NuoriDaavid kirjoitti:Kirjeenvaihtajanne lähtee nyt valmistautumaan Bon Jovin -konserttiin.
Olet keskimäärin noin kaksi kertaa niin vanha kuin muut konsertissa olijat, bändiä lukuunottamatta.
(v. 2000 keikalla niillä oli törkeen siistit valoleikit )
Konserttiyleisön keski-ikä oli keski-ikä, eli edustimme kaverimme kanssa keskimääräistä yleisöä hyvin.
Konsertti onnistui itseltänikin hyvin. Olutta meni 1,7 litaa ja punaviiniä 22cl, eli kuuden ravintola-annoksen raja ylittyi vain hiukan. Tilanne oli kuitenkin helppo, sillä kaverini oli nollalinjalla, koska ed. yönä oli vetänyt tappiin asti laivalla ja poti morkkista.
NuoriDaavid kirjoitti:Tilanne oli kuitenkin helppo, sillä kaverini oli nollalinjalla, koska ed. yönä oli vetänyt tappiin asti laivalla ja poti morkkista.
Jos olisin laivalla ja en vetäisi tapppiin asti niin kokisin morkkista.
Huono kaveri, vaihda parempaan.
Olen miettinyt koodaamisen merkitystä yhteiskuntajärjestelmälle; sitä että tulevaisuudessa se sosiaalinen kontrolli minkä toteuttaminen on nyt lakimiesten ja oikeuslaitoksen harteilla, tapahtuukin jatkossa tietojärjestelmien avulla. Nyt huomasin että joku muukin on miettinyt ilmeisesti samoja asioita:
aasi kirjoitti:Olen miettinyt koodaamisen merkitystä yhteiskuntajärjestelmälle; sitä että tulevaisuudessa se sosiaalinen kontrolli minkä toteuttaminen on nyt lakimiesten ja oikeuslaitoksen harteilla, tapahtuukin jatkossa tietojärjestelmien avulla.
Vaikuttaa vain vähän siltä, että lakeja säädettäessä mietitään kovinkin paljon lakimiesten ja oikeuslaitoksen työllistämistä, tekemällä laeista sellaisia, että hyvin usein tekijä saa selville vasta tuomion julistamisen jälkeen, onko hän todella tehnyt rikoksen vai ei. Tapauskohtaisuus nykäistään mukaan joka paikkaan mihin sen vain voi nykäistä, "oikeudenmukaisuuden" nimissä. Minun mielestäni olisi oikeudenmukaisempaa, jos jo etukäteen voisi tietää, onko syyllistymässä rikokseen vai ei. Jotta kontrollia voisi edes osittain siirtää tietojärjestelmille, pitäisi lakien olla yksiselitteisiä, ja sitähän lakimiehet eivät halua.
Töissä on ollut sikakivaa. Ihan tyhmää, että perjantaina alkaa kolmen viikon kesäloma, kaksi viikkoa töissä ja sitten takaisin lomalle antoi juuri aikaa päästä vauhtiin, joka muka pitäisi pysäyttää uudestaan loman ajaksi. Pöh.
Lisäksi olen parempi töissäni kuin ennen äitiyslomaa, mikä ihmetyttää minua. Enhän ole ainakaan tietoisesti ajatellut hetkeäkään noita projekteja yli vuoteen, joten kokonaiskuvan lähes maaginen selkiytyminen on outo. Kieltämättä kyllä kätevää. Uudet työkaveritkin ovat kivoja, vetävät vertoja jopa työn kivuudelle.
NuoriDaavid kirjoitti:Eka kaatuminen. Vauhtia oli 0km/h. Käännyin supermarketin parkkiin mateluvauhdissa. Ilmeisesti sen seurauksena vauhti putosi nollaan ja pyörä nurin.
Onneksi pyörään ei tullut naarmuakaan (ei mullekaan fyysisesti).
Eh heh..jokaisen ne oppirahat on jossain vaiheessa maksettava.
On muuten todella vittumaista omistaa pyörä, kun jatkuvasti sataa ja on melkoisen viileä keli. Vetelin tuossa sunnuntaina 400 kilsaa kotia kohden melkoista haipakkaa. Vettä tuli vähän väliä ja paljon. Katselin tankille pysähtyessäni krapulaista olemustani peilistä, eikä yhtään ihmetytä että yks täti poistui kiireesti samasta tilasta. No reissussa rähjääntyy ja oli tuo vahattu pinta /kromin kiilto pyörästäkin kadonnut jonkun kuraliejun alle : )
NuoriDaavid kirjoitti:Eka kaatuminen. Vauhtia oli 0km/h. Käännyin supermarketin parkkiin mateluvauhdissa. Ilmeisesti sen seurauksena vauhti putosi nollaan ja pyörä nurin.
