Vihtahousu kirjoitti: Vittu en osta ikinä enää VAGinaa!!11
Osta diesel saatana. On saatanan halpoja kilsoja. Ei ole marraskuun jälkeen noussut diiselin litrahinta ku vaan 50 centtiä saatana. Saatanan hyvä ostos!
Vihtahousu kirjoitti:Kaikki ne on ihan paskoja kun multa hajos vilkkurele. Vittu en osta ikinä enää VAGinaa!!11
Meillä on perhepiirissä 4 volkkaria ja 2 audia. Niissä on ollut yhteensä reilusti vähemmän vikoja tai ongelmia kuin 2 fordissa.
Nimim. 5 vuotta pelkillä määräaikaishuolloilla ja 1 lampun vaihdolla.
Eikös Masan suvussa ollut just toistepäin?
Kaikkihan ne on susipaskoja
No mut joo... taidan käyttää mekaanikkoni firman tuotteita seuraavaksi, silloin pysyy varaosa/huolto-kustannukset entistäkin edullisempana.
Vihtahousu kirjoitti:
Eikös Masan suvussa ollut just toistepäin?
No joo, meillä on ollut perheessä aikas monta vagia, ja niissä on kyllä vikoja piisannut ihan riittävästi. On myös ollut nissania, tojoa ja volvoa ja niissä on taasen ollut paljon vähemmän probleemia kuin volkkareissa.
masa kirjoitti:No joo, meillä on ollut perheessä aikas monta vagia, ja niissä on kyllä vikoja piisannut ihan riittävästi. On myös ollut nissania, tojoa ja volvoa ja niissä on taasen ollut paljon vähemmän probleemia kuin volkkareissa.
Tix kirjoitti:
On se varmasti parempi kehonsiirtovälineenä kuin pesukoneena, mutta ei se silti siitä autoa tee
Sama se on vaikka nimityksellä hevonen, kunhan se vaan vie paikasta toiseen kivuttomasti ja varmasti.
Kolmen viimeisen ritsan jälkeen (MB, Saab, Seat) on toi ainakin tähän asti ollut hyvinkin mukava vehjes. Tehoa sai olla lisää, mutta näissä ruuhkissa ja matkoissa ei sillä 250 heppasella Saabillakaan kyl tehny yhtikäs mitään, joten hyvin tollakin on pärjännyt. Tosin kyl toi houkuttais tilata: http://tinyurl.com/3r3z6b
Seatti oli kyllä oikeasti niin helvetin laaduton ryssä, etten ikinä enää moiseen kertakäyttömukiin sekaannu.
Myyjä kysyi minulta äsken paperit kaupassa, punastui ne nähtyään ja alkoi selittää hirmuisesti. Ensin ajattelin, että jee näytän teiniltä, mutta se selittäminen hiukan vesitti hyvää teinipissix-fiilistäni
Tix kirjoitti:
Vähintään kerran kuussa kahvitunnin tarinat alkoivat Seatin viimeisimmästä viasta, jota huolto ei saanut kuntoon kuin vasta 3. kerralla
Siinä vikalistaa Seatista. Kyseessä raakaversio, joten antakee armoa.
07.10.2007 Seat alla. Mittarissa 53000 ja risat.
08.10.2007 Apukuskin takavalon poltin rikki/kosketuspinta hapettunut
11.10.2007 Kuskin takavalon poltin rikki/kosketuspinta hapettunut
05.11.2007 Huono käynnistyvyys. 10 krt startaten auto lähtee käyntiin, mutta käy 3:lla? Ja kierrokset noin 500 rpm. Myös ajotietokone temppuilee, ja turvavalojen sekä lämpötilan varoitusääni lakkasi toimimasta. Huoltoon perjantaina Laakkoselle.
16.10.2007. Kuskin penkinlämmitin ei toimi. Selkägrilli hohkaa kuin tulessa, ei voi pitää päällä edes 1:s asennossa. Perseen alla oleva lämmitin ei toimi lainkaan.
