Kerro vaivasta
-
- Kitisijä
Re: Kerro vaivasta
Ei minulla aina ole ollut näin, muutaman vuoden nyt. Tuntuu pahenevan. Vältän päivisin kuin ihan pikkupalojen syömistä. Tänään yllätti nälkä, ja puolenpäivän aikaan söin äiteen sianlihakastiketta ja perunamuusia pienen lautasellisen--> kanttuvei ja melkein taju pois muutamaksi tunniksi. Iltaseitsemältä söin isomman annoksen --> taas ihan sairas petiin kaatava väsymys kolmeksi tunniksi. Kahvilla yritän tapella vastaan, mutta ei kahvin liikakäyttökään tervettä ole.
-
- Kitisijä
Mitä jos söisit jotain siinä välissä?Gat kirjoitti:Ei minulla aina ole ollut näin, muutaman vuoden nyt. Tuntuu pahenevan. Vältän päivisin kuin ihan pikkupalojen syömistä. Tänään yllätti nälkä, ja puolenpäivän aikaan söin äiteen sianlihakastiketta ja perunamuusia pienen lautasellisen--> kanttuvei ja melkein taju pois muutamaksi tunniksi. Iltaseitsemältä söin isomman annoksen --> taas ihan sairas petiin kaatava väsymys kolmeksi tunniksi. Kahvilla yritän tapella vastaan, mutta ei kahvin liikakäyttökään tervettä ole.
The great club outshines the individual, always and forever.
Uhkaus toteutettiin, mutta se jäi tällä kertaa yritykseksi. Pelkään ihan helvetisti.
Kuulostaa sille että olet siirtynyt himoitsemaasi elämään ja exä uhkaa itsemurhalla?aimohaiku kirjoitti:Uhkaus toteutettiin, mutta se jäi tällä kertaa yritykseksi. Pelkään ihan helvetisti.
-
- Kitisijä
Onkohan tämä edes vaiva? Ei voi tietää.. mutta "vaivaa" silti.
Todella tuskainen olo. Moni sanois että johtuu varmaan hormooneista. Varmaan. Yö oli todella vaikea, tuntui että kuihduin litran, silmät polttaa päässä, vatsa kivistää ja valittaa miksi heiluin koko yön ja liiskasin sitä tahtomattani hyvää asentoa etsiessä. En uskalla soittaa mihinkään/kenellekään, en taida olla kovin hyvää juttuseuraa. Meinasin äsken heittää tiskipöydältä kaiken roskikseen, kun oli niin kauhea sotku ehtinyt ilmaantua yhdessä illassa (jonka olin poissa kotoa). Grr.
Nää on niitä hetkiä jolloin tekis mieli ottaa sellanen 1km pituinen "juokse niin lujaa et sattuu"- pyrähdys, mut kuka pitäis mahaa sillä aikaa?
Hoih.
Todella tuskainen olo. Moni sanois että johtuu varmaan hormooneista. Varmaan. Yö oli todella vaikea, tuntui että kuihduin litran, silmät polttaa päässä, vatsa kivistää ja valittaa miksi heiluin koko yön ja liiskasin sitä tahtomattani hyvää asentoa etsiessä. En uskalla soittaa mihinkään/kenellekään, en taida olla kovin hyvää juttuseuraa. Meinasin äsken heittää tiskipöydältä kaiken roskikseen, kun oli niin kauhea sotku ehtinyt ilmaantua yhdessä illassa (jonka olin poissa kotoa). Grr.
Nää on niitä hetkiä jolloin tekis mieli ottaa sellanen 1km pituinen "juokse niin lujaa et sattuu"- pyrähdys, mut kuka pitäis mahaa sillä aikaa?
Hoih.
Ei o.Elppis kirjoitti:Onkohan tämä edes vaiva?
Kuuluu taudinkuvaan, ennemmin tai myöhemmin.
-
- Kitisijä
Jaa, no sithän mä valitan turhasta...Bliss kirjoitti:Ei o.Elppis kirjoitti:Onkohan tämä edes vaiva?
Kuuluu taudinkuvaan, ennemmin tai myöhemmin.
^ Hoitokeinona suosittelen valitusta. Maximaalista. Anna tulla vaan! Älä kasaa kaikkea ääliösotkija-apinan harteille vaan rasita hieman tasaisemmin meitä kaikkia. Ja maailma on taas parempi!
^Joo, totta. Valitus ja marmatus muuten auttaa tohon. Niin että Elppa, anna mennä vaan, sytämen pohjasta 