Kuulostaa vähän samalaiselta mishapilta, joka kuulemani mukaan (kuultu täällä?) on tapahtunut myös toiselle tällaiselle vanhemmalle uusmotoristille, joka kaatui ensimäisissä liikennevaloissa, koska unohti laittaa jalat maahan.
Parempi tarina olisi ollut, että yritit tehdä vaikutuksen bussipysäkillä seisovaan köyhälistöön tekemällä jotain näyttävää, kun yhtäkkiä homma meni pahasti vikaan. Olit vielä varma, että voit ihmeen kaupalla pelastaa tilanteen, kunnes ilmalennon loppuvaiheessa päätit hylätä laitteen hyppäämällä kyydistä.
Ehkä tuossa kävi niin, että pyörä sammui=>siitä äkkipysäys. Kytkin olisi ollut kova juttu.
No, tuon jälkeen olen toistaiseksi pysynyt pystyssä.
Parempi tarina olisi ollut, että yritit tehdä vaikutuksen bussipysäkillä seisovaan köyhälistöön tekemällä jotain näyttävää, kun yhtäkkiä homma meni pahasti vikaan. Olit vielä varma, että voit ihmeen kaupalla pelastaa tilanteen, kunnes ilmalennon loppuvaiheessa päätit hylätä laitteen hyppäämällä kyydistä.
elco kirjoitti:Jos noin käy maailman kaikkien aikojen parhaalle pilotille niin mitä itse murjotat yhdestä pienestä kaatumisesta?
Luulen että sillä on jotain tekemistä käytetyn huippunopeuden kanssa.
Maailman kaikkien aikojen parhaan pilotin huippunopeus: 300km/h
Nuoridaven huippunopeus: 3km/h
Daah! Moottoripyörällä on vaikeampaa ajaa hiljaa kuin kovaa. Kyllä minä tiedän.
Riippunee kyllä aika paljon siitä onko matkassa myös mutkia ja tarkoitus ajaa ne läpi maailman kaikkien aikojen nopeiten maailman kaikkien aikojen parhaana pilottina. Itse veikkaisin, että olisi paljon helpompaa ajaa hitaasti kaupan parkkipaikalla kuin rikkoa ratakierrosennätyksiä.
Mulla on kyllä muurikka, mutta oon tähän asti hoitanut sitä ihan ruokaöljyllä.
Muurikka Silava on kätevästi tuubista annosteltava paistorasva ruoan valmistukseen sekä valurautaisten/rautaisten pannujen, patojen ja kaasugrillien rasvapolttoon ja hoitoon. Monikäyttöinen Muurikka Silava on erinomaista kaikkeen paistamiseen erityisesti ruokaan muodostuvan rapean pinnan takia. Pannujen ja grillien huoltoon/rasvapolttoon ei ole ennen ollut näin kätevää tuotetta saatavilla. Rautapannut tulee huoltaa runsaan käytön aikana vähintään kerran kuukaudessa, jotta välineet pysyvät hyvässä kunnossa ja esim. liha ei tartu pannuun. Muurikka Silava on puhdas luonnontuote, joka sisältää 70% sian selkäsilavaa ja 30% kotimaista rypsiöljyä. Pakkauskoko 110g.
Laskeskelin tässä, että päivittäisiin työmatkoihin liittyy yli 8 km kävelyä julkisten kulkuvälineiden käytön lisäksi. Noista kilometreistä 4,5 suoritetaan pikakävelynä mukelo kantoliinassa, loput juosten metroon tai bussiin, sillä vain juoksemalla ehdin sellaisiin välineisiin, joiden käyttö mahdollistaa kahdeksantuntisen työpäivän ja mukelon noutamisen päiväkodista ennen sen sulkemista. Auto helpottaisi tilannetta kummasti, mutta kun en oikein haluaisi sellaista. Joten kaksi vuotta pitäisi jaksaa tätä, sen jälkeen mukelo olisi tarpeeksi vanha aloittamaan tuossa sadan metrin päässä olevassa päiväkodissa. No, eipähän ainakaan kunto pääse huononemaan, vaikka työt ovat alkaneet ja vievät aikaa, jota aiemmin olen käyttänyt mukelon kanssa ympäriinsä haahuiluun...