Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Info tulevista miiteistä
Herra Manala

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

EveryWoman kirjoitti:En minä sanonut, että keskusteluun osallistuminen metatasolla ei olisi ollut suotavaa (osallistuinhan itsekin). Sanoin vain, että olit liian ilkeä voidaksesi uskottavasti kertoa KGrillille tämän olleen liian ilkeä. Hiekkalaatikkokielellä sama asia kuuluisi: Eipä sulla paljo varaa!
Hah! Minullahan juurikin on varaa, koska tiedän millaista on olla ilkeä ja epärakentava. Eipä sulla paljo varaa! -kohtaan joudunkin vastaamaan että onpas. Ite oot! -kohtaan taas vastaan että niin olenkin.
Sitä on vaikeampi ymmärtää, että olisit itse ihan tosissasi valinnut jonkin muun kuin parjaamasi best intentions -asenteen. Eikö tavoitteesi ollut tuolla loukkaavalla tekstillä saada asiat sujumaan paremmin? Jos ei, niin mihin oikein pyrit?
Pyrin olemaan ilkeä ja epärakentava, koska osaan sen homman suurinpiirtein parhaiten koko palstalla. Huomasihan sen nyt jo siitä, että otin osaa keskusteluun, joka ei liittynyt millään tavalla järjestelyihin, jotka koskisivat minun pikkujoulujenviettoani.

Olen kuitenkin varannut oikeuden sen verran tehokkaaseen oikeudentajuun sekä itsetehostukseen, etten voinut vain katsoa vierestä KGrillin haukkumista patsyn järjestelytoimien suhteen. Hänellä kun katsos ei paljo oo varaa!

Mulla taasen on niin että Gullibleakin jännittää.
Herra Manala

Jos muistisi on todella niin huono kuin miltä nyt näyttää, niin anna kuin virkistän sitä vielä hieman:
KGrilli kirjoitti:tiedätkö. ihan koko tämän kirjoituksen ansioista sä saat mitä haluat. siinä mielessä että mä en tule koko tapahtumaan. mutta siinä ei ole kenelläkään muulla kuin sinulla mitään tekemistä. enkä mä ole loukkaantunut, mulle kity on virtuaalimailma, ei koko elämä. mä en vaan halua olla tekemisissä livenä kaltaistesi ihmisten kanssa. (EDIT: siis Sinä, ei muut)

tämä on tietysti omalta osaltani käänteisesti se sama asia. olisin mielelläni halunnut tavata pitkästä aikaa c(k)ityläisiä. onhan siellä mulle tärkeitä ystäviä, martta, letku, kaakki, vaola, bedlam, elppis, dumari, gandhi jne. ja tietenkin ne kaikki uudet, jotka nyt jäävät tapaamatta ja olisivat varmasti olleet sen arvoisia.

mutta sen takia että en halua tavata Sinua, olen tulematta. saat siis mitä tilasit. toivottavasti Sinulla on mukavaa ja kaikki ihmiset pitävät Sinusta.
VS.
se jos sinä tai perskärpäsesi satutte siellä olemaan, ei minua kiinnosta hiukkaakaan. yritä toipua siitä.
Saatan olla ainoa, mutta voi helvetti, minua naurattaa. Alleviivasin erityisesti kohdan, joka minua tikahduttaa. Samalla kun puhut lisää perskärpäsistä ja vuodatat krokotiilinkyyneleitä siitä, kun et pääsekään tapaamaan kavereitasi, jotka varmasti olisivat olleet sen arvoisia. Koska ethän aio osallistua koko pikkujoulutapahtumaan. Vai?
Mojo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Hihi... hiekkalaatikkoa hienoilla haukkumasanoilla :D
Ei vaan. Oli se hauskaa hetken, nyt vaan teette itsenne entistäkin eLapsellisemmiksi.

:on:
En haluaisi täältä, lähes ulkomailta asti, vääntäytyä sinne pikkujouluihin vain juopottelemaan. Mulla ois yhet sellaiset pikkujoulut täälläkin päin samaisena ajankohtana. Heh, ja jos homma nyt peruttaisiin, ja joutuisin jotain cantiinalle silti jotain pulittamaan, mulkoilisin pahalla silmällä niitä, jotka ovat kelkkansa kääntäneet jonkun typerän virtuaaliegokisan takia.

Eli syödään nyt pliide jooko ihan niinq suunitelmien mukaan? Tämän jälkeen voisin vaikka liittyä KK:n ja MG:n seuraan cigarille verbaalikahakka sivusta katsomaan.

Patzille vielä :hail: :jee: :yo:
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Herra Manala kirjoitti:Hänellä kun katsos ei paljo oo varaa!

Mulla taasen on niin että Gullibleakin jännittää.
Nyt varmaan jo provoat, mutta ei se mitään.

Sinun mukaasi siis varaa ilkeilystä kritisoimiseen on sillä, joka tietää millaista on olla ilkeä (päätöntä logiikkaa)? Ja KGrilli ei sinun mukaasi tiedä?

Todellisuudessa varaa on sillä, joka kykenee itse käyttäytymään markkinoimallaan tavalla. Eli ei ainakaan sinulla. Eikä KGrillillä, jos hän on ollut ilkeä (mitä en ketjua lukemattomana tiedä). KGrillin tekemisiin tai tekemättä jättämisiin en ole välittänyt puuttua, koska hän ei ole tuottanut minulle pettymystä, niin kuin sinä. Pettymys on odotusten ja toteutuman välinen erotus. Mitä suosittelisit, että odotan sinulta jatkossa?
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

EveryWoman kirjoitti:Mitä suosittelisit, että odotan sinulta jatkossa?
Tähän väliin voisin sanoa että odotan teidän menevän muualle jatkamaan sanojenvääntelemis-skabaanne :D
Enkä nyt tarkoita E.W:tä ainoastaan. Voitaisiin keskittyä olennaiseen, eli pikkujouluiluun ja niiden suunnitteluun.
Herra Manala

EveryWoman kirjoitti:Nyt varmaan jo provoat, mutta ei se mitään.

