Peruspalkan nostaminen hyödyttää eläkekertymässä, joka varsinkin naisvaltaisella alalla on tärkeää mahdollisten työhön tulevien katkojen vuoksi. Älä nyt viitsi väittää taas tuota ettei kenenkään palkkaa pidä nostaa koska se ei oikeasti nouse.PerttiMakimaa kirjoitti: Veronmaksajien keskusliitto laski, että verojen jälkeen tarjotulla sopimuksella jää heille käteen noin 200E/kk, pyydetyllä 15% lisää jäisi käteen (Kelan mukaan) kaikkien rakastamalla progressiolla 280E/kk. Summat ovat näitä mystisiä kokonaisansioita koko sopimuskaudelta. Oletan ettei laskelmassa otettu huomioon kunnallisverojen nostoa.
Sairaanhoitajien palkankorotukset
-
- Kitisijä
Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset
Elämä kantaa, jos sen antaa
Hurskastelen sen verran vielä, että toivon kaiken menevän hyvin päin.
Olen joutunut käyttämään suuren yliopistosairaalan palveluita viimeisen vuoden aikana sen verran, että muutos järjestelmään näyttää väistämättömältä.
Olen katsellut yksityisiä hoitovakuutuksia.
Olen joutunut käyttämään suuren yliopistosairaalan palveluita viimeisen vuoden aikana sen verran, että muutos järjestelmään näyttää väistämättömältä.
Olen katsellut yksityisiä hoitovakuutuksia.
K:Mainittu määrä palkanlisää ja sitten töihin takaisin kuin mitään ei olisi tapahtunut?PerttiMakimaa kirjoitti:Kysymykseni olikin, mitä he voittavat?NuoriDaavid kirjoitti:Jos hoitajat pysyvät yhtenäisinä, he voittavat. Simple as that.
Selvennän vielä kerran: tuen lakkoa, vaikka käytänkin eo. ilmauksia.
Mainittu määrä palkanlisää ja sitten töihin takaisin kuin mitään ei olisi tapahtunut?
Veronmaksajien keskusliitto laski, että verojen jälkeen tarjotulla sopimuksella jää heille käteen noin 200E/kk, pyydetyllä 15% lisää jäisi käteen (Kelan mukaan) kaikkien rakastamalla progressiolla 280E/kk. Summat ovat näitä mystisiä kokonaisansioita koko sopimuskaudelta. Oletan ettei laskelmassa otettu huomioon kunnallisverojen nostoa.
Tästä varmaan päästäisiinkin mukavasti takaisin siihen, kuka todella hyötyy tästä jutusta.
V:Niin. Mitäs ihmeellistä tuossa on?
Tottakai Tehy allekirjoittaa sopimuksen, joka antaa vähemmän kuin he vaativat. Sehän on normaalia neuvottelua. Sitten kun on päästy sopimukseen, niin porukkaa jatkaa töitä entiseen malliin, mutta paremmalla palkalla.
Ihmiset arvostavat bruttopalkkaa.
Reikihoitajan kirjoittamaa tekstiä "huuhaa" forumilta:
"Käsittämättömintä koko polemiikissa on se, että sairaanhoitajia ja muitakin terveydenhuollon henkilöstöä pidetään jotenkin itsellemme niin välttämättömänä ammattikuntana, etteivät he saisi ollenkaan tehdä omia valintojaan. Koko yhteiskunta saisi muka päättää jokaisen tekonsa, kun kaikille muille aloille sentään on annettu kaiken maailman vapauksia. Eli missä on ihmisten itsemäärämisoikeus silloin, kun pitäisi tehdä OMAN elämänsä valintoja? Onko kyse siis lopulta ainoastaan siitä, että olemme niin turkasen riippuvaisia siitä, että aina on joku korjaamassa niitä itse tekemiämme jälkiä omalle kehollemme, mutta emme tee niille asioille itse mitään? Eli tarvitsemmeko heitä sen takia, kun olemme itse niin vastuuttomia, ettemme huolehdi terveydestämme ajoissa ja näin ollen vain siirrämme painolastia sellaisten harteille, jotka eivät ole millään tavalla siitä omasta terveydestämme vastuussa vaan ovat ainoastaan auttaneet meitä?
Sitten emme haluaisi siitä antaa kunnon korvausta, koska tunnemme kuitenkin jossain alitajunnassamme syyllisyyttä, koska tiedämme olevamme ITSE kaiken sen heidän työtaakkansa aiheuttajia. Tämän vuoksi siis esitetään, että sairaanhoitajat marttyyreina, sillä ovathan hekin niitä oman sairautensa eli burn outinsa aiheuttajia, koska jatkavat tätä oravanpyörää niin kauan, kunnes jotain on pakko tehdä, kuten nyt on...
