SingleMalt kirjoitti:
Miten niin? Enhän minä ollut minkään paskanpuhumisjuorun liikkeellelaittaja.
--------
Miksi sitten edes uskoo sen toisen kolmannen ulkopuolisen liikkeelle laittamaa juorua ja lähtee kyseenalaistamaan puolisoaan kyselemällä täysin epävarmasta asiasta?
Onko se vaan niin kiva olla epäluuloinen ja miettiä aina pahinta skenaariota?
Oikeasti. Vähemmälläkin saa puoliskonsa vihaamaan ja karttamaan omia kavereita.
Ensimmäiseen: Etkös sinä juuri neuvonut, että puoliskon pettämisiä tai pettämättä jättämisiä tulisi udella mieluummin muilta kuin puoliskolta itseltään (kuten kaverisi vaimoke uteli taksikuiteista)?
Toiseen: Minä pidän lähtökohtaisesti omia kavereitani melko terveen arvostelukyvyn omaavina. Mieluummin rajaisin kuitenkin tässä asian mahdollisimman kauan parisuhteen sisäpuolelle, kuin sekoittaisin mukaan heti esimerkiksi sen juorutun kolmannen osapuolen. Se on reilumpaa kumppanillekin, jos tällä on puhtaat jauhot pussissaan.
Kolmanteen: Ei. Silti; luottaa pitää, mutta sinisilmäinen ei saa olla. Näiden rajanvedostahan tässä on kyse melko pitkälti.
Minulle tuli äsken lenkillä mieleen tähän liittyvä toinen hassu tapaus: olin nykyisen, silloin melko tuoreen poikaystäväni kanssa hiukan viihteellä baarissa epälukuisen kaveriporukan kanssa. Yhden kaverini pikkusisko, joka on myös ex-urheilujoukkuekaverini, kohteli minua omituisen nihkeästi ja lyhytsanaisesti koko illan. Loppuillasta sitten sydänystäväni, edellisen isosisko tuli nauraen kertomaan, että sisko oli nähnyt minut söpöilemässä poikaystäväni kanssa. Asia oli kuitenkin hänen mielessään kääntynyt niin, että "miten tuo Defi tolleen vieraiden kanssa kuhertelee vaikka sillä on oma mies kotona odottamassa?!?". Raukkaparka luuli paheksuen, että olen liikenteessä itsekseni ja heti lentelemässä vieraisiin kukkiin, kun en ollut huomannut heitä esitellä
Mutta voin hyvin ymmärtää, että varsinkin baarissa enemmän tai vähemmän oikeita juoruja syntyy kuin sieniä sateella.