Sinun mukaasi siis varaa ilkeilystä kritisoimiseen on sillä, joka tietää millaista on olla ilkeä (päätöntä logiikkaa)? Ja KGrilli ei sinun mukaasi tiedä?

Todellisuudessa varaa on sillä, joka kykenee itse käyttäytymään markkinoimallaan tavalla. Eli ei ainakaan sinulla. Eikä KGrillillä, jos hän on ollut ilkeä (mitä en ketjua lukemattomana tiedä).
Emme nyt aivan täysin ymmärrä toisiamme, mikä ei sinäänsä ole ihme, koska kuten sanoit, et ketjua lukemattomana nyt oikein edes tiedä, mitä olet arvostelemassa ja mitä et.

Ilkeilyähän voi kritisoida kuka tahansa. Ilkeily on ilkeää ja epärakentavaa, kuten itsekin osuvasti sanoit. Sitähän tuleekin kritisoida. Ainakin jos on Best Intentions, you know.

Pointtini on siinä, että ollakseen varaa kritisoida ilkeyttä sekä henkilökohtaisuuksiin menoa, ihmisellä olisi oltava kykyä hahmottaa objektiivisesti myös se raja, jolloin itse astuu henkilökohtaisuuksien puolelle. Tämä kokemus vain ikävä kyllä jää useimmiten täysin subjektiiviseksi, ja sitä vedetään kilometrikaupalla kotiinpäin. Samoin kuin sinä tulit metakeskustellen ilmoittamaan että minä täydessä turpeudessani harjoitan täällä idiotismiani. Tai jotain vastaavaa.

Sinä siis lyöt samanlaisia brio-vaunuja puujunan perään, joiden henkilökohtaisuus- tai ilkeysaste ei eroa muista keskusteluketjujen viesteistä. Etkö siis ymmärrä itse, ettei sinulla ole varaa kritisoida ilkeilyä ainoastaan ilkeillen henkilökohtaisesti?

Takaisin asiaan. KGrillillä ei ole vahingoniloisesti ja ohareihin ihmisiä opastaen varaa arvostella Patzin suorittamaa työpanosta 50 hengen ruokailun organisointia kohtaan, kun itse siinä feilasi alkujaan aivan totaalisesti. Olemmeko nyt yhteisymmärryksessä?
KGrillin tekemisiin tai tekemättä jättämisiin en ole välittänyt puuttua, koska hän ei ole tuottanut minulle pettymystä, niin kuin sinä. Pettymys on odotusten ja toteutuman välinen erotus.
Sen sijaan katsoit, että on tärkeämpää tulla sanomaan soo-soo sen johdosta, että olen sanonut jollekin ilkeästi. Pauhaten päälle ettei mulla ole varaa sanoa ilkeästi, koska olen silloin ilkeä, enkä ymmärrä sitä. Koska voisin sanoa toiselle että se on ilkeä vain jos itse en olisi. Allrighty. Tämäkö oli objektiivisen asiaansuhtautumisen alkeiskurssi ykkönen?
Mitä suosittelisit, että odotan sinulta jatkossa?
Jotta pettymys ei muodostuisi aivan näin kitkeräksi, suosittelisin odottamaan keskimäärin 5.5 -sanaisia onlinereitä. Naposteluvinkiksi suosittelisin popcornien ja sipsien sijaan mini-salami -snackseja. Sillä jos oikein käy korpeamaan, ne on paljon helpompi työntää pyllyynsä.
EveryWoman
Kitisijä

Herra Manala kirjoitti:Emme nyt aivan täysin ymmärrä toisiamme, mikä ei sinäänsä ole ihme, koska kuten sanoit, et ketjua lukemattomana nyt oikein edes tiedä, mitä olet arvostelemassa ja mitä et.
En minä ole arvostelemassa ketjun muiden kirjoittajien toimintaa, vaan sinun. Ketjun muiden kirjoittajien tekemiset voisivat olla mitä tahansa hyvä-paha -akselilla, ja kuitenkin kohdistaisin arvosteluni ainoastaan sinuun. Miksikö? Koska sinä olet ainoa, jolta odotin jonkinlaista tasoa (eli ainoa, jonka kommentteihin viitsin tutustua). Niitä, joilta en edes odottanut mitään, olisi aika turha lähteä kritisoimaan (ja siksi en yleensä kirjoita tällaisiin ketjuihin yhtään mitään, vaikka ne ovatkin täynnä kaiken maailman sontaa - en siis tarkoita miittiketjuja yleensä vaan näitä sosiaalisen kilpajuoksun temmellysareenoja).

