Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Yleinen lätinä jä kitinä
Googlebot

Re: Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

1108 kirjoitti: Metsästys erikseen ja urheiluammunta erikseen, soppaan vielä perinneaseet (mustaruuti).

Tosin esim haulikkoa voita hakea urheiluammuntaan jos sen käyttötarkoitus on esim Skeet tai Trap.
Ok. Ja joo jostain syystä unohdin kokonaan urheiluammuntaan käytettävät haulikot.
Geetz

Viesti Kirjoittaja Geetz »

masa kirjoitti:Amen.
Mutta mutta... Miksi se häiritsee muita jos osa ihmisistä kokee saavansa hyödyn napeista, vaikka söisivätkin niitä turhaan? Huoli heidän terveydestään? Miten heidät saisi pakotettua ammattilaisen puheille jos lääke toimiikin eikä syytä uusille konsteille oikein mielessä ole?
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Haemaeraemies kirjoitti:No ainaki SSRI-repsoja lyödään helpostikin kouraan senkin varjolla että selviät sinne asti että pääset terapiaan. Eli kyllä, lääkkeitä saa helposti, mutta varsinaista hoitoa ei niinkänä helposti. Kyllä motivoitunut ihminen saa itsensä hoidettua jollekin vastaanotolle, mutta useilla tuntuu olevan sellainen kuva että lääkkeet ovat jotenki autuaaksi tekeviä, eikä sitä terapiaa sitten koskaan saada tai hoideta.

pkv-lääkkeet, eli keskushermostoon mainittavasti vaikuttavat lääkkeet(mm: bentsodiatsepiinit) ovat sitten tarkeman valvonnan takana, vaikkakin tässä tulee sitten lekurin oma arviointi vastaan, on tuolla ulkona todella edesvastuuttomia tapauksia.
Fiksua puhetta tässä. Terapian saatavuus on todellakin ongelma. Nopiaan ei pääse, mutta hyvä jos sitten vaikka pillereillä ja seurantakäynneillä saadaan ihminen kannettua sinne asti.

Kiva myös, että joku muukin kuin lekurit osaa erottaa depislääkkeet bentsoista.
safi

Viesti Kirjoittaja safi »

NuoriDaavid kirjoitti:Minä syön mielialalääkettä. Olen syönyt jo seitsemän vuotta. Minulla on kolme lasta.

Löytyy "pimp my head" -ketjusta. Vähentää tarpeetonta ahdistusta. MAsentunut en ole koskaan ollut.
Miksiköhän tämä ei tule edes yllätyksenä. hohoijaa!!
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vihtahousu kirjoitti:Niin ja ilman lääkkeitä olis omankäden teloitus nähty jo.
No mut sehän olis ollut vaan luonnonvalintaa ja geenipooli olisi säilynyt puhtaampana - heikot sortuu elon tiellä! *alittaa todennäköisesti taas yhden Pertin rimoista*
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Googlebot kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
Zeb kirjoitti:No just näin. Sulle olis sitten varmaan ihan sama saatko korvatulehdukseen sytostaattia tai antibioottia.
Täytyy kyllä välihuomauttaa, että keskustelutyylisi provoutuessasi alittaa monia rimoja.
Myöntäisitkö hänelle aseluvan?
Niin, siinäpä mietittävää! Moottorisahahan mulla jo on 8)
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

safi kirjoitti:Miksiköhän tämä ei tule edes yllätyksenä. hohoijaa!!
Kas kummaa kun minusta ND taas on vaikuttanut yhdeltä tasapainoisimmista ihmisistä tällä palstalla. En usko, että olet tosissasi, kunhan provoilet lämpimiksesi.
Geetz

