Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
killkill

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja killkill »

Jos imettävälle äidille juottaisi paljon vodkaa ja Kahluaa, saisikohan annostimista valkovenäläistä?
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Neuvolasta sanottiin etten sais enää liikkua niin paljon kun olen liikkunut :shock: Melkein rupesin itkemään, pitäiskö mun oikeasti istua paikallani ja juoda vettä ja syödä mansikoita seuraavat 2 viikkoa? :(

rv 40+0:

RR 116/60
Pissa puhdas
Painoa +1300g, räjäytin pankin turvotuksillani! :lol: , alusta 14kg.
Turvotus ++
Liikkeet ++
RT, pää kiinnittynyt
SF 33.5cm, kolmatta viikkoa sama
Vauvan painoarvio 3,7kg

Heti kun astuin ovesta sisään, terkka huomautti että "oot sitten vähän turvonnut?". Juu.. ja kuulemma liikunnan takia! :D Ei olis uskonu.. nooh, eiliset tuoreananakset ei sitten auttaneet nesteenpoistossa.

Kai sitä täytyy sitten ainakin tämä päivä levätä. Tulis nyt jo, ei tarttis käydä siellä terkallakaan enää. Käynnistys muuten sit luultavimmin 16.6. (41+6), kivaa, kun omat synttärit on 11.6. !
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppa, se syntyy 15.6. ;)

(meilläkin olis käynnistetty seuraavana päivänä)
Elppis
Kitisijä

ninnithequeen kirjoitti:Elppa, se syntyy 15.6. ;)

(meilläkin olis käynnistetty seuraavana päivänä)
No mut sunnuntaivauvat on lepposia :)
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Elppis kirjoitti: No mut sunnuntaivauvat on lepposia :)
Merkillinen legenda. :shock:
T: Sunnuntaivauva, jolla on sunnuntaivauva
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

No niin Elppa, nyt voit pukata pikkuisen maailmaan, peitto on valmis.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Minkälaisia on torstaivauvat? Mä oon (muistaakseni) torstaivauva, ja Nitsku on kans torstaivauva.
Bliss

Maanantain lapsi on kaunis piltti.
Tiistain lapsi on kovin kiltti.
Keskiviikon lapsi murheita saa.
Torstain lapsi pois matkustaa.
Perjantain lapsi on aulis ja hellä.
Lauantain lapsi saa työskennellä.
Ja lapsi joka syntyy sunnuntaina,
on soma ja hyvä ja iloinen aina.
Elppis
Kitisijä

Vajaa puoli tuntia 40+5. Ei vieläkään suostu tulemaan ulos - kaikkea mahdollista kokeiltu. Alkaa kohta mennä hermo soittajiin "no synnytitkö jo?". Tekis mieli vastata että joo, mut en kertonut koska en halua. :D

EIpä mulla muuta.. nyt vois mennä makuuhuoneen suuntaan.
ninnithequeen

Voimia Elppa! Kokemuksesta tiedän, että toi on raastavaa. Seinien peseminen, seksi eikä saunakaan auttanu. Kuten mullekin sanottiin - mikä sillon oli hyvin ärsyttävää, ei ne oo sinne ikinä jääny ;)
Elppis
Kitisijä

ninnithequeen kirjoitti:ei ne oo sinne ikinä jääny ;)
Argh! :D

Voi kun olisi joku muunnin; joka kerran kuulen ton sanonnan, kuulisin vain "oletpa tänään kaunis" :D
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Miten tolleen viimeisimmillään raskaana voi edes harrastaa seksiä? Kuvittelis että paikat on sen verran kasaan lytistetty, ettei sinne survota enää edes pikkurilliä.
Elppis
Kitisijä

Herra Manala kirjoitti:Miten tolleen viimeisimmillään raskaana voi edes harrastaa seksiä? Kuvittelis että paikat on sen verran kasaan lytistetty, ettei sinne survota enää edes pikkurilliä.
Ilman sen suurempia teoreettisia selvityksiä: vauvahan ei siis ole hiukset jalkovälissä, esim. tällä hetkellä "paikat" on normaalimittaiset, ja kohtuunkin on (luultavimmin, muutama viikko lekurin viimeisimmästä tutkimuksesta) on vielä ns. kaulaa pari senttiä jäljellä.

Tiukkaahan siellä on, mut se on vaan koska lannepohjalihakset on helvetin hyvin reenatut :)
Bliss

Elppa, nyt sovitte ihan h*tisti tapaamisia ja muita menoja lähipäiville - vauva takuulla kumoaa teidän suunnitelmat :P

Samoissa "tulis jo" -fiiliksissä olin viikolta 36 asti, mutta, kas kummaa, kun tuli aika lähteä kättärille (täsmällisesti just laskettuna päivänä tosin), olisin ollut ihan valmis pitämään ipanaa mahan sisäpuolella vielä pari viikkoa!
Elppis
Kitisijä

Bliss kirjoitti:Elppa, nyt sovitte ihan h*tisti tapaamisia ja muita menoja lähipäiville - vauva takuulla kumoaa teidän suunnitelmat :P
Joka päivälle on joo jotain suunnitelmissa, samaisesta syystä :)

Veikeetä ajatella että tuleekin aika erilainen juhannus kun mihin on tottunut :h:
ninnithequeen

Bliss kirjoitti: olisin ollut ihan valmis pitämään ipanaa mahan sisäpuolella vielä pari viikkoa!
Oikeesti?? Mä oisin voinu juosta vaikka maratonin mahani kanssa, mutta voi kettu että ketutti ku penska ei halunnu tulla...