Minulla siis ei ole minkäänlaista pyrkimystä laittaa täällä ihmisiä paremmuusjärjestykseen keskenään. Se, että puutuin sinun toimintaasi, ei merkitse että pitäisin sitä muiden touhua epäonnistuneempana. Päin vastoin, yleensä pidän tekstejäsi hyvinä ja aiheellisina. Tällä kertaa en.
Ilkeilyähän voi kritisoida kuka tahansa. Ilkeily on ilkeää ja epärakentavaa, kuten itsekin osuvasti sanoit. Sitähän tuleekin kritisoida. Ainakin jos on Best Intentions, you know.
Ilkeilyä voi kritisoida uskottavasti vain henkilö, joka ei tee sitä ilkeämielisesti.
Pointtini on siinä, että ollakseen varaa kritisoida ilkeyttä sekä henkilökohtaisuuksiin menoa, ihmisellä olisi oltava kykyä hahmottaa objektiivisesti myös se raja, jolloin itse astuu henkilökohtaisuuksien puolelle.
Ja sinä hahmotat tämän rajan, onhan sinulla varaa - vai?
Samoin kuin sinä tulit metakeskustellen ilmoittamaan että minä täydessä turpeudessani harjoitan täällä idiotismiani. Tai jotain vastaavaa.
Aivan. Puutuin kaksinaamaiseen käytökseesi, kuitenkin ilman tarkoitusta loukata sinua. Pääsikö käymään toisin? Jos, olen vilpittömästi pahoillani.

Toisten rajoja ei aina voi absoluuttisen varmasti tietää etukäteen, etenkin siksi että jotkut kestävät itseensä kohdistuvaa kritiikkiä vain kymmenesosan siitä, mitä edellyttävät muiden kestävän (kuten sinä, jos loukkaannuit minun tekstistäni). Mutta jos ei pysähdy miettimään kielenkäyttöään siinä vaiheessa kun sivustakatsojien mielestä loukkaavuuden raja on ylitetty, eikä pyydä anteeksi kun keskustelukumppani osoittaa pahoittaneensa mielensä, ilkeämielisyyden raja on minusta ylitetty.
Sinä siis lyöt samanlaisia brio-vaunuja puujunan perään, joiden henkilökohtaisuus- tai ilkeysaste ei eroa muista keskusteluketjujen viesteistä.
Virheellinen huomio. Vertaa itse minun tekstiäni ja omaasi.
Takaisin asiaan. KGrillillä ei ole vahingoniloisesti ja ohareihin ihmisiä opastaen varaa arvostella Patzin suorittamaa työpanosta 50 hengen ruokailun organisointia kohtaan, kun itse siinä feilasi alkujaan aivan totaalisesti. Olemmeko nyt yhteisymmärryksessä?
Jos asia on noin kuin esität (mitä en edelleenkään tiedä), niin hänellä ei ole varaa. Tämä ei kuitenkaan ole se asia, josta itse halusin puhua, vaan sinun käytöksesi, johon minä petyin.
voisin sanoa toiselle että se on ilkeä vain jos itse en olisi. Allrighty. Tämäkö oli objektiivisen asiaansuhtautumisen alkeiskurssi ykkönen?
Ei. Vaan: Voit saada toisen ymmärtämään, että ilkeästi sanominen ei ole kannatettavaa vain jos et itse esitä asiaasi ilkeämielisesti. Eri asia onkin sitten, jos et edes halunnut saada ketään ymmärtämään mitään, vaan ainoastaan olla ilkeä. Silloin vain korjaan käsitystäni sinusta sellaiseen suuntaan, että en enää tulevaisuudessa joudu pettymään.
Mitä suosittelisit, että odotan sinulta jatkossa?
Jotta pettymys ei muodostuisi aivan näin kitkeräksi, suosittelisin odottamaan keskimäärin 5.5 -sanaisia onlinereitä. Naposteluvinkiksi suosittelisin popcornien ja sipsien sijaan mini-salami -snackseja. Sillä jos oikein käy korpeamaan, ne on paljon helpompi työntää pyllyynsä.
Eli ei best intentions -asennetta. Asia selvä.
EveryWoman
Kitisijä

Dumari kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Mitä suosittelisit, että odotan sinulta jatkossa?
Tähän väliin voisin sanoa että odotan teidän menevän muualle jatkamaan sanojenvääntelemis-skabaanne :D
Enkä nyt tarkoita E.W:tä ainoastaan. Voitaisiin keskittyä olennaiseen, eli pikkujouluiluun ja niiden suunnitteluun.
Jos keskustelu käy riittävän asialliseksi, avaan sille oman ketjun Asiakeskusteluihin. Siihen asti jatkan täällä (on näitä karsinoiden rajoja ennenkin rikottu). Jos meidän sananvaihtomme häiritsee enemmän kuin tuo samaan ketjuun aiemmin vuodatettu verbaalioksentelu, moderaattorit saavat kernaasti poistaa viestini.
Hebuli

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

EveryWoman kirjoitti:Päin vastoin, yleensä pidän tekstejäsi hyvinä ja aiheellisina. Tällä kertaa en.
Kas kummaa, ja mulla just toisinpäin, eli tässä keskustelussa oli ainakin itse asian suhteen melkein puolipakko kompata Manalaa rajusti takaapäin, toisinkuin monesti muuten. Niin se vaan menee.

Niin ja Kgrillin ei tule ottaa tätä ainakaan minun osaltani häneen kohdistuvina negatiivisina värähtelyinä.
Tämä ei kuitenkaan ole se asia, josta itse halusin puhua, vaan sinun käytöksesi, johon minä petyin.
Jos haluat keskittyä keskustelemaan Manalan kanssa siitä miten hänen tulisi väitellä muiden kanssa ettet sinä vaan joudu pettymään hänen kirjoituksiinsa, oliskohan yksityisviestit tai sähköposti se oikea meedio? Säästyisitte samalla kaikenmaailman perskärpäsiltä ja muilta häiriötekijöiltä. Herran tähden, älä ainakaan perusta uutta yleistä keskustelua sen ympärille.
Viimeksi muokannut Hebuli, 07.11.2005 20:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hebuli

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Kertausta.
Lipa
Kitinän väärinkäyttäjä

Viesti Kirjoittaja Lipa »