safi kirjoitti:
Geetz kirjoitti:Itseäni pelottaa lasten kasvatuksessa enemmän ne ihmiset, jotka asettavat itsensä sen kaiken pilleripopsijamassan yläpuolelle, asettuvat sinne omaan ylhäyteensä kaikessa upeudessaan ja komeudessaan. Ehkä jopa teilaavat osan siitä säälittävänä pitämästään massasta (niin kuin eilen)...
Niinpä niin geetsu. Minut on kasvatettu kestämään pettymyksiä ja vastoinkäymisiä elämässä, enkä ole ikinä saanut mitään ilmaiseksi ilman vaivannäköä. Mites on geetsu sinun laitasi? Sinä olet käsitykseni mukaan juuri niitä tyttöjä, joilla ei ole ollut yhtä hyvä onni vanhempien suhteen ja miten luulet omille lapsillesi tulevaisuudessa käyvän?
Pullamössö ei vain valitattavasti voi antaa jälkikasvulleen kaikkia niitä edellytyksiä, joita täällä tarvitaan...vaikkakin varmasti tarkoittavat vain ja ainoastaan hyvää.
Mut on kasvatettu hyvin. Tai siis omasta mielestäni hyvin, eli hyvin pienin muutoksin haluaisin kyllä kasvattaa omat lapsenikin samalla tyylillä... En muista mitä olen vanhemmistani täällä kertonut, mutta onhan ne sellaset "parhaat mahdolliset" kaikkien silmissä aina olleet. Mitä nyt aiheuttivat minulle pienen pudotuksen kun vikan lapsen lähdettyä kotoa päättivät erota. Ja paljastui, että ilman meitä lapsia olisivat ehkä eronneetkin jo aiemmin. Mutta mitäs siitä? Kompromisseja muiden tähden, hyvä kun viimein tekivät kuitenkin tuon ratkaisun.

Isäni on elämäni suurin auktoriteetti. Tietysti. Hänen edessään ei vaan vieläkään ole helppoa olla heikko, ei ainakaan mitä nappisuhtautumiseen tulee. Hänen mielestään on ok olla joskus heikko, mutta heikkous tulee kätkeä (pidemmän päälle) ja missään nimessä lääkkeistä ei löydy oikotietä onneen. Voi miten saisinkaan upotettua täältä Kitinästäkin (haemiksen sormista joskus) lukemani faktat ja hän jopa saattaisi kokeilla jotain yhdistettä... Ehkäpä ihan vain jotain rauhoittamaan elämää, poistamaan stressiä ja jatkuvaa työahdistusta, koska kyllähän se olis upeeta kun sais nauttia eläkkeellä miljoonistaan eikä kaikki jäis meille jo-menetetyille-tapauksille...

Tiedätkö, mä usein heittäydyn heikommaksi kuin oikeasti olenkaan. Pidän itseäni melko vahvana ihmisenä. Tai mut on aivopesty hyvin. ;)
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Geetz kirjoitti: Mutta mutta... Miksi se häiritsee muita jos osa ihmisistä kokee saavansa hyödyn napeista, vaikka söisivätkin niitä turhaan? Huoli heidän terveydestään? Miten heidät saisi pakotettua ammattilaisen puheille jos lääke toimiikin eikä syytä uusille konsteille oikein mielessä ole?

No sanotaan näin, että puoli vuotta sitten eräs.. Hmm.. Läheiseni meni työuupumuksen vuoksi lääkärille. Tämä sukulaismies sanoi lekurille että työ on raskasta ja vaativaa, ei saa nukuttua ja toimiii ylikierroksilla koko ajan. Lekuri tarjosi heti, mitään kyselemättä rauhoitavia ja unilääkkeitä. Mitään muuta ratkaisua ei edes tullut esille.

Mentiin taas 2 kk eteenpäin. Virtaa riitti ja töissä tapahtui, kunnes tuli edellistä kovempi uupuminen. Lääkäriiin ja taas sama tulos. Vaihdettiin lääkkeitä ja takas töihin viikon sairasloman kautta. Taas mentiin pari kuukautta, ennen kuin mies itse tajusi kierron kun oli taas illalla ottamassa nukkumaan mennessä unilääkeitä. Käveli vessaan, veti kaikki tropit pöntöstä alas ja meni seuraavana päivänä pomon juttusille. Sanoi tarvitsevansa lomaa loppuunpalamisen takia ja sanoi myös etsivän toisenlaista duunia.

Nyt taitaa ollla vielä 4 vkoa sairaslomaaa jäljellä. Yöunet maistuu, käy lenkillä ja kaikki on paranemaan päin. Eikä ainuttakaan onnelisuuspilleriä tarvittu, kun otti itse asiat omiin käsiinsä, eikä turvannut aina onnen tuovaan pikkupikkupilleriin.
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Googlebot kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
Zeb kirjoitti:No just näin. Sulle olis sitten varmaan ihan sama saatko korvatulehdukseen sytostaattia tai antibioottia.
Täytyy kyllä välihuomauttaa, että keskustelutyylisi provoutuessasi alittaa monia rimoja.
Myöntäisitkö hänelle aseluvan?
Totta toki. Hänellä kuitenkin koulumenestys on ollut hyvää, työpaikkakin löytyy ja silleen. Tarkistaisin kyllä ensin ettei asu naapurissa. :)
Geetz

