Aava kirjoitti:Oikeasti kiinnostais vaan tietää autoista enemmän.
Osta itelles wanha autonräppänä ja opiskele. Niin muutkin tekee
Jaa. Että vanhoista autonräppänöistäkö voi sisäistää esim. V- ja bokserimoottoreiden eron? Tai tutkia niiden madallutusjousituksia tai automaattivaihteiden ja manuaalivaihteiden eroja? Sillä saisikin generoitua hyvät kahvipöytänaurut kun kävisi vaihtoautoliikkeessä kyselemässä V-moottorilla varustettuja, automaattivaihteisia, korkeintaan vm. -96 olevaa peruspirssiä, vaikkapa T. Corollaa, N. Sunnya, O. Kadettia tai F. Escortia. "Valitettavasti ei JUST NYT oo IHAN TUOLLAISTA tarjolla... "
Joo no kovasti nyt sitten vaan terveisiä täältä työläis- ja talonpoikaissäädystä sinne jonnekin eliittiin, jossa vielä vanhoista autoraadoistakin löytyy jotain em. varusteista
Aava kirjoitti:Höh.
Vakuutan, ettei tässä ole mitään likaisia taka-ajatuksia. Oikeasti kiinnostais vaan tietää autoista enemmän.
No ei tää munkaan mielestä kovin eroottista ollut. Yönmustaninja nyt vaan on tommonen perusinsinööri, jolla kikkeli kovenee nippelitietotaulukon pituuden mukaan.
Mutta oishan se ihan reilua että kun me miehet yritetään selvittää sulle asioita joista sulla ei juuri ole omakohtaista kokemusta kuten autot, niin sä kertoisit meille asioista joista meillä ei juuri ole omakohtaista kokemusta kuten tissit.
Herra Manala kirjoitti: Mutta oishan se ihan reilua että kun me miehet yritetään selvittää sulle asioita joista sulla ei juuri ole omakohtaista kokemusta kuten autot, niin sä kertoisit meille asioista joista meillä ei juuri ole omakohtaista kokemusta kuten tissit.
Herra Manala kirjoitti: Mutta oishan se ihan reilua että kun me miehet yritetään selvittää sulle asioita joista sulla ei juuri ole omakohtaista kokemusta kuten autot, niin sä kertoisit meille asioista joista meillä ei juuri ole omakohtaista kokemusta kuten tissit.
No, passaahan se. Mitäs haluaisit niistä tietää?
Minkä kokoiset ne on? Mikä on nännipihan ja nännin välinen suhde? Oisko kuvaa?
Herra Manala kirjoitti: Minkä kokoiset ne on? Mikä on nännipihan ja nännin välinen suhde?
Eäh. Eiku luulin, että nyt keskustellaan yleisellä tasolla siitä, millaista on omata rinnat.
No, kun nyt kerran olet pitkät pätkät kirjoittanut autoista, voin vastata tuohon, että nää omani on kooltaan sopivat. Mutta mitään nänni-indeksejä en ole laskenut.
Herra Manala kirjoitti: Oisko kuvaa?
Ei. Sen verran herkkää seutua, että paljastetaan vain tietyissä olosuhteissa. Ja Kitinä ei ole sellainen. Ja eiköhän tuo naisten kehonosien paljastelu ole jo kärsinyt aikamoisen inflaation.
Plus etten kyllä ihan näe teknisten autoja koskevien yksityiskohtien kirjoittamista ja oman kroppansa paljastamista yhteismitallisina asioina. Vaikka sinällään paljon oletkin nähnyt teksteissäsi vastaamisen vaivaa. Josta vielä kerran kiitos.
Herra Manala kirjoitti: Onko se jotenkin erikoista omistaa rinnat noin yleisellä tasolla?-)
Onhan se ihan nice. Varsinkin kun niiden ilmettä voi muunnella kivasti erinäköisillä alusvaatteilla
Herra Manala kirjoitti: Soot mussukka ehkä hitusen tosikko.