Millon te ruNkut miittatte?
nami nami
Dumari

Lipa kirjoitti:Millon te ruNkut miittatte?
3.12.05 Helsinki
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Jos nyt unohdettaisiin koko kestit että ei tarvita karhukoplaa ja armeijaa estämään Ranskan tyyliset mellakat.
slam

Viesti Kirjoittaja slam »

onkos joutsen messissä?
Gina

Viesti Kirjoittaja Gina »

killkill kirjoitti:Mulla alkaa olla bändi kasassa! Enää puuttuu basisti ja rumpali :D
Ilmoittaudun basistiksi. Ihan salettiin maksan jos en tule. Oisin kyllä tosi pettynyt jos ruokailu peruuntuu, mä kun en välttis ajatellut sitä viinaa isommin kitata. Ja irmelianneli vähän jo mietti josko tulis mukaan. Tule ia, pliis! (sponssaisin jos oisin rikkaampi)
Tiikeriankka

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Koskas nuo pikkujoulut edes on?
Dumari

Dumari kirjoitti:
Lipa kirjoitti:Millon te ruNkut miittatte?
3.12.05 Helsinki
^
Tiikeriankka

Ai juu. Huomasin tuolta, että etkot on 3.12. Tuskin niitäkään montaa päivää ennen pidetään. Vaikka sekin voisi olla hyvä idea. Esim. 3:n päivän etkot.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tiikeriankka kirjoitti:Koskas nuo pikkujoulut edes on?
Edelleen 3.12. 2005 Helsinkissä.

Ruokailu tapahtuu klo 19 Cantina Westissä, jos Luoja suo :roll:
Tiikeriankka

Cantinassa on ihan hyvät ruuat.. Hmm.. En tiedä, kehtaako sitä itteään. Vaikka voisihan se kivaakin olla..
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tiikeriankka kirjoitti:Cantinassa on ihan hyvät ruuat.. Hmm.. En tiedä, kehtaako sitä itteään. Vaikka voisihan se kivaakin olla..
Sekaan vaan!!
Herra Manala

EveryWoman kirjoitti:En minä ole arvostelemassa ketjun muiden kirjoittajien toimintaa, vaan sinun. Ketjun muiden kirjoittajien tekemiset voisivat olla mitä tahansa hyvä-paha -akselilla, ja kuitenkin kohdistaisin arvosteluni ainoastaan sinuun. Miksikö? Koska sinä olet ainoa, jolta odotin jonkinlaista tasoa (eli ainoa, jonka kommentteihin viitsin tutustua). Niitä, joilta en edes odottanut mitään, olisi aika turha lähteä kritisoimaan (ja siksi en yleensä kirjoita tällaisiin ketjuihin yhtään mitään, vaikka ne ovatkin täynnä kaiken maailman sontaa - en siis tarkoita miittiketjuja yleensä vaan näitä sosiaalisen kilpajuoksun temmellysareenoja).