25.10.2007 Ajotietokoneen toiminta sekaisin, ei varoita turvavöistä tai lämpötilan laskusta.
06.11.2007 Seatti ei meinaa lähteä kirveelläkään käyntiin. Lämpötila +4 astetta iltapäivällä. Lupailee käyntiinlähtöä muutaman kerran, kierrokset noin 500 ja sammuu samantein. 10:llä kerralla vasta lähti käyntiin. Mittarissa 57 tuhatta ja risat.
09.11.2007 Huoltoon Laakkoselle em. vikojen vuoksi. Diagnoosi: kannessa hiushalkeama, penkinlämmitinelementti rikki, vetokoukun kytkennät koodattu väärin. - Vetokoukku asennettu Tampereen Laakkosella lokakuussa, oston yhteydessä. Kannen kustannusarvioksi esitettiin noin 2500 euroa. Turhimustyöt ja vetokoukkuasennuksen korjaaminen maksoi about 350 euroa, joka menee auton myyjän piikkiin.
14.11.2007 Auto myyjäliikkeen toimesta Tampereen Laakkoselle. Maahantuoja oli luvannut maksaa 70 % kansitöihin liittyvistä kustannuksista.
- Tampereen Laakkosen mukaan kannessa ei ole mitään vikaa ja tilannetta tutkitaan. Keravan Laakkonen ei "osaa kertoa" miten moiseeen diagnoosiin päätyivät.
- 15.11.2007 Laakkoselta soitetaan ja kysellään viasta ja moottorin käyttäytymisestä. Kerroin viankuvauksen ja samaan syssyyn kysyin myös mahdollisesta 60 tkm huollosta. Sovitaan että katsotaan huollon tekmistä, kun vika korjattu.
- 20.11.2007 Auto vieläkin korjaamolla, varsinaista vikaa ei löytynyt ja autolle tehty 60:n huolto ilman lupaa. Myös vetokoukun asennukset ja koodaus korjattu..taas.
Syyllinen on paikallistettu, ja kyseessä on eräänlainen 2.0 tdi:n tyyppivika, jota ei vielä virallisesti ole tyyppiviaksi tunnistettu ja nimetty:
Ahtopaineputkistoon pääsee kondensoitumaan vettä, joka liikkuu välijäähdyttimen kautta palotilaan. Vesi ei pala, joten siinä syy. VW tutkii ongelmaa ihan tiedostettuna vikana ja mitä luultavammin edessä on takaisinkutsu huoltoon jonain päivänä, jahka korjaustoimenpide keksitään.
Väliaikaisena korjauksena putkistot on tyhjennetty, putsattu ja polttoaineen sekaan laitettu "karstanpoistoaineita."
Tampereen huolto myös myönsi hätäilynsä huollon teosta ja lupasivat hyvittää öljyt laskusta kokoainaisuudessaan. Tämä hyvä näin, sillä olin jo ehtinyt itse hankkimaan öljyt.
Marraskuuta - Vakkari putoaa pois päältä, vilkun käytön yhteydesssä silloin tällöin. Toiminta palautuu "bootilla"
Mittaristosssa oli valmius pissapojan ja vakkarin merkkivaloille, ja pissapojan säiliössäkin anturi, mutta manjaana-mies on jättänyt piuhat kokonaan vetämättä väliin. Tainnu lähtee tapaksille..
Vakkari korjaantui koko viiksipaketti vaihtamalla ja keskuslukon hajoamiseksi paljastui poikkinainen johto oven läpiviennissä..
Penkinlämmittimessä taasen vastus oli rikki ja uuden saa tehtaalta kolmen viikon päästä. Lämmitin on käyttökiellossa siihen saakka, ettei tapas syty palamaan.
Ja sitten taas tuo kone. Oli juntannut kiinni kokonaan kun olivat ajaneet autoa päivän sisällä olon jälkeen ulos. Taas välijäähdyttimessä vettä ihan perkuleesti. Olivatten poranneet siihen 3mm reiän, että vesi pääsisi vastaisuudessa sieltä edes poistumaan.. Ongelma on kuulemma tällä hetkellä todella laaja 2.0 TDI-koneessa, ja takaisinkutsua odotellaan edelleen..
Marraskuuta- Huollossa Helsingin Vagilla, eivät osaa paikallistaa vikaa