Jotenka nyt onkin jokaiselle näytön paikka, että kenenkä takana silloin seisovat, kun pitää olla esikuva siitä itseillemme kuuluvasta vastuusta!"
Aika syvällistä, mutta hyvin totta.
"Käsittämättömintä koko polemiikissa on se, että sairaanhoitajia ja muitakin terveydenhuollon henkilöstöä pidetään jotenkin itsellemme niin välttämättömänä ammattikuntana, etteivät he saisi ollenkaan tehdä omia valintojaan. Koko yhteiskunta saisi muka päättää jokaisen tekonsa, kun kaikille muille aloille sentään on annettu kaiken maailman vapauksia. Eli missä on ihmisten itsemäärämisoikeus silloin, kun pitäisi tehdä OMAN elämänsä valintoja? Onko kyse siis lopulta ainoastaan siitä, että olemme niin turkasen riippuvaisia siitä, että aina on joku korjaamassa niitä itse tekemiämme jälkiä omalle kehollemme, mutta emme tee niille asioille itse mitään? Eli tarvitsemmeko heitä sen takia, kun olemme itse niin vastuuttomia, ettemme huolehdi terveydestämme ajoissa ja näin ollen vain siirrämme painolastia sellaisten harteille, jotka eivät ole millään tavalla siitä omasta terveydestämme vastuussa vaan ovat ainoastaan auttaneet meitä?
Sitten emme haluaisi siitä antaa kunnon korvausta, koska tunnemme kuitenkin jossain alitajunnassamme syyllisyyttä, koska tiedämme olevamme ITSE kaiken sen heidän työtaakkansa aiheuttajia. Tämän vuoksi siis esitetään, että sairaanhoitajat marttyyreina, sillä ovathan hekin niitä oman sairautensa eli burn outinsa aiheuttajia, koska jatkavat tätä oravanpyörää niin kauan, kunnes jotain on pakko tehdä, kuten nyt on...
Jotenka nyt onkin jokaiselle näytön paikka, että kenenkä takana silloin seisovat, kun pitää olla esikuva siitä itseillemme kuuluvasta vastuusta!"
Aika syvällistä, mutta hyvin totta.
^^Oliko sinulla jokin erityinen asia, mihin halusit kiinnittää huomiota?
Minä pyydään tutkimaan tästä excel-taulukosta terveydenhuoltomenojen osuutta BKT:sta vuonna 2005. Havaitaan, että suomen 7,5% on OECD:n mittakaavassa vähän.
http://www.oecd.org/dataoecd/46/36/38979632.xls
Minä pyydään tutkimaan tästä excel-taulukosta terveydenhuoltomenojen osuutta BKT:sta vuonna 2005. Havaitaan, että suomen 7,5% on OECD:n mittakaavassa vähän.
Ei mitään erityistä. Tuossa oli vaan yleistä pohdintaa asiasta.NuoriDaavid kirjoitti:^^Oliko sinulla jokin erityinen asia, mihin halusit kiinnittää huomiota?
Yleisestikin ottaen vieroksun OECD:n tilastojen käyttöä katsellessa palkkatasoja Suomessa. Täällä on palkkakuoppa kaikilla muilla paitsi teollisuuden duunareilla. Lääkäreistä en tosin ole varma?
Kyllä lääkärit(kin) ovat oecd-tason alapuolella, älä huolehdiPerttiMakimaa kirjoitti:Ei mitään erityistä. Tuossa oli vaan yleistä pohdintaa asiasta.NuoriDaavid kirjoitti:^^Oliko sinulla jokin erityinen asia, mihin halusit kiinnittää huomiota?
Yleisestikin ottaen vieroksun OECD:n tilastojen käyttöä katsellessa palkkatasoja Suomessa. Täällä on palkkakuoppa kaikilla muilla paitsi teollisuuden duunareilla. Lääkäreistä en tosin ole varma?

Mutta olen jo aiemminkin todennut, että vaikka verotus on kireää ja palkat huonot, ovat hinnat onneksi vastapainona korkeat.
http://www.talouselama.fi/docview.do?f_id=1243933NuoriDaavid kirjoitti:Kyllä lääkärit(kin) ovat oecd-tason alapuolella, älä huolehdi
Mutta olen jo aiemminkin todennut, että vaikka verotus on kireää ja palkat huonot, ovat hinnat onneksi vastapainona korkeat.