Minulla siis ei ole minkäänlaista pyrkimystä laittaa täällä ihmisiä paremmuusjärjestykseen keskenään. Se, että puutuin sinun toimintaasi, ei merkitse että pitäisin sitä muiden touhua epäonnistuneempana. Päin vastoin, yleensä pidän tekstejäsi hyvinä ja aiheellisina. Tällä kertaa en.
Täytyy myöntää, että ovat ne kuvitelmat sinullakin pelkän asiatekstin kirjoittajana melkoisen lailla vasemmalle vinossa. Vaatii nimittäin suoraan sanottuna melkoista typeryyttä - pidättelen itseäni sanomasta suoraan idiotismia tai kusipäisyyttä - tulla randomilla valittuun keskusteluketjuun sättimään muita keskustelijoita soosoo-sanojensa käytöstä yhden tai kahden viestin perusteella, samalla tunnustaen, ettei itsellä ole paskaakaan käsitystä koko keskustelusta. Tunnetko olevasi ihan täysissä sielun ja järjen voimissa?
Ilkeilyä voi kritisoida uskottavasti vain henkilö, joka ei tee sitä ilkeämielisesti.
Voisitko perustella tätä absurdia lausettasi jollain tavalla? Etkö vieläkään ymmärrä mitä kohtaa KGrillin teksteissä olen kritisoinut? En todellakaan haluaisi joutua jankkaamaan asiasta ihmisen kanssa, joka on ilmoittanut keskustelumotiiveikseen "Petyin sinuun, täältä pesee". En usko että pystyisin puhumaan sinulle millään tavalla järkeä, saati raottamaan sinulle mitään muita perspektiivejä kuin oman staattisesi.
Manala kirjoitti:Pointtini on siinä, että ollakseen varaa kritisoida ilkeyttä sekä henkilökohtaisuuksiin menoa, ihmisellä olisi oltava kykyä hahmottaa objektiivisesti myös se raja, jolloin itse astuu henkilökohtaisuuksien puolelle.
EW kirjoitti:Ja sinä hahmotat tämän rajan, onhan sinulla varaa - vai?
Kyllä uskon hahmottavani poikkeuksellisen hyvin. Joka tapauksessa nähdyn mukaan reilusti paremmin kuin sinä. Eromme nimittäin tulee siinä kohdassa, missä sinä väität puhuvasi vielä ei-henkilökohtaisuuksia, minä sanon sinua takaisin idiootiksi, ja tunnustan sentään rehellisesti meneväni henkilökohtaisuuksiin. Minun ei tarvitse verhota lausuntojani tekopyhiin vaatteisiin.
Manala kirjoitti:Samoin kuin sinä tulit metakeskustellen ilmoittamaan että minä täydessä turpeudessani harjoitan täällä idiotismiani. Tai jotain vastaavaa.
EW kirjoitti:Aivan. Puutuin kaksinaamaiseen käytökseesi, kuitenkin ilman tarkoitusta loukata sinua. Pääsikö käymään toisin? Jos, olen vilpittömästi pahoillani.
Ja missä kohtaa se kaksinaamaisuus nyt sitten tuli esille? Siinä kohtaa että olin ilkeä, mutta sentään myönsin sen, toisin kuin sinä tai KGrill? Mitä vittua? Jos joku täällä on kaksinaamainen niin sinä. Ihan yhtä kaksinaamainen kuin olet tekopyhäkin.
Mutta jos ei pysähdy miettimään kielenkäyttöään siinä vaiheessa kun sivustakatsojien mielestä loukkaavuuden raja on ylitetty, eikä pyydä anteeksi kun keskustelukumppani osoittaa pahoittaneensa mielensä, ilkeämielisyyden raja on minusta ylitetty.
Tervetuloa tummalle puolelle. Täällä asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, ja todelliset tarkoitusperät näkyvät pinnallisten anteeksipyyntöjen ja palstapuznuzzailun taakse. Eiköhän se sivustakatsojien mielestä suoritettu loukkaavuuden raja ylitetty tässä ketjussa jo jossain kauan ennen kuin minä kirjoitin tänne viestiäkään, joten miksi jaksat nyt pitää sitä ongelmana? Ai niin, ethän sinä tiennyt koko ketjusta mitään. Sinuahan ei edes kiinnostanut se, minkälaisessa ympäristössä ja minkälaisen palautteen kanssa kirjoitan soosoo-sanani. Koska sinä olet minuun pettynyt. Niin kovin pettynyt. *tarjoaa nenäliinan*
Manala kirjoitti:Sinä siis lyöt samanlaisia brio-vaunuja puujunan perään, joiden henkilökohtaisuus- tai ilkeysaste ei eroa muista keskusteluketjujen viesteistä.
EW kirjoitti:Virheellinen huomio. Vertaa itse minun tekstiäni ja omaasi.
Vertasin sinun tekstiäsi sekä omaa tekstiäni. Tekstit todella sekä eroavat toisistaan, että myös sisältävät samankaltaisuuksia. Tässä havaintoja:
- Molemmat tekstit sisältävät henkilökohtaisuuksia
- Sinun tekstisi ei sisälläkään henkilökohtaisuuksia sinulta kysyttäessä
- Minun tapani kirjoittaa on aiheesta ja vastineesta riippumatta väärä ja ilkeämielinen
- Sinun tapasi tulla kirjoittamaan henkilökohtaisuuksia on oikea, vaikket tiedä aiheesta etkä keskusteluhistoriasta mitään
- Minä myönnän olevani ilkeä
- Sinä unohdit myöntää olevasi tekopyhä
Jos asia on noin kuin esität (mitä en edelleenkään tiedä), niin hänellä ei ole varaa. Tämä ei kuitenkaan ole se asia, josta itse halusin puhua, vaan sinun käytöksesi, johon minä petyin.
Jos ainoastaan halusit kertoa minulle, että olet pettynyt minun käytökseeni - itse aiheesta täysin riippumatta - eikö se olisi kannattanut tehdä yksityisviestillä?
Manala kirjoitti:voisin sanoa toiselle että se on ilkeä vain jos itse en olisi. Allrighty. Tämäkö oli objektiivisen asiaansuhtautumisen alkeiskurssi ykkönen?
EW kirjoitti:Ei. Vaan: Voit saada toisen ymmärtämään, että ilkeästi sanominen ei ole kannatettavaa vain jos et itse esitä asiaasi ilkeämielisesti. Eri asia onkin sitten, jos et edes halunnut saada ketään ymmärtämään mitään, vaan ainoastaan olla ilkeä. Silloin vain korjaan käsitystäni sinusta sellaiseen suuntaan, että en enää tulevaisuudessa joudu pettymään.
Miten helvetissä voit odottaa, että minä kirjoittaisin täällä sinun ajatuksiasi? Olen pahoillani, mutta käytän mieluummin omiani. Kuten KGrillikin jo asian ilmaisi: Jos selvien epäkohtien lyöminen vasten toisen kasvoja on ilkeää ja loukkaantumisen arvoista, so be it.

Luulen, että sinun on joka tapauksessa turvallisempaa korjata käsityksiäsi minusta sellaiseen suuntaan, että et enää tulevaisuudessa joudu teksteihini pettymään, sillä minä en tuolle tekopyhyyden tasolle aio laskeutua. Olen mieluummin ihan reilusti suora ja ilkeä, kuin kiero ja tekopyhä. Ja ai niin, olen myös helvetin pettynyt sinuun oikeudentajuinesi. Siihen puoleesi mitä olen sinussa ennen arvostanut. Taitaakin siis olla yhteiskyyneleen paikka!
Ei. Sehän on perskärpästen hommia. Ainoastaan straight intentions -asennetta.
brona
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja brona »

ninnithequeen kirjoitti:
Tiikeriankka kirjoitti:Cantinassa on ihan hyvät ruuat.. Hmm.. En tiedä, kehtaako sitä itteään. Vaikka voisihan se kivaakin olla..
Sekaan vaan!!
:komp: Lisää vihaisia nuoria miehiä, jes!
...
EveryWoman
Kitisijä