masa kirjoitti:Nyt taitaa ollla vielä 4 vkoa sairaslomaaa jäljellä. Yöunet maistuu, käy lenkillä ja kaikki on paranemaan päin. Eikä ainuttakaan onnelisuuspilleriä tarvittu, kun otti itse asiat omiin käsiinsä, eikä turvannut aina onnen tuovaan pikkupikkupilleriin.
Noin minäkin... Mutta pienellä otannallani en uskalla kyseenalaistaa niiden miljoonien muiden saamaa hyötyä.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Zeb kirjoitti: Et taaskaan tiedä mistä puhut. Masennuslääkkeisiin ei ensinnäkään jää koukkuun. Enempää en edes jaksa kun olet niin kaukana pihalla.
No voi hevonvitun ikenet. Kerro tuo sen kaverin tyttärille, jotka näkivät faijansa vuoden mittaisen kierteen masennuslääkkeistä unilääkkeisiin ja kaikkeen muuhun paskaan mitä guben lekuri sille määräsi.

Lääke kuin lääke. Oikotie ihmiselon kurjuudesta onneen.
Toistan aiemman teesini: samaan aikaan kun masennuslääkkeiden käyttö on tuplaantunut, on itsemurhien määrä puolittunut.

Ei mikään lääke tietenkään sovi kaikille. Totta kai lääke voi olla jollekin haitaksi.
masa

NuoriDaavid kirjoitti: Toistan aiemman teesini: samaan aikaan kun masennuslääkkeiden käyttö on tuplaantunut, on itsemurhien määrä puolittunut.
Ehkäpä, mutta onko se oikea tie ongelmien ratkaisuun?

Mitäs sitten kun resepti on vanhentunut, pillerit loppu ja todellisuus iskee. Eikö olis parempi käydä asia läpi, kuin haudata sitä sumuseinän taakse?
NuoriDaavid

masa kirjoitti:
Zeb kirjoitti: No just näin. Sulle olis sitten varmaan ihan sama saatko korvatulehdukseen sytostaattia tai antibioottia.
Ja sinä taas uskot kaiken mitä lääketehtään ostos-tv-myyntimies sinulle markkinoi. Osta kaks pilleriä, saat kolmannen kaupanpäälle ja nuppisi paranee!
Voisiko kuitenkin olla niin, että zeb tietäisi asiasta enemmän kuin sinä? Kun olet kuullut yhden kaverisi vanhemman tapauksen, niin olet täysinoppinut lääkäri?
safi

Viesti Kirjoittaja safi »

Zeb kirjoitti: Kas kummaa kun minusta ND taas on vaikuttanut yhdeltä tasapainoisimmista ihmisistä tällä palstalla. En usko, että olet tosissasi, kunhan provoilet lämpimiksesi.
Tasapainossa oleva ihminen ei ihan ensimmäisenä tule mieleen, kun puhutaan ND:stä eli en provoile.
Hermann Hoth

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Minä syön mielialalääkettä. Olen syönyt jo seitsemän vuotta. Minulla on kolme lasta.
Nyt kun itse toit asian esiin, niin tuli mieleen, että voisi laittaa vielä äänestyksen pystyyn siitä kelle mieluiten myöntäisitte aseenkantoluvan, jos vaihtoehdot ovat Numba, Masa ja ND.
Hmmm ... veikkaan ettei Numba tulis yhtään sen vaarallisemmaksi yhdellä lisäluvalla, kuin mitä joku voi tuosta nykyarsenaalista nyt yrittää päätellä ...
NuoriDaavid

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Toistan aiemman teesini: samaan aikaan kun masennuslääkkeiden käyttö on tuplaantunut, on itsemurhien määrä puolittunut.
Ehkäpä, mutta onko se oikea tie ongelmien ratkaisuun?

Mitäs sitten kun resepti on vanhentunut, pillerit loppu ja todellisuus iskee. Eikö olis parempi käydä asia läpi, kuin haudata sitä sumuseinän taakse?