Onneksi hinnat nousevat tämän palkkakierroksen jälkeen vielä ennätyksellisen paljon lisää. Siihen onkin kiva laittaa vielä veronkorotukset energiapuolelle ja kunnallisveroon.
Jippii!
Onko se hyvä vai huono asia? Jos huono, pitäisikö lisäraha osoittaa mielestäsi ennemmin lisähoitajien palkkaamiseen, vaiko nykyisten hoitajien palkkojen nostamiseen?NuoriDaavid kirjoitti:Minä pyydään tutkimaan tästä excel-taulukosta terveydenhuoltomenojen osuutta BKT:sta vuonna 2005. Havaitaan, että suomen 7,5% on OECD:n mittakaavassa vähän.
Miten julkisten menojen hillitön kasvattaminen auttaa tuossa yhtälössä?NuoriDaavid kirjoitti:Mutta olen jo aiemminkin todennut, että vaikka verotus on kireää ja palkat huonot, ovat hinnat onneksi vastapainona korkeat.
Lähinnä yritän tuoda esiin, että terveydenhuolto on suomessa halpaa. Halpuus on tietenkin hyvä asia, mutta toisaalta se kertoo, että kustannusten nousu on ymmärrettävää.Googlebot kirjoitti:Onko se hyvä vai huono asia? Jos huono, pitäisikö lisäraha osoittaa mielestäsi ennemmin lisähoitajien palkkaamiseen, vaiko nykyisten hoitajien palkkojen nostamiseen?NuoriDaavid kirjoitti:Minä pyydään tutkimaan tästä excel-taulukosta terveydenhuoltomenojen osuutta BKT:sta vuonna 2005. Havaitaan, että suomen 7,5% on OECD:n mittakaavassa vähän.
NuoriDaavid kirjoitti:Mutta olen jo aiemminkin todennut, että vaikka verotus on kireää ja palkat huonot, ovat hinnat onneksi vastapainona korkeat.
Palkankorotus määritelmän mukaan korottaa palkkaaGooglebot kirjoitti: Miten julkisten menojen hillitön kasvattaminen auttaa tuossa yhtälössä?

Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 16.10.2007 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toisaalta kiiristää veroja, MUTTA vastapainona nostaa hintoja.Googlebot kirjoitti:Miten julkisten menojen hillitön kasvattaminen auttaa tuossa yhtälössä?NuoriDaavid kirjoitti:Mutta olen jo aiemminkin todennut, että vaikka verotus on kireää ja palkat huonot, ovat hinnat onneksi vastapainona korkeat.
^ Just eilen rupesin iltasella uutisia katsoessa miettimään tulevaa omaa synnytystä. Neljässä viikossa "koulutetaan" porukkaa tehtäviin, yritä nyt siinä sitten rauhoittua... Mihinköhän pääsis rahalla synnyttämään turvallisesti rauhallisin mielin? Jos maksais jollekin ammattitaitoselle kolmikolle? 
Muoks: tai no kai 2 tyyppii riittäis. Mistä sellasii saa vuokrattuu, ND?

Ei taida olla yksityisiä pelveluita tuolla alalla tarjolla.Geetzu kirjoitti:^ Just eilen rupesin iltasella uutisia katsoessa miettimään tulevaa omaa synnytystä. Neljässä viikossa "koulutetaan" porukkaa tehtäviin, yritä nyt siinä sitten rauhoittua... Mihinköhän pääsis rahalla synnyttämään turvallisesti rauhallisin mielin? Jos maksais jollekin ammattitaitoselle kolmikolle?
Näin pelkäsinkin. Keskospuolelta lakkoon kai osallistuisi ylivoimaisesti suurin osa hoitajista tossa meidän hospitalissa, joten toivon nyt ainakin, ettei mahatyyppi tänne kiireellä halua. Äitinsä joutuu vielä linnaan hoitajien tapoista...NuoriDaavid kirjoitti:Ei taida olla yksityisiä pelveluita tuolla alalla tarjolla.
Mun sympatiathan loppuu aina siihen kun joku asia rupeaa koskettamaan mua tai läheisiäni henkkoht. Varmaan joku muukin saattais myöntää saman.
Vaikea uskoa, että siihen asti mennään, että 13 000 hoitajaa jää kotiin. Uskon, että ratkaisu syntyy ennen sitä.Geetzu kirjoitti:Näin pelkäsinkin. Keskospuolelta lakkoon kai osallistuisi ylivoimaisesti suurin osa hoitajista tossa meidän hospitalissa, joten toivon nyt ainakin, ettei mahatyyppi tänne kiireellä halua. Äitinsä joutuu vielä linnaan hoitajien tapoista...NuoriDaavid kirjoitti:Ei taida olla yksityisiä pelveluita tuolla alalla tarjolla.