Herra Manala kirjoitti:Täytyy myöntää, että ovat ne kuvitelmat sinullakin pelkän asiatekstin kirjoittajana melkoisen lailla vasemmalle vinossa. Vaatii nimittäin suoraan sanottuna melkoista typeryyttä - pidättelen itseäni sanomasta suoraan idiotismia tai kusipäisyyttä - tulla randomilla valittuun keskusteluketjuun sättimään muita keskustelijoita soosoo-sanojensa käytöstä yhden tai kahden viestin perusteella, samalla tunnustaen, ettei itsellä ole paskaakaan käsitystä koko keskustelusta. Tunnetko olevasi ihan täysissä sielun ja järjen voimissa?
No höh. Tarkoitukseni oli kritisoida sinun kielenkäyttöäsi ja sen suhdetta markkinoimaasi mielipiteeseen (= älkää ilkeilkö), enkä usko että mielipiteeni siitä olisi eri vaikka ketjussa olisi muiden osalta käyty minkälaista keskustelua tahansa. Tätä yritin selittää.
Voisitko perustella tätä absurdia lausettasi jollain tavalla? Etkö vieläkään ymmärrä mitä kohtaa KGrillin teksteissä olen kritisoinut? En todellakaan haluaisi joutua jankkaamaan asiasta ihmisen kanssa, joka on ilmoittanut keskustelumotiiveikseen "Petyin sinuun, täältä pesee". En usko että pystyisin puhumaan sinulle millään tavalla järkeä, saati raottamaan sinulle mitään muita perspektiivejä kuin oman staattisesi.
Perustelu on rakenteellinen. Jos X pitää ilkeilyä huonona juttuna, mutta kuitenkin ilkeilee itse, miten uskottava hänen mielipiteensä voi olla?

Ei meidän minustakaan ole tarpeen jankata niistä syistä, joiden vuoksi ilkeilit. En minä niihin ole ottamassa mitään kantaa.
Manala kirjoitti:Pointtini on siinä, että ollakseen varaa kritisoida ilkeyttä sekä henkilökohtaisuuksiin menoa, ihmisellä olisi oltava kykyä hahmottaa objektiivisesti myös se raja, jolloin itse astuu henkilökohtaisuuksien puolelle.
EW kirjoitti:Ja sinä hahmotat tämän rajan, onhan sinulla varaa - vai?
Kyllä uskon hahmottavani poikkeuksellisen hyvin. Joka tapauksessa nähdyn mukaan reilusti paremmin kuin sinä. Eromme nimittäin tulee siinä kohdassa, missä sinä väität puhuvasi vielä ei-henkilökohtaisuuksia, minä sanon sinua takaisin idiootiksi, ja tunnustan sentään rehellisesti meneväni henkilökohtaisuuksiin. Minun ei tarvitse verhota lausuntojani tekopyhiin vaatteisiin.
No niin. Eli sinä kirjoitat ilkeämielisesti ja myönnät sen. Ok. Minä en tietenkään myönnä kirjoittaneeni ilkeämielisesti, koska tarkoitukseni oli kritisoida, ei pahoittaa sinun mieltäsi tai olla ilkeä. Jos kuitenkin onnistuin niin tekemään, olen kirjoittanut loukkaavasti tahtomattani (mitä tietysti pidän aivan mahdollisena, se kun riippuu viime kädessä siitä miten postaukseni vaikutti sinuun).
Manala kirjoitti:Ja missä kohtaa se kaksinaamaisuus nyt sitten tuli esille? Siinä kohtaa että olin ilkeä, mutta sentään myönsin sen, toisin kuin sinä tai KGrill? Mitä vittua? Jos joku täällä on kaksinaamainen niin sinä. Ihan yhtä kaksinaamainen kuin olet tekopyhäkin.
Siinä kohtaa, kun kritisoit ilkeilyä ja samalla ilkeilit itse. Se on kaksinaamaisuutta riippumatta siitä kiellätkö vai myönnätkö sinä ilkeileväsi.

Jos minä olen kaksinaamainen, en ole vielä huomannut sitä. Voitko kertoa vielä uudelleen lyhyesti, millä tavalla kaksinaamaisuuteni ilmenee? Ai niin, ja tekopyhyyden suhteen sama pyyntö.
Mutta jos ei pysähdy miettimään kielenkäyttöään siinä vaiheessa kun sivustakatsojien mielestä loukkaavuuden raja on ylitetty, eikä pyydä anteeksi kun keskustelukumppani osoittaa pahoittaneensa mielensä, ilkeämielisyyden raja on minusta ylitetty.
Tervetuloa tummalle puolelle. Täällä asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, ja todelliset tarkoitusperät näkyvät pinnallisten anteeksipyyntöjen ja palstapuznuzzailun taakse.
Asioista nimenomaan ei puhuta niiden oikeilla nimillä silloin, kun tarkoituksena on ilkeillä. Ilkeilyyn kuuluu asioiden ja ihmisten esittäminen todellista kielteisemmässä valossa. Pinnallisia anteeksipyyntöjä en toivo kenenkään suorittavan. Rehellisiä kyllä.
Eiköhän se sivustakatsojien mielestä suoritettu loukkaavuuden raja ylitetty tässä ketjussa jo jossain kauan ennen kuin minä kirjoitin tänne viestiäkään, joten miksi jaksat nyt pitää sitä ongelmana? Ai niin, ethän sinä tiennyt koko ketjusta mitään. Sinuahan ei edes kiinnostanut se, minkälaisessa ympäristössä ja minkälaisen palautteen kanssa kirjoitan soosoo-sanani. Koska sinä olet minuun pettynyt. Niin kovin pettynyt. *tarjoaa nenäliinan*
Se, että joku on loukannut jotakuta tässä ketjussa, ei oikeuta muita vajoamaan samalle tasolle. Puutuin siihen ainoastaan sinun kohdallasi, koska uskoin sinun ajattelevan samoin. Ehkä olin väärässä. Muu ketju ei kiinnosta, koska en voi kuvitella mitään ympäristöä, jossa pitäisin täällä viljelemääsi ilkeilyä kannatettavana.

