Tai sitten jonkun spesialiteetin edustaja jossa ei lainkaan keskeytyksiin törmää. Niin se menee, että kun erikoistuu yhteen erikoisalaan, niin vuosikausia käyttämättömänä lepäävät tiedot lakastuvat. Minä en esimerkiksi voi väittää tietäväni vaikkapa silmälääkärihommista juurikaan.Chap kirjoitti:Ehkä hän on vain puoskari?
Sairaanhoitajien palkankorotukset
Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset
En osaa sanoa, ajatus ei konkretisoitunut niin pitkällä.Chap kirjoitti:Minkä alan insinööri susta olisi tullut?NuoriDaavid kirjoitti:Myönnän auliisti, että jos en olisi lääkäri, vaan esim ekonomi tai insinööri (mitkä olivat aivan hilkulla, mutta vaaka kallistui näin), niin olisin ehdottomasti hoitajien vaateita vastaan.
Minulla on insinöörin sielu lääkärin ruumissa.
No eihän lääkkeellisiin keskeytyksiin törmää konkreettisesti muut kuin gynekologit. Sitä paitsi silloin kun minä opiskelin, ei lääkkeellisiä keskeytyksiä tehty.Zeb kirjoitti:Tai sitten jonkun spesialiteetin edustaja jossa ei lainkaan keskeytyksiin törmää. Niin se menee, että kun erikoistuu yhteen erikoisalaan, niin vuosikausia käyttämättömänä lepäävät tiedot lakastuvat. Minä en esimerkiksi voi väittää tietäväni vaikkapa silmälääkärihommista juurikaan.Chap kirjoitti:Ehkä hän on vain puoskari?
Miksi? Oletko keskiarvoa huonompi tai laiskempi?Zeb kirjoitti: Jotain kertoo ehkä se, että olen ollut tyytyväinen palkkaani vaikka se on kirkkaasti lääkärien keskiansion alapuolella.
Luulen että tiedät vastauksen kysymättäkin.NuoriDaavid kirjoitti:Miksi? Oletko keskiarvoa huonompi tai laiskempi?
Olet nainen?Zeb kirjoitti:Luulen että tiedät vastauksen kysymättäkin.NuoriDaavid kirjoitti:Miksi? Oletko keskiarvoa huonompi tai laiskempi?
älä ota sitä vakavasti
Ok, uskon jo tästä että tiedät syyn, ainakin sinun pitäisi tietääNuoriDaavid kirjoitti: Olet nainen?
älä ota sitä vakavasti

Törmäävät (jos ei nyt ihan konkreettisesti, niin kuitenkin) nyt vaikka tk-lääkärit tai muiden alojen sairaalalääkärit. Terkkariin kai usein menevät jälkitarkastukseen, ja kai siinä on hyvä lääkärin tietää mitä potilaalle on tehty. Sairaalassakin on joskus hoitamani potilas käynyt välillä gynen konsultaatiossa keskeytyksessä ja palannut sitten takaisin meitin klinikan hoitoon muissa asioissa.NuoriDaavid kirjoitti:No eihän lääkkeellisiin keskeytyksiin törmää konkreettisesti muut kuin gynekologit. Sitä paitsi silloin kun minä opiskelin, ei lääkkeellisiä keskeytyksiä tehty.
Tuon vanha parta -selityksesi hyväksyn.
Olipas kryptinen kommentti.Zeb kirjoitti:Ok, uskon jo tästä että tiedät syyn, ainakin sinun pitäisi tietääNuoriDaavid kirjoitti: Olet nainen?
älä ota sitä vakavasti
Rehellisesti: Olet palkkatasoosi tyytyväinen, koska luonteesi on sellainen. On hyvä asia, että olet tyytyväinen. Tyytymättömyydestä harvoin on absoluuttista hyötyä ja ihmiselon tarkoitus on aivojen mielihyväkeskuksen stimulointi ja tyytymättömyys häiritsee sitä.
Apropoo: en ole koskaan ollut tk:ssa töissä. Valmistuin lama-aikaan ja silloin oli käytössä tilapäinen sääntö, että orientoivan vaiheen saattoi suorittaa ilman tk-palvelua.Zeb kirjoitti: Terkkariin kai usein menevät jälkitarkastukseen
No voi perse sun kanssasi. Vastaan yv:nä koska en halua levitellä puolta elämääni tähän.NuoriDaavid kirjoitti:Olipas kryptinen kommentti.
Rehellisesti: Olet palkkatasoosi tyytyväinen, koska luonteesi on sellainen. On hyvä asia, että olet tyytyväinen. Tyytymättömyydestä harvoin on absoluuttista hyötyä ja ihmiselon tarkoitus on aivojen mielihyväkeskuksen stimulointi ja tyytymättömyys häiritsee sitä.
Kaverille kanssa! Eli mulleZeb kirjoitti:No voi perse sun kanssasi. Vastaan yv:nä koska en halua levitellä puolta elämääni tähän.NuoriDaavid kirjoitti:Olipas kryptinen kommentti.