Mun sympatiathan loppuu aina siihen kun joku asia rupeaa koskettamaan mua tai läheisiäni henkkoht. Varmaan joku muukin saattais myöntää saman.
Ihme jankutusta muuten tuo, kelpaako nimilista irtisanoutumisilmoitukseksi vai ei.
Jos hoitajat eivät tule töihin, niin mitä työnantaja aikoo tehdä? Irtisanoa heidät?
Jos hoitajat eivät tule töihin, niin mitä työnantaja aikoo tehdä? Irtisanoa heidät?

He eivät ole silloin sitovasti irtisanoutuneet, joten heidät voidaan velvoittaa suojatyöhön sanktioiden uhalla. Helppoa.NuoriDaavid kirjoitti:Ihme jankutusta muuten tuo, kelpaako nimilista irtisanoutumisilmoitukseksi vai ei.
Tyytymättömyyttä
Pakon edessä:
"Lääkäriliiton varatoiminnanjohtaja Risto Ihalainen pitää järjestelmää täysin vanhentuneena. "Missään muussa maassa ei ole terveydenhuoltona tällaista kuntien tasolle hajautettua kummajaista. Kun 400 paikassa pitää olla kapasiteettia ja jatkuva valmius, tehokkuus on sen mukaista", Ihalainen sanoo.
Hänen mukaansa terveydenhuolto on säilynyt nykymuodossaan vain kuntapäättäjien jäykkyyden ja alhaisten palkkojen ansiosta."
Älkää nyt sitten vuoden kahden päästä tulko kertomaan, että Teillä ei ollut tietoa asiasta.
Pakon edessä:
"Lääkäriliiton varatoiminnanjohtaja Risto Ihalainen pitää järjestelmää täysin vanhentuneena. "Missään muussa maassa ei ole terveydenhuoltona tällaista kuntien tasolle hajautettua kummajaista. Kun 400 paikassa pitää olla kapasiteettia ja jatkuva valmius, tehokkuus on sen mukaista", Ihalainen sanoo.
Hänen mukaansa terveydenhuolto on säilynyt nykymuodossaan vain kuntapäättäjien jäykkyyden ja alhaisten palkkojen ansiosta."
Älkää nyt sitten vuoden kahden päästä tulko kertomaan, että Teillä ei ollut tietoa asiasta.
No eikös tämä tarkoita sitä, että palkankorotukset eivät ole mikään ongelma? Tehostetaan toimintaa vastaavasti?PerttiMakimaa kirjoitti:
Onko tämä asia nyt varmasti selitetty niille, jotka ovat irtisanoutumassa. Että kun voitatte tämän teemme rakennemuutoksen alalle ja totta tosiaan löydätte itsenne kännykköjä kokoamasta? Ja pikkupaikkakuntien terveyskeskuksien homevaurioista ei tarvitse välittää, kun ne puretaan kuitenkin. Liikennöitsijät kiittävät.NuoriDaavid kirjoitti:No eikös tämä tarkoita sitä, että palkankorotukset eivät ole mikään ongelma? Tehostetaan toimintaa vastaavasti?PerttiMakimaa kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Onko tämä asia nyt varmasti selitetty niille, jotka ovat irtisanoutumassa. Että kun voitatte tämän teemme rakennemuutoksen alalle ja totta tosiaan löydätte itsenne kännykköjä kokoamasta? Ja pikkupaikkakuntien terveyskeskuksien homevaurioista ei tarvitse välittää, kun ne puretaan kuitenkin. Liikennöitsijät kiittävät.NuoriDaavid kirjoitti:No eikös tämä tarkoita sitä, että palkankorotukset eivät ole mikään ongelma? Tehostetaan toimintaa vastaavasti?PerttiMakimaa kirjoitti:
Ken elää hän näkee. Itse uskon, että väestön vanheneminen ja työtätekevien ikäluokkien pieneneminen takaavat sen, että terveydenhuoltosektorilla työskenteleville riittää töitä.
Joo minäkin uskon:NuoriDaavid kirjoitti:Ken elää hän näkee. Itse uskon, että väestön vanheneminen ja työtätekevien ikäluokkien pieneneminen takaavat sen, että terveydenhuoltosektorilla työskenteleville riittää töitä.
- Poliitikkojen reiluuteen
- Verojen alenemiseen
- Asuntojen hintojen loputtomaan nousuun
- Ihmisten pohjattomaan viisauteen
jne..