Pettymystäni on turha ylidramatisoida, ainakin jos väittää puhuvansa asioista niiden oikeilla nimillä. Olen pettynyt, mutta en kyyneliin asti.
Vertasin sinun tekstiäsi sekä omaa tekstiäni. Tekstit todella sekä eroavat toisistaan, että myös sisältävät samankaltaisuuksia. Tässä havaintoja:
- Molemmat tekstit sisältävät henkilökohtaisuuksia
- Sinun tekstisi ei sisälläkään henkilökohtaisuuksia sinulta kysyttäessä
- Minun tapani kirjoittaa on aiheesta ja vastineesta riippumatta väärä ja ilkeämielinen
- Sinun tapasi tulla kirjoittamaan henkilökohtaisuuksia on oikea, vaikket tiedä aiheesta etkä keskusteluhistoriasta mitään

- Minä myönnän olevani ilkeä
- Sinä unohdit myöntää olevasi tekopyhä
Vihreistä olen kanssasi samaa mieltä, punaisista en. Tuosta tekopyhyysjutusta en voi olla vielä mitään mieltä, koska en ole ymmärtänyt mitä sillä tarkoitat.

En ole väittänyt ettei minun tekstini sisältäisi henkilökohtaisuuksia, enkä että tapani kirjoittaa olisi ollut absoluuttisen oikea (sanoinhan jo aiemmissa viesteissäni pitäväni mahdollisena, että olen mennyt rajasi yli, ja esitin pahoittelut siltä varalta että niin olisi käynyt). Virheellisenä pidän luonnehdintaasi, jonka mukaan postauksieni henkilökohtaisuus- ja ilkeysaste ei eroa esimerkiksi sinun viesteistäsi KGrillille. Arvioin voivani aivan huoletta kohdistaa sinuun provokaatiota (jota en siis myönnä tahalliseksi ilkeilyksi), kunhan se olisi selvästi lievempää omaasi verrattuna. Myönnän kuitenkin arvioini olleen väärä, jos kerran sanot että kuitenkin loukkaannuit.

Myöskään en ole halunnut sanoa, että sinun tapasi kirjoittaa olisi aina väärä ja ilkeämielinen. Vaan että tässä ketjussa kirjoitit niin ilkeämielisesti, että varmasti vastapuoli loukkaantui (= minun näkemykseni, siis). Ja että sellainen ilkeämielisyys ei ole kannatettavaa (jälleen minun mielipiteeni). Oikeastaan minun on aika vaikea uskoa, että olisit näistä kovinkaan paljon eri mieltä.
Jos ainoastaan halusit kertoa minulle, että olet pettynyt minun käytökseeni - itse aiheesta täysin riippumatta - eikö se olisi kannattanut tehdä yksityisviestillä?
Foorumeilla on paljon kahdenvälisiä keskusteluja, jotka periaatteessa voitaisiin käydä myös yksityisviestein. Itse kirjoittelen foorumeille juuri siksi, että saisin toimistani useamman kuin yhden henkilön palautteen kerrallaan (siis milloin muut kokevat tarpeelliseksi antaa palautetta). Tämä myös lisää haastetta mielipiteiden esittämiseen, mikä on minusta virkistävää. Katson, että jos joku saattaa persoonallisuuttaan julkisen tarkastelun alaiseksi, sitä voi myös kommentoida julkisesti - niin kauan kuin pyrkimyksenä ei ole loukata toista. Teen toki tästä oletuksesta poikkeuksen heti, jos joku ilmaisee ettei halua jotakin itseään koskevaa aihetta käsiteltävän julkisesti.
Manala kirjoitti:
EW kirjoitti:Voit saada toisen ymmärtämään, että ilkeästi sanominen ei ole kannatettavaa vain jos et itse esitä asiaasi ilkeämielisesti. Eri asia onkin sitten, jos et edes halunnut saada ketään ymmärtämään mitään, vaan ainoastaan olla ilkeä. Silloin vain korjaan käsitystäni sinusta sellaiseen suuntaan, että en enää tulevaisuudessa joudu pettymään.

Miten helvetissä voit odottaa, että minä kirjoittaisin täällä sinun ajatuksiasi? Olen pahoillani, mutta käytän mieluummin omiani.
En ymmärrä. Eivätkö sinun omat ajatuksesi ole koskaan rakentavassa muodossa, vai sanotko että tässä keskustelussa sinun ei olisi ollut mahdollista saattaa omia ajatuksiasi rakentavaan muotoon, vai mitä tarkoitat?
Olen mieluummin ihan reilusti suora ja ilkeä, kuin kiero ja tekopyhä.
Nämäkö ovat sinusta ainoat vaihtoehdot?
Ei. Sehän on perskärpästen hommia. Ainoastaan straight intentions -asennetta.
Best intentions tarkoittaa minulle parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen pyrkimistä. Perskärpästely taas tarkoittaa pyrkimystä noudattaa sosiaalista ryhmäpainetta, mikä yleensä estää parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen pääsemisen. Siis se, mistä minä puhun, ei ole perskärpästen hommia.
So Easy

Viesti Kirjoittaja So Easy »

Herra Manala kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:...
...
Voi sentään. Minä en komppaa kumpaakaan, vaan selkeytän lähinnä omia (keuhkokuumeisia) ajatuksiani.

En itsekään ihan ymmärrä, miksi EW lähti tähän ketjuun mukaan niin kuin lähti, mutta mielestäni väistelet tässä nyt kuitenkin erästä aivan fundamentaalia kritiikkiä yrittämällä harhauttaa huomiota johonkin muuhun.

Ilkeämielisyys ja ilkeily ovat aina osoitus heikkoudesta. On aivan sama mikä on motiivi. Aivan sama. Varmasti sinulla motiivisi oli mutta ilkeily on heikkoutta ja piste. Tiedät sen itsekin.

