään kuntopiiriä. IT-tukeen täältä löytyy porukkaa niin, että päät kolisevat yhteen.
Sounds like a plan! Eikä tässä mitään sossua tarvita, justhan sä valittelit jossain ketjussa että firmallasi on niin paljon ylimääräistä rahaa ettet tiedä mihin sitä tunkea. Ja saadaanhan me puoluetukeakin!

Enää mun tarvii käännyttää sut mun puolelle myös eläinoikeus- ja ympäristökysymyksissä, niin puolueohjelma on valmis :D
Smailer

Viesti Kirjoittaja Smailer »

Zeb kirjoitti:...
Enää mun tarvii käännyttää sut mun puolelle myös eläinoikeus- ja ympäristökysymyksissä, niin puolueohjelma on valmis :D
Häh, oletko sä joku puunhalaaja? :shock: :nuts: :wink:
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Smailer kirjoitti:Häh, oletko sä joku puunhalaaja?
Tarpeen tullen saatan ollakin. Et oo näemmä stalkannut tarpeeksi tiiviisti.
SikaMika

Zeb kirjoitti: Pohdin kyllä mahdatko sä sen enempää olla juonut kuin minäkään.
Varo tuollaisia kerettiläisiä puheita, tai pian huomaat Zebiläisten kaaderien vievän sut omaan parantolaasi vastavallankumouksellisen leima otsassasi!

P.s. En mä niin kauheasti juonut aiemminkaan, nyt vielä vähemmän.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

SikaMika kirjoitti:Varo tuollaisia kerettiläisiä puheita, tai pian huomaat Zebiläisten kaaderien vievän sut omaan parantolaasi vastavallankumouksellisen leima otsassasi!
Tää riski on vaan otettava.
P.s. En mä niin kauheasti juonut aiemminkaan, nyt vielä vähemmän.
Mä taas en mielestäni niin kauheasti ole juonut koskaan, mutten ole ajatellut vähentääkään.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Zeb kirjoitti:Mutta tuosta alkolukkoasiasta vallitsee siis hellyttävä yksimielisyys. Perustetaan puolue! Keksikää heti lisää asioita meidän puolueohjelmaan! Muuten voidaan leimautua niin sanotuksi yhden asian puolueeksi.
Olet nopea. Mutta oletko Anu Vehviläinen, Tuija Brax, Anne Holmlund vai Paula Risikko?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

urpiainen kirjoitti:Olet nopea. Mutta oletko Anu Vehviläinen, Tuija Brax, Anne Holmlund vai Paula Risikko?
En ketään heistä, mutta ehkä meillä on telepaattinen yhteys :D
SikaMika

Zeb kirjoitti:
Mä taas en mielestäni niin kauheasti ole juonut koskaan, mutten ole ajatellut vähentääkään.
En minäkään. Olen vähentänyt ainoastaan dieettini ajaksi, senkin suurimmaksi osaksi ihan vain siksi että olen onnistunut aivopesemään itseni niin motivoituneeksi tähän hommaan ettei ole vaan pahemmin maistunut.
NuoriDaavid

SikaMika kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
En minäkään. Olen vähentänyt ainoastaan dieettini ajaksi, senkin suurimmaksi osaksi ihan vain siksi että olen onnistunut aivopesemään itseni niin motivoituneeksi tähän hommaan ettei ole vaan pahemmin maistunut.
Hankkikaa huone!
NuoriDaavid

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Itse voisin perustaa ko. parantolan, jos sossu vaan maksaa.

Sounds like a plan! Eikä tässä mitään sossua tarvita, justhan sä valittelit jossain ketjussa että firmallasi on niin paljon ylimääräistä rahaa ettet tiedä mihin sitä tunkea. Ja saadaanhan me puoluetukeakin!
Entisenä keskustanuorena en suostu edes naimaan vaimoani, ellei siihen saa yhteiskunnan tukea!

Kyllähän näin hyvään tarkoitukseen tarvitaan Eu:n, RAY:n, SPR:n, KELA:n, Jenny ja Antti Wihurin rahaston, Suomen kulttuurirahaston, Opetusministeriön kulttuurin tietoyhteiskuntaohjelman, Stiftelsen för Åbo Akademin, Svenska Kulturfondenin, Elinkeinoelämän valtuuskunnan, EK:n ja SAK:n tukea.
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

NuoriDaavid kirjoitti:
Entisenä keskustanuorena
Paras sossupokepaljastus pitkään aikaan!
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

NuoriDaavid kirjoitti:Entisenä keskustanuorena en suostu edes naimaan vaimoani, ellei siihen saa yhteiskunnan tukea!
Jäsenkorttia vilauttamalla saa neljästi vuodessa lomittajan ilmaiseksi siihen hommaan nii jää aikaa muuhunkin kuin tyhjänpäiväiseen nukuksimiseen. :)
Viimeksi muokannut PerttiMakimaa, 04.10.2007 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

NuoriDaavid kirjoitti:Mun sihteerin paikka on vielä auki. Työhaastattelu järjestetään Kämpin sviitissä.
Suostun, jos sihteeriksi tulee vaimosi 8)