Jos aletaan puhua omasta kropasta, niin tosikkous on vieläpä melkomoinen under-statement. Mun kroppa kokonaisuudessaan on mulle niin pirun arka ja intiimi asia. Taustatarina on pitkä. En vaan nauti yhtään omien fyysisten yksityiskohtieni luettelemisesta, esittelemisestä tms. esilläolosta kevytmielisessä/viihteellisessä mielessä. Enkä varsinkaan pysty niistä vitsailemaan, en edes naispuolisille ystävilleni, vaan peräydyn heti välittömästi. Siinä menee raja.
Aava kirjoitti:
Jaa. Että vanhoista autonräppänöistäkö voi sisäistää esim. V- ja bokserimoottoreiden eron? Tai tutkia niiden madallutusjousituksia tai automaattivaihteiden ja manuaalivaihteiden eroja?
Miksei?
Mun edesmenneistä autoista on löytynyt kaikkia mainitsemistasi.
Aava kirjoitti:Sillä saisikin generoitua hyvät kahvipöytänaurut kun kävisi vaihtoautoliikkeessä kyselemässä V-moottorilla varustettuja, automaattivaihteisia, korkeintaan vm. -96 olevaa peruspirssiä, vaikkapa T. Corollaa, N. Sunnya, O. Kadettia tai F. Escortia.
Tiesitkö, että autoja voi ostaa myös muualta kuin vaihtoautoliikkeestä??
Aava kirjoitti:Joo no kovasti nyt sitten vaan terveisiä täältä työläis- ja talonpoikaissäädystä sinne jonnekin eliittiin, jossa vielä vanhoista autoraadoistakin löytyy jotain em. varusteista
Varusteista? Ööö...
No. Ei voi osata lukea jos ei ensin tunne kirjaimia
Bliss kirjoitti: Miksei? Mun edesmenneistä autoista on löytynyt kaikkia mainitsemistasi.
Sulla on siis ollut myös Porsche, jos kerran on kokemusta bokserimoottoristakin. Ei huono.
Bliss kirjoitti:Tiesitkö, että autoja voi ostaa myös muualta kuin vaihtoautoliikkeestä??
Tiesin. Muttei se auton ostopaikka nyt ollut ollenkaan se pointti, vaan se, ettei vanhojen autonräppänöiden - osti ne mistä tahansa - varustelutasojen avulla voi juurikaan opetella esim. bokserimoottorin eroja V-moottoriin. Mutta jos siis sinun mielestäsi voi, sulle vanha autonräppänä on mun mittakaavassa jo executive-tason luxusauto
Bliss kirjoitti: Miksei? Mun edesmenneistä autoista on löytynyt kaikkia mainitsemistasi.
Sulla on siis ollut myös Porsche, jos kerran on kokemusta bokserimoottoristakin. Ei huono.
Mun veljelläkin on ollut "Porsche" nimeltään Subaru, oli vielä tomaattiloota ja ylläripylläri-neliveto. Ajossa boxerin ja normi-rivinelosen eroa ei huomannut.
edit: niin joo, siinä oli turpokin vielä, meni kuin raketti!
Onhan Aavalla tossa ihan pointtinsa, että ei noita asioita mitenkään edes opi vain omistamalla erilaisia autoja. Väitän että 95% ihmisillä on vaikka minkänäköisiä autoja alla, ilman että niillä on kilin kikkelin hajuakaan siitä miten niiden tekniikka käytännössä toimii.
"Konepellin alla on sellanen joku moottori jossa on jotain mäntiä jotka jotenki heiluu ja sitten ku painaa kaasuu ni heiluu kovempaa ja auto liikkuu lujempaa ja ku laittaa isomman vaihteen ni liikkuu vielki kovempaa."
Mä olen aina ollut kiinnostunut tekniikasta ja siitä miten asiat toimivat ja miksi ne toimivat niinkuin toimivat. Ilman tuollaista perversiota harvalla lienee suurempaa hajua siitä tekniikan toimivuudesta, ellei joudu työnsä puolesta tekemisiin niiden asioiden kanssa. Kehtaan melkein väittää, ettei perus öljynvaihtajakulikaan jossain merkkihuollossa välttämättä ymmärrä tekniikkaa ihan hirveän pitkälle. Kunhan tekee duuninsa niinkuin Isossa Kirjassa on kehotettu tekemään ilman sen syvällisempiä pohdintoja.
