prosessi kirjoitti:
Äläs nyt, se henkeään haukkova pikkukitinä on ainakin ihan paikallaan. Bliss on esimerkiksi muuttanut siellä kokonaan käsitykseni kristinuskosta kertomalla, että Jumala osallistui viimeiselle aterialle yhtenä opetuslapsista. Vasta siinä vaiheessa tajusin parin iiihan pienen aasinsillan avulla, että Raamattuhan aikuisten oikeesti keskittyy kertomaan Jumalan olevan maailmankaikkeuden suurin stalkkeri.
No niin ja koukussa ollaan. Perääntyminen lienee myöhäistä kun 7 vanhaa kamelia on jo bongannut minut. Tästähän tuli varsinainen ketjureaktio. Nyt vain pähkäilen mitä teen kun en välttämättä halua paljastaa henkilöllisyyttäni ihan kaikille. Onpas vaikeaa taas
Savannah kirjoitti:No niin ja koukussa ollaan. Perääntyminen lienee myöhäistä kun 7 vanhaa kamelia on jo bongannut minut. Tästähän tuli varsinainen ketjureaktio. Nyt vain pähkäilen mitä teen kun en välttämättä halua paljastaa henkilöllisyyttäni ihan kaikille. Onpas vaikeaa taas
Sen verran vähän Kitinäläisiä siellä on, että en säikkyisi ainakaan vielä.
Savannah kirjoitti:No niin ja koukussa ollaan. Perääntyminen lienee myöhäistä kun 7 vanhaa kamelia on jo bongannut minut. Tästähän tuli varsinainen ketjureaktio. Nyt vain pähkäilen mitä teen kun en välttämättä halua paljastaa henkilöllisyyttäni ihan kaikille. Onpas vaikeaa taas
Ratkaisin ongelman niin etten laittanut omaa nimeäni sinne, mutta nyt täytyy vain itse haalia kaikki kaverit uudestaan kasaan. Kyllähän ne kuvankin perusteella tunnistavat. Olen ehkä liiankin tarkka yhteystietojeni laittamisesta nettiin, mutta minkäs se jellona karvoistaan pääsisi.
Ratkaisin ongelman niin etten laittanut omaa nimeäni sinne, mutta nyt täytyy vain itse haalia kaikki kaverit uudestaan kasaan. Kyllähän ne kuvankin perusteella tunnistavat. Olen ehkä liiankin tarkka yhteystietojeni laittamisesta nettiin, mutta minkäs se jellona karvoistaan pääsisi.
Sitten vain muut vanhat kaverit eivät enää pysty etsimään nimellä. Eihän niitä yhteystietoja ole pakko laittaa näkyviin, ja jos sinulla kerran on se osoitteenluovutuskielto, ei nimi ole kovinkaan vaarallinen. Osoite, puh.nro., paikkakunta, työ- tai opiskelupaikka yms. pois näkyvistä vain.
prosessi kirjoitti:
Sitten vain muut vanhat kaverit eivät enää pysty etsimään nimellä. Eihän niitä yhteystietoja ole pakko laittaa näkyviin, ja jos sinulla kerran on se osoitteenluovutuskielto, ei nimi ole kovinkaan vaarallinen. Osoite, puh.nro., paikkakunta, työ- tai opiskelupaikka yms. pois näkyvistä vain.
Totta, tutkailen tässä juuri kaikkia vaihtoehtoja. Toisaalta ei se haittaa jos tämä pysyy kohtuullisen pienimuotoisena. Nyt täytyy vain odotella kärsivällisesti, että joku tuttu huomaa, että olen lähettänyt mailia ja katsovat kuvan. En ole vielä täysin perillä kaikista ominaisuuksista.
Hei yksi pieni juttu, johon olen törmännyt useampaan otteeseen tässä ketjussa:
Mitä ihmeen hienoa on "löytää x vuotta kadoksissa ollut tuttu" joltain interwebin lärvilautaselta? Häh, ei tajuu.
Jos mun tuttuni ovat olleet "kadoksissa" vuosia, sille on olemassa syynsä. Ne, joita haluan nähdä, näen aktiivisesti ihan muutenkin. Miksi vaivautua veivaamaan väsynyttä mukakiinnostunutta paskaa siitä, mitä jollekin leikkikoulun rinnakkaisluokan Jerille tai Sussulle kuuluu nykyään? Häh, ei tajuu.
SikaMika kirjoitti:Mitä ihmeen hienoa on "löytää x vuotta kadoksissa ollut tuttu" joltain interwebin lärvilautaselta? Häh, ei tajuu.
Jos mun tuttuni ovat olleet "kadoksissa" vuosia, sille on olemassa syynsä. Ne, joita haluan nähdä, näen aktiivisesti ihan muutenkin. Miksi vaivautua veivaamaan väsynyttä mukakiinnostunutta paskaa siitä, mitä jollekin leikkikoulun rinnakkaisluokan Jerille tai Sussulle kuuluu nykyään? Häh, ei tajuu.
Minä olen löytänyt itse yhden tutun ja yksi tuttu on löytänyt minut. Toinen heistä katosi muuttaessaan pois Suomesta, enkä vain saanut aikaiseksi alkaa selvitellä hänen yhteystietojaan sinne, koska se olisi ollut ainakin monimutkaista, ellei jopa mahdotonta. Kyseessä siis ala-asteaikainen koulukaveri, jonka kanssa silloin olin hyväkin ystävä.