-
- Kitisijä
Se on päässyt helpolla. Lähinnä oma pää räjähtää kun ei "viitsi" asioista valittaaGeetz kirjoitti:Älä kasaa kaikkea ääliösotkija-apinan harteille !

Eiköhän tää tästä... (kiitos teille

^ Me akat varotaan ihan liikaa sanojamme. Kukaan ei haluu olla nalkuttajavaimo. Buah.
Mut valita ku tuntuu siltä. Muuten oot epänormaali, nih!
Mut valita ku tuntuu siltä. Muuten oot epänormaali, nih!
-
- Kitinän uhri
Ihottuma vaivaa, samoin syylät jalkapohjassa. Kummallisia selkäkipuja on nyt ollut myös.
-
- Kitisijä
karmivat menkat, päätä särkee, vatsa kramppaa, oksettaa ja huimaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Tauti näemmä iskenyt keuhkoputkiinkin, höh. Posket ja otsa särkee, kuumetta, nenä vuotaa, silmät kirvelee ja keuhkoputket rahisee viimosen päälle.
Lisäksi ikuisuus sitten telomani varvas vihoittelee edelleen.
Lisäksi ikuisuus sitten telomani varvas vihoittelee edelleen.
Haikea olo, mutta tuskin mitään vakavaa.
Parisuhde päättyi viikko sitten ja nyt on virallisesti ensimmäinen viikonloppu "yksin" pitkään aikaan. Tunnen syyllisyyttä toisen jättämisestä, se oli mulle ensimmäinen kerta. Mutta en kerta kaikkiaan enää jaksanut riidellä ja kinata. Oli paljon ihanaa, mutta jotenkin tämä tuntui ja tuntuu edelleen oikealta ratkaisulta oman itseni kannalta. Onhan mulla tietysti ikävä.
Parisuhde päättyi viikko sitten ja nyt on virallisesti ensimmäinen viikonloppu "yksin" pitkään aikaan. Tunnen syyllisyyttä toisen jättämisestä, se oli mulle ensimmäinen kerta. Mutta en kerta kaikkiaan enää jaksanut riidellä ja kinata. Oli paljon ihanaa, mutta jotenkin tämä tuntui ja tuntuu edelleen oikealta ratkaisulta oman itseni kannalta. Onhan mulla tietysti ikävä.

-
- Kitisijä
Aamupalan söin jo reilu tunti sitten; kaurapuuroa marjoilla ja mehua. Nyt yhtäkkiä oksetti, menin vessaan, ja oksu tuli
Vois tietty pistää raskauden piikkiin, mutta pahoinvointia ei ole ollut kolmeen kuukauteen.. miksi nyt? Mä en halua mitään viruksia.

Vois tietty pistää raskauden piikkiin, mutta pahoinvointia ei ole ollut kolmeen kuukauteen.. miksi nyt? Mä en halua mitään viruksia.
Kun se pahoinvointi voi palata takaisinElppis kirjoitti: Vois tietty pistää raskauden piikkiin, mutta pahoinvointia ei ole ollut kolmeen kuukauteen.. miksi nyt?

