Teraslilja_m kirjoitti:sivustahuutaja kirjoitti:Täh? Jokainen aikuinen saa silpoa kulliaan ihan niin paljon kuin lystää. Tosin moraaliselta kannalta voitaisiin saivarrella siitä, kuuluuko julkisen terveydenhuollon hoitaa tuollaisen itsesilvonnan paikkailut. Mutta aikuiset ovat oma juttunsa, jätetään ne lapset rauhaan, jookos?
Olin tuolloin lukion ensimmäisellä luokalla eli "lapsi" vielä. Ja ilman tuota nahan silpasua (lääkärin toimesta, nukutuksessa), vehkeeni ei olisi toiminut kunnolla. Olisiko minun pitänyt odottaa 18 vuotiaaksi asti, ennenkuin minun ei olisi tarvinnut kärsiä terskani ja esinahkani välisestä kokoepäsuhdasta...
Are you on drugs?
Kukaan ei ole missään, mitenkään, etäisestikään väittänyt, selittänyt, sanonut tai vaatinut, että ympärileikkaus pitäisi poistaa keinovalikoimasta jos siitä on a) lääketieteellistä hyötyä/apua b) jotain iloa aikuiselle ihmiselle itselleen. Mun puolesta voit vaikka leikata kullisi irti, nitoa sen olohuoneeseesi seinään ja ripustaa siitä kimaltelevia joulukuusenkoristeita, jos se sun erektiokulmaasi nostaa.
Se nyt on kuitenkin aivan eri asia kuin ympärileikata pikkulapsia järjestelmällisesti koska jahve tai isoisä niin unessa käskee.
Olisitko hyväksynyt sen nikottelematta, jos uskontosi olisi kieltänyt sinua ympärileikkaamasta piliäsi, ja siitä olisi siten aiheutunut peruuttamaton vamma, joka olisi saattanut johtaa lapsettomuuteen? Get the point? Ympärileikkaus ei ole kaikille autuus eikä onni.