masa kirjoitti:
Lähinnä tää mun ihmettelyn aihe on, että mitä pitää tehdä että siihen liikkumiseen tulee himo? Miten te himoliikkujat oikeesti motivoitte itteenne?
Mulla tuli himo kun olin jo liikkunut vähän aikaa. Aluksi se liikkuminen oli joka muodossa
IHAN PASKAA!!! mut oli pakko mennä koska a) pitää jaksaa hirvimettällä ja b) hartiat oli siinä kunnossa että ei hyvää päivää kirvesvartta (päätetyö) ja c) polvet sanoo joka portaassa "ruksruks".
Alotin rauhallisella mutta pitkällä kävelyllä, nyt vauhti on kiihtynyt ja lenkille pitää pääst väh 2x vkossa. Lisäsin punttiksen (lähinnä polvien ja hartioiden takia) ja sitä nyt 2 x vkossa. Tähän vielä päälle pilates kerran viikossa, sitä on nyt ollut 3 kertaa, eikä tämäkään meinaa riittää.
Nyt on kulunut yli puoli vuotta siitä alotuksesta ja olo on parempi, pärjään vähemmällä unella, eikä hartiatkaan enää ole jumissa kuin silloin tällöin hetkellisesti.
Lajit valitsin siten, että mietin mikä olisi helpointa suorittaa. Kävellä voi joka paikassa, kävelen monesti työmatkan joka kestää n tunnin. Punttisali ja pilates on työpaikalla ja niissä käyn ennen töitä. Olen silti ysiltä toimistossa.
Hämmentävin seuraus tästä liikunnan ilosta tuli viime viikolla kun keskiviikkona heräsin itsestään klo 5.56. Kello oli soimassa kuudelta ja olin jo tuossa vaiheessa ihan pirtsakka. Normaalisti - pitäisikö sanoa ennen vanhaan - kellon soitto aiheuttaa kiroilutulvan, ainakin mielessäni.
Summa summarum: himo piti hankkkia, minulla sitä ei ole luonnostaan. Alku on pakkopullaa mutta siitä selviää ajattelemalla kivutonta hartianseutua ja päätä sekä hirvimetsää jossa kirpakka pikkupakkanen nipistää poskia ja vähän kovempi pakkanen huudattaa järven jäätä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.