Äh, laitetaan nyt sitten kun vaikutat fiksulta ja empaattiselta tyypiltä.Chap kirjoitti:Kaverille kanssa! Eli mulle
Tosiasiassa et voi vastustaa insinöörin pyyntöä.Zeb kirjoitti:Äh, laitetaan nyt sitten kun vaikutat fiksulta ja empaattiselta tyypiltä.Chap kirjoitti:Kaverille kanssa! Eli mulle
Harva nainen pystyy. Todennäköisesti pitää olla umpilesbo, että pystyy siihen.NuoriDaavid kirjoitti:Tosiasiassa et voi vastustaa insinöörin pyyntöä.Zeb kirjoitti:Äh, laitetaan nyt sitten kun vaikutat fiksulta ja empaattiselta tyypiltä.Chap kirjoitti:Kaverille kanssa! Eli mulle
Olisi sittenkin pitänyt mennä Onaniemeen.Chap kirjoitti:Harva nainen pystyy. Todennäköisesti pitää olla umpilesbo, että pystyy siihen.NuoriDaavid kirjoitti:Tosiasiassa et voi vastustaa insinöörin pyyntöä.Zeb kirjoitti:
Äh, laitetaan nyt sitten kun vaikutat fiksulta ja empaattiselta tyypiltä.

-
- Kitinän uhri
Takaako sekään vielä mitään? (nokkaeläimen viesti toisaalla)Chap kirjoitti:Harva nainen pystyy. Todennäköisesti pitää olla umpilesbo, että pystyy siihen.NuoriDaavid kirjoitti:Tosiasiassa et voi vastustaa insinöörin pyyntöä.Zeb kirjoitti:
Äh, laitetaan nyt sitten kun vaikutat fiksulta ja empaattiselta tyypiltä.
Insinööri pystyy mihin vain!ak kirjoitti:Takaako sekään vielä mitään? (nokkaeläimen viesti toisaalla)Chap kirjoitti:Harva nainen pystyy. Todennäköisesti pitää olla umpilesbo, että pystyy siihen.NuoriDaavid kirjoitti:
Tosiasiassa et voi vastustaa insinöörin pyyntöä.
Insinöörihän on myös naisasioiden McGyverNuoriDaavid kirjoitti:Insinööri pystyy mihin vain!

Niin pystyy ...NuoriDaavid kirjoitti:Insinööri pystyy mihin vain!ak kirjoitti:Takaako sekään vielä mitään? (nokkaeläimen viesti toisaalla)Chap kirjoitti: Harva nainen pystyy. Todennäköisesti pitää olla umpilesbo, että pystyy siihen.

Hmmm ... itsellä ei kyllä varsinaisessa työssä tunnu tuolta, koska työnantaja ei "henkilöidy" silleen (jos jos niin haluaa kuvitella, niin ei tule suru puseroon). Enemmänkin saisi maksaa, varaa kyllä on.Zeb kirjoitti:Kukaan ei varmaan todennäköisesti usko, mutta itseäni arveluttaisi kovasti ottaa vastaan palkkaa, joka olisi suurempi kuin kokisin työlläni ansaitsevani. Olen poikkeuksellisen hullu?
Mitä tulee taas siihen, mitä tekee ystävien/tuttujen tai sukulaisten eteen, niin siinä kohtaa olen äärimmäisen huono ottamaan mitään korvausta. Kyllä ne sitten tuputtavat, kumminki.

Entä jos onkin konitohtori?Chap kirjoitti:Ehkä hän on vain puoskari?

Voihan se noin olla. Vaatimattomuus on kaunista. Äh ei kai se siitä vaatimattomuudestakaan ole yksin kiinni. Olenkohan mä itse tyytyväinen?NuoriDaavid kirjoitti:Rehellisesti: Olet palkkatasoosi tyytyväinen, koska luonteesi on sellainen. On hyvä asia, että olet tyytyväinen. Tyytymättömyydestä harvoin on absoluuttista hyötyä ja ihmiselon tarkoitus on aivojen mielihyväkeskuksen stimulointi ja tyytymättömyys häiritsee sitä.

