Tix kirjoitti:Gat kirjoitti:Sitten ilmeisesti teillä ei jakeluun mene ihmissuhdeongelmat: Jos minä sinnepäin nyt muutan, varmasti äitini tulee mukana ja isä äidin mukana.
Mitenniin tulevat? Sanot vaan, että ei passaa. Ichme selittelyä. Jos napanuora ei ole katki 50 korvilla niin koska se katkeaa? Milloin ajattelit itsenäistyä?
Vitun idiootit. Ette te näistä mitään ymmärrä, älkää siis mestaroiko.
Äiti kokee velvollisuudekseen olla kohta syöpään kuolevan veljensä luona. Vuoden verran passasi ja kuunteli enoni juttuja , istuen kovalla keittiöntuolilla osteoporoosiluut kivusta huutaen. Ja joka kerta meille muille sanoi miten rasittavaa se on. Lopulta alkoi kävelemään unissaan ja näkemään kummituksia. Helpotti kun pääsi pois.
Äiteelläni ei ole ajokorttia, tarvitsee kuskin maalla. Minä olen ainoa, joka mitään pientäkään fyysistä hommaa kykenen tekemään, isä on sydänsairas. Kotihoito olemme huomanneet lakkaa heti, kun joku sukulainen siellä oleilee.
Asumiseni sielläpäin ihan varmaan velvoittaisi äidin omasta mielestään (jota en pysty muuttamaan) lähtemään mukaan ja isän myös äidin tueksi.. vaikka eivät enon vaan mun luona asuisivat, joka vitun päivä heillä sama rasitus enoni seurana.
Ja kun MINUN muutolleni sinne ei olisi sitten niin mitään taloudellista syytä. Omaan viljelyyn tarttis ostaa uudet koneet. Eno saisi paskahalvauksen jos viljelisin jotain siinä tilanteessa kannattavaa, kuten ruokohelpiä enkä viljaa.
Joten: haaskaisin rahaa asumiseen sielläpäin, ja lisäksi maksaisin siitä että isäni ja äitini oikein rääkkäytyvät mukanani. Miksi pitäisi? Tai yksinkään miksi muuttaa runkkaroimaan juuri Orimattilaan?
SE taas on eri juttu, että muuten voisin elämääni kohentaa rahalla. Vaikka oma kämppä jostain muualta. Mutta tuo sielläpäin asuminen on järjetöntä ennen enon kuolemaa.
Ei minun maailmani ole niinkuin teidän, että toivomalla tai puhumalla ihmisetkin muuttuvat toisenlaisiksi. Nyt ei ole kyse normaali-ihmisistä