Minut löytänyt henkilö puolestaan oli yläasteaikainen kaveri, jonka kanssa yhteydenpito oli silloinkin hankalaa, koska asuimme eri puolilla Suomea. Yhteydenpito loppui ihan omaan hankaluuteensa, mutta hän kuuluu ehdottomasti niihin ystäviin, joihin suhteen saa elvytettyä viidentoista vuoden tauon jälkeenkin.
SikaMika kirjoitti:
Jos mun tuttuni ovat olleet "kadoksissa" vuosia, sille on olemassa syynsä.
Jep et voinut sitten aikaisemmin sanoa? Huomasin saman ongelman. Voihan facebookissakin kieltäytyä "kaveruudesta" mutta tuntuu todella epäkohteliaalta ja kiusalliselta. Varsinkin kun jotkut vaikuttavat olevan kovinkin innoissaan. Joopajoo trallallaa. Kamalaa syrjiä vanhoja kavereita näin suoraan, varsinkin kun osaa ihmisistä on ihan kiva tavata.
Savannah kirjoitti:Ratkaisin ongelman niin etten laittanut omaa nimeäni sinne, mutta nyt täytyy vain itse haalia kaikki kaverit uudestaan kasaan.
Sitten vain muut vanhat kaverit eivät enää pysty etsimään nimellä. Eihän niitä yhteystietoja ole pakko laittaa näkyviin, ja jos sinulla kerran on se osoitteenluovutuskielto, ei nimi ole kovinkaan vaarallinen.
Erityistä varovaisuutta pitää harjoittaa, kun kertoo tietoja itsestään: puhelinnumeroa tai osoitetta ei pidä paljastaa. Käyttäjiä kehotetaan välittömästi ilmoittamaan havaitsemastaan epäasiallisesta käyttäytymisestä.
Aika erikoista, että siellä tosiaan pyydetään kaikki mahdolliset tiedot puhelinnumerosta osoitetietoihin. Mietin tässä vain, että 13-vuotiaskin on vielä aika nuori käyttäjä. Olisin itse ehdottanut rajaksi 15-16 vuotta.
Erityistä varovaisuutta pitää harjoittaa, kun kertoo tietoja itsestään: puhelinnumeroa tai osoitetta ei pidä paljastaa. Käyttäjiä kehotetaan välittömästi ilmoittamaan havaitsemastaan epäasiallisesta käyttäytymisestä.
Aika erikoista, että siellä tosiaan pyydetään kaikki mahdolliset tiedot puhelinnumerosta osoitetietoihin. Mietin tässä vain, että 13-vuotiaskin on vielä aika nuori käyttäjä. Olisin itse ehdottanut rajaksi 15-16 vuotta.
Joku ventovieras yritti ystävystyä, varmuuden vuoksi ignoroin, varsinkin kun kyseisellä henkilöllä oli esto jonka takia en voinut tarkistaa minkälaisesta tyypistä oli kyse. En osta sikaa säkissä.
prosessi kirjoitti:Joku ventovieras yritti ystävystyä, varmuuden vuoksi ignoroin, varsinkin kun kyseisellä henkilöllä oli esto jonka takia en voinut tarkistaa minkälaisesta tyypistä oli kyse. En osta sikaa säkissä.
Minulle kävi samalla tavalla. Toisaalta olen edelleen aivan ulapalla näiden warewolf-juttujen kanssa. Ei jummarra.
prosessi kirjoitti:Joku ventovieras yritti ystävystyä, varmuuden vuoksi ignoroin, varsinkin kun kyseisellä henkilöllä oli esto jonka takia en voinut tarkistaa minkälaisesta tyypistä oli kyse. En osta sikaa säkissä.
Minulle kävi samalla tavalla. Toisaalta olen edelleen aivan ulapalla näiden warewolf-juttujen kanssa. Ei jummarra.
Tuohon on helppo ratkaisu. Päättää vain, että kaikki mitä ei tajua alle minuutissa on niin huonosti suunniteltu, ettei niihin kannata edes koskea. Tuolla on muutenkin ihan liikaa kaikkea.
prosessi kirjoitti:
Tuohon on helppo ratkaisu. Päättää vain, että kaikki mitä ei tajua alle minuutissa on niin huonosti suunniteltu, ettei niihin kannata edes koskea. Tuolla on muutenkin ihan liikaa kaikkea.
Aluksi paikka teki vaikutuksen juuri monipuolisuudellaan, mutta alkuinnostuksen jälkeen olen huomannut, että vähän on ehkä kuitenkin enemmän tässäkin tapauksessa. Tuntuu, että mukaan rekrytoimani ihmiset ovat tällä hetkellä enemmän innoissaan kuin minä.
prosessi kirjoitti:
Aluksi paikka teki vaikutuksen juuri monipuolisuudellaan, mutta alkuinnostuksen jälkeen olen huomannut, että vähän on ehkä kuitenkin enemmän tässäkin tapauksessa. Tuntuu, että mukaan rekrytoimani ihmiset ovat tällä hetkellä enemmän innoissaan kuin minä.