Nimim. viimeisen raskauskuukauden kärsinyt.
-
- Kitisijä
*kuolema*Bliss kirjoitti:Kun se pahoinvointi voi palata takaisinElppis kirjoitti: Vois tietty pistää raskauden piikkiin, mutta pahoinvointia ei ole ollut kolmeen kuukauteen.. miksi nyt?![]()
Nimim. viimeisen raskauskuukauden kärsinyt.
Outoa vain se, ettei ollut yhtään huono olo herätessä, vaikka olikin nälkä. Normaalisti mun pahoinvointi alkoi ennenkuin ehdin silmät avata. Katsellaan - menen lintsille tartuttamaan kaikki pikkuoliot

(PS. jos olet vapaalla ja sulla on auto alla, tuu pörröpään kanssa mukaan!)
Hitto. Luvattiin mennä alkuiltapäivästä mummin luo kun ei olla käyty aikoihin, muuten olis voinu lähteäElppis kirjoitti: (PS. jos olet vapaalla ja sulla on auto alla, tuu pörröpään kanssa mukaan!)

-
- Kitisijä
Vaikuttaa, että syömisiäsi voisi kehittää. Perunamuusia pahempaa on vaikea keksiä, jollei nyt jotain ranskalaisia. Nopeasti imeytyvät hiilihydraatit nostavat äkkiä verensokerin ja väsyttävät muutenkin. Proteiini taas piristää. Tottakai elimistö voi muutenkin olla aikamoisessa tilassa rankan karhuttelun seurauksena.Gat kirjoitti:Ei minulla aina ole ollut näin, muutaman vuoden nyt. Tuntuu pahenevan. Vältän päivisin kuin ihan pikkupalojen syömistä. Tänään yllätti nälkä, ja puolenpäivän aikaan söin äiteen sianlihakastiketta ja perunamuusia pienen lautasellisen--> kanttuvei ja melkein taju pois muutamaksi tunniksi. Iltaseitsemältä söin isomman annoksen --> taas ihan sairas petiin kaatava väsymys kolmeksi tunniksi. Kahvilla yritän tapella vastaan, mutta ei kahvin liikakäyttökään tervettä ole.
Jätä vaan perunat, pasta, leivät ja muut viljatuotteet pois ja niiden tilalle erilaisia kaali ym kasviksia (parsa ehkä paras, tomaattia, bataattia ym) niin etköhän piristy. Saat siinä sivussa paljon vitskuja ym hyödyllistä.
Tietysti ihmiset reagoivat erilailla mutta useimpiin tämä pätee.
When the going gets weird, the weird turn pro.
Dr. Hunter S. Thompson
Dr. Hunter S. Thompson
Huih, ajattelin ihan hyvin pystyväni käymään ostarilla (matka 200-300m)... ja olin ihan varma, että tuuperrun puolessa välin matkaa sinne.. Mä taidan olla nyt sit ihan oikeasti kipeä. Voi bärbäri. Ja siis kun ei niinkään satu kurkkuun vaan keuhkot on ihan tuusannuuskana. En jaksanut edes kävellä portaita toiseen kerrokseen kotirapussa.
-
- Kitisijä
Tinnitus vasemmalla puolella toista päivää ja korva on hieman tunnoton. Koko ajan huippaa. Tätä on jatkunut koko alkuvuoden harvakseltaan lyhyitä aikoja, mutta nyt on oikein putki päällä 

“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Oisinkohan mä lihonu ihan pikkasen?
Tähän ketjuun olis usein myös tarvetta "Ilmavaivoja"- ja "Kuukautiset alko"-hymiöille. Voisko esim. tarpeettomaksi käyneen shakkihymiön tilalle joku duunata semmoset?
Tähän ketjuun olis usein myös tarvetta "Ilmavaivoja"- ja "Kuukautiset alko"-hymiöille. Voisko esim. tarpeettomaksi käyneen shakkihymiön tilalle joku duunata semmoset?
Mistä tietää, milloin masennus on niin vakavaa, että kannattaisi hakeutua lääkäriin?