Itsemurha olisi luonnonmukainen ja miehekäs ratkaisu? Voi herranjumala.
Miehekkäästi ja luonnonmukaisesti hautaan!
masa

NuoriDaavid kirjoitti: Voisiko kuitenkin olla niin, että zeb tietäisi asiasta enemmän kuin sinä? Kun olet kuullut yhden kaverisi vanhemman tapauksen, niin olet täysinoppinut lääkäri?
Ihan varmasti tietää, mutta voisiko olla mahdolista, että kaiken oppinut lääkärikin voi mennä metsään?
Meinaan vaan, että onhan sitä lääkärit ennenkin syöttäneet hyvässä uskossa potilailleen kaikkea paskaa, kuten talidomia, vai mitä nyt olikaan..?
Viimeksi muokannut masa, 08.11.2007 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

NuoriDaavid kirjoitti: Itsemurha olisi luonnonmukainen ja miehekäs ratkaisu? Voi herranjumala.
Miehekkäästi ja luonnonmukaisesti hautaan!
Oletko dorka, vai filmaatko?

Ratkaisulla kylläkin tarkoitin erilaisia psykologisia juttuja.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

En oikein ymmärrä mielen sairauksia. En tiedä, miltä tuntuu olla hullu. Kun olin 24v niin pidin närästystä ja toisen päivän kankkusta ihmeellisinä mielikuvitustauteina; sittemmin olen omakohtaisesti oppinut ymmärtämään mitä ne merkitsevät. En edelleenkään täysin ymmärrä migreeniä.

Lähimmäksi olen mielen sairauksien saralla päässyt kai vakavaa työuupumusta. Purskahdettuani aikanaan itkuun työmatkallani oivalsin, että ehkäpä tässä on tullut painettua hiukka liikaa hommia. Ymmärtääkseni koko huono olo johtui stressistä: oli univaikeuksia ynnä muuta. Toivoakseni olen oppinut sietämään stressiä paremmin.

Ja siis minähän olen tervejärkisempi kuin kukaan kenet tunnen. Ei hullu tajua olevansa hullu. Australian yhteiskunnan tukipilari kun olen, vapaalla jalalla ja muutenkin (toistaiseksi) ympäristölleni vaarattomana otaksun olevani mieleltäni terve. Toisekseen, hulluus ei kai ole mustavalkoista: on vähän hulluja, enemmän hulluja ja umpihulluja. Vähän hullujen kastroiminen/kaasuttaminen sillä perusteella, että on olemassa umpihulluja ei tee minusta järkeä. Umpihullujen kaasuttaminen puolestaan on minusta vähintäänkin arvelluttavaa - väärin.

Jos joku nauttii tajuntaan vaikuttavia aineita ja sitä kautta sekä kokee itse että ympäristö kokee aineen vaikutuksen olevan positiivinen niin eikun nappia naamaan. Jos kalja tuntuu hyvältä niin puolestani kalja kannattaa ottaa. Diapami ja morfiini tuntuvat niin hyvältä, että minullahan ei ole yhtikäs mitään leikkuupöydälle joutumista vastaan. "Sattuuko?" "Sattuu! Sattuuuh!" (<- vaikka ei sattunut yhtään; ajattelin vain ottaa valtion kustantaman morfiinipilven taatusti lääketieteellisesti turvallisissa oloissa)

Ongelma näissä hommissa on, että joku vetää unilääkkeitä saadakseen stressiltä nukuttua. Toinen juo korin kaljaa viikossa. Kolmas ottaa happoa ymmärtääkseen itseään. Kukaan edellämainituista ei kuitenkaan välttämättä tästä teosta johtuen tai siitä huolimatta ole sairas. Laki tai mikään muukaan ohjesääntö ei yksikäsitteisesti kykene määrittämään yksilön terveyttä sen perusteella, mitä hän nauttii. John Frusciante on pahainen narkkari, mutta kaverin kastroiminen tai kaasuttaminen riistäisi maailmalta jonkinmoisen musiikillisen lahjakkuuden.
NuoriDaavid

masa kirjoitti:
Geetz kirjoitti: Mutta mutta... Miksi se häiritsee muita jos osa ihmisistä kokee saavansa hyödyn napeista, vaikka söisivätkin niitä turhaan? Huoli heidän terveydestään? Miten heidät saisi pakotettua ammattilaisen puheille jos lääke toimiikin eikä syytä uusille konsteille oikein mielessä ole?

No sanotaan näin, että puoli vuotta sitten eräs.. Hmm.. Läheiseni meni työuupumuksen vuoksi lääkärille. Tämä sukulaismies sanoi lekurille että työ on raskasta ja vaativaa, ei saa nukuttua ja toimiii ylikierroksilla koko ajan. Lekuri tarjosi heti, mitään kyselemättä rauhoitavia ja unilääkkeitä. Mitään muuta ratkaisua ei edes tullut esille.