Jos nyt joku sanoo, että on pettynyt, koska on nähnyt heikkoutta taholta, jolta sitä ei olisi odottanut, niin OK. Kurtistelin tosin kyllä kulmiani itsekin muutaman EW:n käyttämän sanan kohdalla, joten oma (korkeasta CRP:stä sekavahko) näkemykseni per nyt on, että voisi varmaan EW:kin vähän miettiä tuota tapaansa puuttua aiheeseen. Viilailen hieman, koska hänen kohdallaan -- jos nyt odotuksista puhe oli -- omilla subjektiivisilla skaaloillani rima on täältä ehkä korkeimmalla, ja olen nyt tosiaan aika sekava ja väärinymmärryksen todennäköisyys on nyt varmasti merkitsevästi normaalia korkeampi. Olen käsittänyt hänen vannoutuneen pyrkimään kohti hyvää, ja jos joku osoittaa jonkin heikkouden, niin hän ymmärtääkseni aikoo tehdä kaikkensa kasvaakseen siitä eroon. Noh, faktisesti voimatta tätä tietää (kukaan ei voi), niin se on mielestäni kuitenkin nöyrä päämäärä. (sanon tämän käsitykseni EW:stä tässä lähinnä saadakseni jonkin vertailukohdan käsitykselle, jonka nyt olin saavinani sinun tekstistäsi)

Noh, olipa EW:n tai kenen tahansa muun motiivi/tavoite/elämänfilosifia/whatever sitten mitä tahansa, silläkään ei ole vähäisintäkään puolustusarvoa oman ilkeytesi kohdalla. Ei sitten mitään. Myös sinulla ja KGrillillä on varmasti tässä ketjussa ja muutenkin oma historianne -- joo, niin varmasti, ei sitä kukaan epäile, mutta tämä ei oikeuta ilkeyttä sinun kohdallasi sen enempää kuin kenenkään muunkaan. OK, olet tainnut myöntääkin tämän. Se sen sijaan sävähdyttää, että sinä -- nytkin varaan disclaimer noten että olen tietysti voinut lukea/ymmärtää jotain väärin -- ikään kuin olisit esittänyt, että on tavoitteesikin olla ilkeä. Tämä ei ole perinjuurin rehellisen, peilin ääressä täysin tyynenä ja omana itsenään olevan ihmisen puhetta. En tiedä miten hyvä olet huijaamaan itseäsi (enkä lähde arvailemaan), mutta olen aivan satavarma, että tuollaisessa tilassa ja tilanteessa et sanoisi itse itsellesi tavoitteesi olevan olla ilkeä.

OK, voi olla että tiedostat tämän ja vain ihmettelet että mitä joku soosoo-täti tulee sinulle siitä viisastelemaan palstalla. Minusta olisi kuitenkin aika hienoa, jos uskaltaisit olla täysin rehellinen ja arvioida, mikä on ollut tässä toimintasi kokonaiskuva. Siis myöntää heikkouden. Yrittämättä vääntää tai kääntää huomiota siihen, mitä joku muu mahdollisesti on tehnyt.

--------

Sanon seuraavan silläkin uhalla, että se voi olla ärsyttävää. Jos kuitenkin luet kaiken mitä tässä sanon -- ja yrität tehdä sen tyynesti, impulssien samentamatta näköäsi -- niin uskon että huomaat, että tarkoitukseni ei ole halventaa sinua millään tavoin.

Oma kokemukseni sinusta (syystä tai toisesta, menemättä niihin) on että olet hyvin lähellä sitä vaihetta, kun voit jättää paskanheittomaailman taaksesi. Oikeasti. Pysyvästi. Sen vuoksi itsekin tietysti toivoisin sinun ylittävän sen rajapyykin elämässä pikemmin kuin myöhemmin. Siis oma toiveeni; ei minkäänlainen pyytävä ele, millaisina toisistaan riippuvaiset ihmiset toiveet yleensä ymmärtävät. NB: Oma elämänfilosofiani on, että kenenkään toisen sanomisen, kirjoituksen tai muun ilmaistun näkemyksen -- olipa se uhkaus, perseennuolentaa, vinoilua, leikittelyä, mitä tahansa -- ei tulisi vaikuttaa kenenkään omaan elämään pätkääkään sen takia, että se on toisen ihmisen mielipide. Joo, melkein kuka tahansa toki tuhaisisi tähän juuri mitään aivotoimintaa tai todellista itsereflektiota suorittamatta että no ei tietenkään vaikutakaan, öhö-öhö-öhö vähänx tyhjää keittö-niinku-sitä-filosofiaa! Se vaan ei pidä paikkaansa kuin niiden (ikävä kyllä) aniharvojen kohdalla, jotka ovat ns. jättäneet paskamaailman taakseen. Esimerkiksi jokaikinen loukkaantuminen on todistus tästä. Noh, aukenee tuo tai ei, pointtini on, että en oleta millään omallakaan sanomisellani olevan vaikutusta kehenkääm kuin täsmälleen siinä määrin missä ne resonoivat vastaanottajan oman sisimmän kanssa. Ja sisimmällä en tarkoita niitä saatanan impulsseja enkä muuta höyryämistä.

Minä vain sanon mitä ajattelen (tässä tapauksessa mm. ihmettelen ja toivon). Jos jokin resonoi, se on hienoa, mutta jos ei, ei voi mitään. En millään tavoin tarkoita esittää, että sinun pitäisi ylittää se raja mahdollisimman pian tai mitään tällaista. Toivon että ainakin parhaasi mukaan yrität ymmärtää tämän.