Aava kirjoitti: ettei vanhojen autonräppänöiden - osti ne mistä tahansa - varustelutasojen avulla voi juurikaan opetella esim. bokserimoottorin eroja V-moottoriin. Mutta jos siis sinun mielestäsi voi, sulle vanha autonräppänä on mun mittakaavassa jo executive-tason luxusauto
Hmmmh...
Mun vanhat räppänät ovat piilotelleet konepellin alla boxerimoottoria, V6- ja V8-moottoria, tavallista rivimoottoria....
On ollut automaatti- ja manuaalivaihteistoja, lehti- ja kierrejousia, etu- ja takavetoa.... Vuosimalleiltaan em. romuläjät kaikkea -57 ja -85 väliltä.
Ja kaiken kuorrutuksena nuoruusaikojen tuskaisen tiukka rahatilanne, jolloin nuo räppänät oli pakko opetella korjaamaan itse jos halusi ajaa, tai saada niitä katsastuksesta läpi.
Ja nämä executive-tason luxusautot maksoivat silloista rahaa maksimissaan 2000 markkaa. Että älä ala mulle selvittää loistoautoista
Bliss kirjoitti: Mun vanhat räppänät ovat piilotelleet konepellin alla boxerimoottoria, V6- ja V8-moottoria, tavallista rivimoottoria....
On ollut automaatti- ja manuaalivaihteistoja, lehti- ja kierrejousia, etu- ja takavetoa.... Vuosimalleiltaan em. romuläjät kaikkea -57 ja -85 väliltä.
Ja kaiken kuorrutuksena nuoruusaikojen tuskaisen tiukka rahatilanne, jolloin nuo räppänät oli pakko opetella korjaamaan itse jos halusi ajaa, tai saada niitä katsastuksesta läpi.
Ja nämä executive-tason luxusautot maksoivat silloista rahaa maksimissaan 2000 markkaa. Että älä ala mulle selvittää loistoautoista
Niin. Ja loput välirahat maksoit luonnossa... säännöllisissä kuukausierissä?
Herra Manala kirjoitti:Väitän että 95% ihmisillä on vaikka minkänäköisiä autoja alla, ilman että niillä on kilin kikkelin hajuakaan siitä miten niiden tekniikka käytännössä toimii.
Kai tässä nyt saa vielä viedä roskat ilman kattavaa kunnallisen jätehuollon logistiikan erikoisasiantuntijuutta?
Onko mulla joskus sellaisia ollutkaan... ?
Tuntui vaan uskomattomalta ajatus, että 2000 mk:lla voisi saada auton, jossa on V6 tai V8, ja automaattivaihteisto. Kun - kuten Manala sanoin - suuressa osassa autoja on nelisylinterinen rivimoottori. Ja jos puhutaan hintaluokasta 2000 mk (n. 330 euroa), ei yhtälö vaan jotenkin kuulosta uskottavalta. Hämmästytti niin, että väistämättä heräsi epäilys Blissin yrityksestä pissata linssiin. Minä kun olen Kitinässä vielä niin rookie...
Aava kirjoitti:Tuntui vaan uskomattomalta ajatus, että 2000 mk:lla voisi saada auton, jossa on V6 tai V8, ja automaattivaihteisto. Kun - kuten Manala sanoin - suuressa osassa autoja on nelisylinterinen rivimoottori. Ja jos puhutaan hintaluokasta 2000 mk (n. 330 euroa), ei yhtälö vaan jotenkin kuulosta uskottavalta.
Hyvin monissa tavallisissa amerikkalaisissa perheautoissa on (ja ennen oli vielä enemmän, silloin blissin nuoruudessa ) V8 -moottori. Ihan yhtä rajusti ellei rajumminkin niitä kohtaa arvonaleneminen kun alkavat olemaan elämänsä ehtoopuolella. Kyllä sitä muutamalla satkulla voi saada vielä tänäkin päivänä ihan ok kunnossa olevan V8:lla varustetun Caprice Classicin tai Camaron noin esimerkiksi. Puhumattakaan V6:lla varustetuista pikkuveljistään.