Tavallaan kyllä ja tavallaan en. Monimutkainen juttu.
Oliko tämä viittaus minuun? Toivottavasti.Zeb kirjoitti:Minua taas ihmetyttää sellainen älyllinen epärehellisyys ettei edes pyri objektiivisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen.NuoriDaavid kirjoitti:Myönnän auliisti, että jos en olisi lääkäri, vaan esim ekonomi tai insinööri (mitkä olivat aivan hilkulla, mutta vaaka kallistui näin), niin olisin ehdottomasti hoitajien vaateita vastaan.
Objektiivisesti oikeaa palkkatasoa (työntekijän työpanoksen hintaa) ei ole olemassa sen enempää, kuin minkään muunkaan hyödykkeen hintaa. Kysyntä ja tarjonta määräävät hinnat.
Oikeudenmukaisen palkkatason määritteleminen lienee myös mahdotonta. Esim. kaikki suomalaiset ovat globaalisti katsoen suurituloisia, mutta oecd:n mittakaavassa huonosti palkattuja. Onko palkkamme siis oikeudenmukaisesti arvioiden liian hyvä vai liian huono vai oikea?
Itse kannatan mahdollisimman pientä julkista sektoria ja alhaista verotusta. Silti kannatan sairaanhoitajien palkankorotuksia.
Kun olen yrittänyt selvittää, miksi näin, niin näen kaksi mahdollisuutta;
1)Samaistan itseni jollain tavalla sairaanhoitajiin. Olen tehnyt sairaanhoitajan työtä ja teen jatkuvasti työtä heidän kanssaan
2)Olen itsekäs ja ajattelen sh:n palkankorotuksen hyödyttävän myös itseäni.
Todennäköisesti molemmat selitykset ovat oikeita.
Mielestäni minä nimenomaan olen älyllisesti rehellinen, koska tunnustan ristiriitaisuuteni.
Meillä on erilainen maailmankatsomus. Sinä olet markkinauskovainen realisti, minä jotain mahdotonta absoluuttista oikeudenmukaisuutta tavoitteleva idealisti.NuoriDaavid kirjoitti:Oliko tämä viittaus minuun? Toivottavasti.Zeb kirjoitti:Minua taas ihmetyttää sellainen älyllinen epärehellisyys ettei edes pyri objektiivisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen.
Objektiivisesti oikeaa palkkatasoa (työntekijän työpanoksen hintaa) ei ole olemassa sen enempää, kuin minkään muunkaan hyödykkeen hintaa. Kysyntä ja tarjonta määräävät hinnat.
Oikeudenmukaisen palkkatason määritteleminen lienee myös mahdotonta. Esim. kaikki suomalaiset ovat globaalisti katsoen suurituloisia, mutta oecd:n mittakaavassa huonosti palkattuja. Onko palkkamme siis oikeudenmukaisesti arvioiden liian hyvä vai liian huono vai oikea?
Mielestäni minä nimenomaan olen älyllisesti rehellinen, koska tunnustan ristiriitaisuuteni.
Minusta esimerkiksi politiikkaan tulisi valita ihmisiä, jotka ajattelevat kansan ja osin jopa maailman etua mahdollisimman objektiivisesti, inhimillisesti ja jonkinlaisten universaalien arvojen pohjalta. Ottaa päähän tuollainen 200 kpl pässilauma (ok, ei ne kaikki sellaisia ole), jotka vetävät narusta surutta oman äänestäjäkuntansa suuntaan ilman ajatustakaan siitä mitä tämä vaikuttaa kokonaisuuteen. Kun mahdollisimman moni ihminen voi riittävän hyvin, niin kansakin voi silloin hyvin. Huono-osaisten osuus ja asema vaikuttavat myös hyväosaisten asemaan.
Minusta suurta älyllistä epärehellisyyttä osoitti mm eräs läheiseni, joka äänesti ensin keskustaa kun oli yrittäjä ja sitten perussuomalaisia

Eikö ihmisillä oikeasti ole muita arvoja kuin oma napansa? Onko todella ylivoimaista ajatella asioita (edes parhaansa mukaan) kokonaisuuden kannalta? Ehkä nyt kysyn väärältä ihmiseltä näitä juttuja, sillä jos muistan oikein niin sinä ND, surutta ajattelit kaupunkimaasturin hankkimista/hankitkin sellaisen(?) täysin tietoisena vallitsevista ympäristöongelmista.
Ehkä omatunto on sitten vaan niin out.