Mentiin taas 2 kk eteenpäin. Virtaa riitti ja töissä tapahtui, kunnes tuli edellistä kovempi uupuminen. Lääkäriiin ja taas sama tulos. Vaihdettiin lääkkeitä ja takas töihin viikon sairasloman kautta. Taas mentiin pari kuukautta, ennen kuin mies itse tajusi kierron kun oli taas illalla ottamassa nukkumaan mennessä unilääkeitä. Käveli vessaan, veti kaikki tropit pöntöstä alas ja meni seuraavana päivänä pomon juttusille. Sanoi tarvitsevansa lomaa loppuunpalamisen takia ja sanoi myös etsivän toisenlaista duunia.

Nyt taitaa ollla vielä 4 vkoa sairaslomaaa jäljellä. Yöunet maistuu, käy lenkillä ja kaikki on paranemaan päin. Eikä ainuttakaan onnelisuuspilleriä tarvittu, kun otti itse asiat omiin käsiinsä, eikä turvannut aina onnen tuovaan pikkupikkupilleriin.
Niin. MItä lääkärin olisi pitänyt tehdä? Hommata miehelle uusi työ? Jos ongelma on työssä, niin eihän lääkäri sille mitään voi.
masa

NuoriDaavid kirjoitti: Niin. MItä lääkärin olisi pitänyt tehdä? Hommata miehelle uusi työ? Jos ongelma on työssä, niin eihän lääkäri sille mitään voi.
:shock:

Te näköjään osaatte tarjota vain ja ainoastaan sen pillerin.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Niin. MItä lääkärin olisi pitänyt tehdä? Hommata miehelle uusi työ? Jos ongelma on työssä, niin eihän lääkäri sille mitään voi.
:shock:

Te näköjään osaatte tarjota vain ja ainoastaan sen pillerin.
Lääkäreitä on ihan yhtä moneen junaan kuin Tuusulalaisia abiturienttejakin.
masa

Takaisin topikkiin:

Varoitettiinko rehtoria?
8.11.2007 11:33

Uutislehti 100:n haastattelema nuorukainen kertoo, että Jokelan koulun oppilaat olisivat etukäteen varoittaneet koulun rehtoria Pekka-Eric Auvisen mielentilasta.

Rehtorille oli kerrottu koulun ilmapiirin olevan surkea ja todettu Auvisen olevan "pimahtamassa".

Rehtori ei ryhtynyt toimenpiteisiin varoituksen vuoksi.

- Rehtori totesi, ettei ollut havainnut koulun ilmapiirissä mitään erityistä, nimettömänä pysytellyt haastateltu totesi lehdessä.

Iltalehden torstaina tavoittamat koulun opettajat eivät tienneet mitään mahdollisesta varoituksesta.

Mahdollisesta ennakkovaroituksesta ei tiennyt myöskään Jokelan koulun asioita hoitava Tuusulan sivistystoimenjohtaja Esa Ukkola.

- Tällaisesta minulla ei ole minkäänlaista tietoa.

Ennakkovaroitus oli uusi asia myös keskusrikospoliisin johdolle.

- Meille ei ole tämmöistä tietoa tullut, toteaa rikosylikomisario Tero Haapala.

- Ensimmäisen kerran kuulen nyt asiasta.

Rehtori menehtyi itse välikohtauksessa.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti: Ihan varmasti tietää, mutta voisiko olla mahdolista, että kaiken oppinut lääkärikin voi mennä metsään?
Meinaan vaan, että onhan sitä lääkärit ennenkin syöttäneet hyvässä uskossa potilailleen kaikkea paskaa, kuten talidomia, vai mitä nyt olikaan..?
Muistelen, ettet myöskään usko influenssarokotteisiin. Taisit sanoa, että juuri ne jotka rokotuksen ottavat myös influenssan saavat.

Kontrollikysymys: Auttavatko särkylääkkeet mielestäsi kipuun? Kontrollikysymys kakkonen: kieltäydytkö operaatiosta, jos koskoo, koskoo, kamalasti koskoo ja lekuri sanoo sinulla olevan umpisuolen?

Varsinainen kysymys: kuvitteletko lääkärin osaavan parantaa sairauksia keskimäärin:
a) huonommin kuin kadulta reväisty perusjaska
b) yhtä hyvin/huonosti kuin perusjaska
c) paremmin kuin perusjaska

Bonuskysymys: Kuulutko Amish-hurulahkoon?