Istuinpa muuten rakkaalla työpaikallani kahvikuppi kädessä, kun supistukset pikkuhiljaa alkoivat. Ei ollu kiirettä, illalla vasta kotoota lähettiin, CSI piti kattoa loppuun ;) (ukko oli takki päällä eteisessä hulluna kyllä)
Bliss

ninnithequeen kirjoitti:
Bliss kirjoitti: olisin ollut ihan valmis pitämään ipanaa mahan sisäpuolella vielä pari viikkoa!
Oikeesti??
No oikeesti. Sen verran hirvitti/kammotti/pelotti se synnytys.
Jos ikinä enää teen (saan) lisää lapsia, varmistan heti alkumetreillä että pääsen leikkaukseen.
ninnithequeen

Bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Oikeesti??
No oikeesti. Sen verran hirvitti/kammotti/pelotti se synnytys.
Jos ikinä enää teen (saan) lisää lapsia, varmistan heti alkumetreillä että pääsen leikkaukseen.
Oho. Siis synnytitkö alateitse kuitenkin?

Mua pelotti kans aivan saatanasti koko touhu, mutta jälkeenpäin en muista muuta kuin sen hetken, kun katsoin tytärtäni silmiin ensimmäisen kerran, ennen kuin hänet kiidätettiin muualle (napanuora kahdesti kaulan ympäri)

48 tuntia valvoneena, epiduraalin ja yliannostuksen ilokaasua saaneena haluan silti unohtaa sen ponnistusvaiheen. Ja niin unohdinkin jo.

Anteeks Elppa. Ei oo tarkotus pelotella. Se kipu loppuu siihen ku vekara on ulkona. Ja sillon ei mikään muu merkitse mitään, trust me :)
Elppis
Kitisijä

ninnithequeen kirjoitti: Anteeks Elppa. Ei oo tarkotus pelotella. Se kipu loppuu siihen ku vekara on ulkona. Ja sillon ei mikään muu merkitse mitään, trust me :)
Ei ole oikeasti tarkoitus olla töykeä, mut mua naurattaa se, että jengi luulee, kun olen ensisynnyttäjä, etten ole ottanut MISTÄÄN selvää. Kertoilee pahoillaan että "saattaa tulla kakkia sit pöydälle, valmistaudu", "saatat saada tikkejä, sori et joudun kertomaan tän..", "joudut käyttämään paksua sidettä" ja "mulla on muuten hyviä uutisia, seksi auttaa käynnistyksessä!". Tulee sellanen olo, että jengi luulee että oon istunut mahani kanssa yksin vessassa nyt 9kk ja toivonut että se syntyy pierun lailla :D

Mutta siis tottakai oon kiitollinen kaikista kokemuksista - sen verran jalat maassa olen että tiedän "teoreettisesti" mitä on edessä, kaikkine mahdollisine vaikeuksinee.
ninnithequeen

^Samat jutut kuulin ja ny toteutan niitä ite :roll:

Kyl sä pärjäät. Muista antaa ukolles sitä ilokaasua kans :D
Bliss

^^Ja kieltäydy toisesta kierroksesta epiduraalia vaikka kuinka alkais tehdä kipeää.
Nimim. Vaikeudet todella alkoivat siitä
ninnithequeen

Bliss kirjoitti:^^Ja kieltäydy toisesta kierroksesta epiduraalia vaikka kuinka alkais tehdä kipeää.
Kerro toki lisää?
Bliss

ninnithequeen kirjoitti:
Bliss kirjoitti:^^Ja kieltäydy toisesta kierroksesta epiduraalia vaikka kuinka alkais tehdä kipeää.
Kerro toki lisää?
Tunto katosi, oma pulssi ja verenpaine laski, vauvalta loppui happi, sydänäänet hävis, henkilökuntaa ei ollut missään silloin kun sitä olisi tarvittu ----> hapenpuutteesta johtuva aivoinfarkti ---> cp-vamma.
Riittääkö?
ninnithequeen

Bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Kerro toki lisää?
Tunto katosi, oma pulssi ja verenpaine laski, vauvalta loppui happi, sydänäänet hävis, henkilökuntaa ei ollut missään silloin kun sitä olisi tarvittu ----> hapenpuutteesta johtuva aivoinfarkti ---> cp-vamma.
Riittääkö?
Voi Luoja :(

Mä taisin olla todella onnekas napanuorieni ja muksun hapenpuutteen takia kuitenkin.
Elppis
Kitisijä

Tästä saatte vahingoniloa : mä en saa epiduraalia, morfiiniallergia ;)